Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en tiiä oliko sillä merkitystä, ku vauvanakin laitettii pinnikseen. On se sylissäkin nukkunu. Molemmissa viihtyy yhtä hyvin. Houkutus oli pienenä suuri pitää sylissä, mut pakkos e on muutaki saada tehtyä :)

Paha sinänsä neuvoa, kun jokainen vauva on yksilö. Meillä riittää tosiaan pinniksessä ne tyynyt. Sit on kaks uniladea, mitä hypistellä ja tutti. Sit vaan pitää olla siinä vieressä. Välillä pitää käsistä kiinni, välillä silitellä päätä ja välillä nukahtaa ittekseen. Riippuu niin päivästä.

Välttelin pitkään tota päivänukkumista pinniksessä, ku luulin, ettei sit nuku öitä siellä. Pah. Yhtä hyvin se yötkin siellä nyt viettää.

Luulisin, et kyllä se pinnis jossain vaiheessa teilläkin kelpaa. Kannattaa kokeilla eri juttuja. Just päivällä laittaa vaikka hengailee sinne pinnikseen lelun kanssa. Sit se ei ehkä ois niin paha paikka ?

Mullakin on melkoinen sylivauva. Päikkärit nukkuu poika sylissä ja yöunille nukahtaa syliin ja sit nukkuu koko yön viekussa. No oon itekin nyt ajatellut rueta taas kokeilee pinnistä, kun poika tahtoo olla niin herkkäuninen, että herää minun tai miehen joka liikahdukseen. Saattais vaikka nukuttaakin paremmin.

Meilläkin käydään välillä kontallaan, mutta siitä aika pian laskeudutaan mahalleen. Ryömiminen on alkanut sujua aika hyvin, mutta onneksi poika pysyy pääasiassa vielä olohuoneen matolla ja ryömii siinä lelulta toiselle.

Pysyis vaan Kiirakin vielä olkkarissa. Mutta tänään se oli eteisessä siskonsa kumppareiden kimpussa. Kohta se on kissanvessoja kaivelemassa. :eek:

Minä puhalsin pojalle kaapista rantapallon ja se ihan onskuna möngersi sen perässä pitkin pirttiä. Voi mahoton paikka :Heartbigred myöskin siinä samalla kokeiltiin konttaus asentoa. Meillä poika on nukkunu alusta asti yöt pinnasängyssä. Joskus aamuyöstä saatan ottaa pojan kainaloon että saadaan vielä nukutuksi ja päikkäreitä nukutaan nyt sitten vaunu vieroituksen jälkeen meidän sängyssä :)

Ehkä täällä alkaa senpäivänen pinnasängyn roudaaminen huoneesta toiseen ja kokeillaan sitä omassa huoneessa nukkumista. Tänäänkin niin nätisti sinne omaan pinnikseen nukahti yöunille. Yöllä vaan ähisee, kuten jossain jo mainitsin. Ja häiriinnyn enkä saa itse nukuttua.

Meilläkään ei nukuta pinniksessä juurikaan. Tällä viikolla kahdet tunnin päikkärit pinniksessä, ja nukahti vielä itsekseen! Yöt edelleen meidän välissä. :smiley-angelic006

Samaa mieltä Kellitys. Ei oo kiire lasta laittaa vielä tän ikäisenä pois vierestä. Mä kyl nukutan pojan pinnikseen, mut yösyötön jälkeen saa jäädä nukkumaan viereen. Mä mielelläni pitäisin hänet koko yön siinä vieressä, mut on toisaalta kiva saada nukkua oman rakkaan vieressä edes osa yöstä.

Eilen nukahti ysin aikaan ja omaan sänkyyn ja kolmen aikaan yöllä otin viereen syömään. Sitä ennen jouduin pari kertaa nousemaan ja silittämään pojan päätä, kun meinasi herätä öhinöihinsä. :)

Meidänkin poika on pitempään vetäny kädet ja jalat kropan alle koukkuun alkanu nostaan selkää. Siinähän poika harjoittelet; äitis oli jo noussu jaloilleen ikäisenäs.. :D

Hohhoijaa, jätkä heräs puol kasilta, vaikka oli selkeesti väsy. Veti purkin sosetta, megakakat, puklut ja kävi nukkuu. Meillä katottii vähän pikku kakkostakin. Sai syötettyä paremmin, ku posti pate harhautti :D

Meillä ei ryömitä vieläkään...

Pinnasängyssä päikkärit onnistuu jo hyvin ja ne jopa on pidentynyki ihan kivasti, eli ei enää puolen tunnin-tunnin päästä aleta huutamaan. Illalla pistän Tyynen sinne yöunille, mut viimestää kahen tunnin päästä alkaa kitinä ja pyöriminen, ja sit ku ei mahu pyörii niin vapaasti ku meiän sängyssä, ni tulee entist kovempi kiukku. Ei auta kääntäminen eikä tutin laitto. Vieree se on otettava sikäli jos oon ite jo ehtiny edes sänkyy asti. Taitaa tästä tulla Tyynen kohil vaikeempaa ku esikon kanssa. Tyyne ku tuntuu sitä tilaa tarvitsevan niin paljon et sille pitäs olla oma laidallinen parisänky. Siel sit voi pyörii huoletta vaik millä mitalla. Ja eipä sellasta tänne meiän kolmioo sais mahtumaan :rolleyes:

Meillä on tytsy nukkunu ihan kotio tultuaan omassa pinnasängyssä...iltasin nukahtaa syliin..tytsyllä on unohtunu se et haluaa nukahtaa omaan sänkyyn suoraan kun tuota jokunen aika sattui et ei syliin nukahtanu vaan oma sänky..voi tosin olla et nyt nuo kaks ekaa hammasta vähän kiukuttaa...:)

Jos toissayö oli hyvä niin viimeyö ei kyllä hyvää nähnykkää.ensimmäiset itkut tyttö itki jo heti yheksän jälkee,josta sitte etiäpäin tasasin väliajoin oli tutin laittoa,neljänmaissa tyttö oli kääntyny mahallee->huutoa.sitte juotii maitoo ja siirryttii olohuoneesee nukkumaa,no tytsy ei nukahtanu ku yritin heijata sitteriä,potki mua vaa kädelle,sit mies joutu tulla heijaa sitä ja siinä meni viitee(miehel puol kuus kello soimas et herää töihin),no sitte kaikki onneks nukahti ja tyttökii sitte niiiiin pirteenä ennen kuutta heräs:confused:
en kyllä muista millon on ollu noin katkonainen yö,mut onneks se on jo takana.

Onneks noita tommosia öitä ei oo usein. Meillä ainakaan. Monesti oon miettiny, et mitä jos ois osunu kokiikkivauva. Kaikki sympatiat kyllä heidän vanhemmilleen. Mä oon tänään ollu kyl ihan kuutamolla. Jätkä heräs kaks kertaa yöllä, mut jotenki sitä on kuuppa niin jumissa.

Takaisin