Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä kans pelkäsin et jos tulee se koliikki,ei onneks tullu.mulla oli vauvana se koliikki ja äiskä sano et ne oli joutunu vuorotellen ajaa yöllä autoo et mä oon hiljaa/nukun.sympatiat vanhemmille,mullakun on se isosiskokii ollu siinä vielä jaloissa.

Mun pikkuveljellä oli koliikki. Ja sillä oli paha.. kolme, neljä iltaa viikossa suoraa huutoa tuntitolkulla, muina iltoina vähä kevyempää itkeskelyä ja porukat kans ajoi autolla mettäteitä, että lapsi nukkui. Ja me nukuttiin pikkusiskon kans leikkimökissä se kesä.. varmaan ois äitiä ja isääkin tehny mieli nukkua välillä leikkimökissä. :/

Mullakin on melkoinen sylivauva. Päikkärit nukkuu poika sylissä ja yöunille nukahtaa syliin ja sit nukkuu koko yön viekussa. No oon itekin nyt ajatellut rueta taas kokeilee pinnistä, kun poika tahtoo olla niin herkkäuninen, että herää minun tai miehen joka liikahdukseen. Saattais vaikka nukuttaakin paremmin.

Meilläkin käydään välillä kontallaan, mutta siitä aika pian laskeudutaan mahalleen. Ryömiminen on alkanut sujua aika hyvin, mutta onneksi poika pysyy pääasiassa vielä olohuoneen matolla ja ryömii siinä lelulta toiselle.

Mulla on vähän sellainen muistikuva, että ihan ekat viikot omassa pinnasängyssä ei olleet kovin helppoja. Usein helpotti vauvelin oloa, jos olin pitänyt jotain pientä unilelua oman paitani alla nukutusimetyksen aikana ja annoin sen sitten vauvalle viereen uniturvaksi.

Tekeeks muitten vauvat sellasta kuivan olosta tekoyskää?meillä kun tytsy päivittäin köhii sillee tosi laiskan puoleisesti ni mietin et tekeekö se sitä tahallaa vai onkohan sillä jotain?ku menin sit vielä tonne suomi24:ää ja siellä joku mamma pähkäili et voiko vauva olla eläimille allerginen..ja minähän nyt sit heti miettimää et käykö noijen marsujen purut sen henkee??

Nääh, virkayskää se on :happy112 Meil esikko teki sitä paljonki ja Tyyneki jonku verran. Se on ikäänkuin leikki, tuntuu varmman jännältä köhiä :)

Voi miten eri tahtii nää kehittyykään, meil yritetään kovasti edellee opetella ryömimään, mut tulosta ei vaa oo syntyny.

Jäde: luulen samaa kuin muutkin, lienee virkayskä kyseessä. Köh, köh, sitä on täälläkin aina välillä.Se on oikeastaan ihan hauskannäköistä, vauva yskäisee kevyesti pari kertaa ja katsoo sitten vanhempiinsa, jos vaikka olisivat huomanneet! :)

Täällä kans yskiskellään :) Tänään me Artsin kanssa vuorotellen öristiin isoon vesilasiin. Artusta oli tosi kiva aina napata motti mun naaman edestä oman naaman eteen ja se örisi sinne ja oli haltioissaan siitä kumeasta äänestä.

Meidän poika kans höpöttää meidän koiralle ja koittaa ottaa kiinni. Otus kyl tykkäs kovasti, kun poika otti pienellä kädellä selästä ja vei sormiaan nyrkkiin ja auki.. tais rapsuttaa kivasti. :D

meillä porukoilla on nyt tosiaa se uus koira niin ekana päivänä ku se pojan näki niin sehän juoksi karkuun pesuhuoneeseen :DD Nyt eilen koira tuli jo pussailee poikaa ja oli sen parasta kaveria :)

Sama se oli täälläki reaktio. Ensin karkuun, et hyi.. apua.. ihminen! Mut pieni.. kauheeeeen pieni ja örisee. Pelottaa. Mut nyt noi kaks on niin hellyyttävän hyviä kamuja. Möyriivät yhessä lattialla kokoajan. Koira vie oman lelun aina pojalle, et heitäppä niin mä haen.. mut mikä tyrmistys paistaa koiran lärvistä, kun heitettäväksi tarkoitettu lelu katoaakin pojan suuhun.. hehhehehhe... :D

Meillä koirat tuli heti pojan kotiuduttua haistelemaan ja ihmetteleen et mikäs toukka toi on. Pidin aluksi kovan kurin että vauvan pitää saada olla rauhassa kun en tykkää et koirat menee ihan iholle kokoajan. Nykyään onkin eri kun poika on jo sen verran iso, että ottaa itse koiriin kontaktia niin koirat saavat kyllä olla ihan pojan vieressäkin kiinni jos ovat samaan aikaan lattialla :) Meilläkin toi nuorempi koira tuo pojalle välillä leluja heitettäväksi ja kummatkin koirat kyttää tarkasti et millon pojalta tippuu jotain ruokaa lattialle :D

Takaisin