Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mä ainakaan vaan pysty kuunteleen ku toinen itkee. Mäki yleensä huudan et juujuu ihan kohta jos en pääse heti paikalle. Mun luonto ei anna periks et lapsi huutaa ja mä vaan oon... Ja ku toi poika huutaaki niin kovaa et ei kenenkään korvat sitä kestäisi :D

Kyllä sen tunnistaa, milloin se itku on sellaista, että oikeasti tarvitsee mennä luokse. Siis esim. kun meillä vauva laitetaan nukkumaan, niin joskus se saattaa vähän itkeskellä itsekseen, mutta se ei ole sellaista jatkuvaa eikä kuulosta siltä, että olisi hätä. Jos se sitten menee sellaiseksi hätäitkuksi, niin sitten menen kyllä rauhoittelemaan tai otan syliin. Eli ei meilläkään kyllä huudateta. Toki joskus kestää hetki, ennen kuin pääsee ottamaan vauvan syliin, jos vaikka isosiskoa pitää käyttää vessassa. Mutta silloin voi tosiaan jutella vauvalle ja sitten käydä sen ottamassa heti, kun pääsee.

Meillä mies on välillä sanonu mulle, että älä mee heti, ku vauva lattialla alkaa änkkään jotain. Oikeesti sillä menee vaan hermo kun ei pääse eteenpäin, ja eihän siinä tosiaan parane heti mennä viekkuun, vaan antaa toisen vähän ratkoo tätä ongelmaansa, josko siitä sitten joku päivä oppii liikkumaan.

Meidei äidit! Kävin neuvolassa ja koska meillä ei oo enää yösyöttöjä niin täti sanoi että vauvan voisi siirtää jo omaan huoneeseen nukkumaan? Olin aika äimänkäkenä. Toinen on vasta 5kk ikänen. Eikä tää äiti oo siihen viä itse valmis. Kuinka teillä vauvat siirtyvät omiin huoneisiin?

Ei meillä vauvat siirrykää omaa huoneesee. Esikko siirty viime huhtikuussa ku muutettii kaksiost kolmioon, ja täytti heinäkuussa 3 vuotta. Ja kyl Tyyne ainaki 1v asti nukkuu meiän huonees jollei pidempääki.

Känkkis sun mies on kyllä ihan oikeessa :) Pitäs vaa itteeki hillitä tos hommas.

myö vietii pinnis sinne huoneesee ja pistettii tyttö perässä.siellä se on sit nukkunu sen jälkee joka yö,paremmin tai huonommin.:)

Esikoinen sai oman huoneensa 1v7kk kun muutettiin isompaan kämppään. Siihen asti nukkui meidän kanssa. Mulla ei ole mikään kiire pistää vauvaa omaan huoneeseen. Katellaa sitte joskus kun siltä tuntuu, mutta tuskin vähään aikaan :)

Olisipa ees kaks makuuhuonetta... Poikaa en kyllä vielä pistäisi omaan huoneeseen mutta kaikki rattaat, turvakaukalon yms mitkä vie taas ihan hervottomasti tilaa meijän olkkarista.... ihana kaksio <3

me säilytetää siellä tytön huoneessa vaunut/rattaat,ammeet ym:grin ei siellä muuten oiskaa ku sänky ja iso senkki,nii ja kaapit.

Joo, ei mitään kiirettä sen omaan huoneeseen siirtämisen kanssa. :) Sitten kun se itselle ja lapselle sopii! Eipä siitä mitään haittaakaan ole, jos hyvin omassa huoneessa nukkuu, mutta ei siitäkään, jos nukkuu samassa huoneessa vanhempien kanssa. Meillä nukkuu esikoinen yhä samassa huoneessa meidän kanssa, ja neiti täyttää ens kuussa kolme. Mutta ei haluttu sitten juuri ennen vauvan tuloa opettaa häntä omaan huoneeseen, olisi voinut siitä tulla mustasukkaiseksi. Ajateltiin nyt sitten siirtää tytöt tosiaan aikanaan yhtä aikaa sinne lastenhuoneeseen. Ehtii ne sittenkin. :) Saa nähdä, missä kissat nukkuu sitten. Kamalaa, jos miun luottopurrpurrkaveri onkin lasten tyynyjä vasten nukkumassa. :eek:

Mun koira nukkui ennen mun kans samassa sängyssä. Mut sit kun se koitti laajentaa reviiriään, eli meni peiton alle mun jalkoihin nii siihen loppu otuksen nukkuminen sängyssä... Se kylmä ja märkä kirsu piti aina työntää jalkoihin kiinni ja pahinta oli, jos se otus aivasti siellä jaloissa. Plus et kerran potkaisin sitä unissani, nii sai otus lähteä.
Sohvillekaan se ei saa nousta kun mokoma jemmas sohvan väliin aina herkkupaloja... kiva löytää jotain vanhoja nakin palasia sohvan välistä, ku siivoo...

Meillä ei koira saa tulla sänkyyn, kissat kyllä. Mie oon kyllä joskus ottanut koiran kainalooni, jos oon ihan yksin joutunut nukkumaan. Nyt ei tietysti vauvan kanssa ole taas sellaista päässyt tapahtumaan. :D Mutta mies ei tykkää, jos koira on pedissä. Ei se sinne kyllä yleensä itse menekään. Sohvalla saa olla. Onneksi tuo ei sinne jemmailekaan mitään! Kissat on vaan niin ihania petikavereita, jos vaan eivät ykää sänkyyn. Meidän maatuskarouva tulee aina tyynyn viereen tai osittain tyynylle, painaa tassun päätä vasten (joskus ottaa vaikka korvasta kiinni tassulla) ja kehrää, kehrää. :) Nuo birmat tulee yleensä jalkoihin nukkumaan, vanhin niistä käy kyllä tyynynkin vieressä tai mahan päällä kehräämässä. Niissä on tietysti sellainen pieni vika, että karvaavat. Onpahan lisälämmikettä!

Me ei voida ottaa kissaa, kun mies on pahasti alllerginen. Koirat ei sit aiheuta mitään, siedättyny vauvasta asti niille. Mut noh.. mulla oli kerran maailman ihanin poikakissa ja kun se kuoli myrkyttäjäihmisten herkkupalaan ( :smiley-angry007 ), niin en enää ikinä ottanu kissaa. Ja mä ny oon muutenkin enemmän koiraihminen, vaik kisut onkin söpiksiä otuksia.

Jaa, no meidän vauveli on nukkunut jo neljä kuukautta omassa huoneessaan. Lähinnä siksi että on nukkuessaan kova ojentelemaan raajojaan enkä saanut itse nukuttua, koska heräilin äp-laatikon kumahduksiin. Vauvan huone on meidän huoneen vieressä. Joulukuussa hommattiin sinne imetyshetkien rauhoittamiseksi mahtinojatuoli. Viime aikoina ruokkiminen ja nukkuminen on ollut melko rauhaisaa. Aika usein mun tekisi mieli nukkua vauvelin kanssa yhdessä. Mutta ei se oikeasti onnistu: joko minä tai pikkuinen herätään ennen aikojamme ja sen kunniaksi herätetään toisemme.

No näinpä juuri. Kukin tehköön tässäkin asiassa, mikä itselle ja omaan tilanteeseen parhaiten sopii! :) Se on näiden vauvojen kanssa muutenkin se fiksuin lähestymistapa.

Onneksi meillä ei kukaan ole elukoille allerginen. Mie sekoisin, jos ei vois olla kissoja tai koiraa. :D Ja marsujakin (kui, kui) haluisin joskus, pupuja on ollut, ehkä niitäkin voisi vielä joskus olla. Niin ja niitä heposia, kiitos. Vuohetkin on hauskoja. Papukaija ois muuten tosi siisti. Mie mitään hamstraa, mutta tykkään vaan noista elukoista. :D Onneksi on vähän järkeä jo päässä, ettei voi ottaa kaikkea, mikä ois kivaa. Ehkä joskus on se talo maalla ja siellä tilaa (ja itsellä aikaa!) pitää jos minkälaista elukkaa. Niin, ja onneksi tuo mies tykkää myös elukoista, etenkin kissoista, ei mahtais meillä muuten kovin monta karvakaveria olla!

Minä oon haaveksinu joskus, et ois kans vuohia ja omia kanoja, possuja jne.. sellainen pieni oma farmi maalla ja sais kasvattaa vihanneksiakin omaan käyttöön.

Meillä siirtyy n.1vuoden iässä tai sitten, ku se imetys loppuu öisin.
Meillä kun ei tässä pienessä talossa ole erillisiä huoneita vielä vaan samassa tilassa ollaan lasten kanssa, mutta on puoli seinää välissä.. Ymmärrätte varmaan.
Lapset eivät myöskään nuku samassa sängyssä meidän kanssa ikinä, eikä myöskään koira ja koira ei saa mennä sohvallekaan.
Kissat heitämme, joka yö ulos, mut yleensä ovelle menevät kyllä omatoimisesti. Syy on se, että asumme maalla, kissamme ovat leikattuja eli eivät ihan heti karkaa ja joka ikinen yö, jos kissa on jäänyt sisälle, joudun heräämään kamalaan mouruamiseen, ku kuitenkin jossain kohtaa sinne ulos on pakko karvakasojen päästä ennen aamua...

Ja porukoillani sain tarpeekseni kaikista eläimistä niin papukaijoista, ku hevosista ja kaikesta siinä välissä eli hyvä, jos kesäpupun meidän koiran ja kissojen lisäksi, joskus otan. Marsu on poikkeus. Se sitten ku on laajennus :happy119

Meidän tuholais-koira ei saa tulla sänkyy eikä myöskään sohvalle. Sillä ei myöskään ole asiaa esikoisemme huoneeseen, sai porttikiellon sinne kun tuhosi leluja. Nii ja viime yönä oli penkonu kenkäkaapista mieheni nahkaisen kävelykengän, sehän on nyt siis entinen. Mies teki vastaiskun ja osti kaupasta ison purkin chilijauhetta. Nyt on kenkä (ja muutama muukin paikka) siroteltu chilijauheeseen "iskeppä nyt nenäsi ja suusi niihin, et taatusti koske toista kertaa"-mieheni ilmoitti tuhokoiralle. Toissa yönä se oli päättänyt remontoida meidän eteistä, tapetit sai vähän uutta ulottuvuutta. Noh, onneks eteinen oli ainoa huone jota ei reilu vuosi sitten rempattu :confused:

Mulla on ollut pupuja ja haluaisin ihan kauheesti pupun. Mutta järki käteen. Olenkin sanonut, että sitten kun esikoiseni menee kouluun ja jos hän on yhtään äitiinsä tullut ja alkaa kinuumaan jotain elukkaa niin sitten otetaan pupu tuonne tytön huoneeseen :)

Takaisin