Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä meilläkään sairaalassa tuttia annettu. Kysyttii vaan et onko omaa tuttia mukana kun poika valoihin joutu... No onneks oli se oma tutti mukana.

Meille oli pojalle annettu tutti kun mentiin teholle sitä kattomaan :eek: ja sit saatiin toinen ku mentiin sinne tartuntaosastolle.

Mä luulen, että tutit saa silloin jos joutuu keskolaa tai teholla tms.. Mutta jos normi osastolle niin ei siellä kai mitää tutteja jaella...

Meille jaeltiin tai no tungettiin vaan suuhun normi osastolla -09 pojalle ja -11 tytölle. Tämä kolmannen kohdalla mentiinkin hotelliin eli siellä oli kaikki erilaista ja voi siis olla, että nykyään ei enää (onneksi) työnnetä tutteja automaattisesti suuhun :happy119

Minä oon kyllä viskannut kaikki vanhat tutit roskiin enkä ole edes miettinyt, että säästäisin. Aika ison osan vaatteistakin lykkäsin eteenpäin, koska miehen veljellä oli tarvetta niille. Siilimakuupussin säästän kyllä aivan varmasti, koska rakastan sitä.

Mie olen vielä säilyttänyt kaikki vauvan vaatteet, jos muutaman vuoden päästä sen yhden vielä haluaa. Vaikka sitä ennen voin toki antaa osan noista eteenpäinkin, jos joku lähipiirissä sattuisi tarvitsemaan. Ne kaikista suloisimmat ja ihanimmat kyllä säästän tytöille itselleen. Äitiäni on harmittanut, kun hän säästi vain yhden mekkoni. Siinä mekossa esikoinenkin juhli 1-vuotissynttäreitään. :)

Mul on 5 vai 6 julhlamekkoa mitä mä oon käyttäny pikkulapsena ja niitten lisäks villatakkia yms. aina kokoon 154cm asti. Tosin osa niist on harkinnas mennä keräykseen, ainaki noi kauheimmat takit 90-luvult :laughing002 Löyty sielt pari napapaitaaki ja lähemmäs kymmenen ihanaa pitkähihasta yöpaitaa(ne onki jo kaikki käytös esikol ja niin isoi sille et menee viel monta vuotta) :Heartpink

Mä kerään molemmille omaa aarrearkkulaatikkoa johon säästän ne mun mielestä ihanimmat ja rakastetuimman ja ensimmäiset vaatteet, ensimmäiset kengät. Lempilelut ja mitä nyt mieleen tulee, että on säästämisen arvoista. Ihan tylsät ja tavalliset, ei mitään tunteita herättävät vaatteet saavat mennä etiäpäin. Arkut kyllä otetaan käyttöön jos vielä tulee pikkusisko tai pikkuveli niin heille, mutta varmasti hänkin sitten saa omia juttuja omaan aarrearkkuun. Mulla (tai siis äidilläni) on ollut paljon vaatteitani jemmassa koska ne oli mulla leikeissäni nukenvaatteina (äitini oli etsinyt minulle 60cm vauvanuken joten vaatteet olivat käypiä) ja sieltä säkeistä kaivoin minun mielestä parhaimmat esikoiselle ja nyt pojalle sopivaa. Loput vaatteet jäi sinne jemmaan, että sitte ku tyttö kasvaa ja alkaa nukeille vaihtaa vaatteita ni ne haetaan sieltä tänne meille. Kyseinen nukke on jo esikoisella leikeissä, mutta vaatteiden kanssa ei vielä pelaile..

Ja nyt kun vauvalle ei otettu äitiyspakkausta niin olen kirpparilta ostanut tiettyjä juttuja ihan sitä varten että saa säästettyä oman vuotensa äp-tavaroita. Aikalailla samat mitä esikoisella on ollut jemmassa ja käytössä nyt pojalla. Poika nukkuu esikoisen makuupussissa, koska mistää en oo siilimakuupussia löytänyt kohtuu hintaisena. Sen vielä haluaisin ehdottomasti pojalle aarrearkkuun :) esim. äp-lakanat, lorukirjat ja vanupuvut on molemmille säästössä omansa :)

Juu ei meillekään mitään tuttia annettu (se samanen päksi), mut herneet oisin vetänykin, jos sitä joku ois vauvan suuhun lykänny. Olin jo hermostunu siitäki, ku jätkä sai kaks pientä annosta jotain muuta maitoa. Syntyessään ja sit muistaakseen ekana yönä, ku sokeriarvot tippu hetkellisesti. Sit niissä ei ollukaan enää mitään ja mamman maito riitti :)

Meil oli tutti ekan kerran käytössä kahen viikon ikäsenä. Sit alko olee jo sitä tissillä huvikseen lutsuttelua ja ku ne oli muuten verella ja kipeet, ni päätettii, et se tutti on vaan helpompi. Varmaan tossa vuoden/puolentoista vuoden ikäsenä rupee sit vierottaa siitä. :)

Meillä tuttia tarvitaan nykyään silloin kun poika menee nukkumaan. Unissaan se tempasee sen mäkeen ja jatkaa unia.. Toivon et saan ennen 1 vee synttäreitä tuon tutin pojalta pois....

Mulla on sellanen kutina et pojalla on tulos nyt toinen hammas kun pari yötä on ollu sellasta rauhatonta hyörimistä... Täytyy kattoo jos sitä panis sitte supon ens yöksi...

Hih, yks mun pikkuveljistä ei vauvana syöny tuttia, mut sit ku perheen 4.vauva synty ni johan alko tutti maistumaan. Noil kahel on ikäeroa 1v ja 3kk.

Teholla olivat tutin antaneet pojalle. Eipä tuo kauheesti tutista välitä. Välillä nukkumaan mennessä on tutti.

Mahtuuko muut vauvat vielä siili makuupussiin? Siis tuo näyttää siltä et menee kohta pieneks. Mitäs sitten siili pussin tilalle? hmm..

Kyllä minä tän talven pojan tuonne siilipussiin pistän. Eihän se haittaa, jos lopulta pää ei ole siellä kokonaan, kun ei oo niin kovin kylmäkään enää. Kohtahan on jo talvi ohi, kun maaliskuu on jo eka kevätkuu. Sit keväällä siirrytään varmaan muutenkin rattaisiin ja on lämpimämpää, niin ei tarvii koko pussia.

Me siirrytään hyvin pian rattaisiin... ei oo enää juurikaan pituutensa puolesta tilaa vaunukopassa. Nopeesti se poitsu kasvoi siitä ulos. :D

Takaisin