Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no nyt ku ollaa lähetty tälle ammattilinjalle ni meijän iskäkii oli sähköasentaja.ei kyllä liity vauvan elämää mitenkää,etenkää ku mun iskäkii kuoli ennenku tyttö synty.

Nii, ei se suru varmaan koskaan katoa. Minulta ei oo ku ukki vasta menny manan majoille. Ja eipä tää liity kyl elämään vauvan kanssa hirveesti tämäkään tieto. Mut aasinsillan kautta pääsen siihen, että onkin hauskaa, että pojasta on kuvia minun mummun sylissä. Ja ensi kesänä toivottavasti papan ja toisenkin mummun. :)

En minä lahjojen takia pidä kemuja :) Haluan vain juhlistaa pojan puolen vuoden etappia ja onpahan syy kutsua mummuja kylään. Appia ja anoppia kun poika ei tunnu näkevän muutakun sillon kun on jotkut juhlat yms. muuten ne käy täällä kylässä tosi harvoin :sad001

Viime yönä poika nukkui klo 21-05.15 ihan putkeen ilman minkäänlaisia heräämisiä :hello2
Taisin olla itse aika väsynyt kun tuntui siltä, että just illalla laitoin silmät kiinni ja kun ekan kerran katsoin kelloa niin en meinannut uskoa että se oli viisi aamulla :grin
Siinä hetken pyörin ja sitten poitsu heräsi syömään.
Oli aika märkä olo itsellä kun illalla laitoin vikat liivinsuojat paketista päälle ja tuon pitkän syömisvälin takia ne oli aamuyöstä jo ihan märät!
Pari tuntia jatkettiin vielä unia kunnes seiskalta tapansa mukaan poika heräsi niin pirteänä että!
Miten ihmeessä vauvat voikin olla heti aamusta noin hyväntuulisia??:)

Tänään onkin sitten otettu kohteeksi olkkarin verhot ja kovaa vauhtia aina ryömitään niiden kimppuun. Sieltä siten kuikuillaan verhon takaa ja aina kun itse katsoo sinne päin niin saan niin maailmanluokan hymyn osakseni että :)

Tuossa on nyt sitten vedetty sikeitä viidestä asti. Soittaisi joku mulle edes niin tulisi vähän ääntä tänne... Ei tuo telkkari ainakaan yhtään unta häiritse ekä halua mennä herättämäänkään.

Mä röyhkeesti herätän tytön jos yhtää vaikuttaa siltä et sen päiväunet uhkaa pilata yöunet.
kohta saa jännittää miten yö menee,itkuhälyttimetkii on jo valmiudessa,ja mikä parasta niin ite saa lukee pitkästä aikaa kirjaa ennenku käy nukkumaa:)

Peukut ylhäällä Jäde yöhön :)
Mies kanssa puhui, että jos siirrettäisiin poika jo omaan huoneeseen nukkumaan, että jos se parantaisi minunkin unia, mutta en taida raaskia vielä niin kauan kun yöt alkaa oikeasti menemään hyvin.
Eihän siitä mitään tulisi, että ravaisin siellä toisessa huoneessa syöttämässä. Nytkun on niin helppo ollut nostaa vieressä olevasta sängystä tissille ja takaisin.

Mäkin olen ajatellut pitkästä aikaa lukea kirjaa ja viime kahvilassa kyläläinen toi mulle Ei kiitos-pokkarin, ku oli kattellut sen leffassa ja piti enemmän kirjasta. Olen saanut luettua vasta kaksi sivua marjapuuroa tehdessä, mutta kyllä sen LUEN! :happy119 Ei kehtaa palauttaa lukematta, jos vaikka aletaan tenttaamaan mitä pidin :laughing021

Meillä on yöunille nukahtamiset menny taas ihan älyttömyyksiinä. Pitikin mennä hehkuttaa niitä paria viikkoa milloin sippas samantien ku sänkyynsä laittoi.. Huoh! Nyt olen huomannut, että väsymys on alkanut taas vaivaamaan. Jatkuvat yöheräämiset tekee tehtävänsä. Tuossa oli tovi kun tuntui että siihen tottui mutta nyt kyllä vaikuttaa. Pojan syntymän jälkeen en ole myöskään osannut nukkua päikkäreitä. Tänää yritin esikoinen kainalossa nukkua päikkäreitä samalla ku poika veti parvekkeella unta. Noh, lepäsin siinä silmät kiinni niin kauan kunnes tuli armoton pissahätä. Se siitä sitten. Nukahtaminen on ollut mulle jo ennen lapsia toisinaan _todella_ vaikeeta, ja tuntuu että nytkin se alkaa olee taas jonninverran vaikeeta :sad001

Me kävimmä tänään valokuvauksessa. Ikuistettiin Artsi kuvaan kun puoli vuotta tulee huomenna täyteen. Siellä meni tunteroinen ja valokuvaaja setä oli oikein mukava. Poika oli niin rentona ja hymyili koko ajan. Kunnon linssilude :smiley-bounce022 Ei varmaan muuten mitään kuvia oltas otettu vaan nappasin lehdestä kupongin millä sai aika halvalla kuvauksen ja kuvat.

Leivoin tässä iltasella vielä kakun huomista varten ja meille on kutsuttu ainoastaan mummut ja papat kakku kahville. Ihanaa kun sai syyn leipoa :)

Minunkin mies on sähkö insinööri mutta onneksi meillä on autotalli, mihin mies saa piuhat ja pistokkeensa viedä :p

Vauvana piti olla, sit tossa välissä ei ja nyt sit taas. Ei pysy mamma perässä :D

Ainii, mitä tohon pinniksen siirtoo tulee. Mä en pysty kuvitteleekaan vielä herraa omassa huoneessa. Syö kuitenki yöllä ja sit sil on tapana nuijii päätään tohon pinnoihin, ku kääntyy mahalleen. Oon yrittäny vuorata tyynyillä niitä runoja, mut ei auta :/ En mä sais nukuttua ollenkaan, jos oltais eri huonees. Ehtii sitä myöhemminki.

Jee,meillä meni yö hyvin,mies kävi kerran laittamassa tytölle tutin suuhun ja minä kerran.puol kuus noustii sitte ylös.enpä ois uskonu et eka yö omassa huoneessa menee noin hyvin,mut tuskinpa se viime yö enää toistuu,niin hyvin se meni.
Meillä on ollu alusta asti yövalo käytössä,tuntuu varmaan tytöltä turvallisemmalta kun näkee missä on kun herää.
Tänä aamuna piti imasta tytön nenä tyhjäks,unohtu eilen laittaa kirjapino sängynjalkojen alle ja nyt sit oli nenä inhottavasti tukossa.siinäpä yks vinkki jota voi koittaa vauvan flunssan aikana,ei kyllä toimi kaikilla.

Meillä ei oo edes toista huonetta joten ipana nukkuu meijän huoneessa niin kauan kun/joskus muutetaan tästä kaksiosta...

Hurjaa, toiset nukkuu jo omassa huoneessa, kun taas meidän tissitakiainen ei päästäis yöllä tissistä irti ollenkaan. Eli meidän pinnasänkyyn siirtäminen siis epäonnistui jälleen kerran...No, nyt oon taas saanut nukkua edes jonkin verran. Ei jaksa ihan heti alottaa uutta yritystä....

Mikähän siinä on, että vauva haluaa keskellä yötä olla hereillä 2-3 tuntia? Me ei olla koskaan juteltu tai leikitty öisin, mutta tyttö on keksinyt tällaisen tavan. :wtf

Meillä sama tilanne ku teillä, nappo. Toistaseksi vielä kaksiossa asutaan ja varmaan vasta loppuvuodesta päästään isompaan, eli silloin olisi ostohommien aika, jos sopivaa löytyy. Enkä mäkään vielä raaskisi laittaa poikaa omaan huoneeseen. Meillä kans syödään kerran, kaksi yössä nii ei tulis mitään siitä ravaamisesta ja muutenkin.. en vaa raaski. :D Se napanuora on sitkee... :D

Takaisin