Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliskohan sitten erilainen muki kun meillä? Meiltä löytyi sisältä semmoinen valkoinen kovaa muovia oleva osanen....

Nuo mukit on voinut jonkin verran uudistua 3 vuodessa. Katsoin että Hillevin linkittämä aventin mukikin on ihan erilainen kun millaisena mä sen muistin. Pitäis varmaan mennä kaupan hyllylle katselemaan ja voi olla et olen täälläkin selittänyt ihan puuta heinää mukeista kun ei ole tosiaan ihan viime käden tietoa näemmä :)

Kävin nyt sitte ostamassa sen aventin mukin,piti ostaa vihree kun pinkkejä ei ollut enkä sit viittiny sinistä tytölle ostaa.oisko toi keitettävä ennen ekaa käyttöö?muut ensimukit ja pullot oon kyllä keittäny.

Kannattaa ehkä keitellä, vaikka kyllähän kiinteitä saavalle voi antaa jo ilman keittämistäkin juttuja. Itse ainakin keittäisin tommoset ruokailuun liittyvät asiat ainakin :)

Kyllä siinä käyttöohjeessa taidettiin käskeä steriloimaan kaikki osat ennen käyttöä. Itsekin steriloin nykyään vain kun otan ekan kerran jotain köyttöön mutta muuten vaan pesen yleensä.

Nyt pääsee sitten @sukki huomaamaan, mitä kaikkea pitääkään siirtää pois vauvan tieltä. :D Sitä kummasti luulee ajatelleensa kaikkea, kunnes se pieni lähtee liikkeelle. Tuntuu kiinnostavan sellaiset asiat, joiden ei itse uskoisesti mitään mielenkiintoa pikkuihmisessä herättävän.

Meilläkin osataan ryömiä, mutta ei vielä onneksi pitkiä matkoja etene. Vähän lelun perässä menee, jos se karkaa käsistä turhan kauas. :) Vielä on kissojen vessat turvassa! :D Mutta kyllä se tekniikan jo osaa, esitteli mummollekin uutta taitoaan jo. :)

Sama meillä.. ei vielä ryömitä pitkiä matkoja.. tavoitellaan leluja ja sen verran ryömitään. Muuten liikkuu ympäri huonetta kierimällä. Mut ei mee ku hetki, ku toi kans hiffaa, et voishan sitä ryömiä pidemmällekin ku vaan ton lelun luo.. :D

Juu-u. Olen nostanut puukorin ja takkasetin jo pois ulottuvilta. Isin vesilasi kaadettiin eilen illalla matolle ja tietokonen virtapiuha on kaikkein mielenkiintoisin.

Miten musta tuntuu, että ne on ne johdot ja kaukosäätimet kaikista mielenkiintoisimmat. Ja vaikka kuinka nostat niitä pois käden ulottuvilta niin silti se pieni vaan löytää ne jostain.

Vinkkinä; jos omistatte isoja kukkia, sellaisi jonka ruukut on lattialla. Ne kannattaa nostaa tai siirtää pois. Esikoinen kaatoi ryömimisvaiheessa meillä sellaisen. Eis iinä muuten mitää, mutta sitä multaa oli joka paikassa ja sitä löyty vielä viikonki jälkeen :grin
Esikoiselle tehtiin keittiön alalaatikkoon oma laatikko. Sitä se sai levitellä ja tutkia. Jäi muut laatikot rauhaan ja tyttö tutki laatikkoa innolla useamman minuutin, jolloin sai itse tehdä rauhassa ruokaa :p

Meil on kans kaikki piuhat ja pistorasiat jo etitty. Selkeesti pitäis mennä ite makaa tonne lattialle ja tutkailla sieltä käsin, mitä pitäis siirrellä. Kumman ylös noinki pienen käpälät jo ylettyy. Kukkien kanssa ei oo täällä horveesti huolta. Tehokkaasti tapan joka viikko jonku rehun, ni ei niitä kohta enää ole. :D

Mun hiljasuus johtu tasan siitä, et ihmettelin, ku kukaan ei laita mitään tänne. Nooh, olin sit klikannu jotenki noi viestit, ettei näkyny uusimmat vaan jotku muut :D

Täällä on treffattu kaveria ja aloiteltu leipomisurakkaa, niin ei ole niin paljon ehtinyt olla koneella. :D Huomenna pitäisi jatkaa leipomista. Täytekakut ja voileipäkakut olisi tekaistava. Ja kakun koristeet pitäisi tehä suklaasta. Saa nähdä, miten pitkälle huomenna menee, vaikka ei noita tehtäviä enää kauheasti ole. Mutta perfektionistilla saattaa jokunen tovi noissa koristeissa vierähtää. :D

Minä suunnittelen poitsun 6kk kemuja :) Taas hyvä syy leipoa jotain hyvää :p
17 pvä on synttärit mummuille, papoille ja kummeille.

Meillä on alettu nyt ryömiin ihan hulluna joka paikkaan ja kaikki uudet pinnat pitää maistaa. Nyt on kovin innostuttu asioista, jotka näkee, muttei yletetä. Esim. TV -pöydän välihylly, jossa on kirjoja ja kori niin kovin sieltä koitetaan kiskoo kaikkee ja repiä. Tänään sitte otin pojan syliin ja yhdessä katsoimme tuohon koriin ja annoin lappusia sieltä. Niitä olikin sitten kiva käsissä mytätä :)

Ääntelyt on tullut myös pitkän tauon jälkeen takaisin. Tänään selvästi innostui ideaparkin vessassa omista kiekaisuista kun ääni kaikui.
Minä jo ihmettelin, että miksi yhtäkkiä kaikki höpöttäminen loppui, mutta ilmeisesti opittiin uusia juttuja välissä niin höpöttelyt laitettiin taka alalle.

Nyt on muuten mahallaan nukkumisen ansiosta yö unet parantunut huomattavasti.
Kun vain itse osaisin nyt nukkua enkä koko ajan vaistomaisesti herää kurkkimaan pinnikseen...

Meillä on lauantaina pojan puoli vuotis kemut enkä ole vielä kerennyt suunnitella mitään saatika siivoon. Kiire tulee :smiley-chores020

Mites te kenellä lapset viihtyy lattialla,miten pian ruokailun jälkee laskette ne sinne?must tuntuu et kun ootan sen puol tuntii ni sit tytöl on taas nälkä ja aina meijän lattialle meno viivästyy.

Takaisin