Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän poika ei oo nukkunu vielä kertaakaan mahallaa.. en oo uskaltanu antaa nukkua vatsallaan, koska on niin tomerasti aina kääntäny ja nostellu päätään.. Oon kai vähän pelänny, et jos tukehtuu. Joskus nykyisin öisin unissaan kääntyy mahalleen, mut herää siihen kyllä heti kun pönöttää pää pystyssä. Tämä on yksi syy, miksi tällä hetkellä poika nukkuu meidän keskellä yöt.. saisin olla kokoajan nousemassa sängystä poikaa käänteleen. Nyt on helpompaa vaan vierestä käsin kääntää ukkeli takas kyljelleen/selälleen.

Tänään pirpana on esitelly isovanhemmilleen taitojaan ja kieriny, pyöriny ja ryöminy ympäri olkkaria.. hirveitä matkoja se jo tekee ja nostaa peppua konttausvalmiuteen.. on niin hurja tekemisen meininki, et ei mee varmaan enää kauan, kun ryömii jo tosissaan. Lelut tavoitellaan vähän kauempaa jo lykkimällä itseään eteenpäin.
Kattelin äsken synnäriltä kuvia tuosta pienestä rääpäleestä... aatella.. siitä on jo 5kk. Voi apua.. kyllä on aika rientäny ja kesällä alettas pikku sisarusta tekemään pojalle.. :D Johan tässä pitää saada uusi tissitakiainen kun tuolla ensimmäisellä on jo niin kiire maailmalle..

Meilläkään ei pojalla taida juuri olla haluja kääntyä selälleen. Se on ihan pari kertaa kääntyny vähän kuin vahingossa selälleen ja uskonkin, että hänellä taito siihen olisi. Aina kun lattialle laittaa niin mahalleen kääntyy. Jossain vaiheessa alkaa huuto, mutta jos selälleen kääntää niin ei tykkää siitä ja kääntyy heti takas mahalleen.

Voi kiitos Orvokki :) Mäki oon niin rakastunu tohon nimeen ja hoen sitä kotona ehkä vähän liikaakin, tulee isosisko mustikseks :smiley-ashamed008

Mäkää en oo antanu Tyynen nukkua mahallaan, just siks ku pelkään et tukehtuu. Alkuu se yrittiki väkisin kääntyy mahalleen unissaa, mut on nyt toistaseks luopunu siitä. Tyytyy vaan halaamaan mun käsivartta.

Mä en ole myöskään tytön antanut nukkua mahallaan. Ei onneksi sängyssä juuri yritäkkään kääntyillä, vaikka matolla tykkääkin pyöriä.

meillä tyttö nukkun koko viime yön kyljellää,ei sillä sitte tuttikaa pysynyt suussa yhtää,tunnin välein käytii laittamassa sille tuttia suuhun,huoh.pari kertaa se yritti kääntyä mahallee,en kyllä antas sen mahallaa nukkua.

Sama homma. On pari kertaa nukahtanu mahalleen mutta olen kääntänyt selälleen nukkumaan. Nukkuu myös paljon kyljellään. Meillä on pinnis ihan meidän sängyssä kiinni niin aamulla poika aina kääntyy mahalleen ja kuikkii yli laidan että jokos siellä on herätty :)

meillä nukkuu samassa huoneessa,mut ei sängyssä kiinni.muutettii alunalkaen isompaa asuntoo et lapsi saa oman huoneen mut eihän se nukkunu siellä kun alussa kolme yötä.on kyllä paljon helpompaa mennä laittamaa sitä tuttia sen suuhun kun nukkuu samassa huoneessa eikä itekkää tarvii kokoajan kuulostella että onko se hereillä vai ei.ja etenkii nyt helpompaa kun se saattaa yöllä kääntyä mahallee,niin oon sit valmiudessa sen kääntämää selällee.

Me olaan nyt täällä mummulassa yötä ja pinnasängyn ja mun sängyn välissä on pikkanen kulkutila ja sekin tuntuu liian pitkältä etäisyydeltä ♡ Sydän pakahtuu! :)

Mullakin nukkuu vauva kainalossa. Herää niin usein syömään ja aamuyöstä muuten vaan, että helpoin nukkua vaan vierekkäin. Mä antaisin pojan nukkua varmaan mahallaankin, jos näkisin, että hän nukkuu naama sivulle päin eikä naama patjaa vasten. Yks yö nukahti noin, mutta heräs kun mies pieras :D ja sitten alkoi pään nostelu ja siirsin pojan kyljelleen. Itsekin nukun usein mahallaan ja ennenhän suositeltiin vauvat nukuttamaan mahallaan.

Meillä alusta asti vauva nukutettu omaan sänkyyn. Pinnis on ihan sängyn vieressä mun puolella. Aamuyöstä jätän syötön päätteeksi viereen nukkumaan ettei vaan herää kun siirrän omaan sänkyyn.
Keväällä muutetaan uuteen kotiin niin saas nähdä raskinko jo pojan viedä omaan huoneeseen nukkumaan :)

Meillä vauveli nukkui jälleen omassa sängyssä ja aamuyöllä nostan viereen nukkumaan. Toisinaan nukutaan koko perhe samassa sängyssä, mutta mies on mahdottoman herkkäuninen ja herää kaikkiin ääniin yöllä. Ollaan kans mietitty mikä on sopiva ajankohta laittaa tyttö omaan huoneeseen (ei minusta alle 1v ikäisenä). Miten hyvin teidän miehet ovat sopeutuneet nukkumiseen vauvan kanssa ?

Meillä ei viihdytä oikeen ikinä mahallaan... :/ Aina rupee sätkiin ja yskiin. Ja lopulta itkee, pakkohan mun on sit hänet kääntää.. Vaikka senki hää osas kyllä jo, liekkö laiska tapaus sit x) Nukkuu aina selällään, kyljellään ihan vauvana, mutta eihän se enään siinä pysy :) Perhepedis nukutaan, viime yönä syötiin melki tunnin välein (huoh). Laitetaan omaan pinnikseen nukkuun tässä pikkuhiljaa, jahka rupee nukkuun pidempiä pätkiä, kiinteiden aloitus ens viikolla :) JÄNSKÄTTÄÄÄÄÄÄÄÄ! Mun pieni-iso-tyttö <3

Meilläkin alusta asti nukutettu omaan sänkyyn ja edelleen tehdään niin (sänky kiinni mun puolella sängyn laidassa)
Aamulla nostan meidän sänkyyn mun kainaloon kun mies lähtee töihin...
Rokotteiden jälkeen(2vk sitten) kitisi yöllä ja otin viekkuun...nyt siitä tullut jokaöinen tapa.
Niskat aivan juntturassa kun hän haluaa että nukutaan naamatusten...ja kun yritän kääntyä...ei käy.
Voi minkä tavan oonkin saanut aikaan :P
Ensi yönä yritän paremmin,otan vasta aamulla viekkuun......mikäli en kuole ikävään :D

Joo, poika nukkunu alusta asti omassa sängyssä, mut viime aikoina nukkunu usein välissä. Oonkin siitä puhunut jo aiemmin, että miksi. En laittais alle vuoden ikäistä vielä omaan huoneeseen yöunille. Päikkäreille toki. Meillä ny ei oo vielä isompaa kämppää, joten poika nukkuu joka tapauksessa samassa huoneessa meidän kanssa yli vuoden ikäiseksi. Syksyllä on asp-tili täynnä ja vihdoin käytettävissä, joten sitten katotaan ostettasko väliaikaisesti osake pariksi vuodeksi. Sitten saa poika oman huoneen. Mut mulla on sellanen ajatus, et nää on niin vähän aikaa pieniä.. kohta ne ei haluakaan nukkua vieressä. Antaa vauvan olla vauva.. kyllä ne vielä muuttaa omaan huoneeseen ja sitten ei saa tulla sinne ees koputtamatta.. :D Mut tietty ihmiset toimii eri tavoilla.. Onhan noita tuttavia, joilla lapsia on nukutettu omassa huoneessa jo hyvin varhain, mut minun sydän ei kestä sitä. Nii ja meillä pinnis on sängyn vieressä, ettei tartte pitkälle lähtee, riittää kun nousee istumaan. Helpointa tällä hetkellä minunkin jaksamisen kannalta on se, et poitsu nukkuu vieressä.. mut kyl mä tänään taas laitan illalla hänet omaan sänkyyn.. tarttee päästä oman rakkaan kainaloon välillä.

Niin just!! Mies sanoi yks ilta et kohtahan se muuttaa omaan huoneeseen nukkumaan jo.
...öööö ei oo muuttamassa... tai muutan minäkin sinne :D!!
Onneksi siellä on myös vieressänky jos äidille tulee yöllä ikävä :)

Meillä nukkuu pääsääntösesti omassa sängyssään, pinniksessä. Ihan turvallisuussyistäkin. Esikoinen, kun välillä kömpii viekkuu yöllä ni ei jää sitte vauva vahingossa alle. Pinnis on sängyn vieressä, niin että minun ja vauvan sängyn välii jää yöpöydän kokoinen rako :) ja ei oo suunnitelmissa laittaa muuhun huoneeseen, katellaan sitten kun pinnistä ei enää tarvi... ehkä esikoisen kanssa kerrossänky.

Takaisin