Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vau, pitääpä kokeilla tuota jalkapohjien hierontaa! Oon kuullu tuosta että jalkapohjien hierominen auttais ilmavaivoihin mut eipä oo tullu kokeiltua... Nyt kyllä täytyy kokeilla jos kerran jollakin se on ihan toiminutkin! :)

meillä taas ilmavaivat oli toivottuja=) ja onneks niitä saatii=D nyt vaavikii simahti sitterii,jeee!!

Olin aluksi itse vähän epäileväinen hieronnan toimivuuden suhteen. Vauva oli ennen hierontaa aika kipeän oloinen ja tosiaan hieronnan jälkeen sai nuijanukutuksen, joten kyllä on vaan pakko uskoa toimivuuteen! Aika pitkään hierottiin, joten heti ei kannata luovuttaa...toivottavasti muutkin saatte apua tästä vatsavaivoihin! Olin muuten jo valmiiksi vähän hämärässä huoneessa, se ehkä saattoi myös edesauttaa asiaa :)

voishan sitä jalkojen hierontaa joskus koittaa,meillä vaa vauva viuhtoo ja potkii mahavaivojen takia niin kovasti et ei taho saada jalasta kiinni.

Meillä taas hyvin mennyt yö takana :) Mies hieroi vauvan jalkoja illalla ja mä jatkoin imetyksen jälkeen. Taas tyttö nukahti hierontaan ja sain hänet helposti siirrettyä omalle puolelle unia jatkamaan. Heräsi vaan kerran yöllä syömään ja sain tytön aika nopeasti taas nukahtamaan uudestaan!

Enpäs minäkään noita vauvan itkuja tunnista. Aluksi ne olivat selvästi erilaisia, mutta nykyään tuo hermostuu kaikesta hyvin nopeasti ja huutaa vaan samalla tavalla koko ajan. Oon vaan yrittäny miettiä, että jos vauva on ollut yli tunnin hereillä niin sillä on todennäköisesti väsy. Syönnit taas yleensä on noin kahden tunnin välein, joten jos syötöstä on noin kaksi tuntia niin tarjoan tissiä. Jos ei ole kyseessä kumpikaan näistä niin sit katson vaipan.

Nukkuminen on meillä tosi vaihtelevaa. Toisina päivinä tuntuu, ettei tää nuku koko päivänä kunnon päiväunia ja yö menee tunnin pätkissä. Huonoina päivinä on oikeesti vasn pakko saada cauva nukkumaan edes hetken tai muuten vauva on kiukkunen koko päivän. Sanoin iltasin pitää nukuttaa välillä oiken tositarkoituksella. Päivällä, jos ei mikään muu tehoa niin laitan tuon kantoliinaan ja siinä nkahtaa ihan varmasti. Myös kiikkuminen rauhottaa monesti vauvan. Iltaisin pitää olla pimeää ja hiljaista, että vauva nukahtaa. Päivisin auttaa joskus, jos laittaa vauvalle pipon päähän ja silmille. Viimeisi on anopin neuvo ja oli tepsinyt myös aikanaan vauvan isälle.

Vatsavaivoihin auttaa meillä myös vatsan hieronta. Kevyesti painaen ympyrää myötäpäivään vatsalla, niin hetken päästä tästä on aina tullut kakka ja vaipanvaihdon jälkeen aika pian levollinen uni <3

mä kans hehkutan meijän tän päivästä reissua,aamulla puol 9 lähettii lääkärii ja kaupungille,kotia selvittii vasta puol 1 ja vauva ei heränny kertaakaa kunnolla koko kaupunkireissulla.ja kaikenlisäks sain sen päiväunille omaa sänkyy.onneks ne vatsavaivat(?) rupes helpottaa!

Vautsi, sulla on IceCream menny tosi hyvin tuo reissu vauvan kanssa! :)

no jos ei mitää muuta vaivaa niin kovasti se puklailee.tänään täytyy neuvolasta kysyy et voidaanko ruveta käyttämää sitä maidon sakeuttajaa.

Mitähän tein eilen illalla erilailla kuin muina iltoina?!? :D Poika söi noin 22.00 aikoihin, nukqhti ilman huutoja 22.30. Eka syöttö 3.30 ja seuraava 6.30 ja tuolla se viel nukkuu. ihan kivat unet verraten niihin parin tunnin välein syömisii. Itsehän kuitenkin nousim 7.15 esikoisen kassa. Kun tietäis mitä teki kun ei tullut huutoja eikä lyhyitä unia :)

Meillä oli eilen illalla ekaa kertaa oikee kunnon tissiraivarit. Meni kait nälkä liian kovaks ku ei meinannu rauhottuu syömää. Lopulta istuin sohvalle vauva pystyasennos syliisä, sit ku alko hamuilu ni äkkiä tissi esiin ja vauva kävi siihen pystyasennos kii ku sika limppuu :grin Oli itelle kyl vähä huono asento mut pääasia et toinen sai syötyä.

jos olitte jotenkii rentoutuneimpia tai jotain??meillä käytii nukkumaa 21.30,herättii syömää n. 2.00 ja sit jatkettii unia.syötii seuraavan kerran 4.45 ja sit taas jatkettii unia ja heräili 7.55 ja sit hain sen sängystä et päästii vaipan vaihtoo ja valmistelee lähtöö neuvolaa.ja saatii se rotarokotuskii.

Jos mä kirjotan samaa asiaa, niin paljonkohan mä puhun samaa asiaa...

Mut uus ongelma! Pissa karkaa vaipoista niin että vauvan kylki on märkä. Muumivaipat, taitaa olla vaan niin huonoja? Vaihdan vaipan usein, katson että pippeli on alhaalla ja että vaippa on sillain tiukka että pari sormee menee, ettei liikaa kiristä ja jaloissa olevat reunukset käännän ulospäin. Nyt vaihdoin vaippamerkkiä ja mielestäni koko on ollut kokoajan oikea, ja vaipanvaihtoväli on runsasta. 2-4 tunnin välein vaihdan. Riippuen millaisia pätkiä vauva nukkuu.
Onko muilla tällasta ongelmaa?

Meillä on nyt vaipoissa käytössä liberon 2 koko. Sekä ykkös että kakkoskoko taisi aluksi vähän falskata, oliko sittten ollut liian iso. Myös aamulla saattaa joskus olla päästänyt vähän läpi vaikka vaihdan vaippaa myös öisin. Muutama päivä sitten neiti turautti kerran ja sitten olikin kakkaa niskassa asti :)

Kannattaa varmaan kokeilla eri merkkejä jos joku pitäisi pisut paremmin sisällä! Ja toisille vauvoille joku merkki kun on hyvä, se ei välttämättä sovi toisille ollenkaan. Meillä esim. pampers ei sovi yhtään, ärsyttää paljon enemmän vaippaihoa kuin libero.

meillä taas pamppers on parempi,kertaakaa ei oo vuotanu.nyt käytössä viel koko 2 mut neku loppuu ni vaihetaa kolmosee.

Meillä tulee kakka Liberon 2 koosta yli, mutta pissat on vielä pysyneet. :]Pitänee vaihtaa kohta isompiin vaippoihin, mutta on vielä yksi käyttämätön paketti 2 koota jäljellä. Yritetään käyttää nuo vielä loppuun ja sitten saakin ostaa jo isompaa kokoa. Äkkiä ne kasvaa, apua!

Takaisin