Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans nenu koko ajan räkänen ja tukossa. Sit on semmosta virkayskää. Ei kuitenkaan oo lämpöä, eikä muutenkaan olemus oo kipeen olonen. En tajuu.

meillä ei oo räkänen mut tukkonen,sinne nenää kertyy sitä kuivaa karstaa mikä tukkii koko nenän,eli ulospäin hengitys ei onnistu.sit on pakko käyttää tököttei et siit kuivasta tulee notkeempaa et sen saa ulos.
viime yö meni hyvin,oli tytön sängynpäädyssä vesiämpäri,mut kun tultii aamulla olohuoneesee niin johan rupes taas rohisemaa.

hohhoij...tyttö honas mahalleen kääntymisen..koko ajan pitäs olla mahalleen kääntymäs..mut sittenku ei enää jaksa mahallaa olla ja niska väsyy ja kun kääntää takas selällee alkaa hirvee kiukku et takasi mahallee ja kuei vaa jaksa olla mahallaa mut siiiilti..HOH!! Ja annas ku sit laittaa sitteriin pötköttelee ja rauhottumaan ni jo JO alkaa hirwee mekkala..:)
Hieman äiskän hermot venyy..Eilen se leikkimatolla ollessa oli mahallaan ni rupes nostaa peppuunsa ylös..lie tuo kohta jo konttaamaan? :D

Täälläkin nostellaan mahallaan peppua vaikka kuinka ylös, mutta ei edelleenkään käännytä....

Huoh, tääl ei tuu enää nukkumisesta mitään. Jätkä ponkaa itteään jo pystyyn pinnikses. Vetäsee ittensä kyljelleen ja siitä sit hivuttaa kroppaa ylös tyynyjä pitkin. Kohta on ruvettava vissii alentaa tota patjaa :D

meillä nukuttii muuten vaa huonosti,millon tytöl oli ilmavaivova jotka sitä häiritsi tai millon oli röyhtäsy tulossa ja taas piti jeesiä.ikinä ei oo paria kunnon yötä peräkkäin.ja aina kun ois mun vuoro nukkuu aamulla pidempää ni se yö menee vituiks,niin kävi edelliselläkii kerralla.

Nukkumisesta tutin käyttöön. Kuinka paljon teidän vauvat käyttää tuttia? Mummulassa kun ollaan kylässä niin sitä tuttia siellä tarjotaan herkästi suuhun, ja taas oma ajatukseni on, ettei sitä tuttia tarvitse kokoajan suussa pitää. Lähinnä tilanteissa joissa ollaan menossa nukkumaan. Tai kaupassa ensiapuna kun meinaa tulla huuto ja kanssaihmisiä rauhoitettava.. Muutoin saa vauva mielestäni "jutella" oman mielen mukaan. Hymyt ja jokeltelu jää niin paljon vähemmälle jos tutti on kokoajan suussa.
Tietenkin tämä on asia joka on jokaisen vanhemman oma juttu, mutta haluisin kuulla mielipiteenne tutista. Toivoisin että siitä vierottaminen (sitten joskus? siitäkin ollaan montaa mieltä 1-3vuotiaina) olisi helpompaa jos tuttia ei kokoajan ole pidetty.

Meidän tytöllä ei tutti paljon suussa pysy, joten olen käyttänyt sitä juuri noin hätäapuna...apuna nukuttamisessa, matkalla rauhoittamiseen tms. ihmisten ilmoilla, yleensä siis ilman tuttia. Hammashoidon ohjauksessa täti esitteli kuvia, joissa tuttia oli käytetty hyvin pitkään ja se oli vaikuttanut hampaiden kehitykseen, jäi tutin mentävä rako hampaiden väliin. Sanoi että tutista tulee vierottaa 1-vuotiaana.

Minulle toiset ovat sanoneet että älä vain missään nimessä opeta tutin käyttöön ja toiset taas ovat sanoneet että kannattaa opettaa ettei tarvitse itse olla tuttina. No oma kantani on, että mieluumin ilman ja hätäapuna tutti. Niin me ollaan sitten myös pärjätty.

Meillä myös tutti ihan muutamissa tilanteissa käytössä, mm. nukuttaminen, kaupassa käynti, autoreissut. Muuten on ilman, eikä muissa tilanteissa tuttia meinaa huolikkaan!

Voi kun toi meidän poika edes huolis sen tutin suuhunsa :D Mun veli kysykin yks päivä, että miten sä oikeen saat ton hiljaseksi kun ei suostu ottaa tuttia. Itellänsä yli vuoden ikänen tyttö ja sen suuhun törkätään aina tutti kun vähänkin alkaa kitisemään.. Aina hoidossa laitetaan tuttu sitten kaapin hyllylle kun on niin iso tyttö jo eikä sitten edes muista tuttia kun touhuaa niin paljon omiansa ;)

meil käytetää tuttia yöllä,matkoilla,lenkeillä ja sillon ku tyttö suuttuu.yleensä sillä onkii suussa lelu tai nyrkki.ja nyt kun se saa tutin ite suusta ni se ei siellä paljoo pysykkää.

Kumpa meilläkin huolittaisi tutti suuhun mut ei niin ei :( laitoksellakin kun laittoivat lääkärin tutkimusten ajaksi tutin suuhun niin piti siihen jatkuvasti tiputtaa lisää sitä sokeriliuos juttuja jotta ei lentänyt tutti seinään.. Öisin ois ihan kiva antaa tuttia nimimerkillä viime yönä herännyt tunnin välein imemiseen ääneen :/ ei oo pojalla kuitenkaan nälkä koska yksi yö otin tissille niin heräsi ja hirmuinen huuto seuraavat kaksi tuntia.. Imemisen tarve on vaan vissiin niin kova :)

Me koitettii aluks pärjätä ilman tuttia. Joutu ottaa siinä kohtaa käyttöön, ku käpälät alko kulkeutua enemmän suuhun. Ei siis niinkään huutamisen tai kitinän vaimentamiseks. Nykyään tutti laitetaan, ku mennään nukkumaan, lähdetään autolla tai vaunuilla jonnekin. Aika harvoin sitä tulee muuten käytettyä, jollei sit satu olee tosi kiukku. Meil on kans enimmäkseen leluja suussa, nii ja omat sukat on kiva repiä suuhun. Tänäänki heräs päikkäreiltä sukka niskassa :D

meillä tyttö harvakseltaan ottaa tuttia..sillonkun rupee yöunille niin sillon jonkin aikaa tutti suussa..ja ehdoton et pitää olla autossa turvakaukalossa istuessa olla tutti suussa..automatka ilman tuttia on katastrofi :D

Meil on tutti alusta asti ollu mukana. Ei siis missään nimessä koko aikaa. Nukkumaan mennessä vaihdan tissin nopeesti tuttiin, kun vauva on lopettanu ruokailunsa. Hetken hän sitä yleensä nassuttaa ja sit plop tutti pois. Sama automatkalla, alkumatkasta hän vaatii tutin, kunnes nukahdettuaan plops. Oon täs miettiny myös et toi rinnalle nukuttaminen pitäis varmaan lopettaa? Tai jostain luin et sit vauva haluu aina rintaa kun se yöllä herää eikä pysty muuten nukkuun... hmmm. Mä oonki kyl ain antanu tissin suuhun ku hän yöl rupee ähiseen meitin välis.

Anoppi on täällä kova tuputtaan tota tuttia tytön suuhun. Oon monta kertaa sanonu, et ei sitä tarvi sille antaa kun ei se halua, mut ei pal kuunnella. Jos vauva rupee jutteleen hänelle (omistaa kovan ja kimeän äänen ;)) niin äkkii tutti suuhun ja siitäkös kiukku tulee kun kesken asian lykätään tutti suuhun :/

anopista puheen ollen,mua ärsyttää(ylläri) anopissa se,kun se yrittää antaa tytölle pullosta maitoo ilman et tytöl on ees nälkä.sit se heiluttaa aika kovasti sitä pulloo siinä tytön suussa et se jois sitä maitoo.aattonakii se teki sillee ja sit sanoin sille aika napakasti et ei sillä ole nälkä.ja sama ku se yritti väenväkisin saada sille tuttia suuhun,huoh.
mä en ikinä heiluta sitä pulloo vauvan suussa,se kyllä juo ihan suoraa ja suosiolla jos sillä on nälkä.

Ainukka Täällä ihan selkeesti yöllä ähistää ja heräillää ja ei rauhotuta ilman tissiä. Yks yö oli syöny noin tuntia aikaisemmin enkä usko että oli nälkä kun heräs huutaa, mutta ei rauhoittunut tutilla vaan kun pääs tissille ja prit imut ni johan tuli uni.. Onko takataskussa ideaa miten näistä pääsis eroo? Huudattaa en viitsis, kun sitte aina pelkään sitä että se huutamnen herättää esikoisen ni siinähän on sitte kiva keskellä yötä saada kaks ipanaa nukahtaa uudellee :grin

Juu joku vinkki ois poikaa... Meillä tosiaan yöllä rauhotutaan vaan tissiin. Vähän aikaa sit herääminen oli lähes 45min välein, mut luulen et se oli sitä maidon tilaamista, koska nyt se on rauhottunu :) Ja IceCreamille anoppisympatiat :) Niil taitaa olla joku luontane ruuantuputusvietti xD Meillä edelleen joka kerta ku nähdään, niin ihmetellään eikö se jo saa "kunnon ruokaa".

Takaisin