Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en ehkä nää ihan niin paljon unia kun joskus, mutta ainakin viime yönä näin unta, että mun rivisormuksesta, puuttui yksi timantti välistä ja sehän suututti. Pätkäyö oli siis tosiaankin kyseessä. En meinannut edes illalla saada unta ja yli tunnin valvoin sängyssä unta odotellen. Sen lisäks vauva valvoi keskellä yötä tunnin.

Mä nään siis niin omituisia unia, et oikee ihmettelen mistä ne kumpuaa :)

Siit Ainu MaM ensimukista sen verran et siihen kannattaa vaihtaa usein sitä imuosaa. On nimittäin sellanen rakenne siinä et se homehtuu nopeesti sielt sisält, etenki jos se vesi unohtuu seisomaan sinne, eikä sitä saa helposti putsattua. Tai enhä mä tiiä onko se muuttunu kolmen vuoden takasest mukista paljo. Mut silloin se oli semmonen vaikeesti putsattava imuosa.

ai siis se alkuperänen imuosa?tänään just kaupasta katoin et siihen näköjää myydää niit vaihtotutteja:). aika useesti tulee kyl vaihettuu tohon normipullookii ne tutit.

Luin yhtenä yönä netistä kun en saanut unta, että jonkun ikäisenä, muistaakseni se oli aika nuorena, niin kun lapsi alkaa nähdä unia niin sille saattaa tulla sellasia kauhuhuutoja. Se kuulosti tosi pelottavalta kun luin siitä, mut ilmeisesti lapsi saattaa herätä keskellä yötä huutamaan suoraa huutoa ja tuijottaa eteensä ja on ihan normaalia.

Meil on parina yönä vauva heränny yhtäkkiä kirkuen, ja rauhottunu sit ku on käyny rauhottamassa. Ehkä painajaisia jo? Ei yleensä herää koskaan itkien, vaan ääntelee tai ähisee, kun on aika mennä noukkimaan hänet.

Lukeekohan meitin tyttö telepaattisella tavalla äippänsä ajatuksii..Kun nyt on jo 5 kerta kun nukahtaa omaan sänkyynsä paremmin kun syliin..Sylissä vaa pitäs päästä istuu tai vetää ihteesä tönköks...Tyttö täyttää 4kk ylihuomen ja nukahtaa jo omaan sänkyynsä..

IceCream just se alkuperänen imuosa :)

Voi meidän pientä laitoin hänet jälleen omaan sänkyynsä eikä halunnut siellä olla kovaäänisesti osoitti mieltään, tuttikaan ei rauhoittanut. Otin syliin muutaman kerran ja kolmannella kerralla melkein siihen nukahti, laitoin sänkyyn aina protestoi, lopulta omaan sänkyyn nukahti. Kohtuullisen hyvin onnistui.

meillä eilen illalla tyttö näki varmaan jotain jännäri unta kun yhtä äkkiä heräs ja rupes itkemään..mut rauhottu onneks nopeesti kun otin syliin..:O..niin ja eilen kun nukahti äpöyt joskus kasin aikaan heräs vasta aamu yöstä puol viis..tavallee herää kolmen aikaan yöllä syömään..hyvä etten menny kolmen aikaan tökkimään et onko se hengis..

Meidän poika sai seurakunnasta kutsun lasten kirkkoon tammikuussa. Puoli tuntia kestää kuulemma ohjelma jonka jälkeen on mehu ja pilttitarjoilu :) Mukaan kuulemma pitää ottaa helistin ja ruokalappu :)
Minä olen ainakin innoissani jo nyt vaikka en nyt niin kirkkoihmisiä olekaan.

Mistähän löytäisin sellaisen perus helistimen joka oli ilm. vanhassa äippäpakkauksessa? sellane punanen missä on valkoset reunukset ja hymynaama... Jotenkin tuntuu et ei sellasia tavallisia helistimiä löydy mistään.

Ei kai tossa meiodän pakkauksessa helistintä ollut? Oli viilentävä purulelu vaan.

Mulla on neljä erilaista helistintä Ompulle, ja niistä on tosi paljon iloa. Hymy-helistimiä ja muita retroja löytyy aika hyvin kirppiksiltä (esim. Facebookin retroryhmät) ja huutonetistä :).

Meillä on nyt ollut iso projekti saada tyttö nukahtamaan pinnasänkyyn. Vähän sama juttu kun Jolandalla. Tyttö ei osannut nukahtaa kuin tissille ja halus välillä oikeestaan nukkua tissi suussa, mutta tutti ei kelpaa...mä en vaan enää jaksanut sitä, joten oli pakko tehdä asialle jotain. Surffailin netistä ohjeita, löysinkin Tracy Hoggin menetelmät, ja viikossa ollaan edistytty paljon! Voi että se on ollut hermoja raastavaa! Nukuttaminen on hirmu työlästä ja huutoa joutuu kuuntelemaan aika paljon, tyttö on niin kovin tissiriippuvainen... Siinä meni ekana iltana 2 tuntia, nyt viikkoa myöhemmin siinä menee puolisen tuntia. Yöllä toki heräillään paljon, mutta silti on ihanaa kun välillä saa nukkua rauhassa.

Harmittaa kun näistä uniasioista ei puhuttu mitään neuvolassa esim perhevalmennuksessa. Meillä on ollu kaikki mahdolliset nukkumisongelmat tässä 4 kk aikana...Mammaa väsyttää! Mutta toivotaan että kehitys jatkuu ja saadaan joskus taas nukkua hyvin! :)

Hymynaama helistimiä saa Suomilelut nettisivuilta tilattua. Ovat uustuotantoa ja niitä saa erivärisenä. Meillä on jäpälällä perinteinen punainen ja tykkää kovasti :)

Kiitos tiedoista, Käyn heti surffaamassa ja etsimässä hymynaamahelistimen :) Ei mullekaan tullut äippäpakkauksessa sitä helistintä vaan se purulelu.

Helistin meiltäkin puuttuu. Ei meidänkään äippäpakkauksessa sellaista ollut. Luulisi että kaikissa olisi sama sisältö ?

Meillä helpottaa nukuttamista tuo tutti. Ei se kuitenkaan kauaa suussa pysy, mutta on nykyisin pysynyt jo vähän pidemmän aikaa ja saatan itse hieman avittaa pitämällä kiinni tutista ja välillä hän itse pitää. Aiemmin se pullahti heti suusta pois :) Näinä 3 iltana ennen sänkyyn laittamista olen syöttänyt ja pienokainen haluaisi roikkua tississä kiinni niin kauan, että nukahtaa siihen. Voi pientä :). Siirrettyäni sänkyyn työnsin äkkiä tutin suuhun pikkuisen havahduttua hereille ja ei paljoa tarvinnut, kun oli jo unessa. Ainoa harmin paikka vaan että puolen yön aikaan vasta päästään unten maille. Yritän aikaistaa heräämistä ja laittaa tyttöä aiemmin unten maille, mutta niin vain on pirteä kuin peipponen ja uni hiipii loppujen lopuksi aina samaan aikaan. Vaikka ilta menisi vähemmillä yöunilla ei se auta saamaan unen päästä kiinni aiemmin. Ihan joka kerta en säännöllisesti laita aikaisemmin nukkumaan, pitäisi kyllä pyrkiä siihen enemmän.

Meillä opittiin myös syömään pullosta ja eilen uskalsin vihdoin ottaa ruoan kanssa lasin viiniä ja tyttö sai pullosta iltapalan ja iltapalana pakastettua maitoa eli sekin menee hienosti alas :)

Eloveena, ystäväni taisi puhua tuosta Tracy Hoggista, olisiko lainannut hänen kirjansa. Oli kuulema mielenkiintoinen, pitäisi lainata kirjastosta itsekin.

Muokattu viimeksi:
hmmm,mistähän se helistin on meille sit tullu:think005 kävin kelan sivuilta kurkkaa ä-pakkauksen sisällön ja eipäs se ollukkaa siellä,olisko se voinu tulla jonkun libero-laukun mukana??ku ei sitä oo kukaa meille ostanu/antanutkaa.tässäpä mulle joulunpyhiks miettimistä...:laughing002

Haha :D se on teille jostain lentänyt. Meillä oli liberolaukussa sellainen perhonen ja Pampers-laatikossa en muista oliko sinä mitään. Joko teillä lapset osaavat heiluttaa helistimiä niin että ääni kuuluu ? Pakko saada sellainen.

Takaisin