Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä rupee tyttö itkemää jos joutuu olemaa liian kauan yksinää,heti saa hymyn ku menee kattomaa et mikä sillä on hätänä:).
Eilen illalla saatii tyllerö nukkumaa kymmenen aikoihin,sitte se nukkukii puol seittemää asti heräämättä.Ja kerrankii se oli hyvällä tuulella kun se heräs,ei ollu ees nälkäitkua mikä oli tosi outoo.:eek:

Täällä herättiin kolme kertaa, huh huh, toivottavasti ens yö menee pitemmillä unilla. Jospa tämä äiti osais nukkua päiväunet tällä kertaa.

mä en ees päivällä yritä saada nukkumaa,luotan siihen et se nukahtaa omia aikojaa tohon sitterii.se on kyl toistasiks toiminu.

Meillä oli kanssa muutama useamman herätyksen yö alkuviikosta, vaikka siis osittaisimetänkin ja ennen nukkumaanmenoa tankattiin korvikkeella. Eli varmaan oli meilläkin imetyksen tehostamisjakso meneillään, vaikka korvike varmaan tuota luonnollista rytmiä häiritseekin. Viime yönä kuitenkin nukkui ennätykselliset 7,5h putkeen!!! Siihen päälle nukkui tissin jälkeen vielä 3h.

Toisen yllärin veti heti aamusta, laitoin pojan sitteriin ja pidin pientä lelukoiraa tuijotettavana... Äijä nappasi koiran korvasta oikealla kädellä ja heilutteli koiraa. Pidin tapahtunutta puhtaana vahinkona, mutta tarttui myös uudestaan ja vielä varmuuden vuoksi näytti miten vasurilla tartutaan koiraa jalasta! On jo muutaman viikon pätkiny noita eläimiä nyrkeillä (lelukaaressa ja kyljellään maatessaan) ja saanut jopa hilattua joskus suuhunkin asti, mutta tämä tarttuminen oli ihan uutta! Eilen kyllä jo seurailin pojan touhuja lelukaaressa ja mietin itsekseni, että taitaa reenailla tarttumista. Helppo ainakin muistaa nämä kehitysaskeleet, kun tänään tulee 2kk täyteen :)

meijä typy on löytäny oman kätensä... se tuijottelee välillä sitteris jos ei oo muuta ni omaa nyrkkii ihmeissää :D... ihana <3 :D. ja puuhamatto on oikein mieleinen. Siinä viihtyy jos on masu täynnä ja ei väsytä. Ja neitiki heiluttelee niitä puuhamaton leluja. Ehkä sen kädet käy niin kovaa et vahingossa osuu niihi, mut aika useesti lelut heiluu ku se yksiksee leikkii siel :DJa tänää laitoin neidillä 68 koon bodyn... Missä meijän vauva on?? :D :/

Huhuh, viime yönä nukuttii sentäs jo 2,5h. Mä alan olee kyl tosi väsy. En ymmärrä miksi tuo herra tahtoo yöllä syödä niin paljon. Vai käykö tässä niin, että ei saa syötöllä mahaansa täytee ku nukahtaa tissille ja siksi herää pian uudellee kun on nälkä. Asiaahan ei auta yhtää se, että itse ei saa heti unta. Saattaa mennä puol tuntiaki ennenku ite nukahtaa uudestaa ja sitte pitääki taas herätä syöttämää :/

Kyllä tuo esikoinen nukkui. Se ei syöny öisin koskaa. Niin ne vaa saman perheen lapset on erilaisia :)

Meiän tyttö on nyt keksiny että ne molemmat kämmenet voi avata, ei tarvi kokoajan olla nyrkissä. Montaa päivää avas vaa toista kättä, mut nyt tänää sit molemmat :) Aikaa varmaa menee ennenku leluihin tarttuu. Yks lelu o sellanen (hiiri jousen päässä, pomppii) et Tyyne alkaa matkimaa jaloillaa sitä pomppuliikettä :smiley-bounce012

Mä ostin tänää Tyynelle sellasen silikonihammasharjan, mikä laitetaan aikuisen sormenpäähän. Tyynellä ikenet kutiaa niin kauheesti, ja joskus jopa itkuaki vääntää sen kanssa. Oon huomannu et sormen pureskelu helpottaa, toi hammasharjajuttu vaa on hygieenisempi+ auttaa varmasti kutinaaki paremmin.

Tiutsi ootko herätelly poitsua jos nukahtaa tissille? Sitä kannattaa kokeilla, varsinki jos ite et kuitenkaa saa heti unta syötön jälkee. Meiän esikko oli puolestaa sellanen yösyöppö, tosin ekat kuukaudet meni muutenkin vaan itkiessä ja syödessä(varsinki yöt). Tyyne on ihan päinvastanen :)

Meillä otin vaavin viereen nukkumaan, kun en jaksanut hyppiä vauvan sängyn ja oman sängyn väliä, en koskaan saanut kunnolla nukuttua. Nyt kun vauva on vieressä en ole ollut läheskään niin väsynyt.

En oo herätelly, kun ite sen verran väsyksissä että ajattelee vain et nyt se jatko unia, minäkin jatkan. Ja aika hyvin se kyllä nukahtaa, koska päästää aina tissistä irti ja "kuorsaa". Pelkään ehkä hieman sitä, että jos alan herättelee ni sit herääki kunnolla eikä nukuta enää ollenkaa. Niinkin on käynyt eikä sekää oo hyvä juttu. Mä en taas vieressä viitti antaa nukkua, koska toisinaa esikoinen kömpii meijän vieree enkä aina havahdu siihen. Ei se osaa varoa että veikka on siellä. Pelkään siis, että esikoinen rusentaa vauvan tullessaan. Turvallisinta siis nostaa syötön jälkee vauva omaa sänkyy.
Kait tää tästä.

Täälläkin on jo jonkun aikaa nyrkkejä ihmetelty ja niitä on oikein mukava imeskelläkkin, neuvolantäti sano et siitä ei oo mitään haittaa, kunhan ei peukaloa ime, kun siitä voi tulla tapa. Tuttia huolii satunnaisesti. Seuraa katseella liikkuvia juttuja ja tarttuu leluihin ja lelujakin pitää maistella. Kääntyy selältä kyljelleen ja mahalta kyljelleen. Hyvin tyytyväinen ja hymyileväinen poika, uni kiukkua on välillä. Me ei nukuteta poikaa erikseen, kun sillä on niin hyvä oma uni-valve rytmi. Uusia ilmeitä ja ääniä on alkanu myös kokeilemaan. :)

Täällä välillä oma nyrkki maistuu liiankin hyvin kovan maiskutuksen kans. Tuttia ei meilläkään huoli kuin satunnaisesti.

Te, jotka ette nukuta lasta, miten teidän vauvat sitten nukahtaa? Ihan ittekseen? :) Minä nukutan (tai yritän auttaa vauvaa nukahtamaan) kun se uni-itku alkaa aina, joka kerta. Niin ei sitä kehtaa vauvaa vaan laittaa sänkyyn huutamaan yksinään.

IceCream ostin ihan paikallisesta K-supermarketista vauvantarvikeosastolta, maksoi 3,70€ eli ei ollu kallis :)

Nii ja se on Canpol Babies- merkkinen. En kyl tiiä onko muil merkeil tota tuotetta.

Mulle on tullut paha tapa nukuttaa vauva tissille. Ei hyvä pitemmän päälle. Eilen aloitin laittamaan iltarutiinia kuntoon: vaipasn vaihto, syöttö ja sänkyyn tuutulaulun kera (sama, jota lauloin masuvauvalle). No jonkin aikaa siinä silittelin ja ei nukkumisesta tullut mitään. No otin sitten myöhemmin vauvan viereen, siihen takuuvarmasti nukahtaa vaikka olisi rauhatonkin. Joskus vauva nukahtaa ihan itsekin sänkyyn laitettaessa, mutta ei mitenkään yleistä. Tänään taas harjoitellaan yöpuulle laittoa.

Tänään tajusin, että herran jestas vauva osaa jo ohjata kättään ja yrittää tarttua esineeseen eikä siitä ole kauaa, kun vauvan liikkeet olivat enemmänkin sätkimistä :)

Takaisin