Elämää vauvan kanssa Huhtikuussa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pöyski kirjoitti:
Jep Jep, sama huuto jatkuu tänäänkin. Nyt onneks sain rauhottumaan unille.
Meillä syödään pääsääntöisesti rintaa, joskus iltaisin on annettava lisämaitoa kun jää nälkäiseksi.
Nyt ei kelpaa rinta hereillä ollenkaan, yöllä unenpöpperössä onneksi maiskutteli edes toisen rinnan tyhjäksi.
Te jotkä käytätte rintapummpua, miten saatte herumisen käyntiin? Mie en meinaa saada pumpulla rintoja tyhjäksi millään ilveellä... eilen istuin puol tuntia pumppaamassa niin tosiaan vasta sen 20min jälkeen lähti tulemaan maitoa ihan kunnolla... Arvatkaa käykö pikkusen sormiin kun on tuollanen käsipumppu!!!! (saiskohan jostain sellasen koneen lainaan?)

Soittelin neuvolaan tuosta lääkinnästä kanssa, onneksi huomenna on neuvolalääkäri paikalla niin lupasi että ottavat meidät sinne väliin jos on edelleen yhtä itkuinen kun eilenkin. Ompahan varmuus sitten että ei oo mitää muuta vakavempaa kun on lääkäri tarkistanu poijjaan.

Huh, oispa mukava itekin joskus osallitua tuohon naisten kymppiin! Tosin tällä kunnolla voisin lähteä teidän mukaan,jos otetaan maitokärryt ja vedätte loppumatkan mua perässänne maaliin ensimmäisen kilometrin jälkeen!!  :D  :D
Voisin ihan hyvin viiä kaupan seinälle lapun, että etsitään inspiroitunutta lenkkeilyseuraa joka raahaa lenkkikaverinsa väkisin ulos huonoina päivinä...

Ainiin, meilläkin ne ristiäiset jo pidettiinkin. Hyvin menim pappi oli aivan mahtava ja juhlien tunnelma oli mahtava. Oli ihan meidän näköiset juhlat, naurettiin ja itkettiin toimituksen aikana :)
Nimeksi tuli sitten Ville Iivari, ja Iivariksi pitäis opetella poikaa kutsumaan :)

HiioHOI !

Tuosta käsillä pumppaamisesta, tiedän tunteen :DD Sormet oli ku joka nivelen kohilta murtunu tai vähintään poissa paikoiltaan kun joutu pumppailemaan. itse kävin sairaalassa tyhjennyttää sähkösesti kun neiti ei meinannu aluksi alkaa syömään tissiä :D (tosin nyt pelkällä korvikkeella :( Maito loppu kun seinään sairastutttua vatsatautiin :( )

Hei minkä ikäisenä sitä voi hampaita oikein alkaa tulla?? Kun huomasin tuon Pöyskin jutun, niin meillä on ihan samat tilanteet. Ollaan tulkittu tissintarpeeksi, mutta tuota kuolaamista olen itsekin miettinyt, että voisiko olla hampaaseen liittyvää? Mutta siis imee nyrkkiä, kuolaa, huutaa (onneksi ei paljoa) ja louskuttaa vanhempien kättä oikein kovaa jos saa suuhunsa. No, tulee jos on tullakseen.

Ihanaaa, kevät!! Kärpäsen bongasin tänään parvekkeelta ja naurulokit kirkuu ja mustarastas laulaa. Voi mitä mahtavuutta!

Pikaseen tulin kommentoimaan tuota hammas-asiaa. Meillä esikoisella tuli eka hammas kolmekuisena ja tiedän vauvoja jotka on syntynyt hammas suussa, joten kyllä niitä voi hyvinkin olla Pöyskin vaaville tulossa. Hampaita myös "tehdään" todella pitkiäkin aikoja, voi pari kuukautta olla sitä kuolaamista ja nyrkin jyystämistä. Sitä se vauvan ensimmäinen vuosi on. Meillä esikoisella onneksi tuli kaikki hampaat rytinällä, niin selvittiin vähemmillä itkuilla. 1-vuotiaana oli jo 16 hammasta. Imetystä ei kyllä haitannut, kun vasta joskus 7-kuisena kun alkoi pureskella, mutta sekin vaihe meni nopeasti ohi.

Sitten kipulääkkeestä... meillä neuvolassa sanottiin, että vasta kolmekuukautiselle saisi antaa suppoja. Sitä ennen vain lääkärin kehotuksesta. Se tuli kyllä itselle yllätyksenä, koska muistaakseni esikoiselle annoin jo aika varhaisessa vaiheessa. No, mutta se lääkäri varmasti osaa sanoa mikä on tarpeen!

Pöyski ja Maiza: Minäkin tiedän vauvan, jolle tuli hammas ihan parin viikon iässä, joten todellakin voi tein vauvoillekin jo hammasta pukata. Yhdelle kaverille neuvolassa terkka sanoi, että ei voi  tulla, kun hampaat tulevat vasta sen ja sen ikäisenä... Ärsyttäviä tuommoiset pelkkään kirjatietoon sanomisensa perustavat terkat.

Suihkutisseistä: Onko muilla ollut sitä ongelmaa, että vauva oikein kunnolla oksentaa ruokailun jälkeen eli tuntuu, että kaikki ruoka tulisi ulos? Meillä on välillä tätä ongelmaa ja se harmittaa erityisesti lapsen puolesta. Usein oksennuksen jälkeen hän rauhoittuu ja saattaa jopa nukahtaa. Välillä oksennus tulee niin etten ole vielä ehtinyt nostaa tyttöä olalle röyhtäämään. Välillä hän röyhtäisee, mutta sitten hetken päästä tulee oksennus. 

Omaa: Meillä ilmeisesti vaihdetaan rytmiä, tilataan maitoa tai sitten maha on kipeä. Tai ehkä noita kaikkia. Aiemmin tyttö on nukkunut aamulla 7 herättyään yhdet pienet unet vielä ennen kuin 12-13 välillä on käynyt pitkille päikkäreille. Samoin illalla on nukkunut pienet unet päikkäreiden jälkeen ennen yöunille käyntiä. Nyt on kahtena aamuna herännyt klo 7, valvonut 11 asti kitisten (selkeesti näkee, että nukuttaa, ku silmä luppaa) ja sitten käynyt pitkille päikyille. Nukkuu 15-17 asti ja valvoo pirteänä reilun tunnin. Sitten alkaa silmä lupata ja kitinä. Toissa iltana nukahti 30-45min ajaksi ja kitinä jatkui. Rinnalla tykkää syödä pitkän tovin, mutta ilmeisesti joko väsymys, mahakipu tai näiden kahden yhdistelmä saa välillä aikaan kunnon turhautumisen eli tyttö "nokkii" todella aggressiivisen oloisesti rintaa, löytäessään nännin ottaa ahnaan otteen, imee muutaman kerran ja näyttää siltä, et silmät pullistuu päästä ja naama muuttuu punaseks. Tän jälkeen päästetään irti ja taas nokitaan levottoman kitinän säestämänä ja jossain vaiheessa tämä muuttuu kunnon huudoksi. Huuto loppuu, kun nostaa olalla tai kun hyssyttelee. Jos loppuu. Sitten kun rauhottuu haluaa taas kohta rinnalle. Meillä tyttö ei syö tuttia eli tuo voi olla tietysti myös lohtuimemistä, jos sattuu mahaan. Toisaalta ikää on nyt se 6 viikkoa eli tiheetä imua vois pukata. Jänniä nämä vauvat; just ku yhteen rytmiin tottuu, saa pian tottua toiseen rytmiin. Tää on aika raskasta tää tämmönen vaihe, kun väsyttää muttei nukuta (äitiä kyllä väsyttäis). Ite nukahdan joskus syöttäessä :D Onneks öisin saa nukuttua, ku tyttö nukkuu ihan pidempiäkin pätkiä (4,5-7h). Tietysti kyllä sitä pitkään nukkumista kaipaa... sitä, että sais nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ilman keskeytyksiä. Ajattelin miehelleni ehdottaa, että parin viikon päästä viikonloppuna voisi sunnuntaiaamun hoitaa niin, että hän tuo tytön syömään ja hakee röyhtäämään ja hoitaa muuten. Sitten taas nälän iskiessä tuo rinnalle. Tarkoitus siis, että mä nukkuisin. Voisihan tuon viedä niinkin ekstremeksi, että pumppaisi illalla pulloon ja mies saisi pulloruokkia ja mä koisaisin tulpat korvissa :)

Ai niin, unohtui vielä jurputtaa... Kävin eilen jälkitarkastuksessa ja kaikki ei ollukaan kunnossa. Nyt odottelen soittoa sairaalasta ultraan :( Kuulemma kohdun suu on edelleen pehmeä ja sieltä roikkuu "jotain" eli ilmeisesti joku kalvo tai vastaava. Ärsyä. Noh, kovin vakavaa se ei liene, koska ei ole kuumetta tai vatsakipua. Ärsyttää vaan, kun en saanut juoksu lupaa. Haluaisin jo kunnon vauhtilenkille ja agilityyn!!

Aurinkolaseista: Oletteko hankkineet vauvoillenne jo aurinkolaseja? Itse olen nyt surffaillut netissä ja valikoimaa on hurjasti. Olen hieman miettinyt, että josko hankkisi Julbon lasit. Muut tuntuvat jotenkin lelumaisilta. On muuten ärsyttävät värit. Miksei voi olla neutraaleja värejä vauvoille; oranssi/lime, sininen/harmaa, laventeli/pinkki... Miksi ei vaikka valkoinen/harmaa (sopisi monien vaatteiden kanssa ;) ). Vauva ei kuitenkaan niiden väristä välitä, joten tässä vaiheessa voisi vielä mennä äidin mieltymysten mukaan ;) Näillä näkymin se olisi sitten tuo laventeli/pinkki, koska ne näyttävät ainakin kuvassa valkoiselta/pinkiltä.

Morjens kaikille!

Pakko oli tulla tännekin kurkkimaan piiiitkästä aikaa! En oo juurikaan ehtiny koneella kökkimään sitten pojan syntymän.
Mehän saatiin poika ystävänpäivälahjaksi. Syntyi rv 41+0. Kokoahan tällä söpiksellä oli komeat 56 cm ja 4275g.
Meillä oli aika hurja alku kun pikkuinen joutui 1 vrk:n ikäisenä teholle, jossa sitten joutui olemaan vajaan viikon. Onneksi antibioottikuuri tepsi infektioon.

Tänään oli sitten tuo 2 kk:n (vaikka 14.pvä tulee tuo 2 kk täyteen) neuvola rotavirus rokotuksineen kaikkineen. Ja pojalla edelleen komeat mitat: 61 cm ja 6185g! Taitaa tulla aika jätti pojasta.

Mulla ei juurikaan maitoa tule, joten korvike on ollut meidän ruoka. Nyt meillä on maitoallergia-epäily jalkojen ihottuman takia. Onko muilla ilmenny maitoallergiaan viittaavia oireita? Onko joku jo joutunu aloittamaan apteekin (kalliit) korvikkeet?
Onkohan tästäkin jo keskusteltu täällä..? Vaikea lähteä selaamaan vanhoja juttuja.

Jospa sitä ehtisi jatkossa tänne hieman useammin! :)

Heips pitkästä aikaa :). Oon täällä käyny lueskelemassa mutta jotenkin ei saa aikaiseksi kirjoittaa mitään :P

Meidän pienokainen täyttää lauantaina jo kuukauden, nyyyh :(. Aika menee ihan liian nopeasti. Tänään pakkasin pois pienimmät vaatteet ja madalsin sängyn pohjaa. Kohta se menee jo kouluun :).

Ristiäiset meillä on vasta vappuna kun se oli ainut päivä jolloin meidän molempien perheet pääsee tänne päin Suomea. Valmistelut on jossain määrin hanskassa. Pitopalveluja täytyis alkaa soitella läpi että mistä saisi tarjottavat.

Meillä on menny tosi hyvin. Vauva on tosi kiltti ja rauhallinen. Ei huutele turhista ja nukkuu yöt hyvin. Yhdellä herätyksellä ollaan menty melkeen joka yö. Vatsavaivoja on ollu nyt vähäsen, mutta nekin on helpottanu kun ostin minäkin sellasen koliikkipullon. Paljon vauva jo vaatii sosialisointia. Huomiota täytyy antaa hereilläoloaikana, mutta viihtyy kyllä lelukaarenkin alla tosi hyvin :).

Oma jaksaminen on ollu tosi hyvällä mallilla kun saa nukkua. Miehen kanssa ollaan vuoroteltu välillä että se hoitaa yön ekan syötön tai aamun ekan syötön niin mä saan nukkua sitten pidemmän pätkän. Imetän siis, mutta annetaan myös lisämaitoa. Eka viikkoa synnytyksen jälkeen mulla meni melko harakoille. Itkin vaan ja olin tosi rikki. Pää oli niin sekaisin ettei tosikaan, mutta onneksi se meni ohi siinä viikossa. Nyt ei itketä kuin sillon kun on tosi väsynyt ja asiat tuntuu menevän ihan päin prinkkalaa.

Mad, meillä oli töissä vuoden ikäinen jolla oli koko kroppa täynnä punasta pientä pistettä ja sillä kokeiltiin sitä apteekin jauheesta sekoitettavaa korviketta. Auttoi kyllä ja ihottuma hävisi, mutta tosiaan äiti sanoi että hirvittävän kallistahan se korvike on.

Sellaisia kuulumisia meille. Jospa yrittäs vähän useemmin käydä täällä kurkkimassa :).

Cissi84: Suihkutissiongelma on meilläkin. Olivia puklaa joka päivä, välillä aika paljonkin. En ole huolissani, kun tyttö kuitenkin kasvaa koko ajan. Pyykkiä tulee enemmän kuin ehtis pestä...

Kiva kuulla teistä, MaD ja Adalmis!
MaD, Kauheaa, jos on pieni ollut noin kipeänä, hienoa, että kaikki selvisi!
Hormoni-itkut oli mullakin Adalmis, vieraana ekalla ja tokallakin viikolla, oli aika hurjaa välillä, mutta niin se elämä tasaantuu. Kiva, että menee vauvan ja miehen kanssa noin sujuvasti.

En tarkoittanut hampaiden tulolla sitä, etten uskoisi niitä tulevan, tiedän kyllä että voi syntyäkin hampaat suussa, mutta lähinnä päivittelin, että jopas on! Toivottavasti ei kuitenkaan ihan pian tule, ettei pureskele tissiä sitten.

Onko muilla kauheaa yöhikoilua? Itsellä ihan hirveää, ihan märät lakanat aamulla ja tekis mieli keskellä yötäkin mennä suihkuun!! Hyi. On nää hormonit ihme porukkaa...

Aika kulkee niin nopeesti, apua..Vaatetta menee pieneksi kovaa vauhtia, nyt on ollut ekaa kertaa pakko mennä ihan varta vasten ostamaan vaatetta, kun alkaa loppua! 62 cm menee vielä, mutta ei kauaa. 68 cm on onneksi jonkun verran vielä, mutta selvästi vähemmän kuin aiempia kokoja. Huvittavaa kun pikkukokoja oli kauheat kasat ja nyt pinot alkaa laskea. Huomaa kyllä, että 68-74 koot menee käytössä sen verran pitkään, että niitä ei paljoa saatu kavereilta kun ovat käyttäneet loppuun.

Ihanaa keväistä viikonloppua kaikille!!

Hampaista: Täälläkin varmasti hampaita pukkaa :). Imeskelee nyrkkiä ja kuolaa siihen malliin. Hieroo nyrkillä yläikeniä.  Olen huomaavinani 3 kohoumaa ikenissä ylhäällä. Luin jostain et voi tehdä ekoja hampaita kuukausia, että saa nähdä koska ne puhkeää. Sisko vauva sai ekan hampaan 3 kk iässä.

Hikoilusta: Mullakin oli varmaan ensimmäisen kuukauden synnytyksen jälkee nii et sai suihkuun mennä yölläkin. Sanoin siitä neuvolassa kun ajattelin et joka yö on kuumetta. Neuvolassa sanottiin et keho parantuu synnyksestä ja on normaalia hikoilla.

D-tipat: Tosiaan meillä alusta asti syötetty Gefilus +D3 tippoja ja suosittelen niitä kyllä. Ei tullut mitään oireita ja iho on pysynyt loistavassa kunnossa. Justiin oli juttua kaksplus ledessä et maitohappobakteerit vaikuttavat ihoon. Söin myös raskausaikana maitohappobakteereita melkein päivittäin ja syön edelleenkin.

Mistähän sitä repäsis aikaa, niin että vois rauhassa kirjottaa tänne? emoticon Neitin päiväunet kun haluais käyttää mahdollisimman tehokkaasti.. Useesti päivässä käyn kyllä lukemassa ja asiaa olis kyllä, mutta.. Ja nyt neiti heräski, joten katsotaan taas joku toinen kerta ...

Meillä myös neiti ruvennu kuolaamaan ja lutkuttamaan nyrkkiään. Tuntuu tuo syljen eritys lisääntyneen nyt viime aikoina ja useesti on kädet märkänä kun niitä jyystää emoticon

Rytmi:Meillä ei vielä selkeetä päivittäin toistuvaa rytmiä ole, mitä nyt iltatoimet teen samaan aikaan joka päivä.. Neiti kyllä päivisin vetäsee aina pidemmät unet puolen päivän aikaan, mutta yöunille mennään ihan miten sattuu. Nyt on useempi yö valvottu 01-02 saakka kun neiti ei suostu nukahtamaan. Haukottelee jo alkuillasta ja torkahtelee sylissä, mutta omaan sänkyyn ei nukahda ja sylissäki helposti havahtuu. Olen sitte kannellu ja tarjonnu tissiä koko alkuyön. Ja voin sanoa, että puolen yön jälkeen rupeaa nännit olemaan erittäin hellänä ja itsellä hirmunen väsymys! Rupeaa kroppa käymään jo ylikierroksilla siinä 01 aikoihin väsymyksestä, iskee aina hirveä levottomuus ja turhautuminen.emoticon  Toivottavasti neidillä nyt rupeis uni maistuu hieman aikasemmin!

Ristiäiset meni tosi hyvin! Pappi oli loistava, osasi viihdyttääemoticon  Neiti nukkui koko kastetilaisuuden, hieman säikähti ensimmäisen virren aikana kun papilla on niin kova lauluääni emoticon Tilasin kaksi ristiäiskakkua, joista toinen jäi syömättä. Roskiinhan tuo sitten meni kun ei syöjiä löytynyt ja itse ei kokonaista kakkua viittinyt vetästä emoticon Neitistä tuli Jessica.

Nännit/imetys: Itselläni tosiaan on tuo toinen nänni edelleen haavoilla, tuo ison haava joka on koko nännin mittainen on ollut alusta asti. Olen tainnut jo tottua kipuun, koska enää ei imetys pahemmin satu ellei vauva ota huonoa otetta. En sitten tiedä onko imuotteessa parantamisen varaa kun ei lähde parantumaan.emoticon Kiitos yönsäteelle nännienhoito vinkistä! Täytyy varmaan kokeilla nyt kaikki mahdolliset!

Hikoilu: Itselläni oli tuossa kuukaus takaperin hikoilua runsaasti, mutta nyt kyllä tasaantunut. Ikävä vaiva emoticon

Monet ovat saaneet siirtyä jo 62 ja siitäkin isompiin kokoihin, meillä mennään edelleen 56. Itselläni on jatkuva stressi, että riittääkö rintamaito ja kasvaako neiti hyvin vaikka tuskin on aihetta huoleen! Katsotaan minkälaiset mitat neuvolalääkäri saa tiistaina. Itkuherkkä neiti on, mutta iltasin ei korviketta paljoa huoli, yleensä max 20-30ml, joten tuskin nälkää itkee. Itsellä iski flunssa, ei onneksi kuumetta ole, mutta nenä vuotaa ja kurkku on kipeenä. Toivottavasti ei Jessicaan iskisi!
Aurinkoista kevätpäivää kaikille! emoticon

Meilläkin on jo vaatteet vaihtunu suurilta osin 62:seen jotkut 56:set menee mut ei varmaan kauaa. Pussillinen jo vaatteita menossa varastoon :)

Meidän poika sai silmätippoja kun ei toi rähmiminen hävinny mihkään vaikka kuinka keitetty vettä käytettiin tuntui vaan että paheni. Nyt kun on se kolme päivää jo käytetty niin kyl on jo paremman näkönen, ei rähmi enää niin paljoa. Jumalattomasti sitä saaki laittaa päivässä 6-7 kertaa, hyvä kun välillä muistaa että kuinkas monta kertaa se on saanu tippoja päivän aikana. Ja niiden laittaminen on kyl vaikeeta kun on niin pieni silmä joka menee kiinni aina just silloin kun tippa on jo tulossa.. taitolaji.

Nimiäiset vietetty. Casper oli tosi kiltti. Ensin nukkui ja sitten vaan oleli kummin sylissä. Meillä ohjelma meni niin että ensin lausuin runon, sitten isoisät kertoivat nimistä hieman triviaa, eli pitivät puheet (huom! Lyhyet). Sitten minä esittelin kummit ja luin Pro-Seremonioista hankitut Kummitodistukset (tekstit muuten tosi osuvat). Sitten siskoni lapset lauloivat lastenlaulun (oih!) ja sisko ja hänen miehensä esittelivät aivan ihanan laulun (Rakastamme sinua kun olet - vapaa käännös) ja lopuksi luin "Ennenkuin minusta tuli äiti". Kyneeleet tuli moneen silmäpariin! Tämä proggis kesti n. 30 min.

Kaikki vieraat allekirjoittivat myös nimenantojuhlan todistuksen. Sitten oli skumpat ja tarjoilut. Tällä kertaa muistin ottaa kuvan pöydästä ennenkuin kakut oli syöty. Ohessa kuva. Ja siis kaikki tehty omin pikku kätösin (siskoni avustuksella).

Hyvän näkönen tarjoilupöytä ollu Jenni74:llä! emoticon

Täällä on jo ollut puhetta karstasta. Kuinka monella ollut kiusana? Ja miten olette hoitaneet? Meijän neidillä on tällä hetkellä otsaa myöten pää täys karstaa.. Olen yrittänyt vauvaöljyä laitella, varsinki otsaan. Neuvolasta vinkattiin, että päähän voi laittaa öljyä ja pipo siihen päälle 2-3tunniksi ja sitten vauvaharjalla irrottelemaan. Tehtiin pari kertaa tämä ja sen jälkeen käytettiin kylvyssä, mutta öljypä ei lähtenytkään tukasta pelkällä vedellä. Joten tänään käydään ostamassa vauvashampoota ja yritetään uudestaan.
Entä onko kenenkään vauvalla iho punaisen laikukas? .. Huomasin eilen että neidillä on varsinki käsivarret ja jalat laikukkaat, eikai vaan ole allergiaa? emoticon

mmj: en menisi shamppoamaan, sehän kuivattaa vielä enemmän. Myös liikaa öljyäkään en laittaisi, koska ihohan toimii niin että jos lisäät ulkopuolista rasvaa, niin ihon oma rasvatuotanto hiadstt, joka siis kuivattaa... ja noidankehä on valmis. Itse olen vaan kerran käyttänt piiiiikkasen vauvaöljyä, kun poika oli jotain 3 vkoa. Eikä ole karstaa... Mutta tämä on vaan mun mielipide.

Nyt on formulat katsottu, poika syötetty, nyt ulos vaunulenkille!!

Meillä kanssa karstaa löytyy.. mutta vähentynyt huomattavasti kun on sivelly baby oilia päähän ja kylvyssä hangannu karstakohtaa. 
En kyl suosittele shampoota siihen pahentaa vaan..

mmj:
Meillä vauvan kasvoissa on ollut pientä näppyä jo jonkin aikaa (luultavasti äidin hormooneista johtuvaa), mutta nyt muutaman päivän ajan olen seurannut, kun punoitus vaan laajenee ja näppyä on todella paljon ja eilen se levisi jo rintakehään. Kahdella isommalla oli tuota vauvafinniä pienenä, mutta vain naamassa ja se ei ollut mielestäni noin helottavan punaista, vaan niissä näpyissä oli se valkoinen rasvapää. Pojalla tuo näppy laskee ja tulee, laskee ja tulee, kuitenkin kokoajan pientä näppyä jossain kohtaa naamassa... Mutta ajattelin huomenna soitella neuvolaan, nyt kun torsoon levisi. Omaa ruokailua en ole muuttanut ja poju siis rintamaidolla täysin. Niin ja kuumeetonkin poika on eli ei vauvarokkoa.

jonkura: Meillä ei näppyjä ole, kuin kasvoissa pari hassua, jalat ja kädet on vaa kirjavat ilman näppyjä. Olen itsekin kuumetta mittaillu ja ihan normaalia lämpöä näyttää. Soittelin tuonne päivystykseen laikuista.. Neuvoi puhumaan tiistaina neuvolalääkärin kanssa kun meillä on aika vauvalla. Itse olen nyt viikon verran syönyt soijajogurttia ja viikonloppuna söin ruisleipää, muuten on kyllä sama ruokavalio ollut. Katsotaan mitä tiistaina lääkäri sanoo.

mmj: Meillä on pojalla jaloissa punaisia (kuivia) laikkuja, ja nyt ne on levinnyt rintakehään. Lääkäri epäili heti maitoallergiaa. Nyt pari viikkoa kylvetään ja rasvaillaan ihan hulluna. Ja katsotaan auttaako.
Meillä poika tosin syö käytännössä pelkkää korviketta (Nan). Pahoin pelkään, että apteekin korvikkeille tässä kohta joudutaan. En sitten tiedä olisko siitäkään mitään apua, jos kokeilis ensin toista kaupan korviketta. Niitäkin on ainakin kolme muuta tuon Nan:n lisäks.

mmj: Meille neuvolatäti neuvoi laittamaan öljyä päähän ennen kylpyä ja sitten pesemään vauvan shampoolla pois. Näin teimme ja helpotti kuivaan päänahkaan. Joskin shampoota tuo isukki säännösteli hieman niukasti ja komee rasvafleda oli pikkuneidillä seuraavana aamuna. En usko, että shampoon käyttö pahentaisi asiaa, koska kyseessä on vauvoille tarkoitettu aine.

Takaisin