Elämää vauvan kanssa Huhtikuussa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MaD: Tuttavan lapselle Nan teki laikukkaan ihon ja vaihtoivat Tutteliin, helpotti sen jälkeen.Kannattaa kokeilla vielä kaupan tuotteita ennenkuin lähtee apteekin ostamaan kallista maitoa. Mekin käytämme pelkkää korviketta ja Tutteli on merkkinä eikä minkäänlaista ihottumaa tai vatsavaivaa ole ollut. 

Cissi84: Meijänki neidillä on rasvasen näkönen tukka, kun en ole shampoota käyttäny. Eilen kylvetettiin muttei öljyt hiuksista lähteny, pakko koittaa vauvashampoolla.
Ennen karstaa en laittanut minkäänlaisia voiteita/öljyjä naamaan, mutta nyt on pakko kun tuo karsta ilmestyi. Sanoivat nimittäin neuvolassa että jos karstaa ei hoida niin voi olla vielä vuodenki iässä vauvalla. emoticon Mahtaakohan pitää paikkansa?

Mad: Itsekin allergiaa pelkään, täysimetyksellä mennään joten täytyy sitten omaa ruokavaliota muuttaa. Iltaisin saatan korviketta antaa, mutta neiti ei tosiaan paljoa huoli. Epäilin yhdessä vaiheessa ettei Nani sopisi meijän neidille niin neuvolassa kehotettiin kokeilemaan semperiä(?), mutta en usko meillä nanista mitään tulevan! Toivottavasti teillä ei ole maitoallergiaa ja joku toinen kaupan korvike sopisi!

Rytmeistä: Meillä on vihdoinkin löytynyt sopiva ja oikea päivärytmi elämään! Ihanaa, mie oon niiiiiin innoissani ja täynnä energiaa kun päivisin jää itselle ja taloudenhoidolle aikaa 2-5h :)
aivan mahtavaa, tänään olen heilunut pihalla kun heikkopäinen, sormet syyhyää että pääsis kukkapenkkien kimppuun!

Meillä siis aamuisin herätään 8-10, 11 vähä syöpötellään ja torkutaan telkkaria katellessa. Sitten touhuillaan ja seurustellaan, kunnes yhden maissa lähdetään vaunutellen hakemaan posti. Samalla saa koirat liikuntaa ja Iivari nukahtaa jo ennenku pihasta päästään pois :)
Ja sitten poitsu nukkuukin vaunuissa sen useamman tunnin, tosin välillä joutuu heijaamaan vaunuja kun heräilee pieruihinsa :D

Mut hei, nyt on mentävä, iski selvästi nälkä!

Kaunista keväistä päivää kaikille!!!! Nauttikaa ja ulkoilkaa :)

Huh huh! Pari päivää mennyt ihan plörinäksi meillä. Maanantaina neuvolassa Neito sai rota-rokotteen. Sen illan oli sitten todella väsynyt, olisi vaan nukkunut ja syönyt, ja saikin muutaman ison itkukohtauksen, kun ei me tajuttu sitä väsymyksen määrää ja meinattiin alkaa kylvettää. Yö oli todella levoton. Heräili vähän väliä, halusi tissille, muttei malttanut syödä ähkyyn. Ja sitten ei enää nukuttanutkaan heti uudestaan, vaan piti kitinää tunnin verran joka syötön jälkeen. Eilen sitten heti aamusta alkoi itkuisuus. Ei ollut oikein tyytyväinen mihinkään kun oli hereillä, eikä sitten malttanut nukkuakaan muuta kun vaunulenkin yhteydessä pari tuntia. Ja ilta oli tahtojen taistoa, kun olisi koko ajan pitänyt viettää aikaa tissitellen. Viime yö oli myöskin levoton, nukkui ensin kolme tuntia ja sitten heräili tunnin välein. Ja eilisen kaltainen meno jatkuu tänään. Luin, että rokote voi aiheuttaa ripulia. No, meillä se on ummetusta. Pieruja tulee tiuhaan, muttei sitten isompaa tavaraa, ei sitten millään. Ja huomaa, että alkaa Neitokin väsyä ja turhautua, kun aina kun alkaa ähistää kakkaa, alkaa myös itku heti. Nyt voi sanoa, että vä-syt-tää!

Kaikki on näemmä todella kiireellisiä vaaveleidensa kanssa, kun täällä on niin hiljaista. Itse sain juuri bolognesekastikkeen valmiiksi kun poika nukkuu. Outoa tehdä illallista klo 10 aamulla emoticon

Rota-rokotteella ei ollut meillä paljonkaan vaikutusta. Ennen rokotetta poika kakki joka toinen päivä. Nyt tulee 2 - 4 kertaa päivässä emoticon Oih ihanuutta! Ja ollaan nyt alettu kestoilemaan kunnolla, paitsi yöllä, ja kun mennään kaupungille. Riisipaperia piti kans metsästää, tarvitsin heti, eikä ollut aikaa odottaa nettitilauksia. Itiksen JesperJuniorissa ainakin on, joten ostin samalla 3 rullaa!

Poika kasvaa ja muuttuu päivittäin! Miehenikin sanoo kun hän tulee kotiin että taas se on muuttunut!

Olen myös itse varannut ajan neuvolapsykologille. Haluan keskustella läpi koko mun synnytyskokemuksen, kun tuntuu että se on jäänyt jäytämään mun takaraivoon. Mulla on sellainen fiilis kun en olisi synnyttyänyt poikaa. En saanut kokea sitä kun hän työntyy minusta ulos, en saanut kokea ensikosketusta vatsallani ja kaikkea muuta. Ja varsinkin se, että en tunne että olisin edes läpikäynyt synnytystä... emoticon Ei kuullosta selväjärkiseltä, mutta ajattelin jos puhun asioita läpi psykologin kanssa, niin ehkä pystyn käsittelemään asiaa paremmin.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Voi että ei toi silmätippa auttanut mitään meiän pojan rähmimiseen.. tipan aikana ei tullu paljoa rähmää mut sitten kun lopetettiin tipan anto niin heti jatkui :( täytyypi ottaa maanantaina yhteyttä neuvolaan jos sais vaikka lähetteen keskussairaalaan kyynelkanavien aukaisuun...
Turhauttavaa kun ei tipat auttanut mitään :/ 

dreamer ootko sää painellu sitä silmää? siis siitä alaluomesta just ja kyynelkanavan vierestä? Pumpulipuikolla joka on kastettu keitettyyn veteen. Meille annettiin tää neuvo kun meillä rähmi. Saatiin sillain sitä paskaa pois sieltä kanavasta. Ja ihan neuvolatädin ohje ettei nyt oo omasta päästä temmattu :D Meillä samaa vaivaa mutta helpannu vielä ihan kun on keitetyllä vedellä ahkeraan putsaillu.

Hiljaista on...

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/muede/b010.gif[/img] 

Ihana ilma, mutta mieli on apea. Väsymys on inhottava juttu, kun se vie mielenkin huonoksi. Kaikki tuntuu tylsältä. Kilot ei häviä, vaikka kävelen 1,5-4 tuntia päivässä vaunujen kanssa, ja olen tarkkaillut syömisiäkin. Tyttö tarttis vaatteita, mutta herää takuuvarmasti kaupassa. Itsellä on nälkä, mutta mikään ei oikein maistu. Turhauttaa!!

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/c030.gif[/img] 

Olivia aloitti huudon aamulla klo 5 ja sitä jatkui koko aamun...Vatsaa taisi vääntää, kun kipristeli ja vääntyili ja maha oli ihan kova. Siinä sitten heijasin, nostelin, annoin tissiä, vaihdoin vaippaa...Huh, välillä tuntui että alan itsekin itkemään kun olin just saanut taas unen päästä kiinni niin huuto alkoi taas. Söin eilen irtokarkkeja (eli se siitä ruokavaliosta, vaikka ne olikin ekat pariin viikkoon..) enkä keksi muuta selitystä. Itselläkin oli nimittäin vatsa kipeä sen jälkeen.

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/a025.gif[/img] 

Nyt kun vauva nukkuu parvekkeella, olen jotenkin ihan lamaantunut, ei huvita mennä nukkumaan, ei tehdä kotitöitä eikä lähteä mihinkään, vaikka saisinkin varmaan Olivian helposti siirrettyä parvekevaunusta pois.

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/figuren/e060.gif[/img] 

Pieniä murheita, kaikkihan on tosi hyvin, tuntuu vaan nyt ettei ole. Tällaisina hetkinä pelkää että nytkö se masennus iskee. No, ehkä tämä tästä kirkastuu. Ihanaa, kun sai purkaa.

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/engel/d010.gif[/img] 

Maiza: hyvä ystävä, ennenkuin kävelet seinää vasten, yritä saada järjestettyä niin että saisit yhden yön nukkua. Pyydä miestä hoitamaan vauvaa, pumppaa ja mene toiseen huoneeseen tai jopa ystävän tms luo. Tuo kuullostaa pahalta. Itse olen myös lähestymässä rajaa, mutta mieheni kanssa juteltiin pitkään tänään, kun jouduin toteamaan hänelle että olen sortunut taas tupakkaan... tai siis olen ostanut askin, ja ehkä polttanut pari kolme...

Mies on hyvin ymmärtäväinen, vaikka itsekään en ymmärrä kaikkea. Olen aika väsynyt, vaikka siis minä saan nukkua hyvin kun poika nukkuu yönsä kiltisti. Mutta illat on väsyttäviä kun poika on levoton.

Puhukaa naiset kumppanienne kanssa! Se auttaa - ainakin saatte purettua oma sydän ja ehkä myös saatte ajatuksenne järjestykseen.

Jenni Mulla on ollut sektion jälkeen samanlaiset fiilikset.. Vaikka yritin asennoitua raskausaikana siihen, et synnytys menee niinkuin menee, niin oon ollut katkera siitä etten saanut poikaa heti rinnalleni.. Ja että ensimmäiset päivät meni ihan tokkurassa, koska sektiopäätöstä pitkitettiin ja pitkitettiin.. Olen hurjan onnellinen, että kaikki on kuitenkin hyvin pojalla ja mulla, mutta kyllä mua harmittaakin aivan super paljon se, ettei musta ja pojasta ole niitä koskettavia kuvia ensihetkiltä.. Mä olin kursittavana ensihetkillä, siten heräämössä ja sitten osastolla niin pöppyrässä, että poika tuotiin vaan tissille :( Huoh.. Neuvolassakin vaan sanottiin "Että sinulle taisi jäädä synnytyksestä kuitenkin ihan hyvä fiilis!" (Pojan neuvolantäti ei ilmeisesti ollut lukenut papereita..) Ehkäpä tämä tästä ajan kanssa..
Jaksamisia sulle ja toivottavasti saat neuvolapsykologilla oloosi helpotusta.. 

Dreamer Täällä Jyväskylän seudulla ainakin täytyy odottaa 1-vuotiaaksi asti, ennen kun ne rupeaa kyynelkanavia aukomaan :( Tai näin ainakin ystäväni lapsen kohdalla sanottiin.. Toivottavasti silmä lakkaisi rähmimästä ja säästyisitte siltä toimenpiteeltä.. meillä pojalla rähmi ekat 1,5kk silmä, mut onneksi se siitä lakkasi, kun isi paineli pojan nenänvarresta (alhaalta ylös) silmää kohden, niinkuin meillä neuvolassa neuvottiin..

heipähei pitkästä aikaa :) tai siis tuntuu siltä et ois menny vuos ku viimeks kirjotellu :) ja olipa paljon luettavaa taas :D viimekerrasta on vähän aikaa heh...

Gabriel kasvaa hienosti :) tiistaina neuvolassa 5415g ja 59.5cm... ollaan siis jouduttu siivoilemaan vaatekapin... hyvä ettei itku tule kun niitä pienempii laittaa pois...ei edes keretty kaikkia käyttää :/ ja huomasin tossa että aika vähän meillä noita isompia vaatteita on...heh mut kyllähän tässä varmaa kerkee shoppailemaankin :) poika kun nukkuu tosi kivasti aina vaunuissa :)
Vatsa on kyllä vaivannu poikaa aika paljon ja iltasin ainaki ku nukkumaan pitäis mennä nii itkee mahaansa nii paljon et syöttäminenki on vaikeeta... poika siis haluaa syödä muttaa ottaa taukoo huutamiseen aina parin huikan jälkee... vaikee selittää jotenki :/

Meillä mennää vaan korvikkeella nytten ku ei maitoo tule enää ollenkaa :( mut jotenki on tosi hyvä fiilis silti...isäki saa syöttää poikaa ja siitä tuo iskäki tykkää :)

Rähmimisestä: gabrielin silmät rähmi kans tosi paljon ensimmäisen kuukauden, keitetyllä vedellä putsattiin ja meillä se autto... harmi ettei kaikilla mene nii helposti ohi...

Nyt tuli taas aivopieru... en muista mitä piti täällä sanoo :( ääh rasittavaa...

Jenni: toivottavasti sulle tulee parempi fiilis kun pääset asiasta keskustelemaan!

Ihanaa Kevättä teille kaikille !!!

Hei vaan, ja kiitos Jenni!! Tsemppiä myös sulle, toivottavasti saat juteltua ja pääset asian kanssa sinuiksi.

Nyt on taas helpompaa, miehen kanssa onneksi on niin hyvä keskusteluyhteys, että saadaan puhuttua kaikki asiat, vaikka eilen tulikin taas vähän kinaa...Koira ripuloi, vauva huusi vatsaansa ja kello oli siis kuusi aamulla. huhheijjaa. No, nyt on saanut kuitenkin nukkua 23-4 keskeytyksettä kahtena yönä! JEE!! Olivia väänsi sitten 5 kakat aamun aikana. Johan oli tuhertamista...Ja vaippoja kului, hyihyi. Luulen, että me vaihdetaan kestoihin, kun siirrytään kiinteisiin. Ei muuten riitä mikään varastotila ja pesukone (EIKÄ hermot) vaippojen pesemiseen...Huonon omantunnonhan tästäkin saa.

Kyllä on vaikea pukea parvekeunille lasta, kun aurinko paistaa, mutta tuulee..Yhtenä päivänä raukka heräsi yltä päältä hiessä jo 1,5 tunnin jälkeen. Kyllä äitiä hirvitti, raukka oli ihan tuskainen. On se vaan ymmärrettävä, että kevät on täällä!! :D Nyt on päällä enää äit.pakk. vanupuku ja kevyt puuvillaneuleviltti. Tuntuu niska ihan lämpöiseltä, mutta ei ole kuumakaan.

Meillä mennään niin hirveetä vauhtia eteenpäin, että enää 68 on sopiva. Kiirehän tässä tulee vaatteita hankkimaan!! Saa nähdä, minkä pituinen likka on ensi viikon 3 kk-neuvolassa. Kauheeta, kun ihmiset päivittelee, että MITÄ, mennäänkö teillä jo kuuskaseissa, ohhoh!! Että meillä siis jne...Ihan kuin tuo hoikka pieni siro tyttö olisi joku monsterikasvaja. Pöh. Toki serkkunsa (9 kk) on nyt 68 cm käyttäjä, että näin ne lapset on erilaisia, niin kuin me aikuisetkin taidetaan olla. ;)

Nyt vaatekaapin siivoukseen, pienet pois...! Ja tyhjää jää. APUA. hhhahhaahaa.

Ihanaa aurinkoista viikkoa!

Tulipahan soiteltua neuvolaan silmän rähmimisestä.. neuvoi antamaan tippaa vielä pari päivää ja jos ei auta niin soitto lääkärille ja sit varmaanki uutta silmätippaa ei ainakaa samaa merkkiä tuu kun ei toi oikein enää tehoa.. taitaa poika tulla jo immuuniks sille tipalle. Saas nähdä kuinka kauan kestää että saadaan aika lääkärille.. muutenki täs ois menoja ens viikol :/ 

Meillä siis kans rähmii yhä vaan aivan törkeän näköisesti...unohdin näköjään laittaa tuohon ed.tekstiin. Joopajoo, odotellaan ensi viikon neuvolaan, mitä sanovat. Keitetyllä vedellä ollaan putsattu. Ei auta yhtään mitään. Varmaan tipat tulee. Höh.

me ollaan edelleen melkei kaikkina päivinä puettu ä-pakkauksen toppapukuun kun mennää vaunuilemaan. Just tuon tuulen takia, kun tuntuu että se vie mummolta tekohampaatkin suusta kun puhkuu... Sitte vaan jätän aina vaunut varjoon niin on nukkunu parhaillaan 5-6h päikkäreitä :)

Nyt meinaa tuon massun kanssa olla ongelmia... ummetusta ummetusta ja levolac ei tunnu auttavan mitenkään superhyvin. Sitten kun on maha kipee niin ei suostu tissillekää kunnolla. Vääntyilee vaan ja huutaap. Sitte joutuup antamaa pullosta kun ei ennää rauhotu niin paljoo että sais tissin suuhun :/
Nyt sitten soittelenkin neuvolasta lainaan sähköstä rintapumppua, että sais tuon maidon tulon pysymään yllä ja vähän lisääntymäänkin.

Heips!

Ihanat ilmat on ollu! Kyllä piristää väsynyttä äitiä. emoticon

Tosiaan mulla myös väsymystä ilmassa. Välillä tuntuu, ettei jaksa enää yhtään tuota lasta, varsinkaan olla kahestaan sen kanssa. Poika on hirmusen kiukkunen melkein koko ajan, huutaa usein täyttä kurkkua ilman minulle näkyvää syytä. Oisko vaan turhautunu tai väsyny. Päiväunien nukkuminen on menny ihan plörinäksi. Ennen nukkui tosiaan yhteensä jonkun 5h/pvä vaunuissa unia, enää ei rauhotu vaunuun jos ne ei liiku. Sisällä nukkuu max tunnin pätkiä ja siinäki voi välillä huutaa tutin tippumista. Oma aika siis suht nollassa. Minä vaan niin ootan sitä aikaa, kun toi jatkuva itku loppuu. Toivottavasti se ei oo kaukana. Sit meillä on kiusana myös säikähtely, esim. ostoskärryissä kaupassa poika voi säikähtää kaupan lattiassa olevaa pikkusta saumaa, jonka takia siis kärry tärähtää. Toinen rupeaa sitte heti täysillä huutamaan, vaikee saaha rauhottumaan jne. Mutta tääki on onneks päivästä kiinni, joskus ei niin helposti säiky. Onneks on ihana mies, joka on ottanu tosi paljo vastuuta lapsenhoidosta iltaisin ja viikonloppusin. <3

Meillä on nyt torstaina se lääkäriaika Jorvissa pääpatin takia. Jänskättää vähän. Toisaalta ihan kiva päästä lääkärille, jotta se samalla varmaan vois kattoo, että onhan tää meijän pieni mies kehittyny ihan normaalisti. Väsynyttä äitiä kun tuppaa huolettamaan nuo jatkuvat itkut ja tyytymättömyys. Ja hymyjäkään ei kovin montaa kertaa päivässä tule, liekö tää sit joku tosi totinen yksilö. Katsekontaktiakin ottaa tosi harkiten. Noista oon aika huolissani. Mutta jospa se lääkäri ottais kantaa noihinkin. Ja tuohon hulluun säikähtelyyn.

Yöllä herätään näköjään kahen tunnin välein syömään nykyjään, ennen herättiin n. 3-4h välein. Päivälläkin haluaa syödä tosi usein. Onkohan nyt joku tiheen imun kausi menossa vai alkaako ukko jo kohta kaipaamaan tujumpaa tavaraa kuin tissimaito?

Poika on onneks alkanu viihtyä entistä enempi lattialla ja sitterissä. Ei siis todellakaan puhuta mistään pitkistä ajoista, mutta saattaa hyvänä päivänä jopa vajaa puol tuntia putkeen olla itekseen, tai siis silleen, että me ollaan näköpiirissä. :)

mimmu tosi kurjaa kun ei saa hetken rauhaa, koitahan jaksella. Josko se lääkäri kertois johonkin ees ratkaisuja... Toivottavasti pian pikkumies alkais jo viihtymään itekseenkin että saisit vähän omaakin aikaa, sitäkin kun tarvitaan ihan ehottomasti.

pöyski meillä oli kans samaa ongelmaa ja käytiin hakee apteekista lääkettä. Meille annettin sieltä tommosta kun Duphalac, toimi ainakin meillä. Pari tuntia sen antamisesta sonta lensi ja selkeesti oli heti sen jälkeen parempi olla. Eikä silti vetäny ripulille poikaa.

maiza saaks udella että minkä kokonen teen pieni sit on? meillä mennään  62cm ja poika oli viikko sitten 60,3cm mutta on kyllä niin jotenkin rimpula että hukkuu noihin 62 senttisiinkin osaan :DD ja osaa 56senttisistäkin käytetään vielä :) Oudon mallinen poika meillä :D

Tänne ei uutta, rota annettiin viime viikolla, siitä tuli unisuutta ja pikkasen ripulia ja mahavaivaa, ei mitään kovin suurta. (tottui jo niihin kunnon vaivoihin).
D-vitamiinia menee nyt vielä 1 tippa, kohta koitetaan nostaa 2 tippaan, pitääkin soitella neuvolaan että koskas nostellaan. Tämä näin siksi kun tuon mahalle ei mitään ole sopinu ja tulee tosi kipeeksi.
Täällä ollaan kipeitä, poikakin hiukan. Toisella reppanalla on yskä vaivana, sellanen kuiva. Huomaa että on kipeän kurkun takia alkanu syömään useemmin tai oikeestaan pidempiä aikoja. Helppaa varmaan lämmin maito sitä kurkkua. Ollaan höyryhengitelty täällä koko perhe :)

Nyt tuli ruokahuuto, menempäs testaamaan ekaa kertaa äsken postista noutamaani imetystyynyä, josko se toisi ratkaisun näihin asentoihin...

MAHTIA KEVÄTTÄ !!
ps. äitienpäiväkin lähenee ;)

Huoh!

Mimmu: sama juttu täällä. Olen jopa vahingossa itse raivonnut takas pojalle emoticon siis paiskanut oven kiinni (poika säikähti pahasti), tai vaan huutanut! Ja sama juttu, eli poika on kuiva, kylläinen, sopivan lämmin, mutta hän vaan huutaa / itkee. Hän on hirveen väsynyt, mutta ei halua nukkua. Itku kurkussa täällä menen. Mutta, jos otan hänet syliin ja vien rinnalle, niin tulee maailman isoin hymy ja nauru, niin se sulattaa kaiken. Mutta valitettavasti tunnen että olen todella lähellä seinää. Olen myös valitettavasti ratkennut taas - tupakkaan. Muutama vaan päivässä (joskus ei yhtään), mutta kun tuntuu että tulen hulluksi. Onnekseni lähdemme pääsiäiseksi landelle missä anoppi ja appi on myös siellä - ja ne on innoissaan ja tulee auttamaan paljon. Ja meillä on oma mökki siellä niin aion ehdottomasti luovuttaa pojan heille - ja mennä ihan vaan nukkumaan. Tai itkemään.

Nuu: en usko että pojanne on oudon mallinen emoticon  vaan ne vaatteet on niin erimallisia! Itse olen tykästynyt Kappahlin ja Lindexin vaatteisiin.

Meitä: No tossa tuli jo aika paljon avauduttua Maizalle. Positiivista on kuitenkin että poika on suostunut nyt nukahtamaan omaan sänkyyn!! Jei! Niin illalla on muutama tunti omaa aikaa. Kuten nyt.

Ja lopuksi: suunnittelemme häitä emoticon Käytiin tänään katsomassa yhtä paikkaa missä olisi juhlat. Meille tulee siviilivihkiminen joten itse seremonia ja juhlat on samassa paikassa. Ihana tila, iso sali, meren äärellä... ei vois olla parempaa!! Tämä siis tulee tapahtumaan ensi kesänä (2012).

Nyt pitää kipittää yläkertaan tarkistaa poikaa, vaikkakin meillä on tuo Angelcare hengityshäläri.

Haleja teille!

Heippa kaikille helmimammoille! Pitkästä aikaa tulin kuulumisia lukemaan ja ois pitäny tulla aiemmin. Samojen asioiden kanssa näköjään muutkin painii.

Mimmu ja Jenni, täällä on myös yksi väsymamma! Ja Jenni, myös mulla menny muutama tupakka 1,5v tauon jälkeen :( Hermo vaan ollu niin tiukalla,että huhheijaa.

Mä oon aikalailla viikolla iltoihin asti neidin kanssa yksinään ja alan oleen aika poikki. Nukkuu yöt ihan hyvin, mutta päivällä tosi katkonaisesti. Vaunuissa saattaa nukkua pitkäänkin JOS vaunut pysyy liikkeessä. Hereillä ollessa ei viihdy sitterissä tai leikkimatolla, ei edes liikkuvassa sitterissä. Tai jos istun koko ajan vieressä, niin voi ollakkin tyytyväinen mutta ei siinä kotitöitä tehdä. Joidenkin vauvat kuulema viihtyy tuossa "vauvanheilutus-koneessa" useitakin tunteja. Ois ihana syödä joskus aamupala rauhassa, ilman että neiti itkee. Rauhottuu siis kyllä sylissä.

Lisäksi neiti alkanut selvästi tappeleen unta vastaan, todella turhauttavaa kun näkee että on unen tarpeessa mutta ei anna periksi.

Ja tähän vielä päälle, anoppi on aivan liian innokkaana. Laukannut meillä esim nyt viime lauantaista asti joka helv.päivä. Ja ei siinä mitään jos ois avuksi, mutta kulkee perässä vauva sylissä,että laitatko tutin kun tippu. Aivan kädetön ja hysteerinen kaiken suhteen. Kuoleeko se hikkaan yms.Jos menen suihkuun anopin täällä niin seisoo oven takana vauvan kanssa ja puhuu,että äiti nyt meidät hylkäsi.. Yks päivä oltiin sovittu, että käydään isomummilassa syömässä mutta aikaa ei oltu sovittu niin hän oli tuossa pihalla ootellu pari tuntia,että kun soitan että ollaan valmiina niin hän onkin jo lähellä. Melko ahdistavaa musta. Kysyi jo saisko omat avaimet emoticon Ja kun tulee, viipyy useita tunteja ja arvostelee kaikesta, kumpa joku pesis pyykkiä-tyyliin. Musta tuntuu,että mulla leviää pää :( Todella inhottava,että mun pitää joutua anopille sanomaan että nyt menee yli. Mies sille jo sanoi, mutta tilanne rauhoittui vaan hetkeksi.

Lisäksi musta mun oma äiti on jotenkin kauheen kärkäs mielipiteineen.Mulla lipsahti tytön etunimi, kommentti oli että ei niin perusnimeä :( Imettäminen takkuaa, niin oon antanu lisäks nannia, niin siihenkin piti vinkua siitä miten se on lapselle nautinto olla rinnalla. No en tiiä, selkäkaarella huutaa useimmiten tissillä. Joskus imetys sujuu ihan ok, mutta harvoin.

Huoh, tulipa vuodatettua. Vaikka tyssi toivottu ja todella RAKAS, niin raskasta on ollu. Tilannekkin varmaan nyt kärjistynyt ja väsyneenä kaikki tuntuu pahemmalta. Ylihuomenna on ristiäiset, saa sen ressin pois ja aion sen jälkeen tehdä pesäeroa anoppiin.

Loppuun kovasti onnea Jenni, häitä varmasti ihana suunnitella :)

Takaisin