Elämää vauvan kanssa Huhtikuussa

Maiza

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin, että palattais tähän kuukausisysteemiin, niin olisi helpompi esim.etsiä puheenaiheita. En keksinyt parempaa otsikkoa näillä imettäjän aivoilla, seuraavan kuukauden aihe voi olla sitten fiksumman ja houkuttelevamman kuulloinen.. :)
 
Minäpä aloitan nyt näin aprillipäivän kunniaksi... eli kun tuolla edellisessä ketjussa oli puhetta rytmistä...

Meillä on tällä hetkellä sellainen rytmi, että 6-8 välillä herätään. Riippuu hieman onko syönyt yöllä vai ei. Joskus likka nukahtaa vasta kahdentoista maissa, niin saattaa herätä kuuden jälkeen vasta ekan kerran. 

Tuon ruokailun jälkeen puetaan päivävaatteet, otetaan d-vitamiinit ja ihmetellään hetken ajan maailman menoa. Tämä valvominen on joskus tytölle rankkaa, saattaa itkeskellä kun väsyttää, muttei nukuta. Noin tunnin/vähän reilun jälkeen yleensä nukahtaa. Nukkuu noin pari kolme tuntia.

Sitten taas herätään ihmettelemään maailman menoa ja syömään hieman. Taas väsy tulee nopeasti ja aletaan etsiä unta. Siinä voi mennä joku tovi taas, mutta joskus nukahtaa rinnalle. Nämä unet ovat lyhyet, noin tunnista kahteen. 

Tämän jälkeen syödään taas ja ollaan hetki ihmettelemässä. Aika pian alkaa silmät lupata ja väsykitinä. Sitten puetaan ulkovaatteet päälle ja joskus nukahdetaan heti, kun makuupussi menee kiinni. Lähdetään vaunuilemaan ja tyttö nukahtaa sitten sinne. Kun tullaan kotiin, tyttö jatkaa unia vaunuissa. Unet kestävät 4-5h yhteensä. Joskus yritin lähteä noiden lyhyiden välipäikkäreiden aikaan pihalle ja ihmettelin sitten miksei tyttö jatka uniaan. Meni tovi, että tajusin tuon nukkumisrytmin. 

Noilta pitkiltä päikkäreiltä herätään 16-18 välillä. Sitten valvotaan, syödään, valvotaan ja ehkä torkutaan sylissä hieman. Yökkäri päälle 20-21 välissä ja jatketaan tarvittaessa syömistä. Usein ilta menee maratonruokaillessa eli on sylissä ja välillä haluaa tankkaamaan. Siinä 22-24 yleensä nukahtaa yöunille. 

Joskus ähryää mahaansa, mutta ilmeisesti maitohappobakteerit d-vitamiinissa on tuoneet helpotusta oloon. Meillä on nyt neljä päivää mennyt niin, että tekee kakat vain joka toinen päivä. Kakattomien päivien iltoina ähryilee enemmän, mutta on ainakin tähän asti rauhoittunut syliin. Aiemmin ennen maitohappobakteereita saattoi huutaa urakalla ja mikään ei ollut hyvä. Maitohappobakteerien aloittamisen jälkeen meni viikon verran, että pystyi sanomaan noiden vatsavaivojen helpottaneen. Meillä ei siis ollut päivittäistä kipuilua vatsan kanssa vaan epäsäännöllistä.

Tämmöistä meillä tällä hetkellä, katsotaan milloin taas rytmi muuttuu. Vähän jänskättää tuo tuleva viikonloppu, kun lauantaina tulee päivällä kaveri käymään ja illalla appiukko vaimokkeineen yökylään (malttaakohan tyttö nukahtaa vai yrittääkö sinnitellä ihmettelemässä vieraita ääniä). Sunnuntaina ollaan menossa junalla kaverini luokse Vantaalle. Mielenkiinnolla odotan miten päiväunet sujuvat vieraassa paikassa ja sisätiloissa totutun ulkona nukkumisen sijaan.
 
Cissi84: meillä on sama homma ton että joka toinen päivä kakkaa.. kakattomana päivänä kiukutellaan ja ähistään. Ja tämä meillä on jo jatkunu yli viikon verran ainakin.
 
kakkaamisesta meillä pantataan ja tullaan siitä tosi kipeäksi. Kaikki maholliset jumpat ja muut kokeiltu ja mikään ei auta. Toinen huutaa niinkun tapettais, KOKO_AJAN kun on hereillä. Nyt siis viime päivinä taas, tuli viikko eilen täyteen panttaamista niin mentiin kyllä jo apteekkiin hakemaan lääketta joka sit toimikin ja tulppa irtos. Tosin tänään jatkunu illalla huuto kun ei raukka saa ite sitä sontaa ulos nyt jostain syystä. En tiiä mikä mahtaa olla :<

Kauheeta kattoa ja kuunnella kun toinen on ihan selkeesti tosi kipee ja huutaa niin paljon että alkaa jo yskiä ja ääni lähtee... Ei rauhotu noiden iskiessä millään, kun kramppi iskee... Inhaa.

Toivotaan että helppais ja tulis normaalisti sontaa taas, ilman ihme kikkoja.
Nyt alettu juottamaan vettäkin hiukka että josko sekin auttais.
 
HEIPPA TÄNNEKIN,

Kakkaamisesta:
Meidän Teräsmies kakkaa vain viikon välein :(.Se on ihan kamalaa,kun hänen vatsaansä vääntää päivittäin ja pahan hajuisia pieruja tulee päivittäin.Pierujumpalla ja itse antamallani vyöhyketerapialla saan pieruja tulemaan miljoonittain,mutta sehän nyt ei ole sama asia,kuin kakka itse.
Mutta meidän "kakan panttaaminen" johtuu ihan siitä,että Teräsmies syö tuota rautalääkettä,jota annetaan keskosille syntyneille.Eli tuo rautalääkehän ikäväkyllä tekee sen,että vatsa kovettuu ja ilmavaivat lisääntyy.Onneksi tätä rautalääkettä annetaan "vain" 1 vuoden ikään asti;).

MEITÄ: Meidän Teräsmies tosiaankin täytti tänään 3kk emoticon .Ja kun sunnuntai-poika on,niin huomenna hänelle tulee 13-viikkoa täyteen:).
Jeps,mutta ajatelkaas,että meidän Teräsmies kääntyi vatsalleen pari päivää sitten hoitopöydällä!!Aika aikaisin,kun hänellähän lasketaan tuo motorinen kehitys tuon lasketun ajan mukaan eli sen mukaan hänhän olisi vasta vajaa 1½kk vanha.No,mutta ns.puolustukseni voin sanoa,että tuo hoitopöytä oli pehmeä ja ehkä epätasainenkin,mutta silti..hän kääntyi :).
Meillä arki samanmoista..tissitellään edelleen 3hh välein.Eli vieläkin hän aika usein syö.Yöllä ei nuku enempää kuin tuon max.2½h putkeen.Mutta ehkä sitten vuoden iässä täällä jo nukutaan parempia yöunia?Toivossa on hyvä elää;D

IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE!!

Yönsäde emoticon ja Teräsmies 3kk emoticon
 
Ristiäisistä selvitty ehjin nahoin :) poika nukkui kahvituksen aiikana kiltisti. Kasteen aikana oli hereillä mutta ei itkeny lainkaan vaikka vettä tuliki päähän :). 
Onneks ei tarttenu itse kestitä vieraita vaan muut hoiti sen. Meinaa viel olla pää pyörällä kun oli semmosta häslinkiä kun piti vähän keretä juttelee kaikille vieraille. Ja hirmuisesti tuli lahjoja.. 
 

Lyhyesti tänne... täällä alkoi menkat tänään :( höh. Tiesin että ne tulee piakkoin koska en täysimetä, mutta kyllä vähän ottaa päähän. Nyt pitää alkaa kirjata kiertopäiviä ym, jos sitten joskus halutaan kokeilla nr 2:sta :D

 
Rytmi:
Aamulla noustaan 9-10 välillä, riippuu siitä, miten yö on mennyt. Makoillaan, ähistään kakkaa ja hönttäillään, välillä voi vääntämisessä tulla parkukin, ennen kuin saa tavaran ulos. Mutta siis joka päivä jotain tulee (ja aika paljonkin!)
Sitten vaihdetaan vaipat, puetaan päivävaatteet, jutellaan; yhteensä 1,5-2 tuntia virkeää hereilläoloa, kunnes alkaa silmä painua kiinni ja mennään ekoille päiväunille. Usein (ei suinkaan aina) parvekkeella nukkuu 3-3,5 tuntia, pienin kitinöin, jotka saa tavallisesti rauhoitettua heijaamalla vaunuja.
Jos lähdetään kävelylle, nämä unet ovat tietty lyhyemmät, meitsi ei jaksa ihan kolmea tuntia kävellä...1,5 tuntia kyllä eilen meni koiran ja vaunujen kanssa!

Herättyään Olivia haluaa aika lailla heti ruokaa ja sitten vasta vaihdetaan vaippa. Saattaa herätä itkuisena tai sitten vaan ähisee. On tullut leveä hymykin muutamaan kertaan!! Tämän jälkeen ollaan taas joitakin tunteja hereillä, seurustellen ja katsellen maailman menoa.

Iltasella klo 18 jälkeen saattaa silmäluomi välillä vähän painua kiinni, etenkin tissillä. Mutta voi olla niinkin että on ihan virkeänä koko illan. Klo 20 aikaan tai sen jälkeen rauhoitetaan huusholli, vähennetään valoja ja tehdään iltapesut ja vaihdetaan yökkäri päälle. Iltapesuhommissa tyttö nauttii ja juttelee älyttömästi. Tissillä viihtyy sitten oikeastaan koko illan enemmän tai vähemmän ja paljon pidempiä jaksoja kuin muina aikoina päivästä. Saattaa nukahtaakin siihen. Minä menen nukkumaan usein jo kymmenen uutisten jälkeen (en oikein ole päikkäreitä nukkunut) ja samalla siis Olivia nukahtaa yöunille.

Joskus tuntuu kuin olisi aivan yliväsynyt, silmäluometkin ihan punoittaa, mutta ei malta nukahtaa. Etenkin vieraassa paikassa. Silloin huudetaan ja kitistään ja tissitellään useita tunteja ja iltaunet jää väliin kokonaan ja yöunetkin alkavat vasta puoliltaöin.

Herää syömään noin 2-4 välillä, nukahdetaan siinä usein molemmat uudelleen aika hyvin. 6-8 välillä alkaa kakkaähinä, joka jatkuu koko aamun. Ja myös tässä välissä syö. Onneksi nukahdellaan vielä useamman kerran. Joskus auttaa, kun menen itse selinmakuulle ja otan tytön vatsalleen oman vatsani päälle. Rauhoittuu siihen ja nukutaan parikin tuntia vielä näin!

Rotarokote aiheutti aivan selvästi yhden todella itkuisen päivän 3.päivänä rokotteesta ja kakka haisi tosi pahalta ja puklun seassakin olo ihmeellistä oranssia viirua. Onneksi meni ohi!

Jenni: Höh ja hah. Jännää tavallaan! Yksi vaihe elämässä alkaa taas...
Nuu_: Oisko luumusoseesta mitään apua...? Kuumemittarista...? Voi harmi, koittakaa kestää, kyllä se ajan kanssa helpottaa. Tsemppiä!
Yönsäde: On se aikamoinen poika teillä! Hienoa!

Nyt se on mentävä, voimia ja ihanaa vauva-aikaa kaikille!!!
 
Meillä oli pari melko väsyttävää päivää välissä, kun poika ei nukkunut juuri päiväunia (max 2tuntia ihan pienissä pätkissä.. ja mielellään sylissä..) Lisäksi yöt meni niin, että heräiltiin noin 2,5 tunnin välein evästämään ja tietty valveilla ollessa tissiteltiin vähintään tunnin välein.. Tulkitsin tämän maidon tilaamiseksi.. Tiedä sit onko se sitä vaiko ei?!
Nyt sit viimeyönä sintti nukkukin jopa 5 tuntia heräämättä.. Sit vielä 3 tuntia ja 2 tuntia emoticon . Tunnin verran oli valveilla ja sinä aikana tissitteli kahdesti, toisen tissittelyn yhteydessä simahti, eikä herännyt kun vein omaan sänkyyn nukkumaan! Nyt siis koisaa omassa petissään..
Menkoista Mä kans kauhulla odotan, et millon alkavat.. Mun äitillä ja siskoilla on alkanut melko pian vaikka ovat täysimettäneet, joten pelkään pahoin et itellänikin alkaa imetykestä huolimatta.. Toisaalta.. sais hormonikierukankin nopeemmin.. Ei oo hääviä kumien kans pelata :(
Mulla olis tänään jälkitarkastus.. Onneks mies tulee töistä siks aikaa pojan kans kotia! Helpompi mennä itekseen sinne..Mua hirvittää papa-kokeen otto taas kauheesti.. Se nimittäin on ruvennut sattumaan! Ja viimeks sen ottamisen yhteydessä vuosin tihuttamalla verta 2 päivää ..
Mutta nyt aamupalaa ja ihtensä ehostamista kun kerran poika tyytyväisenä nukkuu!
 
Heippa!
RYTMISTÄ: Meillä on muutaman viikon ollut jo yörytmi. Eli n. yhdeksän aikaan poika nukahtaa yöuneen ja kannamme hänet omaan sänkyynsä. Nukkuu viisi tuntia ja herää syömään. Nukutan uudelleen ja kannan omaan sänkyyn. Herää siitä n. kolmen tunnin päästä ja syö ja vaihdetaan vaippa ja taas nukutaan seiskaan saakka. Siten seurustellaan  monta tuntia ja päivällä nukutaan yleensä n. 3 päikkärit 1-3 tunnin mittaisina. Kakkaa kaksi ISOA kakkaa päivässä.

Rota rokote sotki meillä rytmiä nyt!! Eilen ei nukkunut päivällä kuin lyhyitä pätkiä, kakka haisee pahalta ja sitä tulee melkein joka vaipassa. Lisäksi puklaa paljon. Vatsa kipeä rota rokotteesta :(. Yö nukuttiin tosi hyvin ja ekaa kertaa kymmeneen saakka! Söi toki kahdesti yöllä.

Meillä nauretaan jo ja jokelletaan. Nostaa hyvin myös päätään. Neuvola täti kehui, kun nosti käsistä pojan yläruumiin ylös ja pää tuli niin hienosti mukana (tehdään yleensä 3 kk ikäisille). Vauva myös punnaa paljon ylös päin ja kääntyilee milloin mitenkin. Pian mennään ja lujaa!! :)

Mitat nyt 2 kk: 5280 g (s. 2910 g) ja 57 cm (s. 50 cm) En kerkeä nyt erikseen mennä kirjoittelemaan muualle.
 
Mäkin nyt saisin aikaseks meijän kuulumisia kertoa... Meilläkin jo vähän rytmiä saatu elämään, eli nukkumaan mennään yleensä kymmeneen mennessä, syliin nukahdetaan ja siitä kannetaan omaan sänkyyn, vähintään neljä tuntia nukutaan ja sit syödään, Iris yleensä nukkuu vähän pidemmän pätkän, sit nukutaan kolme tuntia ja syönnin jälkeen nukutaan, Emil jää toisen syönnin jälkeen viereen ja Iris nukkuu sängyssä, seitsemältä noustaan ylös. Vanhemmat lapset heräävät kanssa seitsemältä, joten on ihan hyvä rytmi näin. Aamu valvotaan yleensä hyväntuulisena naureskellen ja lelukaarta ihmetellen... Sitterissä ehkä pienet vartin tirsat otetaan ja kymmenen aikaa vaunureissulle ulos, reilun tunnin lenkki jonka jälkeen vaunuissa nukutaan vielä reilu tunti. Iltapäivä taas valvotaan pieniä nokosia sylissä tai sitterissä ottaen, viideltä uusi vaunulenkki ja uni jatkuu noin seitsemään ja sitten iltatoimia ja seurustelua sinne kymmeneen. Kaksosten kanssa on melkein pakko vaunuilla, jos haluaa että vauvat nukkuu suht samaan aikaan ja kun on toi koirakin niin on siinäkin hyvä syy köpötellä tuolla pihalla emoticon

Meillä rotarokotteesta oltiin kanssa pari päivää kiukkusia ja kakkaa tuli paljon ja se oli viikon verran löysää... Normisti meillä kakataan kaks kertaa päivässä eikä vatsavaivoja enää ole, ku vauvat heiluttaa jalkoja jo niin paljon...
Meijän vauvat on aika rauhallisia ja lepposia emoticon  Oltiin lauantaina kaverin häissä ja mummi oli seitsemän tuntia vauvoja hoitamassa, kaikki oli mennyt hyvin ja nyt mummi haluaisi taas jo hoitaa, mutta enhän mä nyt mihinkään oo menossa, hih... Kivat oli juhlat ja hauskaa oli, mutta kyllä oli kotiin kiva tulla ja rutistella vauvoja!!
Juhlista puheenollen meillä on lauantaina nimiäiset, vaikka nimet ollu julkisia heti syntymästä, mutta on sitä silti kiva sukulaisten kanssa juhlia ja molemmat vauvat saa 3 haltiakummia, tehtiin itse kummitodistukset, että jää joku muisto... Teen itse prinsessakakun ja dominokeksejä on aina juhlissa oltava, kun niitä ei muuten saa emoticon  coctailpiirakoita munavoin kera ja äiti tilas voileipäkakun, nam! Vauvoja pitää päästä kippistämään ja me ajateltiin ostaakin pommacia, ei mun äiti pääse päivittelee että vauvojen juhlissa ois alkoholia emoticon

Mies meni tänään töihin eli se oli mun kanssa kaks kuukautta kotona, meillä oli niin hauskaa että harmitti, ku se nyt loppu... Saa nähdä miten alkaa päivät sujumaan vauvojen kanssa, tänään meni ihan hyvin.

Itse olen päässyt kaks kertaa viikossa juoksemaan ja kerran viikossa bodycombattiin, kyllä tekee hyvää kropalle, ku hiki virtaa ja syke nousee...Toukokuun lopussa on naisten kymppi edessä, ehkä mä sen jaksan juosta vaikka nyt on vaan viiden kilsan lenkkejä juossu... toi liikunta olikin ainoo asia mitä kaipasin "vanhasta" elämästä...

Eipä tänne sen kummempaa, tätä ihanaa vauva arkea ja vauvat tulee joka päivä entistä rakkaimmaks, ei voi ku ihmetellä ja olla onnellinen että onkin voinut synnyttää neljä ihanaa lasta....
 

Tyyne78: Naisten10 on mullakin targettina. Ongelma on etten ole vielä päässyt ulos lenkille. Ajattelin jos pääsisin nyt keskiviikkona ekaa kertaa. Älä hermoile sitä pituutta, jos olet vitosen vetänyt, niin kympin jaksaa! Tämä olis mun 3. kerta, ja taas olis tarkoitus juosta nopeammin kun viimeks. Ellei ole sitten samanlainen helle kun toissavuonna (+29!). Joten reitillä nähdään sitten! Hyvä me!

Nimiäiset: meillä on lauantaina. Tilasin Proseremonioista kummitodistukset - oli muuten aivan ihanat! Ohjelmaksi faffa kertoo omasta äidinisästään keneltä on saanut toisen nimen, sitten oma isäni (moffa) kertoo Casperin syntymänimestä ja sen taustoista. Itse lausin aluksi runon "ennekuin minusta tuli äiti" (googlatkaa se, tippa tulee linssiin). Sitten siskoni ja hänen miehensä esittää jonkun kappaleen (mies soittaa kitaraa, sisko laulaa), esitän toisen runon ruotsiksi. Sitten esittelen kummit ja luen kummitodistukset. Sitten skoolataan skumpalla. Tarjolla on kahdet voileipäkakut, suklaakakku (unelmatorttu, joka ladataan päällekkäin ja peitetään suklaakuorrutuksella) ja valkosuklaa juustokakku. Pikkusiskoni tulee auttamaan näiden tekemisessä. Nyt pitää vaan toivoa että poika jaksaa olla silloin juuri virkeänä.

 
Aaaaaargh!
Meillä taitaa nyt olla sitten eka hammas tulossa... on ollu kuolaamista ja nyrkin imemistä jo pidempään mutta tänään alkoi lohduton parkuminen.
Mikään ei oikein auta, ei nuku ei syö...
vähäksi aikaa helpottaa kun antaa pojan kaluta mun sormia, siis puree ja tosi kovaa. Sekin auttaa kun yhdellä kumilelulla painaa ikeniä tai sitten harsolla painelee.
Mutta auttaa vaan hetkeks kerrallaan. Että minä tulin siihen tulokseen että hammas se siellä huudattaa jo :/

Mut mut, minkä verran tämän ikäiselle voi jo kipulääkettä tarvittaessa antaa?
Huomennahan se on mentävä aamusta apteekkiin suppoja hakemaan kun ei ole tullu niitä vielä ostettua.

plah, toivottavasti poitsu nyt jo nukahtais, on huutanu iltakuudesta asti ja päivän unisaldo on suorastaan surkea.
 
HEJMOI KAIKKI PIIITKÄSTÄ AIKAA ! :)

Huhhuh, ei oo ennättäny tänne(kään) pahemmin eksymään neidin syntymän jälkeen :) Tosiaan, neidillä LA oli 15.2.2011 mutta päättikin tulla meitä ilahduttamaan jo 9.2.2011 :) <3 Mitoin 50cm ja 3650g <3

27.03. sai neitimme nimekseen Jade Venla Christina <3

On meillä ollut alamäkinen elämä tämä kohta 2kk :( Neidille iski viime kuussa RSV-virus,korva-ja silmätulehdus joten Hyvinkää Sairaala ollut toinen kotimme :(

Muuten meillä menee hyvin ! :)) Syö ja kakkaa, nukkunut ei ole oiken kunnolla kun mami sairastu, niin tietty tyttöönki iski UUDESTAAN flunssa ;(

Huomen aamulla soitto lekuriin, taas ! :(

ps. sain kuulla tänään että minusta tulee jo neljännen kerran täti tämän vuoden elokuussa <3
 
HEJMOI KAIKKI PIIITKÄSTÄ AIKAA ! :)

Huhhuh, ei oo ennättäny tänne(kään) pahemmin eksymään neidin syntymän jälkeen :) Tosiaan, neidillä LA oli 15.2.2011 mutta päättikin tulla meitä ilahduttamaan jo 9.2.2011 :) <3 Mitoin 50cm ja 3650g <3

27.03. sai neitimme nimekseen Jade Venla Christina <3

On meillä ollut alamäkinen elämä tämä kohta 2kk :( Neidille iski viime kuussa RSV-virus,korva-ja silmätulehdus joten Hyvinkää Sairaala ollut toinen kotimme :(

Muuten meillä menee hyvin ! :)) Syö ja kakkaa, nukkunut ei ole oiken kunnolla kun mami sairastu, niin tietty tyttöönki iski UUDESTAAN flunssa ;(

Huomen aamulla soitto lekuriin, taas ! :(

ps. sain kuulla tänään että minusta tulee jo neljännen kerran täti tämän vuoden elokuussa <3
 
Christina_: Tosi mukavaa kuulla teistä!! Mä vähän mietin et mihin sä oot kadonnut ja toivoin, ettei mitään ikävää ole sattunut. Jäit mieleeni, kun asutaan samoilla suunnilla (me asutaan Hyvinkäällä). Ikävää, että siellä on ollut alamäkeä, mutta toivotaan, että tuo on vaan alun koettelemus ja jatko tuntuukin sitten entistä helpommalta! Hurjasti tsemppiä sinne sekä sulle että vauvalle ja varsinkin sulle ja miehelles jaksamisia! Ihanan nimen tyttö sai :)

Jenni74: Toi ennen kuin minusta tuli äiti -runo on kyllä todella itkettävä. Itseäni itketän välillä myös Anna Puun Mestaripiirros kappaleella sekä Suurlähettiläiden Tyhjä taulu biisillä. Mietin, että josko noista jomman kumman pyytäisi kummeja lukemaan ristiäisissä. Ainakin tämä äiti vollottais valtoimenaan. Kuulostaa tosi herkuilta nuo teidän tarjoilut :)

Pöyski: Kohta sulla onkin sitten syöttäminen kipeetä, kun saa hampaastakin! Vai miten se oli, imetitkö vai annatko pullosta? En osaa kipulääkeasiaan sanoa mitään, mutta varmasti tuolta apteekista voi kysyä apua ja ainahan voi soittaa sairaalan lastenosastolle tai ensiapuun.

Omaa: Meillä neiti tänään itki illalla paljon ja imi nyrkkiään, jos ei rinnalle päässyt. Annoin sitten olla rinnalla. Tänään on 6 viikkoa täynnä, joten taitaa toinen vaan laitella tuolla tavoin lisätilausta maidosta ;) Aika kauan jaksoi huutaa ja vain rinnalle pääsy auttoi. Kävi nukkumaan ysiltä, mut heräs kymmeneltä karjumaan. Vähän jälkeen puolen yön rauhottui ja nukahti mun syliin. Vois kuvitella, et nukkuis nyt hyvät yöunet, ellei sitten taas halua baariin tilaamaan lisää drinkkejä ;)  
 
Jenni74: Joo mulla tulee kans kolmas kerta naisten10:ssä... Saa nähdä sen ajan kanssa, eka kerta meni 1.06h ja toka 1.04h, nyt ei uskalla toivoo ajan parannusta, kuhan pääsee maaliin ja juoksee koko reissun... Eli siellä törmätään, muutaman muun kanssa, hih!
Ihanilta kuullostaa teijän tarjottavat nimiäisissä. Me otettiin niistä proseremonijoiden todistuksista mallia ja tehtiin siis ite, piti vähä taas säästää emoticon  tai mä oisin tilannut, mut mies halus tehdä... Mäkin oon miettinyt, et jotain pientä ohjelmaa pitäis olla, isompi poika vois lukea jonkun runon, ku luki meijän häissäkin ja hienosti meni, sit täytyy joo antaa todistukset kummeille ja kertoa miksi valittiin juuri nämä ihmiset... Tulevien nimien takana ei ole mitään tarinaa, ihan vaan tykästyttiin nimiin, toisaalta vois kertoa mitä muita nimiä vauvoille mietittiin ja miks ei niitä valittu...
 

Tyyne87: mekin poimittiin 'casper'-nimen ihan ilmasta. Mutta pyysin isääni etsimään tietoja siitä nimestä, voisit ehkä tehdä samoin? Googlaamalla löytyy paljon tietoja.

Oho, sun ajat on huomattavasti paremmat kun mulla. Kaksi vuotta sitten kun oli ne helteet en pystynyt juoksea kun 3 km, jouduin kävelemään loput. Aika oli silloin jotain 1 h 16 min (?).  Viime vuonna aika oli 1 h 9 min. Joten tänä vuonna toi pitäisi alittaa.

 
Pöyski: Me annettiin suun kautta annettavaa lasten Panadolia 3 milliä, kun painoi 4 kiloa. Ohjeen mukaan siis 5 kiloisille.  Kysyin silloin lääkäriltä niin oli ok annos. Niissä ohjeissa on aina alakanttiin nuo annostukset, ettei kukaan anna liikaa.. Myös apteekissa sanottiin että anna 5 kilon mukaan.
 
Jep Jep, sama huuto jatkuu tänäänkin. Nyt onneks sain rauhottumaan unille.
Meillä syödään pääsääntöisesti rintaa, joskus iltaisin on annettava lisämaitoa kun jää nälkäiseksi.
Nyt ei kelpaa rinta hereillä ollenkaan, yöllä unenpöpperössä onneksi maiskutteli edes toisen rinnan tyhjäksi.
Te jotkä käytätte rintapummpua, miten saatte herumisen käyntiin? Mie en meinaa saada pumpulla rintoja tyhjäksi millään ilveellä... eilen istuin puol tuntia pumppaamassa niin tosiaan vasta sen 20min jälkeen lähti tulemaan maitoa ihan kunnolla... Arvatkaa käykö pikkusen sormiin kun on tuollanen käsipumppu!!!! (saiskohan jostain sellasen koneen lainaan?)

Soittelin neuvolaan tuosta lääkinnästä kanssa, onneksi huomenna on neuvolalääkäri paikalla niin lupasi että ottavat meidät sinne väliin jos on edelleen yhtä itkuinen kun eilenkin. Ompahan varmuus sitten että ei oo mitää muuta vakavempaa kun on lääkäri tarkistanu poijjaan.

Huh, oispa mukava itekin joskus osallitua tuohon naisten kymppiin! Tosin tällä kunnolla voisin lähteä teidän mukaan,jos otetaan maitokärryt ja vedätte loppumatkan mua perässänne maaliin ensimmäisen kilometrin jälkeen!!  :D  :D
Voisin ihan hyvin viiä kaupan seinälle lapun, että etsitään inspiroitunutta lenkkeilyseuraa joka raahaa lenkkikaverinsa väkisin ulos huonoina päivinä...

Ainiin, meilläkin ne ristiäiset jo pidettiinkin. Hyvin menim pappi oli aivan mahtava ja juhlien tunnelma oli mahtava. Oli ihan meidän näköiset juhlat, naurettiin ja itkettiin toimituksen aikana :)
Nimeksi tuli sitten Ville Iivari, ja Iivariksi pitäis opetella poikaa kutsumaan :)
 
Takaisin
Top