Eläimet ja raskaus.

Pörtsä79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mites teillä jolla lemmikkejä, ottaa raskauden. Meillä koirat hoivaa ja vahtii mua. Labbis laittaa aina korvan mun mahaa vasten ja voi kuunnella ääniä monta tuntia. Mopsi vahtii mammaa ulkona. Tarvittaessa jos mulla iskee huono olo niin veskissä vahditaan mammaa .❤️❤️❤️
 
Ite en ole huomannut juurikaan muutosta koirassa. Se on uros, en tiedä vaikuttaako asiaan
 
Jos meidän koirat onkin tajunneet asian, luulen niiden olevan enemmän 'Voi ei! Taasko?!'- kuin innoissaan. :D Esikoista odottaessa varsinkin toinen koirista oli ihan sekaisin.
 
Meillä ei oo tainnu juurikaan vaikuttaa. Ainoo et ihan loppuraskaudessa koira koitti ruokkia mua, eli söi napulasta ja tuli sen jälkeen oksentamaan mun eteeni. Nyt ei ainakaan vielä oo mitään. :) Meillähän siis on kenties yhteiset pulleropäivät koiran kanssa, kun se astutettiin muutama viikko sitten...
 
Meillä on kaksi kollikissaa. Toinen on enemmän mun perään ja toinen miehen. :D Nyt homma on vähän kääntynyt siihen, että molemmat on mun perään. Eilenkin nukkumaan mentäessä molemmat yrittivät päästä mun vatsan viereen maaten, mutta tappeluksihan se meni. :D No onneks toinen luovutti suosiolla ja tuli nukkumaan mun kainaloon ja toinen nukkui mahan vieressä. Mies nauroi, että ovatkohan pojat nyt ymmärtäneet väärin kuka on isä. :D
 
Meillä on kaks kissaa, naaraita molemmat, ja ovat alkaneet enemmän nukkua mun kanssa ja myös enemmän masun lähellä ja päällä :) Toinen rontti vain painaa sen 5kg niin pakko salamana kääntyä kyljelleen jos se lähestyy.. :D
 
Meillä uros koira ja narttu kissa, leikattu molemmat mutta kissa on kyllä alkanu enempi nukkumaan minun jalkojen välissä sängyllä.
 
Meillä ei koira kyllä ole vielä ainakaan pahemmin reagoinut, mutta se on uros, eli en tiedä, vaikuttaako sekin. Tosin kun piti viedä joulukuun alussa pissanäyte labraan, koiru vallan innostui ja oikein kerjäsi, että antaisin näytepullon sille. Kai siinä jotkut hormonit sitten niin ihanasti haisi.
 
Mulla on kolme koiraa (ja pari kissaa ja muutama hevonen... :D) ja vanhin koirista on nykyään kovin läheisyydenkipeä, olisi ihan koko ajan kainalossa, tosin se on aina ollut sellainen mamman pikku muru, mutta nyt toi kiehnääminen on mun mielestä lisääntynyt entisestään. :)
 
Meiltä löytyy 2 kissaa. Eipä ne oo oikeestaan käyttäytymistään muuttaneet mitenkään.
 
Meillä leikattu narttu kissa, ei oikeestaan mitenkään muuttunu käytös. Mutta ehkä asian viereen; neuvolasta laittoivat toksoplasma kokeisiin kun kissathan saattaa kantaa sitä bakteeria mikä vaaraks raskaana oleville.
 
Meillä kolme kissaa, jotka kelin mukaan ulkona tai sisällä. (asutaan taajamien ulkopuolella metsässä, no worries). Eipä oo toksoplasmakokeisiin laiteltu ja joskus on munkin pakko noita hiekkoja vaihtaa. Kunnon neitoja noi, kun eivät lumihankeen voi kakata...

Mutta siis sopeutuminen vauvaan meni viimeksi ihan hyvin. Tultiin kotiin ja kaks kolmesta häipy vuorokaudeks ulkoilemaan ja toinen näistä oli ihan säpsy pari viikkoa. Yks nukku vaan, vaikka tyttö huus vieressä koliikkia. Nyt sitten vähän liikaakin noi kissat kiinnostaa tyttöä ja vähän toisinkinpäin...Onneks ei ollut mitään allergiaa!
 
Mie pyysin toksoplasmoosin testausta neuvolassa, ja vaikka oon 5 vuotta kissojen kanssa elellyt ja kesällä olivat ulkokissoina, niin en ollut koskaan saanut tartuntaa. Hanskat kädessä siis hiekkiksen kimppuun! :)
 
Mie oon hiekat vaihtanu koko ajan nyt.. pesen kädet sen jälkee.kui helpost sen saa?lukenu et kyl siin kikkaroihi koskee pitäs ja suuhu sormet laittaa enneku tarttuis?voiks sisäkissa saada sen ja mistä yleensäkki?mites tä toksoplasmoosi oireilee?
 
Meillä myös kaks koiraa, narttu sisäkoira ja uros ulkokoira, leikattu uroskissa ja kaks hevosta. En oo huomannu mitään muutosta niiden käytöksessä vielä :)
 
Nyt viimeaikoina oon huomannut kaikissa kolmessa koirassa jonkinlaista muutosta käyttäytymisessä. Kaikki tunkee kainaloon kovin ja pienin koira kun on mun vieressä niin se murisee isommalle jos se tulee lähelle...
 
Tuosta hiekkalaatikon siivoamisesta piti sen verran vielä kirjoittaa, että en mä ole käyttänyt suojakäsineitä vaikka niin suunnittelin mutta unohtui yhden kerran jälkeen enkä sitten jaksanut hankkia kumihanskoja lisää.. Samalla tavalla putsaan kuin aina ennenkin, lapion kanssa ja käsien pesu sen jälkeen.
 
Mummon narttu kissa on ruvennu kiehnää kauheesti ku oon käynny kylässä :eek: Ei se aikasemmin noi kovasti oo tullu puskee päätä :D
 
Meillä on uros koira joka ei oo osoittanut mitään erilaisia merkkejä vielä. Muutenkin niin mammanpoika :) sit löytyy myös kaks leikattua kissaa, uros ja narttu ja ei nekään oo mitenkään viel reagoineet. Nekin olleet aina niin halipulaisia. Toinen nukkuu aina yöt vieressä ja valtaa sängyn täysin! Vähän jännittää miten sitten kun vauva syntyy.
Miten te joilla kissoja olette menettelleet vauvan tulon jälkeen? Onko kissat eristetty makkarista vai miten? Tämä on iso mietinnän aihe, koska eihän kissa voi nukkua sit vauvan sängyssä. Koira meil nukkuu omassa pedissään sängyn vieres.
 
Meillä ei ollu kissoja vielä, kun edelliset oli vauvoja, mutta nyt oon miettiny tulevaa. Luultavasti meillä ei makkarista eristetä, mutta oon aatellu seuraavaa: siinä vaiheessa, kun pinnasänky kootaan ja vaunut laitetaan valmiiksi, niin ajattelin laittaa SSSCatin sinne sänkyyn, jotta kissat oppii jo ennen vauvan tuloa, että se on kielletty paikka. Meillä on kahdella kissalla tuo SSSCat ollu tosi tehokas, kun on pitänyt estää esim. keittiön pöydille hyppelyä, joten uskon sen toimivan tuossakin. Käytäntöhän sen sitten lopulta näyttää, miten toimitaan.
 
Takaisin
Top