Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heitsu, onpa teillä rankka kokemus takana! Voimia! ♡

Paapu, inhottavaa etteivät osaa tuota TSH-arvoa analysoida raskautumisen kannalta! Olisko sun mahdollista ottaa yhteyttä johonkin lapsettomuuteen perehtyneeseen ihmiseen siellä? :)

Pätkis: perhesuunnittelun hoitaja hyvinkin. Jotenkin luulisi kun lapsettomuusasioita kuitenkin hoitavat myös että olisi ymmärrystä enemmän. Vielä sanoin puhelimessa että arvon pitäisi olla pienempi mutta jankkasi vain siitä että yli 4 pitää TSH:n olla..

Frozen: Julkisella en tosiaan pääse tän asian kanssa eteenpäin. Odottelen tän kierron loppuun, sitten käyn yksityisellä hoitamassa asian kuntoon :) Dpo 8, taas sitä toiveet nousee vaikka sisimmässään melkein tietää ettei se tärppi käy tässäkään kierrossa.

Paapu- ei voi muuta todeta, ku hitto mitä touhua! Kyllä kaikkien neuvoloiden terveydenhoitajien pitäisi lukea ihan sitä samaa kirjaa, missä sanotaan se alle 2,5 yrittäessä... ei voi ymmärtää. Siihen samaan dokumenttiin liittyy myös raskaudenaikainen seuranta. Ihan eri ohjearvot, ku 4,0.
Helsingin Väestöliitossa meillä oli ohjenuorana TSH alle 2, mielellään 1,5.

Mistäköhän tämä johtuu?Nyt on kiertopäivä 24 ja on munanvalkuisen kultaista limat ja kosteaa viellä siellä päässä.

Anteeksi että tulen tänne huutelemaan, mulla helmikuussa otettiin kilpirauhas arvot kun niitä pyysin. Sieltä sitten tuli arvot ja kaikki oli Ok mutta näin jälkeenpäin lukenut netistä että raskautta yrittävällä kilppari arvon pitäisi olla alle 2. Mulla se oli 2.8, sitten kyselen vielä että täällä varmaan on kokemusta clomeista? Olen menossa gynelle loppukuusta selvittämään ovuloimattomuutta niin kysyn jos saisi mahdollisesti clomit käyttöön.
Tässä kierrossa ollut käytössä terolut kun pitkät ja epäsäännölliset kierrot ollu koko elämän..

Harmittaa kun ei tajuttu mennä esikoista yrittäessä tutkimuksiin mutta nyt ollaan miehen kanssa keskusteltu kun vuosi menty ilman ehkäisyä eikä mitään oo tapahtunut.
Esikoinen tärppäsi 2 vuoden yrityksen jälkeen.

Mutta jos täällä tosiaan ois kokemuksia clomeista niin kertokaa kaikki ja mahdollisesti näistä hoidoista miten etenee jne.

Epäilen että voisi olla jotain selittämätöntä lapsettomuutta vaikka esikoinen löytyykin..

Lopuksi pyydän anteeksi että tungen tänne teidän ketjuun jotka olette pidempään yrittänyt.

Mistäköhän tämä johtuu?Nyt on kiertopäivä 24 ja on munanvalkuisen kultaista limat ja kosteaa viellä siellä päässä.

Voiko olla, että sun estrogeenit on vielä tosi koholla oviksen jälkeen? Yleensä kuivat päivät koittaa sitten menkkojen alla, paitsi jos on raskaana niin "nesteitä" valuu 9 kuukautta :)

Voiko olla, että sun estrogeenit on vielä tosi koholla oviksen jälkeen? Yleensä kuivat päivät koittaa sitten menkkojen alla, paitsi jos on raskaana niin "nesteitä" valuu 9 kuukautta :)
Ovulaatio oli kp16.Jompikumpi se on piinausta siis kuukautisiin asti toivotaan tietenkin parasta [emoji3]

Katjusha, sanos muuta! Olin ihan toiveikas että tottahan lapsettomuusasioita hoitava terveydenhoitaja ymmärtää tilanteen ja ohjaa lääkärille mutta ei. Jotenkin ajattelin muutenkin että olisi päässyt itse esim. ultraan tarkistamaan munasarjojen yms tilanteen ja sitä kautta eteenpäin mutta vain lähete verikokeisiin ja sillä hyvä..

Paapu, toivotaan ettei seuraavaa kiertoa tulekaan niin ei tarvii mennä selvittelemään yksityiselle noita! :)

Alinah, mulla on kahden kierron verran Clomi-kokemusta. Molemmissa kierroissa löytyi johtofolli, mutta ovista ei silti tapahtunu. Toiseen kiertoon sain pyytäessäni myös irrotuspiikin, mutta loppukierron progearvo kertoi sen, ettei munasolu kuitenkaan ollu irronnu. "Johtofolli" saattoi olla kysta, se selittäisi ovuloimattomuuden. Mulla taustalla PCOS eli monirakkulaiset munasarjat, siksi en ovuloi. Nyt mulla oli välikierto, että sais kystat pois. Seuraavaksi kokeillaan Letrozol-nimistä lääkettä.

Paapu: en muista teidän tilannetta mutta eikö niiden kuulu sielä perhesuunnittelussa laittaa lähetettä eteenpäin polille? Siis mikäli teillä on vuosi yritystä ja lapsiluku sen sallii..

Huikkailen nopeat Meritähdelle, saatiin kaikki suunnitelmat tehtyä pistosopetukset ja kaikki. Reilu tunti myöhemmin lääkäri soittaa, etten saakaan hakea lääkkeitä ennen, kuin he saavat tietoon miten menetellään punktion kanssa. Mulla kun on tuo keinoläppä sydämessä ja sen takia verenohennuslääkkeet. Ne tuo nyt omat haasteensa. Nyt siis jatketaan aivan normaalisti elämää eteenpäin siihen saakka, että soittavat että mitä tehdään sen punktion kanssa. Tilanne on siis hemmetin sekava.
Tsemppiä sulle kovasti käyntiin! ❤ Tuo sinä paremmat uutiset sieltä! :)

Pätkis: Meillä ehkäisy jätetty 10/15 ja ensimmäistä yhteistä yritetään, molemmilla lapsia ennestään. Vasta sitten pääsee edes neuvolan lääkärin juttusille kun miehen simppanäyte on tutkittu. Sitä ennen olisi ihan hyvin ehtinyt sulkea pois mahdolliset miuhun liittyvät ongelmat kun tuloksissa menee se 2kk.

Myy, voi ei! Tosi inhottavaa tommonen, et kaikki suunnitelmat selvillä ja pistokset opeteltu ja sit vedetää matto jalkojen alta! :(
Toivottavasti ne pikasesti ilmottaa teille jotain!

Mua alkaa jännittää niiiin paljon! Jotenki semmonen tunne ettei meilläkään tuu ihan putkeen menemään :/

Paapu, onpa siellä päin tehty asiat hankalaksi. Täällä päin varataan suoraan aika tk lääkärille joka ottaa tiedot ylös, laittaa lähetteen perusverenkuvaan ja kilpparikokeet. Yleensä laittaa samalla jo lähetteen polille jos ehdot täyttyy. Simppakoekin otetaan vasta polilla ja käydään läpi verikoe tulokset. Kovin näyttää käytännöt vaihtelevan. Toivottavasti saat yksityiseltä apua kilppariin. :)

Oliskohan mitään hyötyä jos kokeilisin varata suoraan terveyskeskukseen lääkäriaikaa? Voihan sitä tietty kokeilla.

Heitsu tervetuloa ja pikaista visiittiä myös mun puolesta. Ja pahoittelut menetyksestänne :sorry:

Myy onpa kurja, että asiat ei menneet toivotusti :sorry: toivottavasti selviää pian ja punktio mahdollistuu sekä tietysti tuo sen ihanan tuloksen :happy:

Paapu meillä samoin kuin pätkiksellä, että tk-lääkäri määrää tietyt verikokeet, tekee haastattelun (taustatiedot) ja laittaa lähetteen polille. Eipä tosin mun kilppariarvot siellä (eikä lähetteen vastaanottaneelle polilla) jääneet kiinni, vaikka oli olleet huonommatkin silloin marraskuussa. Voithan sieltä terkkarista kysyä :)

Takaisin