Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Myy82: ai sinullakin on niin iso? onko se endometrioomaa vai nestekysta? minulla sitä endoa.. näytti ultrassa jo peittävän koko munasarjan niin että reunoilla liiskussa oli munarakkuloita ja jos letroja joudun syömään ni se vain kasvaa,siksi ilmeisesti poisto, ja vaikuttaa jo jokapäiväiseen elämään kun väliin kävelykin sattuu ja juosta en voi kun tärinäkipua on. Tosin tän katto normi gyne ni sit käyn vielä lapsettomuusgynellä kunhan tämä kierto selviää kuin käy.

Mä jouduin tappelee kuuden eri lääkärin kanssa lääkityksestä. Keskellä jakausta järkyttävä kalju, kun hiuksia lähti niin paljon ja kaikki muut oireet. Masennuksesta kaikki kuulemma johtui. Kuudes lääkäri antoi mulle kokeiluun lääkkeet, sillä kokeilulla vieläkin, 7 vuosi menossa.

Kauheeta, mullaki lähtee ihan älyttömästi hiuksia. Lähteny jo yli vuoden eikä tää raskaus näytä sitä ainakaan vielä pysäyttävän. :eek:

Viipsukka mullakin oireet täsmää kilpparin vajariin (sekä tietysti pco); hiusten lähtö, kuiva iho, väsymys, painon nousu jne. Masennusdiagnoosinkin sain ja lääkitys siihen.
Piti itse vaatia kilppariarvot aiemminkin, mut ne oli viitearvoissa, niin ei tehty mitään, vaikka arvot vaihtelikin. Mulla myös on painetta ja kipua kaulalla ja ultralla ei mitään syytä oireille löytynyt. Ite epäilen, josko kilpirauhanen kasvaa ruokatorvea päin ja ainoa keino nähdä ultralla, on tehdä ruokatorven kautta tai magneettikuvalla tms. Aattelinkin et saanko tuolta fertipolilta endokrinologille ajan. Mut jos tää lääkitys tehoaa, niin en kyllä pois enää anna! :hilarious:

Onko kellekään tullu Letroista emätinverenvuotoa? Aloitin Letrot ilman kuukautisvuotoa (ei tullu viikko Terojen jälkeen, joten lääkäri sanoi, ettei ne enää tehoa mulla), kun olin eka käyny ultrassa varmistamassa, ettei ole johtofollia. Nyt oon syöny Letroja 2 päivää ja jonkinlaista vuotoa tulee... Eka olin varma, että ne on nyt ne menkat, mutta sit luin, että Letrojen yks sivuvaikutus voi olla tämä. Maha tosin kipee kuten menkkojen aikaan... Oon ihan ymmälläni ja mietin, otanko Letrot tänä iltana vai en. Huomisaamuna tottakai soitan klinikalle.

Frozen: mulla oli kyllä menkat mutta mulla kävi näin yhdessä letrokierrossa. Aloitin letrot kp3. Mulla oli sillon menkat jo loppumaan päin. Kp4 oli täysin vuodoton ja sitten kp5 aloin vuotamaan uudestaan kera menkkakipujen. Vuoto kesti pari päivää ja sitten loppui. Sanoisin että jatka vaan letroja ainakin huomiseen asti kunnes voit soitella ja kysellä. Aloitetaanhan ne letrot joillaki esim jo kp1-2 ja sillonhan on kans menkat päällä..

Frozen: ainakin siinä haittavaikutuksissa lukee, että emätinvuoto voi olla sivuvaikutus. Olisiko ollut niistä hormonitasoista johtuvaa. Mulla ei oo tälläistä tullut, mut monia muita sivuvaikutuksia senkin edestä.

Kiitos vastauksista pätkis ja mievaan ! :) Tiedätkö pätkis, oliko se "toinen" vuoto sulla sillon edelleen menkkoja vai johtuko Letroista ja niiden sivuvaikutuksista? Vai pystyyköhän tollasta edes selvittämään, että kummasta johtui..? Joo näin mä kanssa ajattelin, että otan myös tän päivän annoksen ja huomenna kysyn lisäohjeita; oisko syytä esim. jatkaa kuuria sit pidempään kun tavallaan alotin Letrot 3 päivää etuajassa, jos nää on menkat, vai voiko sit tulla hyperstimulaatioriski liian suureksi.

Noihin kilppariarvoihin en valitettavasti osaa kommentoida mitään, mutta tosiaan itse kannattaa näemmä olla aktiivinen ja selvittää asioita sekä vaatia testejä ja lääkityksiä. Etenkään lapsettomuuteen perehtymättömät lääkärit ei välttämättä tiedä yhtään sen paremmin näitä asioita kuin me itsekään (joissain tapauksissa ne tietää jopa vähemmän, mikä on toki ymmärrettävää, koska eihän nekään kaikkea voi tietää).

Meritähti, tuun, kun saan sulateltua asiat :) Kiire päivä, joten voi mennä myöhäänkin. Oon aivan kauhuissani! Täällä jo odottelen kovasti teidän suunnitelmia! :)

Helinä, endometriooma mullakin. Haittaa myös tärinäkipuna ja menkkakivut lähes halvaannuttaa. Söin lokakuusta asti letroja ja helmikuun alkuun oli kasvanut 2cm.

Kyfi, kannattaa keksiä itselle helpompi nimimerkki ja sitten vaan rohkeasti kertomaan itsestä ja yrityshistoriasta :)

Pikainen omanapailu: Soitin klinikalle ja kerroin vuodon alkamisesta kesken Letrojen (aloitin ne siis ilman vuotoa, jota ei Terojenkaan jälkeen kuulunut). Kätilö käski kuitenkin jatkaa Letroja normaalisti; tämä kierto voi mennä harakoille, mutta torstaille varaamani folliultran jälkeen ollaan viisaampia.

Nyt on parempi nimimerkki niin nyt esittäydyn.Siis olen 20v ja mies 26v opiskelemme hoito-alaa.Asumme Uudellamaalla.Mieheni on Sudanilainen siis monikulttuurinen avioliitto.Naimisissa vuodesta 2013.Yritys aloitettu 2014.Alkuvuodesta 2015tutkimukset kaikki hyvin miten täytyykin olla dignoosi selittämätön lapsettomuus.Yksityisellä 3inseminaatiota 2016 alkuvuodesta julkiselle siellä 2inseminaatiota.2inseminaatio tärppäs mutta raskaus päättyi kohtukuolemaan.Meidän pikku prinsessa syntyi 6.1.17.klo 7:15 Helsingin Kätilöopistolla.Raskausviikko 23kohdalla.Turnerin oireyhtymä,neste ja turvotus ympäri kehoa ja sydämenvasen kammio ei supistunut kunnolla ja vuosi verta tämä syy kuolemalle.23.1.oli kaavinta istukan palanen ja jälkivuoto ongelmat syyt kaavinnalle.11.1.oli tytön Haliman hautajaiset.Huutikuussa uudestaan inseminaatio hoitoihin jos ei ennen sitä ole tullut tärppiä.

Heitsu1996: Onpa raskas taival ollut teilläkin, suuret osanottoni. Toivottavasti tienne olisi jatkossa helpompi!

Sain vihdoin hoitajan kiinni niistä kilppariarvoista. Miun tsh-arvolla 3,45 kuulemma lääkityksestä turha haaveilla, lähemmäs 4 pitäisi olla että voidaan edes harkita. En ymmärrä kun pitäisi raskautta ajatellen olla selkeästi matalampi. Ja korkeintaan sitten voi lääkärin kanssa ottaa asian puheeksi kun simppanäyte viety ja tutkittu, siinä menee sen 2kk.. On kyllä niin lannistettu ja surullinen olo taas, olin jo toiveikas että olisin tuohon apua saanut.

paapu: pahoittelut ettet saanut apua sieltä kilppari asiaan. En tiedä millainen hoitaja sulle on soittanut mutta jos kyseessä on terveyskeskuksen tai neuvolan/perhesuunnittelun hoitaja niin ne eivät tiedä näistä asioista yhtään mitään, he katosovat vain yleisiä viitearvoja. Ainoastaan lapsettomuus polilla työskentelevät lääkärit/hoitajat tietää tämän että tsh mieluiten alle 2 raskautta yrittävällä.

Heitsu, hurja taival ollut teilläkin :( varmasti henkisesti raskas koettelemus ollut! Toivottavasti pian saisitte lapsukaisen <3
Rohkeesti vaan tänne mukaan juttelemaan, ihan loistava porukka täällä höpöttelemässä! :)

Takaisin