Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Onnea Junttura ja Pätkis85!! [emoji173][emoji173]

Oon pitäny pitemmän tauon foorumilta kun alko tuntuu siltä ettei mitää tapahdu.. nyt kuitenki ollaan käyty gynel ja kaike maailma kokeis, viel olis sit miehen simppanäytteenotto 1.3. Ja sitte kattellaan et miten jatketaan.. gyne kyl pudotti mul pommin. Aikalail tasan vuosi sitten sanoi että mulla olis oikeanpuoleinen munanjohdin tukossa, ilmeisesti endon takia. Nyt tällä käynnillä sanoi ettei kumpikaan johdin ole tukossa?! Mitä ihmettä? O.o

Mamma, kiva että siellä tutkimukset on hyvässä vauhdissa. Elimistössä tapahtuu ajan myötä muutoksia. Mullakin oli pcos, kunnes laihdutin 16 kg ja sitten ei enää ollutkaan. Tosin en tiedä voiko endo poistua samalla tavalla elimistöstä, ei ole kokemusta. Mutta kropassa ajanmyötä tilanteet muuttuu. :) toivottavasti saatte pian plussan! :)

Mä ilmottaudun tännekin jos mulle täti kaahaa kylään nyt vaikka haamuja on tullu, ja eilen illalla haalee plussa - tänä aamuna tyylipuhdas nega.

Eilen illalla:

IMG_20170220_183812.jpg

Tänään aamulla: (ihmettelin kun repes noin..)

IMG_20170221_084809.jpg

Perhesuunnittelussa käyty ja jäi kyllä hyvä fiilis :) Oikein mukava ihminen otti vastaan ja perusteellisesti käytiin meidän tilannetta läpi. Ihmetteli kovaa kohdunsuuta ja kyseli oonko testiä tehnyt, juuri loppuneet menkat oli kyllä niin runsaat että en usko raskauteen, ja testitkin oli negoja viikko sitten. Papakoe otettiin ja sain lähetteen labraan verikokeisiin, miehelle lähete simppatutkimuksiin. Täällä tuo tutkimus hoidetaan yksityisellä, mutta on kuulemma juuri muuttunut nii ettei siitä tarvitse erikseen maksaa vaikka ollaan julkisen puolen asiakkaita, ihan positiivinen yllätys. Mutta 2kk kuulemma menee että saa tulokset :confused:

Lupasin nyt miehelle että katsotaan ensi viikon ovis ja tämä kierto loppuun, sitten kaivetaan purkit esille jos ei tulosta tule. Hoitaja oli kyllä ihan luottavaisin mielin ja näiden tietojen valossa sanoi ettei pidä meidän tilannetta ollenkaan huonona :) Kaikin puolin hyvä mieli jäi kyllä käynnistä.

Kellä kaikilla inssi on tuottanyt toivotun tuloksen? Mielellään kuulisin. Nyt kokeillaan ensikiertoon letrozoleja ja joko kotona yritystä tai jos kaikki tähdet osus kohdilleen ja johtofolli saatais aikaan ja ovis viikolle ja mies vapaata niin sitten koitettas inssiä ensikiertoon.
Onko teillä yksi tbl tuottanut johtofollia, vai vadta kaksi? Saan päättää kumpaa kokeilen,viimeksi yksi aiheutti kystan muttei vastetta näkynyt edes kp. 18

Onnea hirmuisesti Pätkis ja Junttura!! :happy093

Täällä piinailua kp27/23-26 dpo12, eilen illalla tuli nega johonki Wishiltä tilattuun testiin, mutta eiköhän ne ihan yhtä luotettavia oo. Kevyitä menkkajomotuksia ollu välillä sunnuntai-illasta asti, vuodon alkamisesta ei merkkiäkään. Oliko täällä niitä joilla dpo11 ois tullu nega ja myöhemmin plussa? :shy:

Aukiolotutkimus takana ja tuubat auki eikä kohdussa poikkeamia. Toimenpide ei ollut onneksi mitenkään kivulias ainoastaan laitto tuntui ikävältä.

Itse syön 1 tabletti päivässä letroja ja nyt toinen kierto menossa noilla. Näköjään minulla muodostuu aina kaksi isoa follia. Nyt oli myös molemmissa munasarjoissa isot follit vaikka vasta kp7.

Minuakin kiinnostaisi tietää Letro-annoksistanne. :) Mulle siis määrätty 2 tabl. kiertopäivinä 2-5. Minä päivinä sinä Eleanoora otat Letrot? Tosi hyvin, että jo kp7 näkyi hyvät follit! :) Yhdistetäänkö sinulle tuohon irrotuspiikki ja/tai inssi?

Kiva kuulla kuulumisia Mamma :-) Tosi kiva lukea, että ei olekaan tukoksia johtimissa. Endo voi kyllä surkastua, tai pienetyä. Yleensä tämän saavat aikaan raskaus ja imetys, tai yhdistelmäpillerit. Itsellä toisessa sektiossa oli endo pysynyt samana, tämänhetkistä tilannetta en tiedä. Myös ruokavaliolla voi ilmeisesti vaikuttaa endon etenemiseen. Siihen en ole perehtynyt, mutta kävin lukaisemassa blogia, jota Larissa suositteli, mutta en muista mikä se oli.

Frozen, minä syön kp 3-7 sen 1tbl/vrk. Lisäksi pistän pregnylin o+ päivänä varmistamaan/tehostamaan ovulaatiota. Kotikonstein mennään vielä.

Minulla oli viime kierrossa kp11 myös isot follit ja toinen oli jo reilu 22mm toinen 20mm. O+ tuli kp13 ja kierto oli 28 päivää. Ennen letroja minulla on ollut myös useampi lyhyempi 24 päivän kierto ja silloin o+ tullut kp10. Saa nähdä onko tämä kierto nyt lyhyempi, kun jo näin alussa isot follit.

Junttura, jaksaisitko vielä tiivistää teidän yritys-/hoitohistorian? :) Anteeksi, en nopealla selauksella löytänyt.

Eleanoora, kiitos vastauksesta. :) Onko sulta otettu loppukierron progearvo eli varmistettu, että munasolu todella irtosi? Ilmeisesti simpat on testattu? Mulla on itsellä ilmeisesti todella harvinainen tilanne, että en johtofollista ja irrotuspiikistä huolimatta ovuloinut viime kierrossa, ja tämä selvisi tuosta matalasta progearvosta. Lääkäri oli aivan ihmeissään (yksi mahdollinen selitys oli, että folli olikin edelliskierron surkastunu rakkula). En missään nimessä halua pelotella, mutta en vain halua, että muille käy samoin ja siksi kehotan vaatimaan varmistuksia ja testejä. :)

Frozen hyvin jaksan, oon hyperstimulaation takia saikulla ja vuodelevossa niin mulla ei oo muuta ku aikaa :) Eli 12/2013 on aloitettu vauvan teko. Mun kierrot lähti heti heittelemään ja 5/2014 kävin yksitysellä genellä kiertohäiriöiden takia ja muutenki halusin tarkistuttaa että kaikki olis kunnossa. Sain käteen clomireseptin neljäksi kuukaudeksi ilman mitään ultraseurantaa. Mikä on näin jälkeenpäin ajateltuna aika edesvastuutonta. Ensimmäinen clomikierto oli ihan normimittanen, mutta sitten kierot lähti venymään hurjasti. Kun neljäs clomokierto oli menossa varasin ajan kunnalliselle gynelle. Tuo kierto kesti muistaakseni jonku 70 päivää. Kunnalliselta gyneltä sain heti lähetteen naisten poliklinikalle, jonne meillä oli ensikäynti 12/14. Otettiin verikokeet, tutkittiin simpat, mistään ei löytyny mitään vikaa. Ja alotettiin letrot ultraseurannan kera. Yks tabletti/päivä ei tuottanu johtofollia niin nostettiin annos kahteen/päivä. Tähän kiertoon kun söin 2 tablettia/päivä tehtiin myös aukiolotutkimus. Sitä ei saatu oikeen kunnolla tehtyä kun se letku ei pysynyt paikoillaan. Lääkäri oli kuitenki sitä mieltä että eiköhän ne auki ole. Tuosta kierrosta tulin sit raskaaksi, mutta raskaus meni kesken jo ennen alkuraskauden ultraa. Keskenmeno hoitu spontaanisti, vuosin yli kaks viikkoa. Seuraavat kuukautiset antoi odotuttaa itseään 7 viikoa honka jälkeen letrojen syöntiä jatkettiin. 12/15 menin taas käymään naistenpolilla, kun letroja oli syötynä tosi monta kiertoa, mutta uutta raskautta ei vain alkanut. Tämä lääkäri laittoi meidät heti ivf jonoon. Ymmärsin että lähinnä ikäni takia, olin 37 tuolloin. Eka ivf tehtiin 3/2016. Munasolusaalis oli iso (yli 20kpl), mutta laatu tosi huono. Paras siirrettiin ja loput roskiin. Toinen ivf tehtiin heti perään 5/2016 vähän eri lääkkeillä. Munasoluja saatiin taas paljon ja nyt laatu oli vähän parempi. Yksi top alkio siirrettiin tuoreeltaan ja 9kpl saatiin pakkaseen. Tuoresiirron jälkeen mulle tehtiin hysteroskopia eli kohdun tähystys kun limakalvo on aina ollut vähä epämääräinen. Siinä ei löytynyt mitään merkittävää. Sitte alettiin tekemään pakastealkion siirtoja. Yks lääkkeelliseen kiertoon ja kolme hormonituettuun luonnonkiertoon. Mikään ei tarttunu. Kaks kemiallista mulla oli eli testi näytti pari päivää haaleeta plussaa mutta menkat alko pari päivää myöhemmin. Kolmas ja viimeinen julkisen maksama ivf tehtiin nyt tässä kuussa. Munasoluja saatiin taas paljon, mutta niin ku ekallakin kerralla laatu oli taas pääosin huono. Kaks siirrettiin nyt tuoreeltaan ja pakkaseen saatiin kaks blastokystiä eli viidenteen päivään asti viljeltyä alkiota. Tästä tuoresiirrosta sit plussasin, mutta sain samalla pahan myöhäisen hyperstimulaation.

Huh huh ku tuli pitkä sepustus. Jaksaakohan tuota kukaan lukea. :) Alettiin olemaan miehen kanssa kummatkin aika toivottomia. Ja nyt pelottaa ihan kamalasti ettei tämäkään raskaus kanna maaliin asti. Eikä voi tehdä mitään muuta kuin vain odottaa...

'muurahainen', en usko endon ihan noin vaa häviävän.. en ol muuttanu ruokavalioo, en liikuntatottumuksiani.. gyne sano sen olevan perinnöllistä ja mun perhees sitä on ainaki 3 sukupolvel. Mut mietin et olisko se mun viime vuoden tukos ollu tuulimuna tai kohdunulkone? Meinaa vaan ku alko gynen jälkee (n. 5-9pv) kramppaa ja vuotaa..

Ms. Lemon, mulla kun ei ole noista mitään ollu tässä useempaan vuoteen.. mun poikani tuli yhdistelmäpillerien läpi, syntyi 41+5 ja imetin melkein 10kk (jollen väärin muistas). Ja nyt herra lähentelee 7 vuoden ikää, muita ei mulla ole.

Mutta eiköhän tää taas tästä.. odotellaan vaan labratuloksia ja jatkoa :)

On teillä kyllä pitkä taival jo takana Junttura! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan nyt että saatte tämän pikkuisen syliin asti:dummy::dummy1:

pitkä tarina mut tiivistelmä on 1kk ilman nettii ku muutettii ja ku luultii et kaik ok ni muutto takas ent. kämppää ku vuokranantaja yritti huijata. rv 29+3 menos supparei ollu jo kk:n päivät säikähinpä yks päivä et meniks vedet mut ei alhamdulillah.

Takaisin