Frozen hyvin jaksan, oon hyperstimulaation takia saikulla ja vuodelevossa niin mulla ei oo muuta ku aikaa :) Eli 12/2013 on aloitettu vauvan teko. Mun kierrot lähti heti heittelemään ja 5/2014 kävin yksitysellä genellä kiertohäiriöiden takia ja muutenki halusin tarkistuttaa että kaikki olis kunnossa. Sain käteen clomireseptin neljäksi kuukaudeksi ilman mitään ultraseurantaa. Mikä on näin jälkeenpäin ajateltuna aika edesvastuutonta. Ensimmäinen clomikierto oli ihan normimittanen, mutta sitten kierot lähti venymään hurjasti. Kun neljäs clomokierto oli menossa varasin ajan kunnalliselle gynelle. Tuo kierto kesti muistaakseni jonku 70 päivää. Kunnalliselta gyneltä sain heti lähetteen naisten poliklinikalle, jonne meillä oli ensikäynti 12/14. Otettiin verikokeet, tutkittiin simpat, mistään ei löytyny mitään vikaa. Ja alotettiin letrot ultraseurannan kera. Yks tabletti/päivä ei tuottanu johtofollia niin nostettiin annos kahteen/päivä. Tähän kiertoon kun söin 2 tablettia/päivä tehtiin myös aukiolotutkimus. Sitä ei saatu oikeen kunnolla tehtyä kun se letku ei pysynyt paikoillaan. Lääkäri oli kuitenki sitä mieltä että eiköhän ne auki ole. Tuosta kierrosta tulin sit raskaaksi, mutta raskaus meni kesken jo ennen alkuraskauden ultraa. Keskenmeno hoitu spontaanisti, vuosin yli kaks viikkoa. Seuraavat kuukautiset antoi odotuttaa itseään 7 viikoa honka jälkeen letrojen syöntiä jatkettiin. 12/15 menin taas käymään naistenpolilla, kun letroja oli syötynä tosi monta kiertoa, mutta uutta raskautta ei vain alkanut. Tämä lääkäri laittoi meidät heti ivf jonoon. Ymmärsin että lähinnä ikäni takia, olin 37 tuolloin. Eka ivf tehtiin 3/2016. Munasolusaalis oli iso (yli 20kpl), mutta laatu tosi huono. Paras siirrettiin ja loput roskiin. Toinen ivf tehtiin heti perään 5/2016 vähän eri lääkkeillä. Munasoluja saatiin taas paljon ja nyt laatu oli vähän parempi. Yksi top alkio siirrettiin tuoreeltaan ja 9kpl saatiin pakkaseen. Tuoresiirron jälkeen mulle tehtiin hysteroskopia eli kohdun tähystys kun limakalvo on aina ollut vähä epämääräinen. Siinä ei löytynyt mitään merkittävää. Sitte alettiin tekemään pakastealkion siirtoja. Yks lääkkeelliseen kiertoon ja kolme hormonituettuun luonnonkiertoon. Mikään ei tarttunu. Kaks kemiallista mulla oli eli testi näytti pari päivää haaleeta plussaa mutta menkat alko pari päivää myöhemmin. Kolmas ja viimeinen julkisen maksama ivf tehtiin nyt tässä kuussa. Munasoluja saatiin taas paljon, mutta niin ku ekallakin kerralla laatu oli taas pääosin huono. Kaks siirrettiin nyt tuoreeltaan ja pakkaseen saatiin kaks blastokystiä eli viidenteen päivään asti viljeltyä alkiota. Tästä tuoresiirrosta sit plussasin, mutta sain samalla pahan myöhäisen hyperstimulaation.
Huh huh ku tuli pitkä sepustus. Jaksaakohan tuota kukaan lukea. :) Alettiin olemaan miehen kanssa kummatkin aika toivottomia. Ja nyt pelottaa ihan kamalasti ettei tämäkään raskaus kanna maaliin asti. Eikä voi tehdä mitään muuta kuin vain odottaa...