Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Lady bug: Pahoittelut uudestakierrosta!

Untuvainen: Onko sulta otettu sitä prolaktiinilabraa? Torppaa ilmeisesti aika tehokkaasti raskautumista.

On:Täällä ovista pukkailee muka näin alkukiertoon kp7, ainakin testin mukaan. Perjantaina kolahti luukusta Vauva-lehti. Viime vuonna jatkoin tilausta vuodella, kun ajattelin että kohtahan se on taas ajankohtainen, jep! Nyt lähinnä tulee apea mieli. Onneksi siellä on jotakin myös yli kaksi vuotiaista. Ja onneksi on ollut ihana ilma, niin on ollut ilo olla lasten kanssa ulkona mäessä! :-)

Pahoittelut Lady Bug menkoista!

Mies ei halua että kerrotaan tästä kenellekään. Mikä tekee sitten tästä vielä vaikeampaa mulle. Ku haluais kertoa jollekin ihan kasvotusten.. Vaikeaksi menee jos ainoa tuki on netti. Omille vanhemmilleni en voi kertoa ne olis hoitoja vastaan. Tietysti ne vaan ajattelee mun terveyttä... :/

Pätkis, pystytkö terveyskeskuksen tai neuvolan kautta päästä puhumaan jonnekin tai jollekin? Tai kirkon? Itse sain naistenklinikalta pastorin yhteystiedot, jolle voin soittaa, jos tuntuu siltä.

Ms. Lemon, hienoa, et oot päässyt nauttimaan ihanasta ulkoilmasta! Varmasti oli mukavaa mäessä! :)

Aiheuttaako luget suun kuivumista? Yöllä heräsin mooonta kertaa, kun suu oli ihan kuiva. Tänään oonkin koko päivän pitänyt vesilasia edessä ja kokoajan kuivuu suu. Kuivat silmät ja kuiva nenä ovat mulle tuttuakin tutumpi riesa, mutta enpä oo tästä vaivasta ennen kärsinyt!

Eltsi, mulla ei aiemmin ainakaan luget aiheuttanut suun kuivumista, mutta tämän raskauden alussa mulla oli tälläinen oire, on kyllä välillä vieläkin... :)

Muurahainen, joo ei pakkausselosteessakaan oo tämmöstä mainittu. Söin kyllä illalla suolasia herkkuja, mutta ei semmoset mulla muuta aiheuta kuin huonoa omatuntoa xD

Eltsi dpo 8

Pätkis, sä voit kysyä neuvolasta tai terveyskeskuksesta, että pääsisitkö psyk.sairaanhoitajalle juttelee itse sain sieltä avun niiden keskenmenojen jälkeen.

Pätkis: Perheasiain neuvottelukeskuksen käynnit on ilmaisia ja niihin voi mennä myös yksin. Vaikka kirkko on mukana siinä, on se uskonnollisesti sitoutumaton. Toinen on neuvolapsykologi, jolle voi mys kysellä mahdollisuudesta päästä. Mietin tuotakin, et jos sun mies ei halua kertoa kenellekään, niin ei se pitäisi molempia sitoa, koska yksilöinä kuitenkin käsittelette asiaa eri tavoin.

Inertia, ei saanut lausuntoa. Pitää erikseen sellaista pyytää joltaki erikoislääkäriltä. Meille nuo tulokset soitti tk lääkäri joka sanoi että eteenpäin liikkuvia siittiöitä on liian vähän mutta ei osannut sen kummemin auttaa. Liikkuvia on 15% ja 55% liikkuu paikallaan. Yhteensä liikkuvat on 70%. Mutta niistähän suurinosa pyörii paikallaan. Joten onkohan niistä hyötyä? Siittiöiden kokonais määrä oli 93,6milj.

Mutta eiköhän ne jonkun diagnoosin osaa antaa sitten sielä lapsettomuus klinikalla.

Mullakin häikkää munarakkulan kypsymisessä... Letrot kyllä auttanu siihen että kypsyy mutta ei oo raskautta näkyny. Kohta 20kk yritetty..

Kävin lukemassa kuulumisia.

Täällä myös joko huomenna tai ti kp1 ja alkaa yk21.

Menen todennäköisesti aukkariin ensi kierrossa. Mikä kp teillä on tuo tehty? Ajattelin, että kerkeää tuon jälkeen tallettelemaan ja on kavereita odottelemassa, kun ovulaatio tulee.

Mä oon käsittänyt että psykologin juttusille pääsee jos haluaa mutta ei ole pakko jos hoidot tehdään pariskunnan omilla munasoluilla/siittöillä....

Pahoittelut uusista kierrosta, täti on taas vähän liian villinä kurvaillut :confused:
Tsemppiä kierron eri vaiheisiin ja kaikenlaisia plussia kehiin :happy: voisi semmoinen kunnon r-plussausaalto iskeä, näin ystävänpäiväviikon ja -kuukauden kunniaksi! Tai muuten vaan :)
:talk017
:talk017

Pätkis samaa mieltä olen, kuin muutkin tässä jo kommentoineet, että juttuapua kannattaa hakea. Sun mies käsittelee asiat omalla tavallaan ja sulla on oikeus päästä käsittelemään niitä sun tavalla. Tk-puolelta ainakin psykiatriselle sairaanhoitajalle pitäis päästä ilman mitään lähetteitä. Luulen, että myös perhesuunnitteluneuvolan tms vastaavan puoleen voi myös kääntyä; on heillä varmasti ainakin ohjata sellaiselle taholle, jossa valmiuksia avun antoon on näissä asioissa. Tärkeintä on, että menee oman fiiliksen mukaan eikä jää surkuttelemaan ja pohtimaan itsekseen. Niin suurista asioista ja elämän kriisistä on kyse, että jo pelkästään perheen kokonaishyvinvointiin vaikuttaa. Paljon tsemppiä ja toivon, että löydät tahon, jonka kanssa sun on helppo ja hyvä keskustella. :Heartpink

Untuvainen, loppukierron progesteroniarvo (oli ihan perusverikoe) kertoo ainakin suurimmassa osassa tapauksista, onko ovuloinut vai ei. Onnistuu ilmeisesti missä tahansa labrassa, kunhan on lääkärin lähete. :)

On ollu kiireistä tässä, viittaan aiempiin kirjotuksiin, että minäkään en halua seurata mitään "Raskaaksi 2017" -ketjuja, koska siellä kuitenkin suurimmalla osalla onnistuu nopeasti. Tulee kirjotettua enemmän tonne esikoisketjuun, siksi oon hiljasempi täällä. :)

Ei munkaan korvaan noi pätkiksen tulokset kuulosta mitenkään huonoilta:) varmasti saatte niistä tulkinnan sitten siellä lapsettomuuslääkärin käynnillä.

Jutteluapua kannattaa hakea jos siltä tuntuu, kysyy vaikka vaihtoehdoista omalta terveysasemalta. Pakollista se tosiaan ei ole vaikka olis hoidossa, ainoastaan jos käytetään lahjasukusoluja, niin käsittääkseni pitää käydä psykologilla. Mikä sinänsä kuulostaa musta ihan viisaalta:) joku täällä vinkkasi siitä simpukkayhdistyksestä ja kävin niiden nettisivuihin tutustumassa. Kävi ilmi että ne järjestää nyt lauantaina ilmasen keskustelutilaisuuden Helsingissä, jonne ajattelin mennä! Aiheena lapsettomuuden vaikutus parisuhteeseen.

Eikö tk:ssa voi selvittää verikokeilla että ovuloiko? Vai riippuuko taas paikkakunnasta?

Luulen, että monilla se menee niin, että vuoden (tai yli) tuloksettoman yrittämisen jälkeen mennään terveyskeskukseen pyytämään apuja. Meidän kunnassa ei tutkittu yhtikäs mitään, tuli lähete Naistenklinikalle. Sinne oli se 6 kuukauden odotus, että pääsi edes perustutkimuksiin. Varmasti on myös muunlaisia paikkakuntia, tai ainakin toivon niin.

Takaisin