Toi Ellinooran biisi kolahtaa täälläkin sanoitusten puolesta. Kyllä se vielä helpottaa meillä kaikilla. <3
Pätkis, missä teillä teetettiinkään tuo tutkimus? Yksityinen vai julkinen? Meillä yksityisellä, ja siinä ei ollut ollenkaan tuota kohtaa normaalit/epänormaalit. Muistelen, että jossain ois lukenu, ettei toi muoto oo joidenkin ammattilaisten mukaan oleellinen tekijä, koska normaalimuotoisen määritelmästä ei ilmeisesti olla yksimielisiä. Meillä nopeasti, suoraan eteneviä ei ole ollenkaan, mutta hitaita, kaartelevia on 68 %, ja lääkäreiden (kolmenkin eri) mukaan kyseessä on normaali sperma. En tiedä, onko noi meidän "kategoriat" täysin vastaavia toistensa kanssa, mutta ilmeisesti hitaammatkin kaverit ovat OK. :) (Tiheys ja määrä meillä myös yli viitearvojen.) Mukana ei siis tullut mitään selitystä? Meidän tuloksien lopussa lukee "diagnoosi" normozoospermia, ja lisäksi siis lääkäri soitti, että tulokset normaalit.
Nopeasti ON (esikoisketjussa detaljeja): Gynen mielestä on todella outoa, ettei mulla ollu ovista johtofollista ja irrotuspiikistä huolimatta. Hän käski pitää taukoa Clomeista ja jatkaa joko jonoon naistenklinikalle tai yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Päädyimme jälkimmäiseen, ja varasimme ajan reilun viikon päähän. Menen myös oma-aloitteisesti gynelle ens viikolla kp7:na (menkat siis alko n. 2 vko Ovitrellen jälkeen, vaikkei ovista ollutkaan), koska haluan sulkea pois yhden gynen ehdottaman vaihtoehdon: mulla on ollu pari kiertoa surkastunu munarakkula siellä, ja sitä on luultu johtofolliksi kierron puolivälissä. Myös kystan vaikutusta tilanteeseen epäiltiin. Joka tapauksessa tosi omituinen tilanne kuulemma mulla.