Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sori törkeä omanapailu nyt vain kopioitu suoraan tuolta esikoisketjusta:

Hei apua, mulle oli tullu postissa loppukierron (kp21) progesteroniarvo ja se on vain 4,3! Tossa ei ollu viitearvoja tai mitään tulkintaa, mutta googlattuani löysin, että toi meinaa, että ovista ei oo tapahtunut. Vai oonko ihan väärässä? Tietääkö joku, mikä tähän nyt sitten auttaa? Mulla siis PCOS, nyt söin toisen Clomi-kierron ja tähän tokaan kiertoon pyysin ja sain myös Ovitrelle-irrotuspiikin.

Laitoin gynelle viestiä, ja hän vastasi jo: tuo progearvo meinaa, etten ovuloi Clomienkaan avulla. :( Tiedossa siis rankempia hoitoja, joita ei meidän kaupungissa ole (yksityiselläkään), joten nyt pitää miettiä, menemmekö naistenklinikalle Helsinkiin jonoon vai yksityiselle lapsettomuusklinikalle (sekin lähin meillä Helsingissä). Oli kyllä aikamoinen isku vasten kasvoja tämä tulos. :/

Frozen, tsemppiä sinne! <3 mulla oli sama etten oviloinut clomeista huolimatta, mulla kanssa silloin oli pcos, sitten sain tiputettua painoa 16kg ja pcos hävisi tuhkana tuuleen. Ja ovuloin taas normaalisti. Tosin meillä olikin sitten se lopullinen vika miehen siittiöissä ja ivf:llä pikkuinen matkaan saatiin. :)

Omanapa: Täällä kp2. Jepulis, kyllä vituttaa, enemmän kuin viime kerralla. Pitäis sinne terveyskeskukseen ottaa yhteyttä, mutta jotenkin sitä edelleen uskoo et luomuna tärppää kun tarpeeks yrittää. Kierto on nyt pari kertaa ollut 25, mut luteaali ollu kuitenkin tosi ok. No kyllä tää taas tästä kun uuteen ovikseen pääsee, niin pääsee tas uuteen nousuun estrogeenijytkylllä! :D

Pahoittelut kaikille negailijoille ja tsemppiä!

Frozen, pahoittelut huonoista uutisista. Ootko miettinyt että pyytäisit gyneltä letrozolia? Mullahan clomifenit ei toiminu mutta letroilla hyvät follit ja ovis.

Kiitos kaikille sympatiasta! <3

Muurahainen, hyvä tietää, että laihdutuksesta voi olla hyötyä; mä oon saanu syksystä laihdutettua 7-8 kg, vielä kun sais saman verran niin BMI ois alle 25. Sitä tavoitellessa siis. :) Mulla meni laihdutukseen vähän maku, kun n. 7 kg:n jälkeen gynekin ihmetteli, miten munasarjat oli edelleen "todella monirakkulaiset, vaikka yleensä jo 5-10 %:n painonpudotus auttaa". Upea suoritus sulla toi 16 kg, pyrin samaan! :) Hienoa, että teillä lopulta IVF toi toivotun tuloksen. Meillä miehen simpat normaalit joten elättelen vielä toiveita, että selvittäis pistoksilla.

Pätkis, tuota Letrozolia mietin itsekin... Laitoin gynelle siitä viestiä, johon hän vastasi: "Voihan sitä kokeilla". Hän ei kuitenkaan sanonut kirjoittavansa reseptiä tms., enkä tiedä, kehtaanko vaivata häntä enää, kun olen mm. viestitellyt hänen yksityisnumeroonsa ja käynyt kerran ilmaisultrassakin, kun hän otti mut kerran sairaalalla vastaan ennen varsinaista työaikaansa. Kiinnostais kyllä kokeilla sekin vaihtoehto!

Oon nukkunu n. 3 h, kun tää asia vaan pyörii mun mielessä... Onko täällä kaikilla mahdollinen Clomien/Letrojen vasteettomuus ollut sitä, ettei johtofollia saada aikaan? Mietin, miten voi olla mahdollista, että johtofolli löytyy ja munasolun irrottamiseks pistetään vielä piikki, mutta silti se ei irtoa. Kun kerran Clomien kanssa kävi noin, eikö niin käy luultavasti myös Letrojen tai FSH-piikkien kanssa?! :( Vai voiko olla mahdollista, että munarakkula on, mutta ei munasolua siellä sisällä?

Frozen sulla siis oli seurantaultra ja siinä löydettiin sopivan kokonen folli, joka irrotettiin sit piikillä? Proge otettiin sulla kp21 ja minä päivänä pistit tuon irrotuspiikin?
Ite oon ymmärtänyt että munarakkula voi olla tyhjäkin (ihan varmaa tietoa ei ole). Jotenkin tuntuis, että eikö kannattais kokeilla toinen kierto vielä? Ja ottaa siinäkin tuo proge?
Mulla muuten myös letrot toimi paremmin ku clomit.

Joo, kp12 löyty 20-millinen johtofolli ja pistin irrotuspiikin samana iltana. Itse asiassa proge otettiin kp20, muistin väärin, mutta sillä ei taida juuri merkitystä olla... Tää oli siis toinen Clomi-kierto; ekassa löyty myös n. 20-millinen folli, mutta en saanu silti oikeaoppista ovisplussaa, minkä takia pyysin tähän tokaan Clomi-kiertoon ton Ovitrellen. Googlailtuani löysin, että munarakkula voi todella olla tyhjäkin... Ehkä mulla sitten suurin osa tai kaikki rakkulat on tyhjiä, tai sitten on vain todella huono säkä, että kahdessa peräkkäisessä kierrossa on tyhjät... :( Millä tavalla sulla Letrot toimi paremmin kuin Clomit? :)

Clomeja käytin neljä kiertoa ja ne ohensi mun limakalvoa. Seurantaultra oli vaan ekassa kierrossa ja multa ei otettu tuota progearvoa. Kierrot piteni joka kerta ja tuo neljäs kierto oli yli 60vrk. Eli epäilen etten ovuloinut itsekään clomeilla, ainakaan joka kerta. Letroja käytin kuus kiertoa ja niillä kierrot oli kellon tarkat. Otettiin progearvokin ja se oli hyvä. Tulin toisesta letrokierrosta raskaaksikin, mutta meni kesken.

Minä kyselin silloin ensikäynnillä lääkäriltä tukea loppukiertoon, kun sitä tiputtelua on ollut aika monessa kierrossa. Selitti silloin, että letroilla yritetään saada aikaan hyvälaatuinen munasolu jolloin myös keltatauhanen olisi hyvälaatuinen. Tällöin ei välttämättä tarvita tueksi loppukiertoon lugeja tai teroja.

Letrot vaikuttaa myös erilailla kuin clomit. Laskevat estrogeenitasoa jolloin aivot voimistaa tuota estrogeenin tuotantoa ja tämä kypsyttää munasoluja.

Korjatkaa jos olen muistanut väärin.

Tietysti varmasti eri juttu jos pitkät kierrot, mutta luulisi kierron pysyvän aisoissa jos olisi letrojen lisäksi pregnyl varmistamassa ovulaatio. Nämä vain omia mietintöjä.

Posti toi mulle ajan polille... oon hieman kyllä häkeltynyt. Vai kutsuuko ne ensin sinne ja sanoo siellä vasta että meillä ei ole oikeuttaa käyttää julkista... tosi outo tilanne...

Huh huh nää on kyllä vaikeita asioita pohtia.... Enhän mä millään voi päättää lähdetäänkö hoitoihin vai ei... Raskasta kun tietää kuinka paljon se lapsen saaminen merkitsee miehelle... Ja sit jos mä en pystykään.... Kuolemanpelko on kova.. Ei ehkä kuulosta realistiselta muille mutta mulle se on todellinen pelko...

Pätkis : siis miksi kuolemanpelkoa koet? Voisiko hoidot olla sulle vaarallisia vai ? Onhan tuo kyllä tosi iso asia miettiä ja tehdä, mut kyllä yrittää kannattaa aina ennemmin kuin sitten jos tilaisuus menee ohi ja myöhemmin kaduttaa ja paljon ettei ees yrittänytkään. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti saat mielenrauhan ja päätöksen tehtyä

Mulla oli kans korkea kynnys lähteä ivf-hoitoihin ku kilpparivikasena pelkäsin että hormonit sotkee elimistön ja terveyden. Mut ainakaan viel ei oo ollu muuta ku painonnousu.

Voimia kaikille, aurinko on paistanut lähes joka suomen kolkassa toivottavasti säteet antaa voimaa ja tsemppiä ,valon määrä vain lisääntyy .
En tiedä yhtään millaista musiikkia täällä naiset kuuntelee, mutta Ellinoora- Elefantin paino,
sanat kyseisessä kappaleessa antaa kyllä jonkinlaista "lohtua"vielä se helpottaa" https://www.youtube.com/watch?v=CeBLugUxIcI

Tän kappaleen, kun kuulin te täällä tulitte mieleen, vaikka en teitä ns. oikeasti tunne .

Takaisin