Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meillä lääkäri on lukenut tosi orjallisesti noita siirtopäiväjuttuja..itekin tuntuu siltä että onko se nyt ihan justiinsa sitten:shifty: Noh, katsotaan miten käy, tänään samanlainen viiva kuin eilen eli ei ihan hailura mutta ei mitenkään plussakaan.

Onnea Puhvis!

Pätkikselle pahoittelut. On se epäreilua!

Tsemppiä Rivelle ovisplussan metsästykseen! Toivottavasti tulee ajallaan :)

Tänään eka pistospäivä. Jee! Onhan tätä odotettukin. Toivottavasti vielä handlaan homman! Eltsi kp 5/25

Ihanaa Puhvis, onnea! :-)

Pätkis: Voimia sinne,on se niin epistä! :-(

Eltsi: Tsemppiä pistelyihin, kyllä se hyvin menee! :-)

On: Kp2, nyt tuntuu, että uuteen nousuun vaikeampi lähteä. Kävin eilen hakemassa suklaalevyn, karkkipussin, suolapähkinöitä ja siiderin. Klassinen murheidenhukutuskeino... :-)

Moi kaikille!

Osa onkin tuolta "esikoisketjusta" tuttuja, mutta ajattelin tulla tännekin juttelemaan, kun jonkun aikaa oon seuraillut tätä. :) Tsemppiä ja voimia kaikille, kyllä mekin vielä onnistutaan!!

Oma tilanne: Molemmille ekan yritystä takana nyt 9 kk, eli ei vielä hirveän kauaa, joten toivottavasti en pahoita pidempään yrittäneiden mieliä. Mulla todettiin syksyllä PCOS, miehellä kaikki OK. Söin n. 7 kiertoa Teroluteja, jotta saadaan edes menkat, mutta pulmana siis PCOS:n takia ovuloimattomuus. Kun aukkari sekä verikokeet OK, sain metmorfiini- sekä Clomifen-reseptit. Nyt yksi kierto Clomeja takana, seurantaultrassa (kp12) näkyi hyvänkokoinen folli, limakalvo oli paksu ja tallettelujakin tehtiin, mutta tänään alkoi menkat (kierroksi tuli 27 päivää). Toisaalta oon tyytyväinen tuohonkin, koska se tarkoittaa ainakin sitä, että ekaa kertaa tämän 9 kk:n aikana edes ovuloin (en saanu tikutettua ihan oikeaoppista ovisplussaa, joten epäilin ovuloimattomuutta tässäkin kierrossa). Mennään siis Ms. Lemon aika samoilla kiertopäivillä, kun mulla siis tänään kp1. Oon kateellinen sun murheenhukutukselle, itse pidän herkutonta tammikuuta. :)

Pätkis, en löytänyt ihan koko tarinaasi tuolta, kun viestejä on niin paljon, mutta siis monesko "ovulaationbuustauskierto" tämä oli? Ja voihan olla, että mahdollinen raskaus ei vielä näy, kun vasta dpo13. En halua valaa "liikaa" toivoa, jottei pudotus ole liian raju, mutta jotkuthan saa plussan vasta esim. viikko oletettujen menkkojen alkamisen jälkeen. :) Tsemppiä sinulle (ja kaikille muillekin tietysti)!! :)

Niin ja pätkis sellainen juttu vielä, että vaikka nyt alkaiskin uusi kierto ja se on ilman Letroja (jos oikein muistan, niin söit niitä), niin jos niissä on sama homma kuin Clomeissa (eikö kuitenkin suht samanlaiset lääkkeet, korjatkaa viisaammat), niin nehän varastoituu elimistöön eli voi tehota vielä seuraavissakin kierroissa. Ilmeisesti on aika paljonkin tapauksia, joissa tärppi on käynyt Clomien/Letrojen jälkeisissä tai välikierroissa juuri tuosta syystä. :)

Onnittelut Puhvis! :)

Tsemppiä Eltsi pistelyyn! :)

Ms. Lemon: Joskus se kestää hetken päästä uuteen nousuun. Ja eiköhän se onnistu kun on tehokas ja herkullinen murheenhukutuspaketti.. :)

Frozen: Tervetuloa tänne puolelle. :) tämä oli mun kolmas letro kierto. Letrot ei kerry elimistöön niinkuin clomit. Siksi niitä voi periaatteessa käyttää lähemmäs vuoden. Mutta yleensä jos tulosta on tullakseen se tapahtuu 3-4kierron sisällä.
Mulla kaks lasta molemmat saanu alkunsa yk1. E-pillereiden jälkeen ei oo mikään enää ollu entisellään eikä follit kypsy ilman letroja.

Pätkis, OK, kiitos tiedosta, luulin tosiaan että Clomit ja Letrot molemmat varastoituis elimistöön. Onko sut siis ultrattu nyt kaikkina kolmena kiertona ja onko löytyny johtofolli?

Frozen: Eka letrokierto ultrattiin ja johtofolli oli 18,5mm. Toisella ja kolmannella kierrolla ei oo ultrattu kun oli itsenäisyyspäivää, joulupyhiä ym just sillon. Mutta gynen mukaan ei tarvi joka kiertoa ultrata sen jälkeen kun on todettu että sielä kasvaa hyvän kokonen folli. Sillon todennäköisesti on vastetta muissakin kierroissa.

Pätkis: Joo, näin mullekin sanottiin, kun eka Clomi-kuuri tuotti niin hyvän vasteen ultran mukaan. Ootko bongaillu kotona ovista kuitenkin? (Anteeksi, jos oot nää kaikki kirjottanu jo tänne; teen tässä samalla työjuttuja enkä ehdi lukea kaikkia aiempia kirjotuksia; joskus ajan kanssa sitten.) Mietin nyt omalla kohdallani, että pitäiskö varata kuitenkin tässä nyt alkavassa Clomi-kierrossa ultra-aika oman mielenrauhan takia vai vain bongailla itse ovista... :)

Olen tässä sulatellut ajatusta lähteä tutkimuksiin. Kertokaa te viisaammat yksityinen vs. julkinen? Hoitojahan emme luonnollisesti kahden lapsen jälkeen enää saa, mutta alkuselvittelyjä ajattelin.

Frozen: Mulla ollut ovulaatiotestit käytössä melkeen siitä asti ku aloitettiin yrittäminen ja siitähän onki aikalailla aikaa :D Joka kierrossa tikutan ovista ja joskus mittaan lämpöjäkin... Olisin kanssa halunnut käydä folliultrassa joka letrokierrossa mutta nuo pyhät sitten sotki koko homman. Ajankohta ku olis pitänyt ultrata osui aina pyhille.. Mulla oli ennen letroja 2 kiertoa clomeilla mutta vaste oli niin huonoa että vaihdettiin sitten letroihin. Mulla oli kohdunlimakalvokin vähän ohut niin ei haluttu ottaa riskiä että clomit ohentais sitä vielä enemmän, clomit ku joillakin voi ohentaa limakalvoa. Aina saa kysyä ei haittaa mua. :)
Oletteko käyneet yksityisellä vai julkisella? Onko teille ehdotettu irroituspiikkiä? Sehän vois auttaa jos folli kypsyy muttei välttämättä irtoa.. :)

Ms. Lemon: Yksityistä kannatan. Yleensä julkiselta ei saa ku sisätutkimuksen, papa-kokeen ja jotain peruslabroja(tääkin on tosi lääkärikohtaista mitä labroja laittavat, mulle esim oltais annettu vaan kilppari ja perusverenkuva). Ainakaan meillä eivät esim ultraa tk:ssa ollenkaan ja jotta pääsee naistenpolille ultraan pitää olla joku muu syy esim endo epäily, kysta epäily tai joku muu vaiva. Lapsettomuuden perusteella eivät lähetettä polille tee... Yksityisellä voidaan ultrata heti ekalla käynnillä. Toki labrat on aika kalliita yksityisellä mutta jos asuu pk-seudulla on enemmän valinnanvaraa ja voi löytyä ihan edullisiakin vaihtoehtoja. Tai sitten hakee labrat julkiselta ja muut yksityiseltä. :)

Kiitos Pätkis! :-)Itse olen miettinyt juuri tuota, että hakis labrat julkiselta. Miten se sitten vaikuttaa käytännössä, jos endo on todettu, niinkuin mulla on?

Polilla voidaan tutkia/tarkistaa endon tilanne ja hoitaa endoa mutta lapsettomuushoitoja ei olisi mahdollista saada . Mutta en osaa sanoa kuinka tilanne sitten hoidettaisiin jos olis hoitoa vaativa endo ja haluaa hoitoa endoon julkiselta mutta tarkoitus raskautua. Että pitääkö silti hedelmöitys hoidot hakea yksityisesti.

Ehkä tuota voi soittaa ja kysyä oman alueensa keskussairaalasta..

Takaisin