Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Julianna ja elaffy onnea molemmille ja napakat vyöt kyytiläisille :)

Toiveissa ne kyllä laskee tjottailunkin jo lääkärissä yrittämiseks ("tavanomaisesti" yhdyntöjä ilman ehkäisyä), eli mee vaan sit, kun siltä tuntuu :) Onhan se julkisella melkoista odottelua, niiden aikojen kanssa. Ehkä pääsisit jo tk-lääkärille lähetettä varten ja voisit jatkaa sinne gynellepääsyä odotellessa o-bongailua ym.

Viima ootko saanut verikoetulokset??

Lady Bug niin se kroppa vaan toipuu, ihmeellinen kapistus. Se on varmaan ihana tilanne, että perheen kanssa on jo onnellinen ja tulokas olisi ihana lisä siihen onneen :) toivon, että sen pikkuisen vielä saatte :Heartred

elaffy salaa kaksosia minäkin toivon :rolleyes: Oon työn kautta hoitanut pieniä kaksosia, ne on vaan niin ihanii :shy: riittäisi kyllä se yksikin :Heartred

Bambi onnea hyvistä simppauutisista :) toivottavasti zen-loma tuokin yllärin... :wink

Onnea Elaffy ja Julianna! Onpa ihana lukea onnistumisista! :-)

Te, jotka yritätte kolmatta, niin ootteko löytäny jotakin tietoa sekundaarisesta lapsettomuudesta? Itse olen löytänyt vain toisen yrityksen vaikeudesta. Ilmeisesti kolmatta yrittäessä ajatellaan, että keho jo toimii halutulla tavalla...

Ms. Lemon: minäkään en paljoa ole aiheesta tietoa löytänyt muuten kuin että on yllättävän yleistä. Jostain luin että jos aikaisempi raskaus/raskaudet on olleet vaikeita niin keholla kestää tosi kauan toipua siitä ja voi hankaloittaa uudelleen raskaaksi tulemista mutta ei tuommoinen yksin voi selittää sitä.

Ms. Lemon: hyvin vähän, jos edes mitään tietoa kun kyseessä on kolmas. Tutkimukset/hoidot toki samat ku jos olis kyseessä toinen lapsi. Mutta itsekin kaipaisin enemmän tietoa.

Ms. Lemon, minä kävin kalevalaisella jäsenkorjaajalla kerran ja osteopaatilla 4krt. Edellisistä synnytyksistä saattaa jäädä vaikka mitä kiinnikkeitä ja jumituksia kehoon joita ei normi lääkärit ja gynet pysty huomaamaan. Meillä kolmas tärppäsi yk15, että ei todellakaan ollut sekään helppo raskautuminen!

Oon miettinytkin tuota, että keholla kestää palautua. Ja sit vielä kai imetyskin vaikutti, kun puoli vuotta sitten lopetin. Noita kiinnikkeitä oon miettiny kanssa, lähinnä alavatsalla, kun oli aikas haastava sektio kakkosen kanssa. Ehtivät jo parsia kiinni, kun joutuiivat uudelleen avaamaan vuodon takia. Sitten haavan tulehdusta hoidettiin aika pitkään.

En nyt enää kuulu tähän ketjuun, mutta vastaan kuitenkin. Luulen et vaikea raskaus/synnytys vaikuttaa jotenkin.. esikoinen oli nimittäin vahinko (kumi), mutta vaikea raskaus ja kiireellinen sektio. Kakkonen tärppäs yk7. Helppo raskaus ja suht helppo synnytys.. katsotaan kauvan kestää kolmosen yritys. Toiveissa on jo, mutta kierto ei oo käynnistyny..

Mulla on tää kyllä ihan mysteeri miksen tule raskaaksi. Viime synnytyksestä 8-vuotta. Oli helppo ja lyhyt synnytys ja palautuminen nopeaa. Mä uskon että mun elimistö meni sekaisin epillereistä ja pitkään jatkuneesta henkisestä stressistä. Enkä oo vielä vakuuttunut siitä ettei kilpirauhasessa olis vikaa.

Hei te jotka ootte saanut jotakin hoitoa lapsettomuuteen; onko kilpirauhasarvotkin tutkittu samalla vai onko pitänyt napakasti itse vaatia? Mietin tässä että varaanko erikseen ajan vielä kilpparitesteihin jos kävisin gynellä yksityisellä ja ottasin verikoeajan tk:een... Mun arvoja pitää muutenki seurata ni saisim varmaan puhelimella ajan verikokeisiin... Oli tsh jotai 2.6 ja t4v 16.8 viimeks ja siitä on jo vuosi... Samalla ultrattiin kaula ja sanoi se lääkäri et tulehdusta on kilpirauhasessa. Vajaatoiminnan oireita on kyl vaikka muille jakaa! Käskivät tulla vuoden päästä uuellee ja nyt ois sen aika..

Onnea Elaffy ja Julianna plussasta!

Viima, moni kysellytkin. Miltä sun tilanne näyttää?

Täällä pahoinvointi vähentynyt! Ummetusta ja närästystä löytyy. 9+0. 18.1 Ultra varattu :)

Toiveissa, mulla otettiin samalla kilppariarvot kun muitakin verikokeita tutkittiin. Itsellänikin olisi ollut kontrolli jo muutoinkin sillon lähellä. Varmasti sinultakin katsovat, jos muutenki päivityksen paikka! Ja mulle sanoi että raskautumista ajatellen kai tsh alle 2 on optimi, toisesta arvosta en muista suositusta.

Toiveissa, mun piti kyllä ihan itse pyytää että kilppari arvot tarkistetaan.

Muakin kiinnostaa että mikä olis se ihanne arvo tuolle t4v:lle? Mulla on 12. Viitearvo on 10-21. Vähän tuntuu matalalta tuo 12 vaikka onkin viitteissä.

Miulle lääkäri ehdotti itse kilppariarvojen mittausta, tai kysyi että onko koskaan mitattu. Sieltä löytyi sitten piilevä vajaatoiminta.. Pätkiksen T4V -arvo on kyllä pikkuisen alakantissa, miulle sanottiin joskus että sitä parempi mitä lähempänä ylärajaa huitelee. Ja TSH -arvon ihanne raskautumisen kannalta on alle 2 kuten Kissankulta kirjoittikin :) Seuraava kontrolli on heti tammikuun alussa, sitten nähdään että mikä on kilpparin tilanne tätä nykyä..TSH kävi km jälkeen raakasti liikatoiminnan puolella, oli 0,06 tms.

No testaa nyt ihmeessä uusiksi Ertza :p

Pätkis: samojen pulmien äärellä ollaan. Esikoisen odotus ja synnytys menivät suht vaivattomasti ja toipuminen oli nopeaa. Söin kanssa esikon jälkeen pillereitä ja oli rutkasti stressiä kun elämäntilanne muuttui viitisen vuotta sitten. Pelottaa että jos tuo kombo on saanut jotain tuhoa aikaan jossain..

Toiveissa, mä väänsin ja väänsin naistenpolin lääkärin kans kilppariarvoista, olivat hänestä normaalit 2.47 ja 12. Päätin varmistaa yksityiseltä endokrinologilta ja heti nosti lääkitystä 25mikrog. Sanoi että jos ei silloinen inssi olis ollu niin lähellä, enemmänkin olis voinu/pitäny nostaa.

Tänään tuli tuollainen. Ei kauhee luotto kyllä ole että nyt tärppäisi kun oon ollut koko viime viikon kipeenä ja nyt antibiotti kuurilla. Pakko sitä kumminkin yrittää.
ImageUploadedByVau Foorumi1482935031.100654.jpg

Ms. Lemon, en ole minäkään löytänyt tuloksia kolmannen tärppäämättömyydestä! sekundäärinen lapsettomuus kun heittää vaikka googleen niin tulee tuloksia kyllä toisen tärppäämättömyydestä. Vähän on välillä olo, että kolmannenko pitäisi tärpätä helpommin tms., kun ei kerran tuloksiakaan löydy. En tiedä, onko sille sitten jokin oma hieno nimi.

Onnea muuten raskautuneille ja pahoittelut heille, ketkä joutui uuteen kiertoon!

Minä itse jatkan yritystä ilman tuloksia, nyt tosiaan mennyt 1,5 vuotta yrityksen aloittamisesta. Välillä pääsen fiilikseen "no en ois halunnutkaan", mutta välillä on vähän surkeampi ja kateellisempi olo. Meidän taloon on nyt loppuvuodesta syntynyt kaksi vauvaa ja vähän käy kateeksi. Kävin tuossa gynellä pari viikkoa sitten ja kerroin epäileväni että ikä vaikuttaa mulla siihen, etten raskaudu. Gynen mielestä olen edelleen 37-vuotiaana synnytysiässä ja nyt ilmeisesti molemmat munasarjat (sekin, jota endo ja leikkaukset sai heikommaksi) pelittää ja ovis tulee molemmin puolin. Endostakaan ei näy merkkejä, joten asiat varmaankin hyvin sillä saralla.

Aloitin ubikinonin pari kuukautta sitten, lisäksi menee monivitamiini sekä b12+foolihappo (olen vegaani, siksi erillinen b12).

Toiveissa TSH kuuluu ihan peruslabroihin lapsettomuuden selvittelyvaiheessa eli jos lääkäri määrää verikokeita ni se pitäs ottaa samalla, voihan sitä vielä kysyä ja varmistaa kun käy lääkäriä tapaamassa.

Pätkis mikä se sun TSH arvo oli jos t4v oli 12? Voishan siitä jutella vielä endokrinologin kanssa jos TSH on korkea ja kertoa että raskaus ei tunnu alkavan.. siis jos tuntuu ettei gyne siihen sano mitään. Ja muistaakseni joskus kirjottelit että sulla olis jotain oireitakin vai muistanko väärin?

Ertza uusi testi!

Ja viiman kuulumisia minäkin odottelen

Bambi: mun tsh oli nyt marraskuussa 1.60. Joten on ihan viitteissä. Mutta on se vähän noussut kun alkuvuodesta oli 1.42.

Oireita on kyllä paljon...

Takaisin