Ei tää voi olla näin vaikeeta!

en tiedä miksi edelleenkin jankkaan tätä, mutta minkä ihmeen takia mulla päättyy kaikki raskaudet aina samaan kohtaan?! Rv 4. Joka kerta. menkat tulee joko 'ajallaan' tai pari päivää myöhässä...Musta tuntuu että keskeytyy aina jossain tietyssä kehitysvaiheessa...

Rauhaisaa joulua kaikille!

Viima, mulla alkoi edelliset 21.11 eli hieman edellä. Vetäisin perseet itekin, mutta ahneuksissani halusin olla joulun töissä joten menee perseet ens viikkoon.

Taukokierto ja sitten samalla kaavalla uusiks. Miten tätä kukaan hullu jaksaa... Alkais nyt se vuoto niin pääsis edes siitä jo eroon! Melkoinen joulumieli...

Mulla sama fiilis. MIten kukaan tälläistä jaksaa... Kai se on vaan pakko. Haluan kuitenkin vauvan niin kovasti...tulkoot sitten vaikka 100 keskenmenoa, kunhan edes tulisi se yksi ainut onnistunut raskaus.

Voin samaistua teidän tunteisiin. Olin yks joulu "onnellisesti" raskaana, kunnes pikkasen ennen uutta vuotta todettiin vauvan alun kuolleen kohtuun viikolla 11. Ja tyhjennys tehtiin sairaalassa 1.1 aamulla eli oli todella kamala uusivuosi kantaa sisällään kuollutta vauvaa ja enkä voinu edes perseitä vetää kun piti seuraavana päivänä mennä sairaalaan. Joten oli myös tosi ihana uuden vuoden alotus...
Tsemppejä teille! Kyllä tekin vielä saatte vauvat syliin asti. <3

Nii ja siis toi munki vauvan alku oli kuollu sisään jo ennen joulua. Sillon jouluna olin kuitenki siinä uskossa, että se elää ja voi hyvin.

kuulostaa hirveältä..:sorry::crybaby2 sullakin ollut rankkaa. Ei sillä että kenelläkään muulla ei olisi vauvaa yrittäessä rankkaa. Eiköhän melkein kaikilla ole:arghh: ikävä kyllä.
Nyt alkoi mietityttämään onko multa tutkittu noita kromosomeja..Luulis ainakin. Otettiin joskus jotain.4.2016 verikokeet ja ne lähetettiin huitsin nevadaan.
Mietin vain kun kaikki mun raskaudet on päättynyt rv 4, että onko ne varhaisia keskenmenoja vai kemiallisia raskauksia?

Mä jotenkin luulisin, että näin aikaisessa vaiheessa kemiallinen ja keskenmeno on lähes sama asia, yrittää kiinnittyä ja ei sitten kuitenkaan onnistu. En tiedä oikein mitä eroakaan niillä tässä vaiheessa on, sen verran onnistuu että toiveet ja hormonit nousee, mutta tyssää heti alkuunsa. En tiedä.

Mulle se kätilö ainakin puhelimessa sanoi näin, että varmaan kemiallinen kun meinaa kiinnittyä mutta ei kunnolla. ??

Viima eihän siitä haittaa ole jos kromosomit pyydät tutkimaan.
Mulla tutkittiin yhdestä sikiöstä kromosomit, näin saatiin selville miksi vauva kuoli. Hänellä oli yksi ylimääräinen 11 kromosomi eli vaikeasti vammainen eikä olisi mitenkään voinut selvitä.

Mut siis toihan sikiön kromosomi tutkimukset on ihan eri asia kun sun. Multa ne on myös tutkittu ja kaikki oli kunnossa.

Tuntuu kauhealta kysyä, mutta mitä tarkoitat tuolla yksi ylimääräinen 11 kromosomi? Saitko enempää tietoa? :sorry:

Kiitos. Tälle ei voi mitään joten uutta yritystä kohti. Tänkin ois voinu välttää sillä että olisin testannut vasta menkkapäivänä. Ei ois enää mitään näkynyt ja kaikki tää olis mennyt ihan ohi multa eikä ois tarvinut surra ja raivota. Mutta ei kun pitää olla hätähousu niin testaan jo viikko vähän päälle oviksesta. Tyhmä minä. Enää en osta testejä. Vasta kun menkat viikon tai enemmän myöhässä.

Viima, ja muut yhtä p%#£an kohtalon kokeneet! Voimia teille kaikille! Olette niin plussan ansainneet!!

Olen myös ymmärtänyt niin että jos/kun hedelmöittynyt munasolu edes hipaisee limakalvoa, kiinnittymättä siihen, niin hetkellisesti hcg nousee. Sen takia testejä ei suositella tehtäväksi ennenkuin menkat on myöhässä.

Viima tarkotan sitä, että kun ihmisellä on kaikkia kromosomeja 2 kpl, niin tällä mun vauvalla oli 3kpl 11 "merkkistä" kromosomia. Eli yksi ylimääräinen. Odotas etsin sulle pienen pätkän tekstiä, joka varmaan selventää vähän.

"Yhdennentoista kromosomin osittainen trisomia 11q on erittäin harvinainen perimäaineen vaurio, jossa kromosomin pitkän haaran loppupää on kaksinkertaistunut.

Trisomia 11 q aiheuttaa jo sikiäaikana kasvun hidastumisen, pienipäisyyden ja poikkeavat kasvonpiirteet. Kasvoihin liittyviä erityispiirteitä ovat epämuodostuneet korvat, silmävärve (nystagmus), karsastus, alaspäin viistot silmäluomiraot, laskostuneet silmäkulmat, kasvojen litteys, leveä nenä, kita- ja huulihalkio, suuri kieli ja pitkä ylähuulivako. Muita oireita ovat kehitysvammaisuus, lyhyt kaula, vatsalihasten viat, nivustyrä, kampurajalka, lonkkavika, värttinä- ja kyynärluun yhteen kasvu, peräaukon umpeutuma, munuaisvika, rakon vajaakasvuisuus, pieni penis ja kehittymättömät kivekset. Myös sydänviat (kammioiden väliseinän aukko) ovat tavanomaisia.

Keskushermoston vikoja ovat olleet aivojen etuosan kehityshäiriö, epilepsia, aivokurkiaisen puuttuminen ja pikkuaivomadon vajaavaisuus.

Tunnetuin kromosomitrisomia on Downin oireyhtymä"

Takaisin