Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi kurjuus, Rive :sorry: Jos jotain positiivista niin saat jouluna herkutella mielin määrin :shy: Tietysti, mieluummin se eka vaihtoehto olis ollut parempi :Heartred

Täällä vaan sytkii oikeella "nivusessa" :woot: Todella vaikee enää tietää, oliko ovis, onko tulossa vai jääkö kokonaan pois :confused:

Pahoittelut Rive. . :/

Alina16: sitä minäki mietin että olisko tuo 17mm keltarauhanen. Oli mun mielestä jotenkin oudomman näköinen. Ku oon saanu aina seurata ruudusta kun oon käyny folli ultrassa ja follit on ollu paljon selkeämmän ja pyöreämmän muotoiset. Tuo oli jotenki epäselvä ja lysähtäneen näköinen.

En usko että ovuloin toista kertaa ja ainaki itse olen saanut sellaista infoa ettei kahta lh-huippua voi tulla.

Oli kyllä niin harvinaisen outo gyne että huh huh. Kuinkahan sen ovulaation ajankohdan sitten pitäis bongata jos ei käytä ovistestejä.

Mä ajattelin testata tänään, mutta en muistanut sitä aamulla joten en testannut- en usko että olisin raskaana siksi en oo innostunut testaamaan. Nyt on 7pv myöhässä ja epäilen että jotakin on vialla. Meen lääkärille 20.12 ja toivotaan että saan apuja

Joku oli muaki kaipaillu tossa 8 sivua sitten =D

Mulla on koko ajan kiire ja hommaa enemmän kun ehtii tehdä.. jatkuva stressitila päällä..
pikkasen tuntuu että sekin vaikeuttaa raskautumista. Eletään sitä vaihessa kierrossa että odotellaan ovista, jota povaan viikonlopulle. Jotenki ei jaksais enää.. 2v5kk yritystä takana ja epäonnea vaan mukana..

Sori, en oo jaksanut lukea enkä kommentoidakaan taas aikoihin. Karavaani kulkee ja silleen. Oon ollu nyt 1 kk flunssassa, joka tarkoittaa siis 1 kk nenä tukossa, kurkku kipeä ja keskimääräistä väsyneempi. Töissä kuitenkin pystyy käymään, kuumetta ei oo ollu, lievä yskä jne. Lapsella sama tauti alkoi ensin, enää ei ole valitellut kurkkukipua. Lapsella oli myös 3 viikkoa silmätulehdus, joka iski myös muhun mutta onnistuin lotraamaan lapsen lääkkeillä yliannostuksen ni oireet oli vain yhden yön. Kovin isoja toiveita ei luomuplussasta ole vaikka joka kierrossa sitä yritetäänkin. Kaksi kertaa on nyt tähän kiertoon jaksettu tähän viikkoon. Mieskin tuli kipeäksi.

Ja tosiaan epäilen itselläni nyt nivelpsoriasista, siihen sopivia oireita on ja muistelen että äidilläni olisi ollut psoriasis, mutta isäni ei sitä muistanut. Äidilläni oli diagnosoitu kyllä vino pino muita autoimmuunisairauksia ja itselläni kun on kilpirauhasongelmaa eli autoimmuunisairaus jo pohjalla. En oo vielä lääkäriin mennyt, käyn ensin verikokeissa ja sitten varaan lääkäriajan.

Diabolicat: mulla myös vajis ja yli
vuoden kolmessa sormessa ns trigger finger josta just eilen kävin taas käsikirurgilla- mulla edessä jossain vaiheessa leikkausta tms koska ei näytä lähtevän.. mulla epäiltiin ensin myös nivelpsoria mutta se olikin sitten tää jäykkis..

Pätkis, onpa sattunut melkoinen gyne kohdallesi! Jospa kyseessä kumminkin olisi se keltis ja vielä plussaksikin muuttuisi tämä kierto!!

Nuo ovisoireet on kyllä itselleni ihan mysteeri, toki enhän tiedä olenko milloin viimeksi ovuloinutkaan, kun niitä oviksia ei ainakaan syksyn tutkimuksissa ollut tapahtunut.. Mielenkiintoista olisi osata tunnistaa h-hetki omassakin kropassa.

Tsemppiä Junibealle ja muille, joilla usko onnistumiseen on koetuksella! <3

Maanantaina sain itse gyneltä ohjeita meidän jatkoon. Määräsi vielä kolmannen kerran tarkastettavaksi verikokeista, että oonko ovuloinut vai en. Kirjoitti jo myös ne letrot ja ohjeisti, että jos verikoe näyttää edelleen sille, ettei ovista edelleenkään tuu, niin seuraavan kierron 3-7 päivä sit niitä letroja. Varattiin jo sit tammikuun alkuun kontrolliultraa varten aika, mut joudutaan vielä pyhien jälkeen tarkistamaan, että sattuuko nyt kierto alkamaan oletettuun aikaan (n. 25.12.) vai ei. Jaksoi vielä gyne patistaa luomuyritykseen tässä kierrossa ja nyt on koitettu taas aktivoitua tälle viikkoa miehen kanssa talletushommiin, vaikka itsellämme onkin jo katseet siellä ensi kierrossa

Mamamee, mulla ei varsinaisesti tommosta trigger finger -ongelmaa ole. Paitsi vauva-aikana kun pumppasin maitoa vauvalle. Silloin sorminivelet oli tosi kipeitä ja eivät varsinaisesti jääneet jumiin, mutta toimivat silleen nykäyksittäin.

Toivottavasti löydät siihen apua. :)

Joo sitä lähinnä meinasin että nää nivel hommat liittyy vajaatoimintaan ja oireet pahenee kun tsh alkaa nousta (itselläni) ja kun saan taas arvot alas niin alkaa parantua :)

Kissankulta
Oliko teillä jo puhetta lääkärin kanssa annostuskesta?

Miule kun oli kirjoitettu 1-2 tbl 3-7 kierron päivinä.

Osaako joku sanoa aloitetaanko se aina yhdellä tablettilla?
Mitä voi tapahtua/mennä pieleen jos 2 tbl ottaa?

Ite söin muistaakseni 1 tbl / päivä niitä Letroja, ja jos ei ole monirakkulaiset munasarjat niin ei kahden syöminenkään ole haitaksi. Varmaankin aloitetaan usein sillä yhdellä, ja voisin kuvitella että jos on ovulaatio-ongelmia niin siirryttäisiin heti kahteen. Letrot ovat kuitenkin lempeämpi lääke kuin Clomifen. Saisitko Vaapukkamaa lääkärin tai sairaanhoitajan kiinni puhelimitse niin saisi varmuuden?

Vaapukkamaa: yleensä aloitetaan yhdellä tabletilla ja nostetaan annosta sitten jos ei vastetta. Joskus kyllä oon törmännyt siihen että aloitetaan heti kahdella tabletilla. Mikäli sulla on tarkoitus mennä seuranta ultraan niin aloittaisin kahdella tabletilla. Silloin ultrassa nähdään jos folleja onkin liian paljon ja näin voidaan sitte vaikka määrätä yhdyntä kielto. Mutta jos ei ultraa niin yksi tabletti. Vaikka letrozoli ei kovin herkästi tee montaa follia.

on: jotenki paska fiilis. ei olis pitäny mennä sinne ultraan ollenkaan. mitä jos mulla onkin tuo 17mm folli sielä sen takia ettei ovulaatio saanut sitä follia puhkeamaan? toiseen ovulaatioon en vaan jaksa uskoa. Lämmöt on noussu ja kaikki ovis oireet on kadonnu. Toisaalta voihan se olla se keltarauhanenkin... äh kun en saa omalle gynelle aikaa sopivaan kohtaan. Vapaita aikoja vaan 16.12 mutta sillon olis kp24. Tammikuussa tais olla kans 16.1 se olis kanssa sitte loppukiertoa...

Sori kun en oo ehtiny kirjottelee, oon tehny töissä tosi pitkää päivää.. Nyt sit on aikaa kun oon flunssan kukistamana sängynpohjalla!

Pätkis se voi hyvinkin olla keltarauhanen, joka parhaassa tapauksessa ylläpitää raskautta (raskaushan ei vielä näkyis missään). Mulle tehtiin ultra toukokuussa varhasen km aikana ja gyne (siis ihan tavis gyne) sano et oikeessa muniksessa on endometriooma tai dermoidikysta ja sit murehdin sitä puol vuotta. Mut nyt kun kävin lapsettomuuspolilla ekaa kertaa marraskuussa ni ultra oli normaali ja gyne sano et toukokuinen "kysta" oli ollut keltarauhanen sen raskauden takia

Rive voi kumpa se kuitenkin olis vaan jotain alkuraskauden tuhrua, mä niin toivon[emoji173]️

Joku kyseli ovisoireista. Mulla tässä kierrossa oli aamulla cb digi nega, mut tein uuden illalla kun oli niin inhottavan kipee maha ja kävellessä ihan se tärinä tuntu kurjalta ja sit silloin illalla ovistesti olikin plussa. Teki ihan tallettelutkin kipeetä ja mietinkin et ollaanko yleensä talleteltu liian aikasin jos ovuloidessa on ollu kipua niin en varmaan vaistomaisesti oo yrittänyt miestä kellistää! Testejä oon tehnyt vähän epäsäännöllisesti kun aiemmin masennuin ku niihin ei tullut plussia..

Kp 22, dpo 7, testaan ehkä 12.12. jos uskallan

Ihmettelen tännekin että mites mä dpo:t
lasken kun kolmatta päivää näyttää ovis tikut plussaa. tai ainakin mun silmiin näyttää yhtä tmmilta viivoilta? :eek:

Kipsuli kp 16/ 28-30

Liitteet

• 20161208_133755.jpg
    20161208_133755.jpg
    279.9 KB · Katsottu: 182
Kipsuli :eek: ei voi tietää, joten paree talletella vaan ahkerasti :wink tietty, jos sulla tulee oviksen aikaan kipua, tai muita oireita ni sit oireista tietää, tikkuplussahan tulee ennemmin kuin itse ovis tapahtuu :)
Mulla oli 2-3 päivänä "follin irtoamiskipua", niin samoin Ihmettelen dpo: iden laskemista o_O tänään dpo3-4. Tai sitten ei :banghead: :hilarious:

Miulle sanottiin että siitä ekasta plussapäivästä pitäisi laskea..en tiedä miksi mutta itelläkin näyttää o-testit sen pari päivää plussaa o_O Nyt luomukierrossa kyllä ei aleta paneskelemaan liian aikaisin vaan vasta kun saan se plussan tikkuun. Ollaan aiemmin aloitettu liian aikaisin ja mies ei vaan kerta kaikkiaan pysty maksimisuoritukseen enää monen päivän touhuamisen jälkeen :grin Ja mistäs sitä tietää jos maca-kuuri alkaisi purra jo ja siittiöissä olisi tapahtunut muutos parempaan! Luomuplussa olisikin aika pommi tähän kohtaan..

Tuossa mun menkkakalenterissa on o-testille oma "rasti ruutuun" ja se ymmärtää niin, että ovulaatio tapahtuu sillon, jos on + :bored: eli seuraavaan kiertoon ennakoi sen o+ mukaan oviksen, vaikka olis 2vrk sen jälkeen oikeasti. Mulle ei siis o+ tullut tikkuun taaskaan.

Rive ei täälläkään mies jaksa työpäivän jälkeen viikossa monta pv ja/tai monesti vuorokaudessa, siksi o+ tikkuun olis tosi jees :grin lisäksi, jos tuo vuorokausisotalla on viikon aikana duunissa, ni voisi ees kutsua "hälytystyöhön" kotiin :laughing021

Mie olen koittanut muutamien päivien aikana silloin tällöin soitella sinne.
Miula on seuranta ulta joulukuussa sekä aloitan letrot jos pyhälle ei satu.
Ja ongelma oli etten ovuloi ollenkaan.
Mitäs jos sitä vaikka aloittaisi siitä puolesta välistä 1 1/2 tbl jos en ketää kiinni saa..
Anteeksi vain oma napailu ,mutta kiitos tuesta ja ajatuksista

Takaisin