Ei tää voi olla näin vaikeeta!

MamaMee näetkö eroo näissä lh-testeissä? Eiliseltä n. 4h ja tänään parin tunnin rakkoajalta. Vaklaan edelleen ovista, kun womanlog ennusti tälle pv :hungry:

Joo alemmassa oli selkeesti tummempi viiva! Mulla näytti tänään samanlaiselta ovistestit, illemmalla teen toisen jos on lähteny tummumaan :) mä en muuten koskaan venaa 4h vaan sen 2h ja oon juomatta sen ajan, pitäsköhän sitä pidentää sitä aikaa.. :)

Mä muuten syön ladyvita mama tabuja. Niitä vaan joutuu ottamaan 3kpl päivässä. Musta aika paljon ja vaihdan multi mamaan varmaan ens kuussa. Sit mä ajattelin kans tilata tota preseediä, softcupin ja alotan vitexit :)

MM yritän pitää o-testeihin sen 4h mut harvoin onnistuu, kun juon kahvia ni nesteet poistuu. Ja kasvikset/vihannekset/hedelmät pissittää vissiin kans, kun tulee ylimäärä vitamiineja (myös perus monivita käytössä). Myöskin teen illalla ja huomenna ainakin vielä o-testit, vaikka uskon että meni jo :think005 pitää kattoo noi vitskut kanssa, et ostaisko jotain muuta kuin pelkän d-vit.

LaraS: mä alotin noi mamma vitskut kun huomasin että niissä on kaikkea sitä mitä vajislainen vois toivoa :) helpompaa popsia kun ei tarvii ite laskea ja pähkätä, enkä edes jaksais vaivautua. Ainakin kynnet ja hiukset alkoi voida paremmin ja rautaakin tarvitsee aina kun mulla on hemppa 122 ja mun mielestä se sais vähän nousta. Eikö ookkin aika alhanen? Vai kuvittelenko mä vaan

MM onhan tuo aika matala - etkö oo saanut mitään määräystä rautakuuriin? :wideyed: 125 on kai viitearvon alaraja, vai liekö kuntakohtaista tai suositukset muuttunut.. Verenluovutuksessa on kätevä käydä, kun sieltä lyövät rautakuurin kouraan, jos on tarvis :hilarious: on tosin jo vissiin pari vuotta aikaa, kun oon käynyt.
Mulla oli muuten labrat kaikki OK; kilppariarvotkin, vaikka arvelin et ne olisivat taas viskoutuneet. Mitään vajistahan/liikatoimintoja mulla ei oo ollut, mut heiluntaa joskus. Labrassa oli prolaktiiniohje, että vähintään tunti hereillä ennen sen ottamista, mutta ohjeet luin netistä niin ottoaika klo 10-14 välillä :eek: kilppareiden takia menin heti aamusta, niin se labratäti nappasi kaikki samalla, klo8.

Mamamee, mulle eivät kyllä tällä viikolla mitään sanoneet kun hemppa 124. Eipä tosin oo koskaan olleet noin korkeella muutaku aivan alkuraskaudessa, normaalisti siis vain n. 115. Ja raskauden aikana arvot tipahtivat rautalisästä huolimatta 90 :eek: eli tuskin ainakaan haittaa rautalisästä sullekaan on!
Muistaakseni yläasteikäisenä taisi se raja-arvo olla 115 rautalisän aloitukselle...
Ja synnytystä varten vähintään toisella sadalla, mielellään yli 110.

Muoks. Ja käsittääkseni verenluovutukseen vaaditaan korkeempi hemppa ku mitä normaalisti muuten vaadittaisiin. Mutta uskon ett vointi sen parhaiten kertoo kun on tarvetta lisälle :)

Muokattu viimeksi:
LaraS : ei lääkäri ei sanonut mitään muuta kuin että hg hyvä :D sitä vähän ihmettelin itsekin.... mun mielestäni se ei ole hyvää nähnytkään!

Sitäpaitsi, jos raudan rautavarastot veressä on huonot pitäisi tankata rautaa ja sitten hg alkaa paranemaan ja myöskin thyroxin imeytyy paremmin ja vois voidakin paremmin. Mulla on muutenkin ongelmia ton tk lääkärin kanssa että jouduin vaihtamaan tk asemaa.

MM Jäin miettimään tuota, että teet o-testit 2h pidätyksellä, nii nuo mun testit oli siis se haaleempi eilen 4h ja vahvempi tänään 2h rakkoajalla o_O Voihan se ovis mulla vaik ollakin ihan nurkan takana, saapi nähä!

Jes hieno homma Rive! :)

Mä yritän epätoivoisesti pitää yllä toivoa myöhäisestä ihme plussasta. Hitsit ku en oo aiemmissa raskauksissa testannu aikaisemmin. Ekassa tein testin vasta rv6 ja toisessa raskaudessa vasta rv7 tiesin kyllä jo olevani raskaana kun menkkoja ei tullu. Siihen aikaan ne ei koskaan myöhästelly...

Ja eikös Viimakin testaa? Missäs Viima muuten on? Ei oo näkynnä !

Onnea matkaan pätkikselle ja plussa tuulia!

Onnea siirtoon Rive ja testailijoille plussia ruutuun!! :) mä unohdin tehä ovis testin :D eli jos oli tänää ovis ni ohi meni, mut kävin tankkaamassa (kuten meidän on tapana sanoa) nii ainakin on sit varuiks siellä kytiksellä jos ovulaatio tapahtuu!

Takaisin