Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tervetuloa uusille ja toivotaan pikaista visiittiä! :greet008

Viimalle voimia lemmikin poismenon johdosta :sorry:

Täällä taas pukkaa tekstiä niin hirmuista vauhtia, ettei ehdi kaikille kommentoimaan erikseen, mutta kaikille tasapuolisesti kerron, että olette kyllä hirmuisen vahvoja naisia kaikki :happy:

ON: Tänne saapui tänään täti vihdoin viimein keskenmenon jälkeen. Jotenkin outoa puhua menkoista kun viime menkat alkoi joskus heinäkuun lopussa :hilarious: Miltähän lie mahtaa synnytyksen jälkeen tuntua ekat menkat :woot:
Ylihuomenna nappaan ensimmäisen clomifenin ja parin viikon päästä jännäillään ultrassa, että kasvaako siellä yks vai liian monta johtofollikkelia :dead: Jännä kierto luvassa siis :) Onko vielä kellee tullut ns. yhdyntäkieltoa, että olis ollut monikkoraskaudenriski vasteultrassa?

Alina; hienoa että menkat sieltä saapuivat niin pääsee taas tositoimiin! Ei ole vissiin kovin yleistä että tulisi sellainen tilanne että tulisi yhdyntäkieltoa, pidetään peukkuja että vaste on juuri sellainen kuin pitääkin :)

Tervetuloa uusille
Onpas täällä ollut paljon juttua ja isoista asioista juteltu. :Heartbigred

On: tästä kierrosta en osaa oikein juuta enkä jaata sanoa, toiveet ei ole korkeella vaikka ainahan sitä toivoo plussaa..ovistakaan en ole tikutellu. Paleltaa kyllä mutta tiiä sitte. :bored: kahdet sukat, kaks paitaa plus fleese takki päällä hiihdän kotona!:) lämmöt on normisti 36.5 nyt ollu pidemmän aikaa 36.7
Voiko noista lämmöistä pitää päätellä..

Kipsuli kp21/28-30

Hei, mulla kun ei ole paljon vajaatoimintaa sairastavia ystäviä, niin haittaako teitä jos tässä ketjussa kysäsen, kun täällä oli muutama muukin vajislainen( tän yhden kerran vaan) että onko muut vajislaiset huomanneet ettei täysjyväruisleipä ja muut ruistuotteet enää sovikaan vatsalle enää kun vajaatoimintaan on sairastunut. En oo pitkään aikaan syönyt leipää, enkä varsinkaan ruisleipää ja mun vatsa on täys ilmaa ja paljon ! Mulla ei oo ennen tullut siitä mitään , enkö mä nyt enää voi syödä sitä?

Niin ja sekin merkkaa, millaista rukiista syö ja myös minkä kanssa. Valkkaan hyllystä mieluiten 100% ruisleivän, ilman hiivaa tai hiivallakin, jos hiivatonta ei ole. Nuo muut sisältää useimmiten myös vehnää ja perunasosejauhoa - näistä "epäpuhtaista" ruistuotteista saa taatusti kamalat ilmat!:hungover:

Huh, puikulat (sis. vehnäjauhoa ja vehnäproteiinia) ja ruispalat on melkoisia kaasupatruunoita :bag:

Muokattu viimeksi:
Alina, voi kumpa nyt clomit teille onnen toisi! :rolleyes: Mä muistan et jollain oli joskus yhdyntäkielto, mut muistan vaan yhden tapauksen.

Kipsuli, toivotaan että lämmöt merkkais hyvää :rolleyes:

Mamamee, varmasti saat kysyä toistekin :grin
Mä syön nykyisin tosi vähän leipää niin en osaa sanoa, aiemmin aina kun söin, se oli just sitä puikulaa.:) Nykysin syön leitää ehkä 1-2 krt/vk, ja yleensä se on ollu jotian kaura sydän, tai muuta vastaava niin en oo kyllä huomannu. Ehkä jos ruuassa on enemmän hiilareita, tyyliin pastaa tai muuta vastaavaa niin ehkä on turvottanut vähän enemmän nyt kun miettii oikein. Mut ei suurempia.

Tänään ollut kiva päivä! :joyful: Olin päivällä kaverin kanssa pitkillä kahvitreffeillä, ja sit kävin kaupoilla yksin mitä en tee oikeestaa ikinä, yleensä aina miehen kanssa kun käyn, mut melko harvoin. Ja sit tein ruokaakin, mä en tee meillä ruokaa ikinä joten sekin oli tosi kivaa vaihtelua. ja sit kun olin kaupoilla niin ostin kaikkea tarpeellista: joulunkynttelikön, läpinäkyviä tuikkuja, uuden kaapelipuikot (edelliset ostin viikko sit mun meidän 6kk pentu päästi käsiksi minun neulomisiin ja toisesta päästä hävisi mystisesti puolet puikosta:grin) ja sit, oi onnen onnellisuutta, ostin sen uuden Harry Potter ja kirottu lapsi-kirjan! :wideyed: Oon vähän hämilläni, kun se on se näytelmäkäsikirjoitus et varmaan ottaa hetken et tottuu mutta eiköhän se mene. En vielä raaski lukea kuitenkaan. Oon ollu aina tosi kova HP fani ja yleensä kerran vuodessa luen kirjat läpi, nyt oon suunnitellut ja todellisuudessa säästänyt, et joululomalla aloitan lukemaan taas :grin Joten säästän tän uudenkin sit siihen perään.

Tälläinen päivä mulla :shy: Eilen ja tänään on alavatsa ollut tosi kipeä, viime yönä oli tosi paha olo, voi olla kun meillä oli eilen illalla vähän kärhämää ja mulla jos on stressiä niin en saa nukuttua, voipi liittyä siihen. Nyt kärhämän osalta kuiteskin kaikki hyvin. Eilen alaselkä oli myös melko kipeä ja se jotenkin säteili sit vatsaan mut ei tänään ole selässä mitään ollut. Alavatsa vain tuntunut tosi aralta. Mutta nää on näitä :joyful:

kp20/29, dpo4

Klinikalle soitettu. Todennäköisesti kysta oli lähtenyt itsestään pois ja aiheuttanut sitten menkat. Ultraraan seuraavan kierron startatessa. Aloitan primolutin lääkärin määräämänä päivänä, kiertopäivällä ei oo mitään väliä. Voin laskea nyt olevan kp 3 tai kp 15. Ei merkitystä, kun ei omaa kiertoa kuitenkaan ole. Tässä vuodossa ei ollut mtn kipuja, kuumetta yms niin siksi vasta seuraavassa 0-ultrassa katsotaan onko kysta kadonnut. Jos on kadonnut, niin saan ens kiertoon aloittaa uudestaan piikit (toivotaan et kysta oli sattumaa eikä lääkkeistä johtuvaa) ja tehdään vielä tän vuoden puolelle inssi, jos joulu ei sotke sitä! JEE!!

Alina, tsemppiä tähän kiertoon! Toivottavasti clomit nyt auttaa :)

Ilpuri, mä ostin ton kirjan jo heti ilmestymispäivänä! Oli nopea lukea, kun ei ollut romaani vaan näytelmä. Itse oon myös fani. Luin just syyskuussa kaikki aikaisemmat kirjat läpi, jotta olisin valmis tähän kirjaan. Miehen kanssa katsottiin jopa leffatkin! :)

Ilpurilla ollut tosi kiva päivä [emoji106] mä olin tänään koko päivän yksin kotona. Huomenna sama juttu. Toisaalta tykkään, mut kyllä nyt jos koskaan huomaa ettei mulla ole ystäviä. Johtuu pitkälti itsestäni. Mä oon niin huono käymään missään kenenkään kanssa, ett näemmä ystävät ovat kaikonneet elämästä kun en jaksa / pysty nähdä heitä. Vähän ehkä suretti tuossa kun oli vähän aika sitten synttärit niin facessa huomasin että aika moni poistanut jopa listoiltaan, eivätkä muistaneet. Eipä sillä ei se fb ole koko elämä, mut tosi kurjaa että aikuiset ei osaa ymmärtää et olen sairas ja hyvä kun olen vuoteen pysynyt 3h pitempään hereillä vuorokaudesta.. tuli vähän masis tosta, mut ei se mitään. Eteenpäin ja uusia tuttavuuksia tekemään, eiks jeah? :) edit no nyt tuli tällänen valituspostaus, vaikka ei pitäny..

Hei, mulla kun ei ole paljon vajaatoimintaa sairastavia ystäviä, niin haittaako teitä jos tässä ketjussa kysäsen, kun täällä oli muutama muukin vajislainen( tän yhden kerran vaan) että onko muut vajislaiset huomanneet ettei täysjyväruisleipä ja muut ruistuotteet enää sovikaan vatsalle enää kun vajaatoimintaan on sairastunut. En oo pitkään aikaan syönyt leipää, enkä varsinkaan ruisleipää ja mun vatsa on täys ilmaa ja paljon ! Mulla ei oo ennen tullut siitä mitään , enkö mä nyt enää voi syödä sitä?

Täysjyväruisleipiä voin kyllä syödä, mutta vehnää ei maha kestä ollenkaan. Menee siitä heti sekasin.

Eltsi, huippua et jotain alkaa tapahtumaan jo tänä vuonna!!! JEZ! :joyful:
Joo, tietty ne pitää lukea siihen alle. Mä olin jotnekin mystisesti unohtanut sen ilmestymispäivän mut eilen näin ne kaupassa mut en jotenkin ajatelut selkeästi niin tänään piti mennä ostaa :grin Yleensä aina luen ne kirjat eka ja sit katon elokuvat :grin Mies ei ymmärrä.. o_O

Mamamee, onpas kurjaa :sad001 Tää paikka missä asun niin mulla on vaan pari kaveria kun muutin tänne miehen perässä mutta toisaalla sit on paljonkin, tai on ollut. Kyllä niitä vaan tuppaa tippumaan elämän varrella pois. Mut tyhmää et jos sairauden vuoksi kaverit vähentää näkemisiä kun on muka hankalaa. Tyhmää tollanen. ei sen pitäs olla rajottava tekijä. toivottavasti saisit ystäviä nyt uudestaan!

ja mun mies just avasi viinipullon joten aika sopivasti tähän melkein kiinnittymisen aikaan mikäli sellanen ois mahdollinen :)

Joo kyllä mä varmaan kun taas aktivoidun tuolta sohvan perukoilta. Oon ajatellut sen niin , ettei sellaset kyllä mitään oikeita ystäviä edes ole jotka poistaa kavereistaan siksi että sairastuin ja en yksinkertasesti vaan oo jaksanut kirjotella/soitella tai nähä. Oon kyllä kaikille toki siis kertonut et tällänen on ja sit oli ne keskenmenotkin vielä niin ei oikeasti ole kovin paljon huvittanut kaffetella kenenkään kanssa ja kuunnella muita. Tiedän , oon kauhee mut tykkään sanoa suoraan. Mekin ollaan muutettu suomesta ulkomaille ja takas , sekin tietty vaikuttaa. No, uusia tuttavuuksia kohti vaan :)

Täytyy kyllä vältellä tota puikula leipää, on vieläkin niin ilmaa täys koko nainen että huh !! Ja vehnää ilmeisesti kans, toinen mistä huomasin , tai oon aatellut ettei sovi on jätski. Sitäkin latkin menemään eilen illalla.. dajm jäätelö. Mun paheeni :D

Eltsi Jee, mahtavaa!

Ilpuri kuulostaa kivalta sun päivä :)

MamaMee tosi ystävyys kestää ajan ja vaikeudet. Kavereita voi olla paljon ja he katoavat tiukan paikan tullen, vaan ystävät jää!

Kipsulin lämmönnousun syytä jännätään! +++++

Ja oliko kellä nyt tällä viikolla o- tai r-testejä tiirailtavaksi?? :)

Täällä ei tosiaan oviksesta tikkuihin mitään muuta, kuin oli vähän tummempi viiva parina päivänä - selkeästi kontrolliviivaa haaleammiksi silti jäi :/ äsken oikealla erehdyttävästi oviskivun tyyppistä pistelyä (vastaavista vasemmalla viimeksi oviksen arvailisin olleen ja täti tulikin reilu parin viikon kuluttua siitä). Oliskin, niin voisi vkl lempeilyt kullan kanssa tuoda ihania asioita... :love017

MamaMee, heitän tuohon vajisjuttuun, että autoimmuunisaurauksien hoitotasapainolle voi olla hyväksi gluteeniton ruokavalio. Mulla on pysynyt tasaisempana kilpirauhasarvot, kun olen vähentänyt kofeiinia ja panostanut gluteenittomiin viljavaihtoehtoihin. Suosittelen!

On;Täällä oli sit varmaan eilen se ovisplussa ku ei ollu tikkuja :D tänää selkeät ovislimat mut ku hain tikkuja ni nega se tänää oli....? Eilen talleteltiin mut pitääkö tosiaa tänäänki jaksaa :D mies just valitteli väsymystä ja sano et menee kyl tänää ajoissa nukkumaa. Ei jaksais alkaa vonkaa... :D

Takaisin