Ei tää voi olla näin vaikeeta!

MamaMee voi pöhnäke :/
Helinä Joo, tässä vaiheessa lähinnä hauska seurata noita tikkujen muutoksia, kun eka kertaa ovistikuttelen :D enkä jaksa kamalasti stressata, kun tiiän ettei välttis ovista tuu joka kierrossa. Toivottavasti saan kiinni, jos nyt tulee :)
Viima kannattaa käyttää maitohappovalmisteita antibioottien/penisilliini kanssa, niin välttyis ees siltä kamalalta "antibioottimahataudilta".

LaraS: aa,sinulla olikin ihan eka ovistikuttelu menossa,vautsi,toivotaan että tulee oikeen mojova plussa tikkuun :wink minä muistan sen ekan ovisplussan,itkuhan siinä pääsi kun näki ekaa kertaa edes siinä tikussa ne kaks yhtävahvaa viivaa :p

Mamamee, voi ei! Ootko miettinyt mikä vois auttaa pidentämään kiertoa?

Tein ovistestin ja mun ovis on mennyt! :)
Kai...nyt kp 14! Ylin testi kp10,toka kp11 ja alin
Tänään kp 14. Revin tuosta kp11 olevat testit pois, kun olivat aivan haaleita. :hilarious:

Liitteet

• 20161102_194141-2-1.jpg
    20161102_194141-2-1.jpg
    981.3 KB · Katsottu: 203
Viima: joo, pitäis laihtua ja sit mulla on tota siveydenpuuta.
Tällä hetkellä ei jaksa edes miettiä koko asiaa. Yleensä pidän aina 7 päivän tauon koko yrittämisestä ja kaikesta mikä liittyy siihen koska v-käyrä on niin korkeella.
Ärsyttää ja turhauttaa niin paljon, vetelin fazerin mustikkasuklaata naaman täyteen ja katon modern familyy ja istun naama rutussa tän illan. Huomenna kaikki näyttää jo paremmalta, toivottavasti :)

Mistä kiertopäivästä alatte tikutteleen oviksia? Mää tein testimielessä yhen jo kp6 ku halusin kattoo miten niitä käytetään... Huomenna kp8 niin aattelin aloittaa :) ärsyttävää ku noissa raskauskeijun testeissä ei lue mitää ohjeita eikä edes sitä et kauanko tulosta pitää oottaa... Nuo on niitä muovisia mihi tulee viivat. Ei siis liuskoja :)

Haikara, voi mitä ihaninta onnea! :)

Helinä, voi olisipa se kysta nyt poissa!

Laras, varmaan pari päivää ottaa viel ennen ovisplussaa ;)

Kiitos ihanista minäkuva- vastauksista :) itse en eilen ehtinyt omaan kysymykseeni vastata mut nyt muutama ajatus:
Mulla oli teininä tosi huono itsetunto koska sitä oltiin lytätty moneltakin taholta. Aina oon siis ollu pullukka. Sit kun muutin pois kotikaupungista parikymppisenä aloin kasvamaan ja koin sen kasvun tosi konkreettisesti itsessäni. Mun itsetunnosta tulo todella hyvä mitä se on edelleen ja jotenkin opin tuntemaan itseni tosi hyvin. (Meillä oli tyttöporukka seurakunnan puolesta joiden kanssa tavattiin kerran viikossa ja keskusteltiin tosi paljon itsestämme ja toimistamme . Paljon itsetutkiskelua mitkä ei välttis liittynyt mitenkään seurakunnan toimintaan). Mun kavereilla on aina ollut hauskaa kun oon ollu sellanen et jos on menty jonnekin niin oon tullu porukkaan ja todennut et enks ookko tosi kaunis tänään. Sanon usein myös miehelleni et näytämpä nätiltä tänään. Pidän itseäni myös ihanana ihmisenä ja persoonana. Joskus jos meillä on isännän kanssa riitaa ja se sanoo huolimattomuuksissaan jotain tyhmää, sanon sille aina että älä puhu mulle noin, et löydä ikinä ketään näin ihanaa :D toki hän ruokkii minun itsetuntoa päivittäin, oon aiemminkin sanonut että me ollaan tosi temperamenttisia ja usein meillä on vähän yhteenottoja mut sovitaan nopeasti ja rakastetaan paljon. Joka päivä kun lähden töihin mieheni tulee hyvästelemään ja sanoo kauniiksi ja että rakastaa minua.

hyvän itsetunnon ja kusipäisyyden raja on selkeä mutta ehkä joskus vähän vaikea havaita, koska pitää olla myös nöyrä. Moni ajattelee ihmisestä, joka voi tuntemattomalle kirkkain silmin sanoa olevansa kaunis ja ihana, et tämä on kusipää. Mut mä oon erimieltä, on tärkeää että osaa kehua itseään ja toisaalta myös pitää tunnistaa omar heikkoudet.
Ja tästä pääsen tähän minäkuva-asiaan. Lapsettomuus on vetänyt kyllä ihan tosi nöyräksi, toki aiemminkin näin olen ajatellut mutta jotenkin aiemmin ajattelin koska oon joutunu tosi rankkoja juttuja käymään läpi ja osa on jättänyt pahojakin arpia, niin jotenkin kuvittelin et tää lapsiasia menis helposti. Tuntuu välillä että se vetää ilmat pihalle. En koe että se olis muuttanut mun minäkuva mutta jotenkin selviytymistarvetta on vahvistanut. Ja niin kuin monella muullakin niin olen ehdottomasti itkuherkempi kuin ennen. En pitänyt enää kenenkään lasta itsestään selvyyttä, monesti kun ihmisten kanssa päivät pitkät keskustelee ja tähän aiheeseen menee niin tosi polvilleen tästä aiheesta. Ei se ole niin helppoa mitä itse joskus luuli. Toki monelle se käy helposti mutta prosentuaalisesti määrä on tosi iso jolla on yritystä vuosi tai enemmän. Enkä tätä ois uskonut ikinä.
Mut tälläsiä olo mun ajatukset, tällä erää :D

Mamamee, voi pahus menkkoja! :( uuteen nousuun!

Haikaranyytille hyvib paljon onnea!!!

On: täti päätti muuttaa rutiinia ja iski ovelana vast eilen iltapäivällä.. pariin yöhön en ol nukkun kunnol, pyöriny vaan ja nähny kaikenmaailman outoja unia.. viimeyön näin vaihteeks kaikenlaisia vauva-unia. Ehkä haen lisää kahvia ja yritän herättää poitsun, hoidetaa muut aamurutiinit ja sit poika eskariin. Jotta mä pääsen taas jatkaa huushollin täysvaltaist siivousta!

Onko muuten muita, joita ärsyttää tätiviikolla niin paljon, et käyttää sen v****uksen voiman siivoamiseen? Tai autonhuoltoon?

Ilpuri niin saattaa viedä päivän tai muutaman :hilarious: Nämä on jotain wondfon kiinatikkuja, mitään (ymmärrettävää) ohjetta ei tullut mukana. Netistä sit etsiskelin ja siellä oli et jos on kierto 21 pv, niin pitää aloittaa tikutus jo kp5 :eek: no, eihän mulla niin lyhyt ole - paitsi toisinaan on ollut kahdet menkat kk sisällä, niin saattaa ollakin. Tää on näitä hormoniepätasapainojen iloja :meh: joten aloin varuksi tikutteleen ajoissa :joyful:

Mamma-10 pahoittelut tädin visiitistä :/

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :sad001

Helinä, ei ollut ihan niin pitkä kierto sentään :hilarious: Normaalisti mulla tulee ovis vasta joskus kp 23, mutta tuossa viime raskauskierrossa se tuli jo kp 19. Ovis ei vaan näkynyt testeissä kovinkaan selkeänä, vaan oli tosi hailakka lh-huippu. Lämmöistä kuitenkin tunnistin sen ovikseksi ja osasin aloittaa luget dpo 3 :) Kierrot mulla on tavallisesti keskimäärin noin 34 päivää(epäsäännöllisesti 29-36pv), joten luteaalivaihe jää kyllä lyhyeksi.

Onko muuten kellään tietoa, että uskaltaako Royal geleetä käyttää clomikierrossa, kun sehän vissiin sisältää vähän jotain estrogeeniä tjm hormonia ja tarkoitus olis kuitenkin, että kroppa tajuis ite boostata sitä estrogeeniä? Vai oonks mä ymmärtäny noi clomit ihan väärin :hilarious:

Mamma,tosi isot pahoittelut menkoista! :'(
en ehkä oo kiinnittänyt huomiota mihin ärsytyksen käydä menkkojen aikaan mut ärsytystä on ehdottomasti ilmassa :D mun mies aina sanoo et kyllä ottaa taas menkat koville! :D
Ekat pari päivää yritän kömpiä syvistä vesistä pois ja sit alan kyllä toimia. Aika usein kehitä itselleni jonkun pikku projektin

Laras, tuo onkin muuten totta jos on noin lyhyt kierto. Enpä tullut ajatelleeksi. Mut eihän siinä tikutellessa, ei ne niin kalliita ole :)
mietin tässä itsekin et pitäskö tikuttaa. Womanlogin mukaan ovis ois ens torstaina ja mulla on ehkä jäljellä vaan 3 ovistestiä . Mut kattoo nyt tilaanko. .

Ilpuri siksi tilasin tosi halpistestejä, kun niitä saattaa mulla kulahtaa aika montakin kierron aikana :grin näköjään ne toimiikin vielä :laughing002 pitäis olla vielä 50kpl eri merkkisiä tulossa :laughing005 pääsee suorittamaan vertailua jatkoa ajatellen :shy: ja pari satsia r-testejä, kahta erilaista niitäkin. Ebayn kusti kun polkee aika verkkaiseen tahtiin :facepalm::hilarious:

Tarvisin vähän apua, aivot ei toimi! Sain melkeen ovisplussan tikkuun 29.10 ellei sitä voi jo plussaksi sanoa. Mikä dpo mulla olis noin menossa? :oops:
Alin testi on se minkä tein 29.10 ja se oli kp10..

Liitteet

• Screenshot_2016-11-03-09-32-10-1.png
    Screenshot_2016-11-03-09-32-10-1.png
    148.8 KB · Katsottu: 212
Moi ihanat naiset! Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut menkat kohdannelle!

Haikaranyytille onnittelut <3

Viima, jos o+ oli 29. päivä niin se on dpo -1, eli ovis oli (oletettavasti) 30. päivä ja tänään on dpo 4 :)

NAPAA: Olen ollut foorumitauolla ja palaan sinne myös, mutta lyhyet kuulumiset tulin kertomaan. Kävin eilen polilla, kun endo-kivut on olleet viime kuukausina niin voimakkaat. Alunperin tästä kierrosta olisi pitänyt alkaa valmistelu uuteen ivf-hoitoon, mutta itse epäilin hoidon kannattavuutta, kun endo tuntuu riehuvan niin lujaa. Lääkäri ultrasi ja totesi, että vasemmassa munasarjassa ollut 4 cm kokoinen kasvain on kasvanut yli 7 cm kokoiseksi ja oikealle puolellekin on tullut jotain kiinnikettä. Kaiken lisäksi vasen munasarja, kohdun takaosa, suolistosta osa ja virtsarakko sekä ehkä munanjohdin ovat liimaantuneet endon takia yhteen. :eek: Eli ei ihmekään, jos on kipuja ja ei raskautuminen onnistu..... Noh, uusi ivf siirtyy keväälle ja pääsin leikkausjonoon eli endoa leikataan tammi-helmikuun vaihteessa. Siihen asti käyttöön jatkuva keltarauhashormonilääkitys ja yritys menee siis tauolle. En ole pettynyt, sillä arvasin tämän jo, oikeastaan on helpottavaa päästä leikkaukseen.

Asiaan liittyen, mulla on kaapissa 2 kappaleen paketti CB:n digejä, joihin on merkitty päiväys 11/2016. Minä en niitä selkeästikään ehdi käyttämään, jos seuraava plussan mahis on vasta joskus maalis-huhtikuussa aikaisintaan. Laittakaa yksäriä, jos haluatte testit :) Kyllä ne varmaan toimii vielä marraskuun jälkeenkin, mutta en usko että sentään kevääseen.

Kiitos tuhannesti:Heartred
Minä saattaisin haluta sun testit! Laitan yksäriä :)
Tsemppiä leikkaukseen ja nyt otat rennosti!

Larissa huh, kuulostaa hurjalle vaan kipuhan sulla jo kertoikin, että endo siellä jyllää. Huippua, että pääset putsaukseen kuitenkin :) sitten on se raskautuminenkin todennäköisempää ja varmasti turvallisempaakin. Tsemppiä paljon toimenpiteen odotteluun ja itse operaatioon!

Larissa kiva kuulla kuulumisia vakka aika hurjalta kuulostaa :eek: Toivottavasti saat leikkausajan nopeasti ja pääsette hommassa eteenpäin! Nyt voit olla joulun rennoin mielin jos vain kivut sen sallivat! Rentouttavaa Foorumitaukoa!

Larissa: toivottavasti saat leikkausajan pikaisesti, kuulostaa aika hurjalta :eek: Sitten keväällä plussauutisia :rolleyes: Tsemppiä kovasti odotteluun!!

Huomenta päivää :)

Olipas paljon (lisää) uusia nimiä opittavaksi. :D siihen asti kirjoittelen näin nimeämättä ketään , koska mulla on tosi tosi huono muisti, toivottavasti kukaan ei siitä pahastu!

Womanlogista sen verran että sen algoritmit mittaa (ainakin mulla kaikki kierrot ) väärin. Käytän itse p tracker nimistä appia, koska se on ainakin tällä hetkellä ainut jonka algoritmi laskenta tosiaan toimii. Sieltä saa mm päälle ttc moden ( trying to conceive) jolla tracker pystyy mm arvioimaan limoja, kohdun asentoa, lämpöjä ja paras se arvioi menkkojen alkamisen luteal vaiheen avulla. Ollut näin siis tarkoin. Woman log , ovia, glow ja joku muu ei huomioinut laisinkaan esim ovulaatiota siis siinä mielessä että se laski kierron silti olevan 28päivää, oletusarvoisesti ja jos kuten mulla ovis tulee joskus 21 kp niin haloo :D mun luteal vaihe on 10-11 pv eli menee siin itse sekasin ja luulin aluks että jee menkat myöhässä. No ei ollut, vaan algoritmit oli päin peetä.
Voidaan myös toki olettaa etten jaksanut perehtyä noihin muihin appeihin , ehkä niitä säätämällä sais toimivat?

Ajattelin sen vaan kertoa jos ette mahdollisesti tästä oo tietoisia ( en muista kuka kirjoitti käyttävänsä)

Hänelle kuka menossa endon leikkaukseen : paljon paljon onnea matkaan , toivottavasti onnistuu hyvin, entäs jos saisitkin sen jälkeen luomuplussan :) ?

Meille kenellä täti on kylässä... jaksamishali. Mä lähen projektina vaihtamaan auton renkaita ja raivoan sinne kaikki aggressioni :D

Sitten uskaltaa lähte ihmistenilmoille (prismaan) viikon ruokaostokset. Yritän olla murhaamatta aviomiestäni joka on yllättävän ihana tyyppi mut menkkojen aikaan ollaan kun tipu ja sylvesteri. Arvatkaa kumpi oon mä :D

Larissa, hyvä että ovat tutkineet kunnolla ja alkavat asialle tekemäänki jotain :) ja toivottavasti keväällä sitten saadaan hyviä uutisia.

Viima, oothan jatkanu testailua tuonki jälkeen, nimittäin ite en ainakaan laskis tuota plussaksi.

Kiitos kaikille <3 Nyt saan syödä buranaakin huoletta ja varmasti parin viikon päästä aloitettava keltarauhashormoni vie myös kipuja pois. Normaalisti leikkausjono olisi kuulemma 6 kk, mutta lapsettomuuspotilaille 3 kk :) Tämän vuoden puolella tehdään vielä magneettikuvaus, jotta selviää paremmin "tuhojen laajuus" eli tartteeko leikkaukseen tulla useamman alan kirurgi. Tavallaan huvittaa, että vuosi sitten endo löytyi ja silloin toivoin jo heti leikkausta ennen hoitoja, mutta lääkäri päätti toisin. Nyt sitten mennään sitä reittiä, mitä itse alunperin toivoin...

Viima, vastasin sulle :)

MamaMee, itsekin kuvittelin että luomu plussa olisi mahdollinen leikkauksen jälkeen, mutta polilla sanovat että ei haluta ottaa sitä riskiä että endo uusiutuu ennen uutta ivf-hoitoa. Joten leikkauksen jälkeen tulee käyttöön taas minipillerit ja sitten ivf, kun olen parantunut.

Muokattu viimeksi:
Takaisin