Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Helou :) pika vastaus ja sorry unohdin jälleen kelle kirjotan. Siveydenpuusta. Sitä ei edelleenkään saa suomesta, mutta muuttunut sen verran että sitä saa tuotua ja tilattua (ebay esim) lindensin vitex/ agnus castus nimellä löytyy! :)

Kiva että mun vinkeistä on hyötyä :) lutiksesta pitää olla huolissaan vasta jos se on alle 10päivää ( avan lapsettomuusklinikan johtaja on äidin serkku ja pyysin joskus kysymään)

Mulla on 11pv luteal vaihe ja on myös kaksi lasta, nyt koska olen lihonnut kuin lappeenrannan lörtsy niin uskon sen vaikuttavan omaan lutealini ja myöskin mun vajis pistää ruoan maistumaan ja se on jäänyt kii takapuoleen :D minkäs sille voi, muuta kun yrittää laihduttaa!

Mua myös surettaa mun keskenmenot :( mutta yritän päivä kerrallaan positiivista ajattelua koska muuten vajoan masennuksen ja katkeruuden suohon! Tsemppiä teille kaikille ihanille!

Muoksis * dpo10 unohdin testaa ( voiks sen tosiaan unohtaa :0 näköjään..) huomenna olis sit tätin kyläpäivä, sais pysyä pois jos multa kysytään...

Muokattu viimeksi:
Aikalailla näyttää vaihtelevan tuo tukilääkityksen tarpeellisuus.. Mulle gyne sano että clomien kanssa olis hyvä aina käyttää terolutia tai lugeja. Letrojen kanssa ei niinkään tarpeellista ellei oo lyhyt luteaali tai tiputtelua. Clomit kun ohentaa limakalvoa ja munasolut on clomilla huonompilaatuisia ku letroilla.

Jostain oon lukenu että siveydenpuuta ei sais suomesta ja että jos tilaa ulkomailta se jää kiinni tulliin... En tiiä onko näin oikeasti..

Alina, jes! Back in business :happy:

Mamma-10, hemmetin nega :sad001

Viimalle tsemppiä, ärsyttävä pöpö :oops:

Siveydenpuusta olen lueskellut kanssa mutta ei ole tullut kokeiltua. Miulla on lyhyenpuoleinen luteaalivaihe niin voisi auttaa siihen..toki nyt täytyy katsoa että mitä se maca tekee kierrolle :) Miulla on jatkunut valkovuoto nyt siitä oviksesta lähtien. Jos ovis oli viime viikon perjantaina niin kiinnittymisen täytyisi tapahtua näinä päivinä..jos se oli vasta maanantaina kuten limojen perusteella voisi kuvitella niin loppuviikosta sitten. Illalla mietin noita asioita ja lopulta totesin että tuskimpa vaan, miten nyt yhtäkkiä voisi tulla luomuplussa jos sitä ei ole kahteen vuoteen kuulunut :hilarious: Tulisi nyt vaan nopeasti tämä kierto päätökseensä niin voisi suunnitella sen PASsin, olisi jotain toivoa plussata.

Pätkis : just tilasin, ei jääny tulliin :) nii ja oon itekin tuonut mukanani sitä suomeen esim englannista. Ei ollu mittää ongelmii!

ImageUploadedByVau Foorumi1478076089.690927.jpg
täältä ebaysta ostin, maksoi pk kanssa muistaakseni noin 10€

Iso kiitos kaikille tsempeistä! :Heartred
Menee tähän tulehdukseen hermot niin, että kohta poistan nielurisat itse:shifty:
Jos määräävät ab-kuurin (määrää ne..) niin vaikuttaako kiinnittymiseen jos sellainen nyt mahdollisesti kävisi? :nailbiting:
Tai miten tämä tulehdus vaikuttaa?

Mamamee: hyvä tietää ettei jää tulliin kiinni, en uskaltanut tuota tilata aikoinaan kun jostain kuulin että niin vois käydä.. :D

Viima: Pakkohan niiden on antibioottia määrätä jos todetaan nielutulehdus. Jos määräävät penisilliiniä tai kefexiniä sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään haittaavasti, nuo on raskauden aikanakin sallittuja antibiootteja. Jos kroppa on tulehdustilassa se voi kyllä estää raskautumisen. Pidä nyt oikein hyvää huolta itsestäsi että paranet kunnolla ja vaadi jotain parempaa antibioottia jos ei pelkkä penisilliini auta! :)

Pätkis : joo aiemmin se oli kielletty ja ei saanut tilattua eikä tuotuu :) muualla sitä myydään ihan apteekissa, ilman reseptiä.
Macaa saa lindensiltä 6€ 100kpl paketti. Olen miettinyt et tilaan sitäkin :) ainahan voi kaikkea kokeilla!!

Huh, kun tänne tulee tekstiä vauhdilla. Nyt en yhtään muista kenelle piti vastata ja mitä, mutta yleisesti toivon kaikille tädin, oviksen, luteaalivaiheen tai minkä hyvänsä kanssa kamppaileville tsemppiä!

Pätkis, toivotaan, että oireettomuus olisi tällä kertaa hyvä merkki :)

Ilpurin kysymystä pohdin tässä ja omalla kohdalla varmaan eniten tää pitkä yritys on vaikuttanut empatiakykyyn. Musta on tullut paljon empaattisempi, ajattelen paljon enemmän toisten tunteita, mitä tulee lapsen saantiin ja vanhemmuuteen.

Lisäks koen, et tää reilu vuosi tässä on vahvistanut mua ja miestä, meidän suhdetta ja meidän perhettä. Mulle on jotenkin vielä entistä enemmän tullut sellanen tunne, et ton ihmisen kanssa haluan sen perheen ja ton ihmisen kanssa mä haluan olla koko loppuelämäni. Mä en myöskään enää tulkitse rivien välistä miehen sanomisia tai tunteita. Kun välillä tuntui siltä, ettei mies oo täs samanlailla mukana tai ei halua yhtä paljon tai ei ymmärrä, niin sellasesta ajattelusta on kyl oppinut luopumaan, kun onkin huomannut, et kyl se haluu ihan yhtä paljon ja tää on ihan yhtä rankkaa hänelle. Hän vaan kokee ja näyttää sen eri tavalla.
En tiedä vastasko tää nyt yhtää sun kysymykseen :D

On: Meille tuli eilen odotettua postia naistenklinikalta <3 Tipuin polvilleni eteisen lattialle ja rupesin itkee, kun kävin postin hakee. En ihan näin nopeasti odottanut aikaa! No, ekalle käynnille päästään jo tässä kuussa. Mä käyn nyt verikokeissa ja mies käy antaa spermanäytteen ennen sitä.

Kp 27, dpo 14. Tänään en oo enää testannut, kun aikaisemmin tullut vaan niitä viivanpaikkoja. Tätiä odotellessa :)

Iijamariija, onnittelut kutsusta! :)

Viimalle paranemisia! Sairastelu on ihan pyllystä.

Ilpuri, nyt on vaikeita pohdintoja!! :) Mun minäkuva ei ole muuttunut, ainakaan omasta miekestä. Olen sama positiivinen tyttö. En ole kyynistynyt, vaikka nyt huomaankin elämän olevan epreilua. Nykyään liikutun helpommin, johtuuko sitten lääkkeistä vai lapsettomuudesta.. en tiedä. oon lähentynyt äidin kanssa enemmän, kun hänelle olen kertonut hoidoista kaiken. Et tämmösiä pikkujuttuja oon huomannut ja tietty omat mielialat menee aika paljon kierron kanssa käsikädessä, onko pettynyt vai odottaako ovista innoissaan. Oon kuitenkin koittanut pitää jalat maassa, joten sama likka tässä on kuin 2 v sitten! Monta kokemusta ja pettymystä rikkaampana. Ja uusia kohti mennään!

Tuohon minä kuvaan ym.. tää on ollu aika shokki mulle. Tuntuu siltä että musta viety jotain olennaista pois vaikka kaikki muu olis paskaa ja en osaisi mitään sen kummempaa niin ainakin ennen pystyin kasvattamaan sisälläni uuden elämän/ihmisen nyt en pysty edes sitäkään. Parisuhdetta tää ei oo kyllä vahvistanu..meillä oli 3v sitten hirveä kriisi.. Nyt on ollu asiat hyvin ja jotenkin tämän lapsen piti tuoda vielä lisää sitä iloa jne.. nyt ei sitä ehkä tulekaan.. jotenkin on tippunu tyhjän päälle... Tää on niin yksilöllistä miten nämä asiat kokee ja vähän elämäntilanteestakin kiinni...

Huomenna ultra... paree olla kunnon folli sielä... ärsyttää matkustaa 100km päähän jonkun 10min gynen/ultran takia ja sitte saada mahdollisesti paskat uutiset... :grin

Kiitos pätkis! :)
Ja joo kyllähän ne antibiootit määrää, se on varmaa. Mulla oli viimeviikolla se v-pen kuuri! Tää on ihan pyllystä, just sillon ku mulla olis hyvä mahis ehkä jopa raskautua, sairastun!:smiley-angry016

Siinä olisi mun eilisaamuinen (eka kuva, kp7) ja äskeinen ovistestit. Jo kerkisin säikähtää, kun kp3 :n jälkeen (se mun olevinaan "0-testi") notkahti vielä hentosemmaksi, melkein näkymättömiin :excited001Aika hailakkaa edelleen, mutta onneks voimistumaan päin :)
IMG_20161102_175445~2.jpg IMG_20161102_175206~2.jpg
LaraS tikuttaa ovista kp8/28-63

Voi surkeus.. 10dpo ja näköjään mulla sit alko menkat nyt... :( eipä tarvii paljo testejä hukata kun lutis vähenee ja vähenee kokoaika.. surkeeta

LaraS siistit nega kuvat [emoji106]

Alina: Plussasitko sinä silloin aiemmin noin myöhisestä oviksesta? siis joka ollut yli kp.30? vai käsitinkö väärin,mut siis onnea ovisplussasta!!! nyt vaan hyödyntämään.
Mamamee: jospa sieltä tulis nyt ylläriplussaa ja täti pysyis kaukana,harvinaista että unohtaa testata mut onpahan itä jännittää :)
Triana: Minulla on myös lyhyt luteaali,noin 10-11pv, mutta ei annettu letrojen tueksi tukilääkettä vaikka olisin halunnut,ei kuulemma tarvetta vielä.
Pätkikselle: paljon tsemppii ultraan,löytyköön sieltä kunnon johtofolli nyt :)
Viima: inhottava tauti,itsekin kärsinyt siitä useaan kertaan,voi pöh,mikä ajoitus,jospa
Ilpuri: ihana mies sinulla,innolla lukenut punaviinistä.
Mamma: pahoittelut negasta!!!
Muurahainen: ihana et vaavimasu siellä kasvaa,kohta et pysty pitään piilossa,hih :)
Rive: kerrohan sit miten Maca vaikutti,ja jospa tuliskin ylläriplussa nyt jauheen siivittämänä.
Haikaranyytti: sydämeliset onnittelut ihasta pienestä <3
LaraS: sieltä se ovis pikkuhiljaa tekee tuloaan,koitat vaa nyt ottaa rennosti ja olla stressaamatta kun silläkin on tosi iso tekijä oviksen tuloon,nimimerkillä kokemusta on :grin, oon saanu yhden ainoan kerran ovisplussan oikeaan aikaan,kesälomallani kun unohdin koko yrityksen kunnolla,muulloin ei oo onnistunut ja ovikset venyny.. mut hienoo et tekee jo tuloaan :)
Iijamariia: onnittelut ihanasta ylläristä jonka sait postista (toivotaan myös ettei käyntiä tarvittais vaan tulis vielä se plussa):)
Muoks: mamamee: pahoittelut tädistä!!!!
Plussatuulta kaikille ihanat naiset

-Helinäkeiju jolla lopultakin kysta ehkä poksahti viimeyönä kun oli tosi isot kivut,ja menkkajomot yms kipuilut on hävinnyt nyt yön valvomisen myötä,seurantaultra kystalle on nyt kuukauden päähän.

Takaisin