Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos! Tuohan on kätevä :)
Aina oppii uutta :D

Se on joo :) tykkään siitä kun ärsyttää käännellä ja väännellä sitä testiä ja välillä sitä ei saa kuvassa näkymään millään jos on viivanpaikkaa tms. Mut tolla saa :)

mamamee, joo siis se piti viel sanoa et mun työpäivät on yleensä 9-12 tuntisia, joten ihan hirveesti ei jaksa salille lähteä. Mut tosiaan kotona on aika paljon vehkeitä kun mun mies treenaa paljon. Et sit omien fiilisten mukaan niillä. Ja sit välillä aina kokeilen jotain vatsan seutu juttuja, mutta en yleensä jaksa innostua niistä kovinkaan pitkäksi aikaa :grin

Ilpuri : mulla vähän sama homma! Crossari ,kuntopyörä painoja ja kahvakuulaa löytyy, mut ei aina huvita niitä vatsoja ja selkää työstää xD kävellä onneks jaksaa aina niin saa raitista ilmaa ja intervalli liikuntaa parhaimmillaan !

Juu tää kilpirauhasasia on vähän niinku viidakossa tai keskiajalla oltais. Itselläni joo TSH on lääkityksellä mittaamattomissa, ennen lääkitystä oli 0,26-0,49 välillä. T4-V on aina ollut alhainen, lääkityksellä ja ilman. Ei oo siis mielestäni koskaan ollut 15. T3-V on myös arvo jota seurataan. Vajaatoimintaan Suomessa ns. hyväksytty lääke on Thyroxin (T4-hormonia), vaikka saatavilla olis monia muitakin. Liothyronin (T3-hormonia), Thybon, Erfa Armour Thyroid jne. Kaikki on Fimean hyväksymiä eli niitä saa Suomessa määrätä se ken uskaltaa Valviran pelossa. Paitsi tietysti ne joilta lääkkeenmääräämisoikeutta on Valviran toimesta rajoitettu (tai varoitettu). Erikoisluvallisia taitaa olla kaikki muu paitsi Thyroxin. Osa lääkkeistä on ollut tilapäisesti erikoisluvattomia, mutta palanneet erikoisluvallisiksi. Kaikilla Thyroxin ei toimi vaan voi jopa pahentaa oloa, jolloin apua saa valmisteista, joissa on T3-hormonia. Näistä osa on synteettisiä, osa eläinperäisiä. Osasta myös erikoisluvallisista lääkkeistä saa kelakorvauksen, osasta ei. Lapsettomuuspoleilla on ollut kirjavaa suhtautumista muihin kuin Thyroxin -lääkitykseen.

Meillä saatetaan tehdä vielä tänä vuonna keittiöremontti. Siis täysremontti. Siitä oon haaveillut koko tässä asumisen ajan (keittiö ei toimi ollenkaan) ja pari vuotta sitten aloteltiin jo tarjousten pyytely. Nyt sit palo käpy ku lapsi yhdistettynä veteen ja nykyisen keittiön rakennuttajan harakiriratkaisu ei oikein toimi eikä haluta sitä korjata toisella harakiriratkaisulla. Astutaan kohta 2000-luvulle. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla on clomifeneistä ihan hirveitä kuumia-aaltoja! Apua:laughing001 ollu jo varmaan kp 4-5 asti.

Tosiaan, löytyykö sitä appia google playsta millä ninellä, jos ees siellä sitä on?:laughing002
Oon vähän uuno tässä

Pakko tulla tänne ääneen ihmettelemään, kun mulla on täti käyny kylässä melkein kellontarkkuudella viimeisen vuoden, ja nyt ei ole vielä näkynyt vaikka aamulla odotin... Jospa tää ääneen ihmettely auttaa kun tärppioloa nyt ei ainakaan ole...
mä oon niin käsi tän uuden teknologian kanssa, mutta onko siis luuriin mahdollista saada tollanenkin systeemi:dance011

Mä oon vähän pettynyt ku mulle ei oo tullu yhtään kuumia aaltoja.. ei clomeilla eikä nyt letroillakaan... olis ollu mielenkiintoista tietää miltä se tuntuu... :grin

Kiiiiitos mamamee:Heartred

Pätkis, nää tuntuu ihan hirveiltä:grin
Yhtäkkiä tulee hiton kuuma, ja tuntuu että se lämpö jyskyttää(?) Tai sykkii koko kropassa:laughing001 vaikea selittää, sori:hilarious:

Untuvainen, oiskohan nyt tärpänny:wink
Millon testaat?:)

Untuvainen : tosiaan koska testaat ? Laitat kai kuvan testistä [emoji106][emoji51]

Mun tuli mieleen että onko 11päivän luteaalivaihe liian lyhyt? Pitäiskö munkin kysyä apuja kiertoihin?

Pätkis, mulla oli kuumia aaltoja ennenku sain kilpirauhaslääkityksen. Nyt tiedän miltä mun äidistä aina tuntui. Siinä ku muilla oli töissä sisällä ulkokengät, kulkivat fleecetakit päällä kaulahuivit kaulassa jne, mä olin hame päällä hihattomissa. Ku kävin naapurirakennuksessa, pistin vaan nahkarukkaset käsiin (mulle tulee sormiin ihottumaa kylmällä jos niitä ei suojaa), käsivarret edelleen paljaana. Ja koko ajan töissä valittelin ku on niin tuskanen olo, kuuma jne. Yks kollega sanoikin, että jos mä pukeudun näin talvella niin hän haluis nähdä miten mä pukeudun kesällä....

Ja yleensähän mä oon pikemminkin vilukissa, kesälläkin jos mennään jonnekin iltaa istumaan niin pitää varmistua, istutaanko sisällä vai ulkona, pistänkö hameen vai housut, otetaanko pipo/hanskat/kaulahuivi/neule tms. takin alle tms...

Vitsit että tää foorumi koukuttaa! Ihana lukea teidän muidenkin kuumeilua <3 Laittakaahan ihmeessä kuvia testeistä, niitä on mukava seurata! Täällä kp5 ja menkat ohi! Tänään tuli pakkaus ovistestejä niin kohta saa alkaa testailee ekaa kertaa ikinä ;)

Kiva, että tää kilpirauhasen vajaatoiminta on nyt täällä puhututtanut, kun on itselle sen verran ajankohtainen aihe. Lauantai-aamuna aloitin lääkityksen eli katsotaan mihin tilanne tästä kehkeytyy ja koska alkaa olo helpottua.

Täällä tänään kp 25 ja dpo 12. Testasin lauantaiaamuna apteekin omalla ja sain siihen jonkun viivanpaikan ilmeisesti? Tässä kuvaa kuivana:
ImageUploadedByVau Foorumi1477927307.041291.jpg

Testasin eilen aamulla rfsu:n puikolla. Siihenkin viivanpaikka (?). Kuvassa märkänä ja kuivana:
ImageUploadedByVau Foorumi1477927375.891319.jpg

Kaapista löytyy enää onesteppejä, joihin nyt ei koskaan uskalla luottaa. Värikin levisi jotenkin ihmeellisesti. Tosin livenä sen värikertymän vieressä jotain kurkistaa, mutta nämä testit ovat kuuluisia viivanpaikoistaan, joten ei tässä hengitystä tarvitse pidätellä.
ImageUploadedByVau Foorumi1477927531.139217.jpg

Anteeksi kuvasaasteesta! Saa kommentoida :D

Hellou :) kurkkasin sun testejä tolla mun checkerillä ja siinä näky parissa testissä pientä loistoa, eli oisko kuules alkua niissä!! Millasta annosta sä syöt? Thyroxinin puolittumisaika tais olla jotain viikon verran eli noin 3-4vkossa pitäs viimestään alkaa olossa tuntumaan. :) tsemppiä että viivat vahvistuu tuosta!

Pakko myöntää, et latasin jo aikasemmin itelleni sen appin, kun olit sitä suositellut ja kyllähän sillä tosiaan jotain viivaa sai näkyviin ;) Mutta tosiaan mä oon kuuluisa näistä viivanpaikoista, saan niitä lähes joka kierto ja lähes joka testiin :D

Mulla tosiaan alotettiin Thyroxin nyt sillä pienellä annostuksella eli 25mg/pvä. Lääkäri muistutti, että voi mennä pitkäänkin ennen kuin alkaa olossa tuntua lääkitys. Mutta tähän voipuneeseen oloon on jo niin tottunut, että mikä vaan parannus missä vaan aikataulussa kelpaa :D

Haha kiva että siit apista on muillekkin hyötyä[emoji106] mulle ei ikinä tuu viivanpaikkoja , vaik käytän one steppejä, pregcheckiä ja RFSU testejä, ja frerii.. jokainen noista on yleensä niit varmimpia antaa haamuja ja viivanpaikkoja. Ja sit jännä, mulla ei toimi kun one stepin ovistestit!

Mulla kesti 10kk että arvot tasottu thyroxinilla. Otan 1,5mcg x4 pv ja 1mcg 3pv viikosta (100mcg tabuja) nyt aion ruinata noston joka päivälle 1,5 koska olossa tuntunut vähän väsymystä jälleen! Toivottavasti sulla tasaantuu arvot nopeammin kuin mulla!

Eikä! Mulla oli ab-kuuri joka loppui viimeviikolla, söin sitä 10 päivää, ja mulla on luultavasti nyt bakteerivaginoosi:wtf:

En oo tänään testannu ovista, joten en tiedä yhtään onko milloin, mutta apteekista sai ilman reseptiä valmisteita, joiden pitäisi palauttaa normaali bakteeritasapaino. Siinä luki, että raskauden aikana saa käyttää, mutta ei silloin jos suunnittelee raskautta, kun voi vaikuttaa huonolla tavalla siittiöihin. Mitä mä nyt teen:arghh:

Viima: Eikös sulla tullu jo ovisplussa? koska ootte viimeks talletellu? Jos 1-2päivän sisällä ootte talletellu niin se voi jo riittää... :)

Takaisin