Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Huomenta :) mä mittailin vielä viime kuussa lämpöjä, hommasin oikein kunnon bbt mittarin sillä kolmella desimaalilla, tavallinenhan ei käy :/ mut se häiritsi niin paljon mun nukkumista että oli pakko lopettaa se ! En ymmärrä miks se sai mut heräilemään useasti öisin ja tarkistamaan aikaa, siinähän tarvitaan 3h kunnon unta että sitä voi edes mitata. Sit jos nukkuu suu auki, pitäis mittailla tuolta alakerrasta .. eli nou tänks :D ja joo testaillaan vaan samana päivänä ja sit kuvia kehiin :) jee [emoji171] plussaa kaikille +

MamaMee se tuo ylimääräistä stressiä ja jännitystä, siksi valvottava/heräilyttää. Jos näin on, parempi jättää mittailematta. Koska huonot unet pistää koko elämän peelleen. Ja sotkee hormonitoiminnankin siinä samalla. Ei sovi kaikille; fiksu päätös siis lopettaa :)

Joo siis mä olen kaks vuotta jo mittaillut lämpöjä, ettei sinänsä ole uus juttu. En tosiaan tiedä mitä tapahtui viime kuussa, joskus thyroxin valvottaa mua myös sekä tietysti muut asiat, olen joulukuussa menossa käsileikkaukseen, joka on vaivannut mua 2015 marraskuusta asti, et sekin kun kipuilee niin haitannee. Mä en henk koht jaksa stressata tota ovista niin päätin sit että se saa jäädä, se onneksi on auttanut että jätin sen pois :)

Mahtaakohan nämä letrot toimia ollenkaan.. Eka päivänä nippaili munasarjoissa mutta nyt ei enää oo tuntunu miltään.. Ja tänään on jo viimeinen letro päivä... :eek:

Pätkis kp 7

Pätkis, eiköhän ne toimi :) aina vaan ei tunnu! Taaskaan en muista, onni sulla ultraan niistä piakkoin? Vai ultrataanko niitä samoin kun clomien kanssa?

Mamamee mä oon huomannut et erityisesti kun meinaa mennä kilpparit liikatoiminnalle ha in muuta laosettomuuteen liittymätöntä stressiä niin saatan herätä yöllä tyyliin neljältä ja valvoa aamuun. Mulla on tosi usein kaikenlaista stressiä ja stressi hävittää multa paljon muutakin kun unta :(

Muuten huvitavaa kun nyt kun oli menkat ja liikunta paljon ja söin kuten oon koko ajan laihdutuksen aikaan syönyt nii paino ollu ihan parin sadan gramman tarkkuudella sama joka päivä. Nyt kun menkat on ohi, tänään kp6, niin paino viime maanantaista -1,3kg :o ilmeisesti kerään vähän nestettä menkkojen aikaan! Yleensä mun paino on nyt tippunut n. 500g viikossa mikä siis on mun tavoite :)

Onneks mulla on kilppareista labrat nyt 7.11 niin saa nähä onko se tsh ennestään laskenut ja mikä t4v tila :) tänään mut herätti tyttären herätyskello.. joka pirisi ainakin 7 kertaa ennenkun se vihdoin heräsi ! Teinit!

Viima, minä oon täällä mielenkiinnolla seuraillut sun viivojasi :woot: Itse yritän tässä myös bongailla ovista, mutta en ole saanut testeihin minkään näköstä viivaa. Ihan puhdasta negaa vain. Tänään on kuitenkin tullut sen verran selkeät ovislimat, että oiskohan multa sittenkin mennyt LH-huippu ohi vai onko se vasta tulossa. Saas nähdä. Muistaakseni viimeksikin keskenmenokierrosta tuli selkeät ovislimat, mutta testi hymyili vasta paripäivää sen jälkeen :dead:

Olen myös tuota teidän kilpparikeskustelua seuraillut, ja mietin, että minkälaisia oireita nuo yli tai ali menevät kilppariarvot aiheuttaa? Onko muitakin oireita kuin väsymys? Multa ne kans joskus testattiin, mut en kyllä yhtään muista tuloksia, mutta ilmeisesti olivat normaalin rajoissa. Pitäis varmaan kaivella ne tulokset esiin, jos noissa rajoissa kerran on noin paljon heittoa :eek:

ImageUploadedByVau Foorumi1477899109.445717.jpg
. En sitten malttanut olla testaamatta. 8dpo.. pregcheckin testi. Joo, tiedän ihan liian aikaista ja toi testi taitaa olla 20iul? :D mä aina testailen liian aikaisin ja negahan se tietty.. mutta ku pitää päästä testaamaan !

Kilppareista, itsellä kun käyn vajaalla alkaa järkyttävä väsymys. Kuivaa naamasta ja jaloista iho ihan hirveästi, turpoan ku turbo travolta. Mieli on maassa ja oon kärttyinen koska väsyttää kokoaika, liikatoiminnalle kun repäsee niin tykyttää sydän kurkussa ja veskissä saa rampata tositosi paljon. En oo sen kummosempia itsessäni huomannut :)

Mulla vajaatoiminnassa paino pysyy samassa mun laihdutusmoodilla, normilla varmaan nousisi. Saamattomuus on jäätävää. Liikatoiminnalle Hullusti rytmihäiriöitä, just mitä mamamee sanoi et sydän pamppaa kurkussa ja välillä puristaa rintaa. Liikatoiminnaksi väsyttää iltaisin tosi paljon myös vaikka voi vaikuttaa päin vastaistakin ja tosiaan tuo vessassa juokseminen.

Mamamee, viivan paikan saan silmiini mutta nega se taitaa kuiteskin olla. Parin päivän päästä uutta testiä :)

Muokattu viimeksi:
Joo, mustakin eka näytti viivan paikalta mut tsekkasin sen tolla test checkerillä sillä invert modella ja ei siel mitään hehkua näy.. eli nega se taitaa :) mut on täs viel pari päivää ja täytys herkempi testikin olla :) testasin huvikseni ovis tikun samaan rahaan, ja sekin oli aikas hailakka tapaus , yleensä tulee aika tummaa viivaa ennen menkkoja. Nyt ei kun odottelemaan vaan!

Ilpuri : onko sun mielestä vaikea laihduttaa kun sairastaa vajista? Mulla ollut tää nyt helmikuusta 2015 asti ja nyt vasta aloittanut laihdutuksen . :)

pätkis, toivotaan et torstaina ois hyvät tulokset ultrasta! :oops:

mamamee:Tässä just katoin huvikseen mun kilppareiden kehitystä mun oma kannasta ja tältä näytti:
18.2.2015 TSH 3,86 ja T4v 13,4. ekan kerran otettiin, seuraavan kerran otettiin joskus syyskuussa 2015 ja TSH oli 0,02 T4v en muista eikä lukenut omassa kannassa Mutta tässä kohtaa mun paino tippui jotain 3 kg 2 viikossa ja olin iahn et mitä hittoa. No tosi nopeeta se sit nousi takas, jolloin bmi oli 35.
Seuraavat kokeet oli 18.12 TSH 7,47 ja T4v 10,9, -> thyroxin 25mg/vrk
Seuraavat kokeet oli 18.2.2016 TSH 4,03 ja T4v 12,3, thyroxin 75 mg/vrk
Seuraavat kokeet oli 15.4.2016 TSH 2,24 ja T4v 14.9, ei muutoksia thyrixiniin mutta tästä eteen päin paino alko tippumaan.
Tässä välissä kävin kans kokeissa mut ei näy, muistan vaan et TSH oli 1,6, T4v en muista, ei kuitenkaan muutoksia lääkitykseen
Seuraavat kokeet oli 14.10 Tsh 0,02 ja T4v 18,5 ja tästä thyroksin 75mg/4 vrk/viikko ja 50mg/ 3 vrk/viikko
Paino on tippunut nyt tosta keväästä 11 kg, ja bmi tällä hetkellä n. 32,6. Hoitoihin piti olla siis alle 35, ja gyne sanoi et paras tapaus olis jos pääsisin sinne n. 30 bmi:hin.
Tää ei tavallaan liittynyt tähän mutta tulipa itselel kerrattua :grin
Mut siis vastaus sun kysymykseen et kun on ollut vajis pahimmillaan niin paino on pysynyt samassa vaikka olen syönyt säännöllisesti ja järkevän kokoisia annoksia. Ärsytti oikein kun ei mitään tapahtunut jam un mies oli kans siitä tosi ihmeissään kun se jsut sano et ethän sä ees herkuttele ja syöt kohtuu vähän.
En kuitenkaan ollut sellasessa laihdutusmoodissa tuolloin vielä. Sit kun nuo huhtikuun kokeet oli ollut tsemppasin tosi paljon veden juonnissa, ja liikkumisessa ja vielä entisestään tarkkailin syömisvälejä ja annoskokoja. Ja nyt tosiaan tuo paino on aika mukavasti tippunut pikkuhiljaa. Suurimmat ruokailuun liittyvät muutokset on että käytännössä en syö leipää paljonkaan, muutama siivu viikossa. Ja herkkuja en oo jättänyt mitään pois, mitään en kiellä itseltäni. Kaikkea vain kohtuudella ja järkevissä määrin. Liikuntaa tulee kävelyä päivisin 5 km töihin ja sit lenkit koirien kanssa. Mut jos sataa meen duuniin autolla. Mut sit kotona ajan kuntopyörällä. Välillä nostelen kotona painoja. Mut siis suurin keino on ehdottomasti ollut tuo ruokavalion kuntoon pistäminen, ja vaikka oon ollu reisusssa ja sit tulla syötyö vähän huonommin niin sit heti vaan takas ruotuun :)

Muokattu viimeksi:
Ihana kuulla että vajiksen kanssa pystyy kuitenkin laihtumaankin :) mulla on isot tavoitteet ja aion saavuttaa ne vaikka sitten miten rankalla treenillä ja työllä :) mut mulla kanssa ruokavalio asiat korjattu ja ruoka annoksien koot ja ruokailuvälit! Huomasin kanssa että vettä en oo juonut tarpeeksi, siinä oon petrannut nyt ja sitä liikuntaa , omalla kohdalla se on nyt pelkkää kävelyä kun mulla on käsi rikki ja olen menossa leikkaukseen siitä niin ei voi tällä hetkellä muuta tehdä. Mulla on vaan jotenkin sellanen tunne että tarvisin isomman annoksen lääkettä et tää paino alkais painua alaspäin. Mulla onneksi lääkärin kanssa soittoaika labrojen jälkeen niin kysyn siltä asiasta josko se vois auttaa :)

Takaisin