pätkis, toivotaan et torstaina ois hyvät tulokset ultrasta!
mamamee:Tässä just katoin huvikseen mun kilppareiden kehitystä mun oma kannasta ja tältä näytti:
18.2.2015 TSH 3,86 ja T4v 13,4. ekan kerran otettiin, seuraavan kerran otettiin joskus syyskuussa 2015 ja TSH oli 0,02 T4v en muista eikä lukenut omassa kannassa Mutta tässä kohtaa mun paino tippui jotain 3 kg 2 viikossa ja olin iahn et mitä hittoa. No tosi nopeeta se sit nousi takas, jolloin bmi oli 35.
Seuraavat kokeet oli 18.12 TSH 7,47 ja T4v 10,9, -> thyroxin 25mg/vrk
Seuraavat kokeet oli 18.2.2016 TSH 4,03 ja T4v 12,3, thyroxin 75 mg/vrk
Seuraavat kokeet oli 15.4.2016 TSH 2,24 ja T4v 14.9, ei muutoksia thyrixiniin mutta tästä eteen päin paino alko tippumaan.
Tässä välissä kävin kans kokeissa mut ei näy, muistan vaan et TSH oli 1,6, T4v en muista, ei kuitenkaan muutoksia lääkitykseen
Seuraavat kokeet oli 14.10 Tsh 0,02 ja T4v 18,5 ja tästä thyroksin 75mg/4 vrk/viikko ja 50mg/ 3 vrk/viikko
Paino on tippunut nyt tosta keväästä 11 kg, ja bmi tällä hetkellä n. 32,6. Hoitoihin piti olla siis alle 35, ja gyne sanoi et paras tapaus olis jos pääsisin sinne n. 30 bmi:hin.
Tää ei tavallaan liittynyt tähän mutta tulipa itselel kerrattua

Mut siis vastaus sun kysymykseen et kun on ollut vajis pahimmillaan niin paino on pysynyt samassa vaikka olen syönyt säännöllisesti ja järkevän kokoisia annoksia. Ärsytti oikein kun ei mitään tapahtunut jam un mies oli kans siitä tosi ihmeissään kun se jsut sano et ethän sä ees herkuttele ja syöt kohtuu vähän.
En kuitenkaan ollut sellasessa laihdutusmoodissa tuolloin vielä. Sit kun nuo huhtikuun kokeet oli ollut tsemppasin tosi paljon veden juonnissa, ja liikkumisessa ja vielä entisestään tarkkailin syömisvälejä ja annoskokoja. Ja nyt tosiaan tuo paino on aika mukavasti tippunut pikkuhiljaa. Suurimmat ruokailuun liittyvät muutokset on että käytännössä en syö leipää paljonkaan, muutama siivu viikossa. Ja herkkuja en oo jättänyt mitään pois, mitään en kiellä itseltäni. Kaikkea vain kohtuudella ja järkevissä määrin. Liikuntaa tulee kävelyä päivisin 5 km töihin ja sit lenkit koirien kanssa. Mut jos sataa meen duuniin autolla. Mut sit kotona ajan kuntopyörällä. Välillä nostelen kotona painoja. Mut siis suurin keino on ehdottomasti ollut tuo ruokavalion kuntoon pistäminen, ja vaikka oon ollu reisusssa ja sit tulla syötyö vähän huonommin niin sit heti vaan takas ruotuun :)