Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ilpuri: Pitäis olla ainakin vuoden loppuun, joten ainakin kaks, tai ehkä jopa kolme ovista ehtii hyödyntämään loistavasti! :D

Pipanat: Aivan ihana kuva pikkumönkijäisestä! Tuollaisen todistusaineiston jakaminen onnistumisesta lisää optimismia ja toivoa, että itsekin jonain päivänä jakaa täällä omia samanmoisia kuvia onnistumisesta :-) Olisin painanut voittajakuvaketta, mutta sitä ei vieläkään ole! Nauti! :-)

Muiskunen pahoittelut kp 1 :( toivottavasti saat selvyyden noihin kilpirauhasarvoihin. Tsemppiä uuteen kiertoon :)

Viima mä sanoisin että sulla varmaan huomenna plussa päivä ja ovis sit kp 12 ja sehän on jo ihan hyvä päivä kai? :)

Mamamee tervetuloa mukaan ja toivottavasti et joudu pitkään täällä olemaan eli pikaista plussaa sinne! Mulla kanssa kilppari ongelmaa, hyvä että oot saanu lääkityksen niin auttaa varmasti noihin keskenmenoihin. Onko sulla nyt arvot ihan kunnossa? :)

Ilpuri mä oon ymmärtänyt että t4v arvon pitäisi olla viiterajan ylärajaa lähempänä? Korjatkaa jos oon väärässä. Mä ymmärsin et mitä lähempänä alarajaa sen voimakkaammin oireet näkyy ja vaikuttaa :o mulla ainakin on tasasesti menny se ylöspäin olisiko nyt just 15-16 kohdalla :o
Ymmärrän niin jos ruoka ei oo hyvää varsinki jos harvoin siihen sortuu! Muista antaa kunnolla palautetta niin on edes ens kerralla parempaa :)

Pätkis toivotaan että sulla on hyvä plussa kierto tulossa. Ehkä ne nippailut vielä sieltä tulloo ;)

Jep voihan se vielä (toivottavasti muuttuukin!) plussaksi muuttua mut alan jo kääntää sitä ajatusta että ei tuu plussa koska en sit haluu olla aivan rikki ekalla työviikolla :D vaikka todennäköisesti silti oon koska eihän tätä pysty itse säätelee mitä tuntee :/

Jopsu

Jopsu, tuo varmaan kilppari sta ihan totta! Oon vaan jotenki enemmän siihen tsh keskittyny :D kun siis se on ollu ongelma. pitäs ehkä kattoo muutakin!
Voi kun joutuisi pettymään!

Kilpirauhasen vajiksesta olitte keskustelleet paljon. Täällä kans yks jolla vajis. Mulla ollu lääkitys tähän jo monia monia vuosia. Sillon ku alettiin käymään lapsettomuusasioissa lääkärin vastaanotolla niin nostettiin lääkitystä. Mulla oli tuolloin tsh 2,6, joka oli ihan ok, mutta lastensaantia silmällä pitäen ehkä vähän yläkantissa. Nykyisellä lääkityksellä on ollut siinä yhden tietämillä jo puoli toista vuotta. Valitettavasti tämä ei meille sitä plussaa tuonut vaan on jouduttu ivf hoitoihin.

Uusille tervetuoa, olkoon visiittinne tähän ketjuun lyhyt!

Pahoittelut kaikille Kp1 ja menkat saaneille!

Pipanat ja Gatusa ja muut raskaana olevat: mun mielestä on ihana lukea teidän kuulumisia. Ja ihana nähdä ultrakuvia eli laittakaa vaan niitä tänne! (Ja ihana nähdä myös plussia eli testejä kans tänne tihrusteltavaksi :))

Ilpuri mää niin ymmärrän tuon sun ruokajutun. Oon ite ihan samanlainen, jos herkuttelen niin sen pitää olla priimaa! :)

on: en tainnut kirjoittaa tähän ketjuun vielä perjantain kp10 ultrakuulumisia (joka oli siis pakastealkion siirtoa silmällä pitäen). Elikkä toisella puolella oli 14mm johtofolli, mikä oli kiertopäiviin nähden oikein sopivan kokoinen. Kohdun limakalvo oli 4,6-4,8mm mikä oli taas hieman ohuehko. Maanantaina on vielä toinen ultra, jossa toivottaisiin tuon limiksen kasvaneen yli 6mm lukemiin. En saanu ihan tarkkaa vastausta, että onko ehtona siirrolle...mutta maanantainapa sen sitte kuulee. Nyt oon syöny tuota ällöä vehnänalkioöljyä, kun sillä pitäisi olla suotuisa vaikutus limikseen :)

Kylläpä tänne tulee tekstiä! Oon kaikki viestit lukenut, ihan koukussa kun foorumiin olen ;) en vaan oo ehtinyt kommentoimaan. Kiireellinen viikko takana!

Tervetuloa uusille!

Ketäs testailee seuraavaksi?

MamaMe Tervetuloa ja lyhyttä visiittiä :)

Junttura toivotaan, että öljyt auttaa limiksen kasvattelussa ja siirto mahdollistuu!

Ilpuri todellakin on itkupotkuraivarit paikallaan, jos herkkuruoka ei vastaa odotuksia! Itsekin nillitin isännälle, kun joskus otin uudesta paikasta kebab-ranskikset mukaan ja oli niiiin mautonta mössöä! Isäntä hymisteli vaan, että kylläpä ketuttaa.. Maisteli sitten ja jäi hälläkin syömättä :D ei toka kertaa ole menty ko. paikkaan!

Näiden teidän kilpparikeskustelujen myötä alkanut miettiä, että pitäisikö vaatia itsekin kunnon verikokeet, kun ens kuussa lääkäri. Mullahan kans on jotain vaihtelua ollut, viitearvojen rajoissa mutta kuitenkin.

Täällä kp5, vuoto loppumaisillaan ja ens viikolla vakavaa tallettelua! Miestä jo valmennettu, että peittoja heilutellaan ahkeraan :D ovisplussaa siirryn kyyläilemään tikuilla varmaan alkuviikosta, kun ei voi tietää tai edes arvioida, mikä kp se tulee. Tai tuleeko ollenkaan. Jännää, kun kerrankin tulee tikkuun kaks viivaa!! Pienet on ilot :D Aiemmin vaan r-testejä tehnyt niin aina ihan blancoja olleet :/

Hellou :)

Joo, joku kysyi niitä mun arvoja ne on tällä hetkellä nyt tsh 1.4 ja t4v 16.8 . Lähempänä 20 täytyy olla t4v . Ja tsh voi ajaa alas vaikka alle yhden jos se vaikuttaa oloon merkittävästi. Tietysti sit pitää seuraa arvoja tarkkaan ettei vaan mee liikatoiminnalle. Mulla on vuoden (10kk ) heitelleet arvot tsh19.8 -> 7.8 -> 15.9 ->4.7 -1.4 tällee ulkomuistista.. tuntuu et joku jäi välistä.. ja t4v taasen on tasasesti ollut nousussa. Sit ottivat vastikset joiden tulos oli 18. ( viitteissä)
Mä epäilen että mulla suurempana ongelmana toi arvojen sahaus sekä ylipaino . Mut en oo tästä lannistunut, vaan aloin lenkkeillä, ostin kaks fitfarmin dieettiä koska ne on ainoat jotka mulla toiminut. Joten ei muuta kuin etteenpäin eiks jeh! :)

Mulla ei oo mitään todettua kilpirauhasenvajaatoimintaa mutta mun arvot oli tsh 1.42 ja t4v 14. Tuo koe tosin otettiin päivällä että en tiedä onko nuo paikkaansa pitäviä arvoja. Oireita mulla kyllä on jotka sopis vajaatoimintaan. Ehkä pitäis pyytää uutta koetta ja mennä siihen heti 7-8 aamusta.

Joo suosittelen heti herättyä, sekin vaikuttaa kuinka paljon on kävellyt heilunut ja ollut hereillä :) ite meen suoraan sängystä :D
Toi t4v on sulla aika alhainen kyllä. En tiedä onko se viitteissä? Riippuu missä labrassa käy :) niiden viitearvot vaihtelee mikä on ihan pyllystä!

Oon käynyt yksityisellä.. Sielä oli t4v viitearvo 10-21. Joten sehän on sitten viitteissä..vaikka ehkä lähempänä alakanttia ku ylä...

Joo, se vaan että viitteissä ei oo yhtäkuin hyvä olo :( mulla kun t4v oli alussa 9.8 niin melkein kuollut olin. Makasin 1kk sohvalla päivät ja yöunia nukuin 11h! Päivällä jaksoin olla hereillä 30min pätkiä. Sitten mulle saatiinkin kokeet ja diagnoosi ja paraneminen alkoi sieltä.

Miulla oli t4v 17 ja on kuulemma hyvä..tsh oli ekoissa verikokeissa 4.6 ja siitä pikkuhiljaa alettiin hilaamaan alaspäin. Nyt km jälkeen se oli painunut 0.6 kun Thyroxin-annosta nostettiin plussan jälkeen. Annosta pienennettiin ja viikon päästä olisi verikokeet taas ohjelmistossa, jännä nähdä mihin on asettunut.

Juu sanovat että mitä lähemmäs 20 se on, sen parempi (endokrinologilla)
Mulla on kans labrat tuos ens kuussa, jänskättää oisko menneet alemmas , ja ruinaan noston 1,5mcg (100mcg tabuja syön) * muoks toivottavasti sun arvot ovat hyvät, ja pahoittelut keskenmenosta

Tämän päivän testi. Vieläkään ei ovisplussa mutta toivottavasti se siksi muuttuu.

Muokkaus. Onko teistä päiväinen testi tummunut eiliseen verrattuna? Alempi siis uusin, ja mun tuurilla onnistuin kastelemaan eilisen ja sotkemaan mustaa merkkaustussia siihen...:hilarious:

Liitteet

• 20161030_135049-1-1.jpg
    20161030_135049-1-1.jpg
    887.6 KB · Katsottu: 198
  • 20161030_140215-1.jpg
    20161030_140215-1.jpg
    307.6 KB · Katsottu: 226
Muokattu viimeksi:
Heh, oon samanlainen! Hengailen yhdellä amerikkalaisella samantapaisella sivustolla /app kun tää, ja siellä kans ystävät aina auttaa kun ei enää itse näe testiensä viivoista.. :D tämän kk ovis testi sato kuva alla
ImageUploadedByVau Foorumi1477832575.060234.jpg

Viima, mä sanoisin et ovis on ihan oven takana! Kyllä se alkaa jo tummumaan, mutta huomenna siinä sattaa olla sitten vieläkin tummempi viiva. :)

Tuli vaan mieleen että julkisella puolella ei kai niin tarkkoja olla kilppariarvoissa kun yksityisellä, mutta yksityisellä se maksaa paljon enempi :/
Tuli siis vaan mieleen kun tästä on joskus ollut keskustelua, niin varmaan kannattaa kysyy sitten kunnon arvot tai ne tulokset ja mitkä kokeet otettu :)

Takaisin