Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Triana, mä testaan viikonloppuna.. nyt kp 23/25. Välil järki voittaa ja lähes odotan, et kierto vaihtuu ja alan olla valmis inssi-kiertoon. Sitten välillä hämmästyn raudan makua suussa, kun juon vettä. Pyöräilessä vasemmalla puolella tuntuu jtn ja illalla kun rauhottuu. Mies kyllä kyseli, et taitaa menkat taitaa alkaa, kun suutun pienistä, loukkaannun mitättömyyksistä ja liikutun helposti.. mitä jos?!!

Pco:sta oli puhetta. Eli itsellä pco-tyyppiset munasarjat ja ainoa oire ollut epäsäännöllinen kierto. Kierto ilman lääkkeitä ois.. noh, ei mitään. Menkat parhaimmillaan oli teininä 2 kertaa vuodessa. Silloin syytettiin mun hoikkuutta, eikä asiaa tutkittu enempää. Diagnoosin sain keväällä. Oon lääkärin mukaan kaukana tyyppipotilaasta, mut mulla vaan sattuu olemaan monirakkulaiset nunasarjat.

Diku: Aattelin, että vasta kun jos täti myöhästyy. Kertaakaa en oo tän vuoden aikana testannu ku täti on ollu aika täsmällinen :grumpy: Oireet kyllä lupaavia mutta mietin taas että oliko viime kierrossa samaa. Womanlogiin kyllä oon nyt pari kk tosi tarkkaan laittanu kaiken. Muutama finni leuassa ja tissien turpoaminen täsmää, muut ei :wink Tiputtelua/tuhrua ei vieläkään, se kyllä monesti tulee kp22-24. Jännää :grin

Eltsi voi kunpa nuo sun oireet ois ihan muuta ku tätin tulo :wink

Täällä kans todettu pco-tyyppiset munasarjat ja siitä johtuva lievä ovulaatiohäiriö. Ovulaatio kyllä tulee joka kierrossa, mutta välillä aikaisemmin ja välillä myöhemmin. Verikokeilla todettu kaikki arvot normaalin rajoissa oleviksi. Mulla kierrot siis heittelee 29-36 välillä. Ekassa raskaudessa ovis tuli kp 15 ja tokassa kp 19, eli se ei sinänsä vaikuta raskautumiseen milläänlailla. Jostain syystä ei vaan jaksa pysyä elossa rv 6+ pidempään :sorry:

Seuraavaa kiertoa odotellessa, niin näkee miten clomit vaikuttaa munasolun kehittymiseen :)

Mua vähän harmittaa että menin siihen seuranta ultraan jo kp11. Olis pitänyt mennä vaikka kp13 joka oli ovisplussa päivä. Olis sitten nähny että onko munasolu oikeasti kypsä sillon irtoamaan. Nyt jäi vaan arvailujen varaan kerkeskö ne kypsyä tarpeeksi vai ei... No ens kierrossa meen vähän myöhemmin.. :)

Helinä, miten iso kysta se oli? Jos se oli vaan tyyliin 20-30 mm niin sehän voi olla folli :O Mun mielestä kystan ei pitäisi vaikuttaa ovistesteihin. Hmmmm... jatka o-testien tekemistä? Jos vaikka ovis pääsisi yllättämään :) Kunpa nyt asiat lähtisi etenemään oikeaan suuntaan teilläkin viimein!

Ja kyllä ne pistoshoidot pitäisi onnistua pienemmälläkin paikkakunnalla. Itsehän ne pistokset annetaan itselle kotosalla ja sitten on seurantaultrat niin kuin letrojen/clomien kanssa.

Terot voi aiheuttaa ns toiminnallisia kystia, jos ne aloitettaan ennen ovista. Silloin ovulaatiota ei tapahdu ja kasvanut folli jää kystaksi ja jossain vaiheessa yleensä poistuu itsekseen. Mulla oli vastaavanlainen kysta ivf-kierrossa (joko nuvaring ennen kiertoa tai synarela-sumute aiheutti).

Toi pco:n diagnosointi on mielenkiintoisen vaihtelevaa. Mullekin jossain ekassa ultrassa ikinä sanottiin, että on useita pieniä antrakkelifolleja, mutta silti ei ole pco:ta. Mitään muuta pco:hon viittaavaa ei ole. Ovuloin todistetusti itse joka kierto, mutta kierron pituus vaihtelee hieman, ovis on välillä kp 10-20. Sehän se "hauskaa" olisikin, jos olisi endon lisäksi vielä pco:kin!

LaraS, kiva kuulla että sullakin on kokemusta vehnän/sokerin/hiilarin vähentämisestä ja sen vaikutuksesta omaan oloon. Joo se oli aika ylläri, että paino nousi muutamia kiloja kun jätin sokerin ja vehnän pois :O Samaan aikaan aloitin vielä työn, jossa askelia tulee reippaasti yli 10 000 päivässä :D Mutta on kyllä olo paljon pirteämpi ja energisempi, kun maltan pysyä kaukana vehnästä ja sokerista. Ja se tietty kohottaa mulla mielialaa, kun ei ole endokipuja tällä ruokavaliolla ja saan nukuttua yöni :)

Esikko, hienosti viiva vahvistuu! :)

Diku, eli sullakin saattoi ruokavaliomuutos avittaa asiaa :)

Triana ja Eltsi, älkää piinatko meitä vaan testatkaa jo! :D ;)

Gatusa, hurjaa vauhtia siellä vaan viikot etenee! :)

Larissa kp 18, dpo 1 tai 2

Larissa, mietin että jos tänään laitan kotitestiin tilauksen niin ehtiikö perjantaiksi :grin Mulla siis ei oo kaapissa yhtää eikä oo koskaa ollukkaa. Jos pessimistinä tilais samalla niitä herkempiä ovistestejä.

Oliko mitä kokemuksia Sofin testeistä teillä? Tai mistä kannattas tilata ja mitä testejä? Kovin kalliita en viitti ainakaa nyt tilata ku aattelin mahdollisessa ens kierrossa tikuttaa ahkerammin että löytyykö sitä kunnon ovisplussaa oikeesti vai ei.

Triana: Sofit on ollu mun luottotestejä ja aina näyttäneet oikein! :-) Kotitesti-kauppa on myös hyvä ja nopea. Lisäks siellä on ollu hyviä alennuksia välillä :-)

Triana, mulla on sofista huonoja kokemuksia, mutta moni täällä tykkää niistä. Mulle antoivat usein tosi vahvaa viivanpaikkaa (harmaata) :O Jos tänään tilaat ennen klo 16 niin saattaa ehtiä jo huomiseksi ;)

Muoks. Ja muistaakseni Elaffy kertoi tuolla "plussa vai ei" -ketjussa, että sofi oli antanut selkeän vaaleanpunaisen haamuplussan testiajalla vaikka hän ei todistetusti ollut raskaana. :O

Muokattu viimeksi:
Mullakin on huonoja kokemuksia sofin testeistä, sekää raskaus että ovis :/ En oo saanu niillä ovista kiinni ja viivanpaikkoja antoi r -testit. Plus että mulla on sieltä tilatessa ollu tosi pitkä tilausaika vaikka oon maksanu pikakuljetuksesta erikseen :sorry: Raskauskeijulta saa myös pc testejä, mutta ovat kyllä siellä kalliimpia kun marketissa, nyt jos tilaa niin sieltä tulee tod näk jo huomiseksi testit.

Ehkä mä nyt sittenkin kallistun raskauskeijuun, pikaselauksella siellä näyttäs saavan joihinki ovistesteihin kaupan päälle raskaustestejä niin ei tartte erikseen tilata niitä jos en haluu hifistellä paremmilla testeillä :p

Diku: Oli tuttu gyne,tällä samalla yksityisellä oon nyt käynyt,tosin tämähän olineljäs ultra joka mulle tehtiin,2 oli viime kierrossa jossa ei vastetta ja yks oli viime viikolla jolloin löytyi johtofolli ja nyt eilen 5pv myöhemmin ei enää löytynytkään.
Pätkis ja Larissa Minulle tämä terveystalon yksityinen gyne sanoi kun kyselin jatkosta että mitä vaihtoehtoja on niin puhui pistoshoidoista ja että hän ei niitä pysty antamaan että Oyssista käy joskus joku yksityinen lääkäri täällä joka niitä saa antaa mutta hän käy harvakseltaan ja että hänellä on se osaaminen,ihmettelin itsekin että mitä tällä tarkoitti kun olen ymmärtänyt, että ne itse pistetään,mistä lie edes sit puhunut. Varmaan tarkoitti jotain ihan eri juttuako sit. Tässä edellisessähän kierrossa minut ultrattiin kp.13 ja 15 ja johtofollia ei löytynyt,joten aloitettiin terot mutta ilmeisesti siellä sitten kuitenkin olisi sellainen ollut joka jäi nyt terojen takia irtoamatta ja muuttui kystaksi,näin ymmärsin.
Larissalle vielä että kysta oli mitoiltaan 37x44mm, eli ei voi olla folli?

Muokattu viimeksi:
Mä piinailen sitten Trianan ja Eltsin kanssa myös! :) Nyt kp 24/25-29. Jos maltan ja menkat ei ala ennen, niin lauantaina voisi testata. Ei kauhean montaa testiäkään ole, niin ei "turhan" takia viitsisi vielä tehdä. Vahva tunne on, että menkat alkavat!! Ja samaan aikaa on kauheasti "oireita"... Tietenkin. laughing7 Eilen tärisin edelleen peittojen alla ja tänään on tullut aivasteltua vaikka kuinka! Mutta ei kumminkaan kunnon flunssaa vielä (*kopkop*) ole tullut! Ja tänään tuli ehkä vähän huono olokin... Ehkä mä vaan kuvittelen. :grin:grin Sitten tietty perus vatsajomottelut ym, mitä muutenkin on joka kuukausi..

Noniin, tilattu 21kpl ovistestejä ja niissä tulee mukana 2 raskaustestiä niin voin pissiä ne negoiksi viikonloppuna jos siltä tuntuu :shy: Oon sitä mieltä että raskaana en ole, vaikka osa oireista onki lupaavia. Olin viimeksi niin rikki tädin tulosta että en tiiä miten sen kestää taas ku toivoo niin kovasti :sad001

Helinäkeiju, joo ei noin iso kyllä voi olla folli. Kysta tai keltarauhanen. Oiskohan se lääkäri puhunut sitten joko pistoshoidosta johon yhdistetään inseminaatio tai sitten ihan ivf:stä...?

No niin alkakaas testailemaan leidit, ei saa pitää meitä jännityksessä ;) Täällä on ollut niin hieno plussa-aalto, että sille pitää saada jatkoa! :)

Hyvä pätkis,kerrohan sitten minullekin mitä vastaavat.
Inseminaatiosta tai ivf.stä en usko että puhui kun olen kertonutkin etten niihin vielä ole halukas,että ensin haluan kokeilla muuta. Pitää kattoo lähtiskö sitä vielä sinne julkiselle jonottelemaan,tosin ei sielläkään edullista ole kun pitää kummankin olla ja periivät kummaltakin polimaksun erikseen ja sit pitää viel ottaa molempien vapaaksi se päivä ku menee usemapi tunti niin aina kallista on. ja smaa tietty sit kun sais joskus sinne lääkärille sen ajan.

Helinäkeiju, onko teillä miten pitkä matka käydä julkisella? Me on tehty niin, että perus polikäynnit, ultat yms. olen käynyt itsekseni, kun on tarpeeksi vaikea sumplia omat työvuorot saati molempien. Munasolupunktiossa mies oli kyllä sitten mukana :)

Muoks. Te ketkä käytätte foorumia koneella, katosiko teiltä mahdollisuus reagoida muiden viesteihin? Mulla on viestien alareunassa vain vaihtoehto "tykkää", muut tyyliin "sympatiaa" ja "optimistinen" katosivat :O

Takaisin