Helinä, miten iso kysta se oli? Jos se oli vaan tyyliin 20-30 mm niin sehän voi olla folli :O Mun mielestä kystan ei pitäisi vaikuttaa ovistesteihin. Hmmmm... jatka o-testien tekemistä? Jos vaikka ovis pääsisi yllättämään :) Kunpa nyt asiat lähtisi etenemään oikeaan suuntaan teilläkin viimein!
Ja kyllä ne pistoshoidot pitäisi onnistua pienemmälläkin paikkakunnalla. Itsehän ne pistokset annetaan itselle kotosalla ja sitten on seurantaultrat niin kuin letrojen/clomien kanssa.
Terot voi aiheuttaa ns toiminnallisia kystia, jos ne aloitettaan ennen ovista. Silloin ovulaatiota ei tapahdu ja kasvanut folli jää kystaksi ja jossain vaiheessa yleensä poistuu itsekseen. Mulla oli vastaavanlainen kysta ivf-kierrossa (joko nuvaring ennen kiertoa tai synarela-sumute aiheutti).
Toi pco:n diagnosointi on mielenkiintoisen vaihtelevaa. Mullekin jossain ekassa ultrassa ikinä sanottiin, että on useita pieniä antrakkelifolleja, mutta silti ei ole pco:ta. Mitään muuta pco:hon viittaavaa ei ole. Ovuloin todistetusti itse joka kierto, mutta kierron pituus vaihtelee hieman, ovis on välillä kp 10-20. Sehän se "hauskaa" olisikin, jos olisi endon lisäksi vielä pco:kin!
LaraS, kiva kuulla että sullakin on kokemusta vehnän/sokerin/hiilarin vähentämisestä ja sen vaikutuksesta omaan oloon. Joo se oli aika ylläri, että paino nousi muutamia kiloja kun jätin sokerin ja vehnän pois :O Samaan aikaan aloitin vielä työn, jossa askelia tulee reippaasti yli 10 000 päivässä :D Mutta on kyllä olo paljon pirteämpi ja energisempi, kun maltan pysyä kaukana vehnästä ja sokerista. Ja se tietty kohottaa mulla mielialaa, kun ei ole endokipuja tällä ruokavaliolla ja saan nukuttua yöni :)
Esikko, hienosti viiva vahvistuu! :)
Diku, eli sullakin saattoi ruokavaliomuutos avittaa asiaa :)
Triana ja Eltsi, älkää piinatko meitä vaan testatkaa jo! :D
Gatusa, hurjaa vauhtia siellä vaan viikot etenee! :)
Larissa kp 18, dpo 1 tai 2