Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Eltsi, voi kumpa

Ok, täällä on taas mieli niin maassa ettei mitään järkeä, vedin tossa huuto-itkut isännälle kun tuntuu et masentaa niin törkeesti ettei mitään järkeä. on jotenkin kaikki vähän huonosti. ja mieskin on niin vaikea välillä. Argh! Nyt teen niin nolon ja ihan oikeasti hävettävän tunnustuksen: oon alkanut kattoo kadulla ihmisiä, joilla on lapsia tai vaunut mukana, pahasti. Oikeesti oon kurtistanut kulmia! No ei kai se nyt multa pois ole jos jollain on lapsia, haloo! Lisäksi vähän pelottaa et kun on koko ajan tällänen alakuloinen fiilis niin ei muhun mikään vauva halua tarttuakaan.
Voi tätä itsesäälin määrää :sad001

Ilpuri, ymmärrän... ootko käynyt missään juttelemassa, itseäni se helpotti silloin esikoisen yrityksen aikana. Olin aika pohjalla ja ex-miehestä ei paljoa tukea silloin ollut. Voimia sinne!!! <3 voi kumpa sinnekkin pian se plussa hiipisi. <3

Murkku, oon käynyt joskus itseasiassa muutamamn vuodenkin juttelemassa asioista, lopettelin sitä juuri kun tapasin mun miehen. Nyt jotenkin tuntuis tyhmältä mennä "vaan tälläsen" asian takia. järjellä pystyn kuitenkin itselleni perustelemaan, se vaan kun tunne puoli ei tule mukana. Ja vaikka mun mies onkin mulle rakas, se on enemmän järki-tyyppi. Mikä tekee siitä vähän kuitenkin hankalampaa.

Voi Ilpuri. Ei tää oo PIKKU juttu. Lapsettomuus koskettaa valtavasti. Vaikuttaa niin moneen asiaan ja lähes tauotta. Mene ihmeessä juttelemaan jos vähänkin tuntuu siltä. Älä vähättele. <3 Iso voimahalaus. Ja niiiiiiiin toivon että plussa napsahtaa sinulle pian. Todella olisit sen ansainnut. <3

Plussatuulia tähän ketjuun. <3

Oi esikko,tämä luo taas uskoa itseenikin,eli sinullakin oli tässä kierrossa nuo letrot ja ovis tuli kp.18?
Pätkis: oot ihan oikeassa,että pitää olla tyytyväinen että ovis tulee sitten kun folli on valmis,taas vaan alkaa jänskättää tuo huominen ultra että miten kysta on vaikuttanut.
Ilpurille isot halit täältäkin,lapsettomuus on tosiaan todella raskasta ja vaikuttaa niin moneen asiaan,jospa teillekin se oma pieni vielä tulisi. Voimia.

Esikko, laita kuvaa testistä :)

Helinä, mullahan on tässä kierossa myös letrot käytössä ja ovis on "vasta " nyt kp 16 tai 17. Yleensä olen letrojen kanssa ovuloinut kp 10-12 ja luomunakin aiemmin. Eli toivoa on :)

Ilpurille halaukset <3 ehdottomasti kannattaa mennä juttelemaan murheista jos siltä tuntuu. Mulle tämä lapsettomuus/endometrioosi on ainakin tähänastisen elämän isoin kriisi

Eilen juili molempia munasarjoja, toivotaan että irtoaisi pari munasolua ;)

Larissa kp 16, dpo 0?

Voi Ilpuri! Voimahalaus sinne! Lapsettomuus on rankkaa, ei sitä tartte väheksyä. Itse asiassa se voi olla elämän suurimpia kriisejä. Tsemppiä kovasti <3

Mulla teki heti keskenmenojen jälkeen pahaa kattoa, kun tuntu just silloin kaupassakin, että joka toinen on raskaana ja sit joka toinen just synnyttäny ja on pienen vauvasa kaa kaupassa. Ihmeen nopeesti se katkeruus meni ohi, kun oon kauan jo haalinut noita odottavia ja pienten vauvojen äiti tilejä tuonne instaan. Mut se katkeruus siltikin, että miksi mie en saa pitää vauvoja loppuun asti mahassa niin se katkeruus on yhä. Oon käyny juttelemassa kesäkuust lähtie ja vasta 2vkoa sitten otin itse sen aiheen puheeksi, kun jotenkin odotin, että se hoitaja ottaa sen puheeksi.. En vaan kehdannut puhua siitä itse vaikka oisin halunnu. Mut se, kun otin lääkärin kehotuksesta naistenpolilla neuvosta vaarin ja aukasin itse suuni viime höpöttelyajalla, että haluan puhua keskenmenoista ja sen aiheuttamist peloist tulevia raskauksia varte, niin se autto. Vuodatin kaikki jopa lapselliset ajatukset tai mun mielest lapselliset, mutta ajattelin, että annan palaa, että ei ne muute tuu ulos jos en anna tulla. Joten suosittelen puhumaan vaikka kuinka lapselliselta tuntuu tai pieneltä!

Mut itse täällä odotan kauhuin torstaita.. En haluis tädin tulevan, mut kerta se eile näytti negaa niiin se siitä sitte... Perce. Vaikka osaan ottaa sen sillee, että no sit ei tärpänny ei voi mitään, mutta kyllä se silti kirpasee, kun miettii, että kolme vauvaa ollu massussa ja joist yhen piti olla syntyny jo ja kahen syntyä 2kk päästä niin.. Äh.

On tää rankkaa, ihana että monet on hakeneet jutteluapua ja saaneet sitä :)
Meille naistenklinikalla sanottiin, että päästään lapsettomuudesta juttelemaan, jos koetaan tarvetta.
Tää on mulle tosi iso ja hankala asia sulattaa, mut koen pärjääväni ilman ammattilaisten keskusteluapua, ainakin toistaiseksi.
Mies kuuntelee ja nykyään ymmärtää :D äidin ja anopin kanssa puhunut. Yksi läheinen ystävä tietää tästä vaikeudesta ja kuuntelee mielellään.

Mua on jotenkin alkanu pelottaa keskenmenot, vaikkei sellasta ikinä olekaan ollut. Tuntuis kamalalta tosi pitkän yrityksen jälkeen viel kokea sellaista :/

Tuli jotenkin suru Pilvilinnan jutusta, kuinka yhden olisi pitänyt jo syntyä ja seuraavien pian :(<3

Larissa, toivottavasti tärppäis ilman hoitoja! Mä jännäilen sun seurana seuraavat pari viikkoa :D

Esikko, laita vaan kuvaa! Niitä on kiva katella Tota pahoinvointia ei kyl oo ikävä, mut hyvän asian puolesta voi vähän voida huonosti ;)

Meritähti kp 19/30-32 dpo 1

Esikko, hirmuisen paljon onnea!! Ihanaa teille tulee Murkun kanssa juhannusbebet :dummy1::dummy:

ON: Kävin lauantaina sielä jälkitarkastuksessa ja selvisi, ettei kohtu olekkaan vielä kokonaan tyhjentynyt :( Selvisi myös, että alkio oli ilmeisesti lopettanut kasvunsa jo 6+4 eli ihan pari päivää sen jälkeen kun kävin ultrassa todistamassa pienen sykkeen. Nyt sitten odotellaan negaa r-testiin tai sitten joudutaan kaavintaan tai lääkkelliseen tyhjennykseen. Sain muuten nyt myös reseptin clomeihin, että kunhan tästä keskenmenosta selvitään, niin pääsen sitten seuraavassa kierrossa itsekkin kokeilemaan noita clomeja. Kattotaan miten käy.

Hmm.. tein sitten aamulla o-testin. Tiedän, et on liian aikaista tehdä r-testiä ja o-testi osui silmään. Sainkin lähes tasapaksut viivat. Mulla kyllä on pco-tyyppiset munasarjat ja oon jostain lukenut, et silloin o-testiin saa viivoja läpi kierron.. en tiedä, en oo aikaisemmin kokeillu.. aamulämmöt ei ollu koholla. Huoh. Oispa jo ensi viikonloppu! :D

Eltsi, kp 21/25 dpo 10, välikierto

Alina, pahoitteluni! <3 :( noi on vaan asioita joita ei toivoisi kenenkään kokevan... hienoa, että jatko suunnitelmat on jo tehty. <3 voimia sinne!

Eltsi, voi kumpa ovistesti viittaisi tulevaan raskauteen! :)

On: viivat vahvistuu täälläkin. Tuli niin helpottunut olo aamulla. Nyt vaan odottelen torstaita. :) toivottavasti digit kerkee tulla ennen sitä postista, silloin ajattelin tehdä toisen digin, niin olisi viikko ekasta digistä. :)

Muurahainen ja pikkuinen 4+0
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/10/10/piinapaiva-11-ja-pregcheck-plussa/

Meritähti90: Ihana kuulla, että siulla on noin paljon ihmisiä tukemassa sinua! :Heartred
Mulla ei oikein oo kuin tuo höpöttäjä hoitaja.. Niin joudun itse pyörittelemään päässäni pelkoja ym melko usein. Ei ole ystävää jolle uskoutua eikä mieskään hirveemmi jaksa kuunnella näistä miun tuntemuksista ollenkaa. Sen takia miun viestit saattaa olla jotenkin omituisia, kun pelot jyllää ja silti haluis toisen lapsen, mut se kaikki pelko.

Vieläkö joukkoon mahtuu...?

Mulla ikää pian 34v, kumppanin puuttuessa jo reilu 10 vuotta haaveillut lapsesta. Kävinkin n. 12 v sitten epäsäännöllisen kierron takia tutkimuksissa ja pco oli diagnoosi. Mitään hoitoja ei aloitettu, kun en tarvinnut ehkäisyä, niin en halunnut lisähormoneilla sotkea valmiiksi sekaisin olevaa kiertoa. Metformiinia muutama vuosi sitten toivoin ja kyselin, mutta gyne ei aloittanut, kun sokerit oli normaalit. Rasituksia ei tietenkään edes tehty :shifty:

Nyt pian 10 kk oltu yhdessä mieheni kanssa, pikakihlat 2 kk seurustelun jälkeen ja vaikka osoite on eri, niin ykkösöitä on erillään nukuttu koko aikana eli käytännössä yhdessä eletään. Ehkäisyä taidettiin käyttää eka kerralla, mutta sen jälkeen jätettiin pois. Niin varma olo parisuhteesta heti alkuun, että tämä on se mun ihminen :smiley-bounce015

No, ilman ehkäisyä siis 9 kk mennyt. Joka menkkojen alkaessa mulle kamala pettymys, ihan ekoista tän miehen kanssa yhdessä olosta lähtien. Ollaan tjottaillen menty; tiedossa on mun hormoniongelmat, taitaa isäntä pelätä "vikaa" myös itsessään :sorry: Tässä vuosien saatossa siis lapsettomuus ollut mulla käsiteltävänä ensin kumppanin puuttuessa (pco jo tiedossa) ja nyt konkreettisesti.

Varsin lääkärille ajan, aion pyytää metformiinit, kun niistä olen pco:n suhteen lukenut paljon positiivisia kokemuksia :) kierto mulla huitelee 28-44 välillä, nykyinen lähentelee kohta kp50. Kaks rt jääneet negaksi tässä kierrossa, ovis saattoi olla muuan päivänä, tai sitten ei...

Onko täällä kenelläkään kokemuksia metformiinista??

Yksikseen näitä asioita kanniskelen, tuntuu ettei miestäkään halua rasittaa omalla kaipuulla. Hänelle tuli kyllä pettymyksenä myös tuo tämän kierron nega; ekasta kerroin, toisesta en enää maininnut. Itsellä oli toive, että jos sittenkin.. Suhteen aikana pari kertaa aiemminkin negat tikuttanut ja silloin heti melkein myös menkat alkaneet. Mutta ei nyt. Loppuviikosta kai seuraava testi, jos ei japaninlipuksi sitä ennen mene.:depressed:

Takaisin