Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku, kai se kroppa elättelee toiveita ja uusia "oireita", en oo kyllä oireita enää aikoihin sillain kyttäilly ku aina ne meni vikaan :hilarious:
Mut en muista et ois tollasta tullu aiemmin, nykyään kyllä kostee kausi jatkuu oviksen jälkeen aika pian. Tajusin vasta kun tänne kirjotin et hitsi on jo dpo 7, nyt alkaa sit testit syyhyttään kun ton tajusin :grin Mutta toivotaan että nyt tulis meille kaikille hyviä uutisia ja lisää plussia tähän ketjuun, ja ens kesänä paljon kesävavvoja :love7

Muokattu viimeksi:
Hei en ole kerennyt aikoihin lukea viestejä. Vauva on vienyt kyllä ajatukset muualle. Ikävä on teitä ollut ja ajatuksissa olette.

Murkku; onko miehesi tosiaan suostunut hoitoihin? Jos näin on niin aivan mahtavaa!!!♡♡♡ ja siirtoonki pääset/pääsit!!! Miten nopeasti asiat etenee!!!

Larissa: harmi ettei pakkaseen päässyt yhtään. Ja siirretty alkio ei jaksanut matkustaa syliin asti. Pahoittelut!

Oliko pipanat plussannu! Onnea!

Onnea muillekin pussista ha pahoittelut negasta.

On. Täällä poika yli 4300g. Pieni ja reipas. Voidaan hyvin. Enterorokko sairastettu tälle syksyä. Syksy on kaunista. Harmittaa vaan kun puista tulee paljaita ja mun kaamos ahdistus kun on harmaata ni lisääntyy. Lenkkeillyt olen uutterasti. Kohdun laskeuma synnytyksestä muistona. Siihe ens kuussa hoitoa lantionpohja fyssarilla ja kohdun poistoa lääkäri uhkasi. ..ja ikää 29... ei oo mun lapsi luku vielä nii täynnä että sinne poistoon menisi.

Larissalle suuret pahoittelut ja halauksia <3

Murkku, voi että toivon teille onnea miljoonasti ettö pikkuinen pysyisi matkassa vielä syliin asti <3

Helinä, kurjaa miehesi suhtautuminen. Toivottavasti ajan kanssa asiaa sulatellen muuttaisi mieltään.

Täällä tunteet yhtä vuoristorataa km. Jälkeen. Yritän vielä totutella ajatukseen etten ole enää raskaana. Yritys uuteen raskauteen ei tunnu yhtään mieluisalta. Ikävä "pikkuistamme" on niin suuri. Olen niin pettynyt ja surullinen.
Vedin tähän kiertoon letrot, mutta hyödynnettiin vain kerran joten eipä ole tässä kierrossa mahdollisuuksia.
Tänään kp. 18/29-31.

Hurjasti onnea murkulle! Tarrasukkia matkaan!!

Elisenda, onpa kamala lääkäri! Laita palautetta menemään ja vaihda lääkäriä. Ei noin voi toimia :/

Pätkikselle isot tsempit! Toivotaan, et annosnosto auttaa. :)

Helinäkeiju, tunnen tuskasi! Tää on todella rankkaa. Tsemppiä paljon! Toivottavasti miehesi leppyy pikkuhiljaa ajatukselle hoidoista.

Miten tämä lapsettomuus on vaikuttanut teidän parisuhteisiin? Tää on kuitenkin niin iso ja raskas asia, ja niinkuin Helinäkeiju sanoi, aallonpohjia ja odottamista on - yhtä vuoristorataa! Mitkä ovat teidän selviytymiskeinot vaikeista ajoista? Onko mies kokoajan mukana?

Kiitos kaikille. Kyllä uskon että leppyy ajatukselle,hän on juuri sellainen että pitää antaa sulatella aina hetki,niinkuin miehet yleensä. Haluaa että katsotaan ensin tuo yksityisen gynen seurantaultra ja että mitä sitten jos ei siellä tärppää. Hän on hitaasti lämpeävä ja minä sit oon monta rautaa tulessa,mulle kaikki nyt heti- tyyppi. Tiedän ettei rankempiin hoitoihin oo lähdössä ihan heti,varmaan saa niihin suostutella,että hänet saa mukaan,mutta jospa sitten joskus jos niiden tarvis on. Onneksi sentään sain simppanäytteen antamaan kesällä,se on jo iso voitto.Itse tietty haluaisin että asiat etenenisi nopeammin,mutta aion käydä nyt yksityisellä jos letrot ei auta ja hän keksii jotain muuta mitä kokeilla. Aukkarin haluaisin kyllä että tehtäis suvussa olevan endometrioositaustan takia. Huomaan vaan että välillä tunteet on niin pinnassa ja väliin hermot kireellä että sit tulee miehellekin avauduttua kunnolla :p

Helinä, voi ei tuota sun tilannetta! Kannattaa just antaa vähän aikaa miehellensi kuten Murkku sanoi. Mut tosi inhottavaa myös tuo sairaalan puolesta!

Mami, mulla on kans noita samoja oireita pari päivää oviksesta ja valitettavasti ei ole vielä ainakaan merkinneet mitään :D

Lucky, mukava kuulla kuulumisia! Hienoa et pieni voi hyvin! Toivottavasti pääset vain pienellä hoidolla kohdun laskeumasta

Jennie, kurjaa että on noin huonot fiilikset. Varmasti ottaa aikaa ennen kun voi yrittää uutta hyvällä sydämellä. Ehkei kannata vielä sitä stressata jos ei ole valmis.

Murkku, ihania siirtokuulumisia oli! Nyt vaan käsiä ristiin että siellä pieni tarttuu mukaan. Ihanuutta! <3

Ilpuri, joo mullakin käy aina nini että tulww jotain uusia juttuja mutta menkat ne aina silti alkaa :D Mietin vaan että mikähän sen aiheuttaa, siis esim toi eggwhite tossa kohti kiertoo. Johtuuko se jostain hormooni jutusta vai mistä :D

Eltsi, meillä 1-2 vuotta meni mun kuumeillessa ja nyt kolmantena vuonna oon huomannut vasta et miehessä on sellasia pieniä piirteitä vauvan suhteen. Esim nyt kun ostettiin auto, se meni kattoo merkin suosittelema koira verkkoja ja sano et tuus kattoo täällä suositellaan tälläsiä turvaistuimia. Ja välillä se kertoo jos on nähnyt kaupassa vauvan et kui pieni ja epäaidon näkönen oli. Et oli näyttänyt ihan nukelta kun eihän kukaan voi olla noin pieni.
Mulle itselleni seksi ei oikein maistu. Se mua ehkä yhtenä suurimpana asiana ärsyttää. Haluisin tulla raskaaksi jo senkin takia et seksiä ei tartteis harrastaa jostain tietystä syystä vaan siksi koska haluaa.
Miehelle yleensä suunnilleen kerron mikä vaihe kiertoa on mut testit teen yksin.
Selviytymiskeinoista en osaa paljoa sanoa, yhteinen puhuminen tietenkin. Mieheni onneksi järkeistää paljon. Nyt kun menkat alkoi niin mun mies oli vaan et " no ei auta kun vaan sun jatkaa treenaamista, rukoillaan ja nussitaan" :D
Me ollaan molemmat uskossa ja uskon et meille se on antanut voimia jatkaa näin kauan. Vaikka mulle välillä tulee mieletön epätoivo ja paniikki ja malttamattomuus silti mulla on ollut koko yrityksen ajan tosi vahva tunne että me tullaan saamaan vauva.
Lisäksi mun yks ystävä oli nähnyt unta että meillä oli pieni, huippukaunis tytär, ja tän mun ystävän tällästä oudot unet on aina toteutuneet :)

Mami, joo tuo on just noin! Ja mulla on myös niin että jos joku täällä foorumilla jotenkin oudosti oireilee ja tärppi käy mä saan samat oireet :D en muista et oliko Minni vai Maggie, mut jompikumpi tunsi kiinnittymisen tosi voimakkaasti yöllä niin eiköhän mullekin ihan sama käynyt. Heräsin joskus neljältä ihan hulluun vihlontaan ja pahoinvointiin, enkä saanu unta enää. Heistä molemmathan on jo vauvan saaneet ja mä en :D

Luulen et siinä on jotain alitajuista mukana

lucky inshaAllah fyssari auttaa ot viel noin nuori.... meil tyttö flunssas ja ukko, ite raskaana ja kuuntelen ukon valitukset sun muut ja yritän jaksaa...

tsemppii kaikille!!!

heh hyv min aloin tekeen iltapalaks couscousia ja viinirypäleit ku alko tekeen mieli, ukko yritti alkaa sekaantuu olkkaris mua iltapalaan et pitää laittaa lisää oliiviöljyä ni katoin et uskallappas vaan tunkea mun iltapalaa sotkemaan.

Pikakommentti

Egg white -limat luteaalivaiheen aikana johtuu estrogeenista, joka kohoaa noin puolessa välissä luteaalivaihetta. Eli ihan normaalia, oli raskaus alkamassa tai ei :)

Lucky, kiva kuulla susta mutta harmi että on kohdunlaskeumaa :/ onko jo niin paha että oikeanlaisella jumpalla ei saa korjattua?

Helinä, voi sun tilannetta :( miksi ihmeessä miehen olisi jo nyt pitänyt olla mukana??? Meillä Kys:llä miehen läsnäolo oli pakollista vasta ivf-infossa. Ihan paskaa!

Elisenda, komppaan muita että sun pitää päästä paremmalle gynelle joka myös ultraa ja ottaa kierron kartoitukseen liittyvät hormoniverikokeet. Itse painin samojen ongelmien kanssa heti siitä lähtien kun ehkäisy jäi pois, eli tiputteluvuotoa ja epämääräisiä kipuja mm munasarjoissa. Meni 1,5 vuotta yrityksen aloittamisesta niin sitten pääsin kunnon tutkimuksiin ja endo löytyi. Toivottavasti sulla ei ole yhtä paska tuuri :/ mutta ylimääräiset vuodot ja kivut ei ole normaalia!

Nyt en ehdi muille kommentoida, mutta taustalla olen ja hengessä mukana <3

Ilpuri, hahhaa voi ei :grin joo varmasti on jotain alitajunnan juttuja osa.

Larissa, ihana tietopankki kiitos vastauksesta :happy:

Mä olen itkenyt pitkin päivää. Olen aivan surullinen. Aivan rikki. Oon 2 yönä herännyt menkkakipuihin ja tänää töissä oli myös aika hirveää... Kauhee paine alapäässä kun ois ponnistamistarve? En tiiä menikö henkinen kipu fyysiseksi kun en ole ennen menkkakivuista ees kärsinyt. Esikoinen halusi lainata äidille autoja kun äidillä on paha mieli.

Hyvä ystävä sai pojan ja toinen sai Ultrassa tietää että on 10vk oletettua pidemmällä.

Todella raskas päivä. Nokka kohti parempaa.

Noi oireet on just ku sekoittaa pään..samoja oireita ku raskautuneilla mutta silti ei itellä oo napannu.:bored:

Mä täällä ihmettelen niukkoja menkkojani..alko pari päivää aikasemmin ku normaalisti ja hyvä jos vuorokauden kesti. Ilman oireita alko ja illal oli vähän maha kipee mutta sit loppu melkein yhtä äkkiä ku alkoki..pyyhkies vähä tulee tuhrua. Edelliset kesti pari päivää,niukat nekin. Yleensä sellanen 2-3 päivää kestää.
:goodnight

Mimmma, se on välillä näin. Lohduttavaa että meistä varmasti joksikin on välillä ollut tuossa tilassa ja jokainen siitä myös nousee. Mene nukkumaan ja yritä miettiä jotain muuta. Välillä kun mulla on liikaa vauva mielessä oon pitänyt foorumitaukoa ja en oo ees käynyt lukemassa. Mua se on helpottanut kun sillon ei tuu niin paljon ajateltua asiaa.
Halauksia ja voimia sulle! <3

Pipanat paljon onnea, toivon niin että pieni pysyy matkassa! :)

Myy, hyvä että sait letrot. Mulla ei ollut mitään niiden lisäksi, hyvin toivat oviksen yksinäänkin.

Elisenda joo oli kyllä käsittämätön kommentti, johan luulisi että noin tiukka määräys seksin suhteen tuo paineita kenen tahansa parisuhteeseen. Ja tosiaan monella tärppää paljon vähääkään vähemmälläkin.

Ilpuri pahoittelut. :sad001

Murkulle onnea onnistuneesta siirrosta ja siitä että saitte vielä kavereita pakkaseenkin! :)

Äh nyt en muista mitä muuta piti kommentoida. Ollaan viettämässä vielä viimeistä mökkilomaa. Laskettuun aikaan noin kuukausi, mutta synnytys ei tunnu sen läheisemmältä kuin pari kuukautta sitten. Ei pelota (vielä) eikä toisaalta ole edes malttamaton olo. Oon jotenkin niin vaikea kuvitella, millainen vauva-arki tulee olemaan.
Beisla rv35+6

Lucky, juu miehen mielipide muuttui tossa kesän aikana yhtäkkiä, vieläkään en oikein tiedä mikä siihen vaikutti. No lääkärihän sanoi silloin että jonoja ei ole ja meillä on sijainnin takia maksusitoumus yksityiselle, niin tässä sitä nyt ollaan piinailemassa tarttuuko pikkuinen mukaan vaiko eikö... aika hurjia päätöksiä siellä joudut tekemään, toivottavasti ei ihan poistohommiin jouduta vielä. <3

Jennie, kiitos <3 tuntuu niin pahalta sun puolesta. Voimia sinne! <3

Eltsi, kiitos <3 just kysyttiin toisessa ketjussa myös tosta lapsettomuuden vaikutuksesta parisuhteeseen. Pohdin pitkään mitä vastaan, kun en oikein ole huomannut mitään muutosta paitsi nyt ollaan lähennytty vielä entisestään hoitojen aikana. Me ei riidellä meidän suhteessa, en muista oltaisko koskaan edes huudettu toisillemme?!? Mä joskus saatan möksähtää hetkeksi, mutta sitten aika nopeasti sen unohdan tai asia selvitetään heti.
Miesten kanssa täytyy välillä olla ymmärrystä aika lailla, joskus se meinaa unohtua. :) Varsinkin meillä silloin kun tuloksia saatiin ja prosessoitiin eritavalla asioita. Hoitoja ja tutkimuksia mun miehen vaan piti sulatella minua enemmän. Sekään ei riitaa aiheuttanut, mutta harmitusta ja pahaa oloa mulle. Ja sitten taas mies lohdutti minua.

Ilpuri, kiitos <3

Mimmma <3

Beisla, ihana beisla ikävä ollut! :) ihanaa sulla siellä kohta jo vauva-arki alkaa! <3

On: Tänään on ollut välillä hirmu onnellinen olo, välillä alkaa kuitenkin pohtimaan todennäköisyyksiä. Miten pieni mahdollisuus se oikeasti on että siirretty alkio tarttuu kiinni, tai tarttuu kiinni ja oikeaan paikkaan. Monen monet kommentit ja tsemppi viestit taas lohduttaa ja antaa voimaa. <3 Pahoin pelkään, että kuitenkin täällä tiputaan taas korkealta ja kovaa...

Gatusa: oletko sä raskaana? Nyt meni mulla pahasti ohi lukrmiset!!! Onnea tuhannesti!

Larissa : niin tuo lääkäri sanoi että ainoa korjaava hoito on poisto jos lapsi luku on täynnä. Lantionpohja lihakset ei tue kuin hitusen kohtua samoin syvistä lihaksista ei paljoo apua ole. Esim. Salilla ei kannattaisi käydä koska jokainen liike saa aikaan kohdun alueelle paineen joka voi murtaa tuki kiinnikkeet ja sit koko kohtu tippuu entistä alemmas. Väitti ettei kohdun kiristys laser hoidosta olisi apua. . Pakko olla jotai ei niin radikaalia.. mut tuoki kiristys vasta sitten kun lapsiluku ON täynnä. .. en oo oikeen sinut vielä tuon alakerran kans ni ei ees oo mahdollista saada vauvaa kun ei seksi maistu yhtään. .. ja pitäis odotella muutenki tovi ennenku 3 alkaa yrittää.

Ilpuri, tykästyin sun miehen kommentiin! Loistava asenne ja huumoria silmänurkassa! :D Teilläkin on niin pitkä yritys takana, et se on toivottavasti vahvistanut teitä! Kovasti tsemppiä!

Muurahainen, en huomannutkaan, että jossain muualla kysyttiin tätä samaa! Tää on jotenkin mielenkiintoinen aihe, koska ihmiset reagoi isoihin asioihin eritavalla. Ihana kuulla, että sullakin mies on läsnä vaikka eri tavalla prosessoittekin asiat. :) tuntuu, et miehet usein tarttee vaan enemmän aikaa..

Me ollaan tultu siihen tulokseen, että kun näin ison vastoinkäymisen voittaa, niin se vaan tekee meistä pirun vahvoja! Tällaisen jälkeen selvitään mistä vaan :) mies on ollut alusta asti mukana, selitän hänelle naisen biologiaa ja mitä milloinkin tapahtuu. Erillaisia ollaan siinä, et hän ei osaa muille puhua asiasta. Itse taas puhun mielelläni lapsettomuudesta ja hoidoista, se helpottaa omaa oloa. Onneksi on hyviä kavereita, joille puhua niin ei tartte vain miestä rasittaa samoilla jutuilla!

Takaisin