Ei tää voi olla näin vaikeeta!

No nyt on purkki viety,me onneksi saatiin se kotona tehdä ja toimitin sitten purkin labraan,alustavat tulokset tuli,määrällisesti oli hyvä, te jotka tiedätte jelppaisitteko onko tämä ok? suoraan liikkuvia 0% kiemurrellen liikkuvia23% paikallaan liikkuvia 19% liikkumattomia 57% lopulliset tulokset tulee sitten 3vk päästä.muut kohdat oli ok.
Voin vain Rive kuvitella miten on jänskättänyt,arvaa naurattiko kun vein näytettä ja uori labratutkija mies avasi oven ja kaivoin tissivälistä näytteen että tässäpä oli tämä. (sain ohjeeksi pitää lähellä omaa kehoa,ettei kylmety :D)

oon ihan stressin partaalla kun googlettelen, enkä tajua nuita tuloksia... hoitajallekin aika siirtyi viikolla... eli kaks viikoa pitäisi odotella tuloksia... onko siis ok jos a+b+c on yhteensä yli 40% vai onko toivotonta kun a+b.n tulos oli vain 23%
Labrassa sanoi että kokonaismäärä hyvä:191milj. mutta liikkuvuus kohtalainen...

Helinäkeiju, en valitettavasti osaa auttaa. Me ei saatu ees noin tarkkoja määritelmiä miehen näytteestä! Sanottiin vaan, et liikkuvuus ja laatu priimaa. Näytteentilavuus oli heikon rajalla. Melkein joutui mies antamaan uuden näytteen. Häntä oli kuitenkin jännittänyt niin paljon, et oli itse sanonut määrän olevan pieni. Joten ei uusintaan joutunut.

Ei vieläkään tätiä.. kp 30/25 dpo 18. Eilen nega.

Meillä oli vähän vastaavanlaiset tulokset eli niitä nopeasti eteenpäin liikkuvia oli ennen pesua 0% ja B-tyyppejä muistaakseni 37%. Kokonaismäärä oli molemmilla kerroilla n. 50 miljoonaa eli aika vähän.. Pesun jälkeen jäljellejäävistä A-tyyppiä oli 19% ja B-tyyppiä 35% ja siis iso osa ei selviytynyt pesusta. Meille annettiin sellainen raja-arvo kuin 32% eli jos A+B yhteensä tämän verran niin hedelmöityskyky normaali. Olen kyllä lukenut vaikka mitä eri raja-arvoja eli en osaa sanoa mikä on se oikea mutta vähän matalalta kuulostaa tuo eteenpäin kulkevien määrä(sen perusteella mitä lääkäri on meille miehen tuloksista puhunut). Kokonaismäärä on kuitenkin hyvä. Tylsää että täytyy odotella noin kauan, voisitteko saada jonkin toisen lääkärin tai sairaanhoitajan langanpäähän niin saisi mielenrauhan?

Täällä syntyi pieni poika 30.7 3290g ja 49cm pitkä. Pitkä odotus palkittiin kääröllisellä rakkautta.

Pätkis: femiflorin koin ihan parhaimmaksi emätintä tulehdus vaivoihin. Autto äkkiä ja sain pysyvän avun. Ku paikallisilla bakteereita laitettaessa aina niitä bakteereja tms. Meni tuonne...

Onnea Lucky:Heartpink
Rive: Joo joku on kyllä langanpäähän saatava huomenna,sen vaan haluaisin tietää onko noilla tuloksilla mitään mahiksia tulla luomusti raskaaksi.....

Luckylle onnittelut pojasta! <3 :)

Siittiöistä: Meillä tossa lapussa lukee, että eteenpäin liikkuvien raja-arvo on 32%

Helinäkeiju, ei tilanne varmasti toivoton ole, mutta tuota samaa raja-arvoa meillä käytettiin. Se ei ole kuitenkaan ihan koko totuus. Kokonaisuutena katsotaan sekä liikkuvien siittiöiden määrää, että liikkuvien siittiöiden muotoa. Näiden perusteella annetaan lausunto hedelmöityskyvystä. Eli ei puhelimenpäässä hoitaja tai lääkäri vielä ole sen viisaampi, ennen kuin lopullinen lausunto tulee. Meillä kun jäätiin reilusti alle tuon 32% ja epämuodostuneitakin oli, siirryttiin heti inseminaatioihin ja nyt menossa sitten jo toka ivf.

Helinäkeiju, se on vaihdellut tosi paljon. Eka oli ekassa näytteessä 2% ja sitten jo kerran 75%. Nyttemmin en edes tiiä, mitä olleet, kun on jo rajummat hoidot menossa.

ai ne voi vaihdella? mitä hoitoja siihen on? minä jo itkenyt täällä silmät päästäni,ettei ainakaan luomusti saada,just kun oma kierto vähän näytti tasoittumisen merkkejä..stressitasot huipussaan ainakin.

Siittiöihin voi vaikuttaa tooosi monet asiat. Tupakointi, ylipaino, vitamiinit.. jopa alushousut joidenkin mukaan :D Tärkein yksiselitteinen vaikuttava tekijä on miehen sairastamat kuumeiset infektiot. Nyt hoidoissa ohjeena olikin, että heti kuumetta/lämpöä laskevaa lääkettä, ettei "vahinkoja" tapahtuisi kiveksissä. Meillä ainakin yksi miehen flunssa vaikutti, ja toisaalta toi 75% liikkuvuus tuli super-vitamiinikuurin jälkeen. Aloin syöttää miehelle monivitamiinia ja ylimääräistä sinkkiä ja foolihappoa. No, näiden kanssa tasot silti vaihtelee. Netistä löytyy kyllä ihan tieteellisiä tutkimuksia näistä, ihan kaikkea palstalöpinää ei pidä sellaisenaan suodattaa :)

täällä ei oo ylipainoa,ei tupakoida,ei kuumeita,liikunnallisia ollan jne.. . no vitamiinit otan kyllä hällekin käyttöön nyt sitten. käyköhän tuo mammavitan monivitamiini missä on foolia? kun itse sitä syön.

Helinäkeiju, ota huomioon että siittiöiden muodostumisprosessiin menee kaikkiaan noin 3kk, eli useita kuukausia sitten sairastettu lentsu voi hyvin olla syypää yksittäiseen heikkoon tulokseen. Useimmiten suositellaankin uutta näytettä aikaisintaan n. 2 kk kuluttua edellisestä. Näin voidaan sitten arvioida, onko syytä hakeutua lapsettomuushoitoihin vai voiko hyvin jatkaa luomuna. Vitamiineina varmasti riittää perus monivita, jos ruokavalio on muuten monipuolinen. Minä tein vähän empiiristä koetta miehelläni noiden vitamiinien kanssa :D Gynen luvalla näin jatkamme, kun kuulemma ei noista haittaakaan ole noilla annoksilla.

Helinäkeiju, teillä on vähän sama tilanne kuin meilläkin oli/on. Siittiöitä on mutta "eivät osaa uida perille". Kyllähän niitä eteenpäin liikkuvia tarvitaan luomuraskauteen. Meilläkin kävi niin ettei pesun jälkeen paljoa jäänyt jäljelle, prosentteja liikkuvuudesta en enää muista/tiedä. Mutta se yksikin riittää! Hileinen onkin jo antanut kattavaa tietoa! Ja noiden eksyneiden siittiöiden rinnalle kun ottaa meillä sen etten ovuloi joka kk niin ei se helppoa ole! Uskon että teilläkin viimeistää IVF/ICSI auttaa kun silloin ei siittiöiden paljon tarvitse uida löytääkseen perille! Voimia uusien tietojen sulattelemiseen! miten mies otti tiedon?

Paljon onnea Lackylle pienestä nyytistä! :-)

Helinäkeiju: Mies ainakin on syönyt hetken jo mun multivita raskaus ja imetysvitamiinia. Hyvin sopii vastakkaisellekin sukupuolelle ei ainakaan haittaa:-) Siinä kun on mukava annos foolihappoa ja d3:sta. Yllätyin muuten tuosta foolihappovaihtelusta eri raskausvitamiineista. Ainakin Lady- vitamiinissa pienempi määrä, kuin multivitassa, jossa on käsitykseni mukaan thl:n suosittelema annos. Muutenhan nuo raskausvitamiinit eivät juuri eroakaan perushommista, paitsi a- vitamiinin, foolihapon ja d3:n osalta.

Osaako joku sanoa, että kun kerta infektiot vaikuttaa siittiöihin, niin kuinka antibioottien laita? Pidentääkö ne huonoa aikaa?
Toisaalta miehellä jo viime vuoden loppupuolella ab-kuuri infektioon...

Pipanat: eli suoraan eteenpäin liikkuvia tarvittaisiin luomuraskauteen,vai voiko tuo kiemurtelevakin päästä perille? Mies odottelee koko testin tuloksia ja ei hätäile vielä.. Minä taas en saanut edes nukutuksi,koville ottaa ja varsinkin kun olin ihan varma että syy on minussa ja pitkissä kierroissa.. Miten tää voikin olla näin vaikeeta.. lapsettomuus pelottaa,ettei kinä saadakkaan yhtään omaa tuhisijaa.
Ms. Lemon eli meilläkin lähtee sitten ne käyttöön, kumpikin syötiinkin aiemmin mutta maha ei oikein pitänyt niistä,jos minä otan tyhjään mahaan niin oksennan,mutta ruoan kanssa otttuna ei huomaa mitään.

Takaisin