Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mulla ollut käytössä femiflor maithappobakteerit silloin tällöin parin viikon kuureina kun ovat aika kalliita... En tosin niiden tehosta osaa sanoa yhtään mitään kun en ole niiden käytön aikana ollut gynellä. En ainakaan itse huomannut mitään selvää eroa...

Pätkis, sama homma. Kerran söin kuurin, muttei silloin ollut aikaa gynellä niin en tiedä olisiko toiminut mulla..

Jokos olis ovisplussa? :wink

Pätkis kp 15

Liitteet

• _20160802_120023.JPG
    _20160802_120023.JPG
    358.2 KB · Katsottu: 198
Heiphei kaikille pitkästä aikaa! Olen päivittäin lukenut kaikkien kuulumiset, mutta olen tosi huono kirjottaan mitään Varsinkaan kun mitään ei tapahdu..

Olen syönyt neljä kiertoa clomeja ja selvän oviksen bongannut (testissä plussa siis) kp14-15 ja kierto ollut n. 29 pv. Yksi clomikierto venyi pitkäksi, ovistesti plussa vasta kp 20. Mutta siinä kierrossa mulla oli angiina ja penisiliinikuuri.. Tähän kiertoon en ottanu clomeja ja ovis bongattu kuitenkin.
Kaikki pitäs olla periaatteessa hyvin ja toimia, (paitsi että raskaus mahdollinen tapahtua vain toiselta puolelta ovuloidessa) mut raskaus ei ala. Niin ja vuosi tuli täyteen just yrittämisestä.

Tulikin tuossa mieleen, miten se luteaali vaihe lasketaan? Tiedän et oviksesta menkkoihin, mut kun ovistestiin saa plussan (kp15) niin ovishan lasketaan olevan seuraavana päivänä, kp 16. Ja jos kierto on 29 pv niin lasketaanko ovispv (kp16) jo mukaan luteaalivaiheeseen? Eli silloin luteaalivaihe olisi 14 pv. Näinkö?

Plussaatuulia kaikille! Toivottavasti kesä tekee tehtävänsä

Heips, Maka minä olen laskenut sen niin etten ole laskenut ovispäivää vielä mukaan. kun ovisplussa on -1 ja ovis on 0 niin siitä sitten seuraavapäivä on ensimmäinen, jne... oonkos ymmärtänyt jtn väärin? :)
Omanapa kysymys:
Pitääkö siemennesteanalyysi tutkituttaa vielä uudestaan jos seuraavassa raskaudessa tulee ongelmia vai riittääkö jos kertaalleen on jo tutkittu?

Luin tänään yhtä apteekin lehteä ja siinä oli juttu raskautumisesta. Vähän jotenkin ihmetytti kun siinä oli että jos kierto on säännöllinen yhdyntä pari kertaa kierron keskivaiheilla riittää. Toinen juttu oli että ovulaatiotestejä ei kannata tehdä jatkuvasti koska ne eivät ole 100% varmoja.

Itse taas olen saanut ihan toisenlaisia ohjeita...

Pätkis, jos ei toi vielä ni huomenna viimeistään. Hyvältä näyttää! Mun o-plussa tais olla jopa tummempi kuin kontrolliviiva. Oli joku superovis! :)

Mä laskisin luteaalin kans niin että ovis on 0 ja sitä seuraava on dpo1 jne... Ja menkat alkaa dpo 13-15.

Helinäkeiju, en oo joutunut tilanteeseen, että yrittäis seuraavaa raskautta, mutta simppojen laatu VOI muuttua paljonkin elämän ja elintapojen mukana. Vähän ku naisellakin aukiolotutkimus, että vaikka kerran todettu putket auki ni toiset tutkituttaa uudelleen vuosien päästä kun elimistössä kuitenkin voi tapahtua vaikka mitä muutoksia. Ja tietty munasolujenkin laatu muuttuu iän mukana. Mut en tiedä, vaaditaanko simppojen uudelleen tutkimista, jos myöhemmin hakeutuu uudelleen lapsettomuushoitoihin. Joku muu täällä ehkä tietää?

Maggiie. Näin minäkin olen ymmärtänyt että voi muuttua,mutta jospa joku tietää pitääkö tutkituttaa uudelleen,minä varasin miehelle huomiselle simppatestiajan,ei riemusta kilju kun siihen joutuu,niin siksi kiinnostaisi että joutuuko vielä joskus jos olisi ongelmiao_O

No nyt sitten viime kierto oli se eka normaali pituinen koko yritysaikana ja nyt näyttää taas siltä että ovis tulisi ajoillaan,nyt on kp.12 ja testi näytti jo ihan selkeetä toista viivaa,tosin vielä hailakkaa.. aika on elokuun puolessavälin sinne lapsettomuushoitolähetteen saantiin.. toki ei yhtään haittaa jos simppatutkimus menisi "hukkaan" ja lapsi saataisiinkin alulle:grin mutta olen ihan ihmeissäni että näin pian tädistä voi ehkä tulla uusi ovis kun tottunut siihen kuukauden odotteluun kp.25-30 tietämille:wideyed::wideyed:
Voiko oikeesti mennä näin kauan (vuosi) että elimistö tasoittuu e-pillereistä ja stressi tehdä sen että kierto temppusi?? sen tiedostin että stressasin ihan älyttömästi,nyt sain kerrottua siskolle tästä ja helpotti kovasti. olisi NIIIN ihanaa jos tämä kierto tasottuisi ja toisi toivotun tuloksen...

Pätkis: ehkäpä nuo kirjasen ohjeet on niille joilla tämä käy helposti ilman ongelmia :/ Ja tuohon ovistestiin että minulla näyttää tuollaista edellisenä päivänä plussasta,että jos ei ole nyt niin ainakin ihan ovella varmasti :wink

Anteeksi törkeä omanapailu väliin :( mutta nyt sain lähetteen verikokeeseen jossa katotaan perus juttuja esim prolaktiini ja joku muu hormooni ja kilpparit. Mites kun mulla on toi terokuuri kesken vaikuttaako se tuloksiin?

Muokattu viimeksi:
esikko1: mä oon menossa nyt tässä kierrossa s-prog verikokeeseen ja mulle annettiin ohjeeksi olla ottamatta terolutia tässä kierrossa. Labra ohjeessakin lukee että hormonilääkitykset olis lopetettava ennen kokeeseen menoa. Ehkä tuosta pitäis kysyä sieltä mistä sait lähetteen?

Okei. Tutkin vähän asiaa ja terojen eo pitäisi vaikuttaa noihin kokeisiin mitä multa otetaan ehkä... Ja kyllähän mulla tiedoissa luki että syön teroja vaikka en lääkärin kanssa jutellukkaan eli en voinut sitä siitä muistuttaa. Noo sanon siitä vaikka labrassa vielä nii osaavat ottaa huomioon :)

Muokattu viimeksi:
esikko1: etkö saanut yhtään ohjeistusta koska kokeisiin pitää mennä? Itse sain ohjeet sekä lääkäriltä että vielä erikseen labrasta että minä kierron päivänä pitää mihinkin kokeeseen mennä.. S-prog kokeeseen sain ohjeeksi tikuttaa ovista ja mennä noin 7vrk oviksen jälkeen kokeeseen.

Helinäkeiju: juuri sitä mietinki et mistä päivästä laskeminen aloitetaan kun oon eri versioita kuullu.
Meillä ollaan toistamiseen lapsettomuushoidoissa ja ei tarvinu enää simppoja tutkituttaa uusiksi. Toki voi vaikuttaa jos vuosia tutkimusten välissä ja on tapahtunut muutoksia elämässä jotka vois vaikuttaa simppoihin.. niin ja varmaan riippuu myös ekasta tuloksesta.

Maggie, Viipsukka: kuulostais kyllä ihan loogiselta noin sanottuna

En saanut. Soitin aamulla tkseen ja sieltä sano että kysyy lääkäriltä että tarviiko mun tulla siellä käymään enää kun keväällä kävin ja oma lääkäri teki gynetutkumuksen. Sano vaan että kato omakannasta mitä lääkäri sano. Katoin illalla ja oli määränny verikokeeseen ja lääkäri käynnin. Muuta en tiedä :/

MaKa: kiitos vastauksesta,jospa siis niitä ei tartteis montaa kertaa tutkituttaa jos siis tulos on hyvä ja jos elämäntavat ei muutu oleellisesti.
Nyt vaan pätkis hyödyntämään ovis ;)

Helinäkeiju: vähän myöhässä tämä vastaus mutta kuitenkin :grin Elintavat vaikuttavat tosi paljon siittiöiden määrään ja laatuun eli jos ne pysyvät samana niin ei siellä tarvinne toista kertaa käydä ellei ole erityistä siihen aihetta. Se kannattaa kyllä huomioida että määrä saattaa vaihdella rajustikin eri näytteiden välillä vaikka olisikin ns. normaalitasolla. Eihän se varmasti mitään herkkua ole mennä sitä näytettä antamaan ja suoraan sanottuna jännitin ihan hulluna mieheni puolesta että jos se ei onnistukaan :p Oli kuitenkin ollut yllättävän helppo reissu vaikka oli ollut erikoinen tilanne kun hoitajan kanssa oli sitten siinä jälkikäteen jotain lomakkeita vielä täytelty ja sitä läpinäkyvää näytepurkkia heiluteltu :laughing005

Takaisin