Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Totta tuo yks kierto terojen kanssa vastaa aikaa jolloin mulla ei ole edes ovista normaalisti vielä tullut. :D eli syön niitä nyt vaan nii jos kierto lähtis normalisoitumaan :) ens kuussa voin alkaa soittelemaan aikaa jonnekkin kun vuosi tulee yritystä täyteen. Minne sitä pitäkään soittaa?

muska täällä ei ol mitää ongelmia siinä mielessä eli ei syrjitä tms.täs maas saa uskoa mihi haluaa kunha ei loukkaa muita. no eurooppalaiset nähää tietenki rikkaina vaikkei ihmisest tietäs mitää joten se on aikapitkälti ainoa ongelma. tässä maassa ainaki ite saanu huomata et jos ei ol varakas ei ol sit ihmisenä arvoakaan oikeastaa liiemmin, tietenki ihmisiäki on jotka oikeasti katsoo ihmistä henkilönä eikä rahana, muutamia sellaisiakin olen tavannut alhamdulillah. joten jos katsotaan niin kyllä sanoisin et tunisia on parempi ku ihmisille ei aleta huuteleen, hein elämää ei puututa sen takia mihi uskot eikä yritetä perhettä tuhota sen takia mihin uskontoon kuulut. täs maas ei tunneta sitä et tee lasuilmotus jos et satu tykkää siitä että joku on muslimi ja perättömiä syytöksiä ei tehä. ainoastaa esim. jos on kiistaa maasta tai muusta arvokkaasta ni sit on kyl sellasia tilanteit et oksat pois välillä. ja yks on tietenki sukujen/heimojen erimielisyydet jotka voi kärjistyä mut ulkopuolisia ei niihi sotketa.

Tulipa muuten mieleen että voiko terolut haitata kiinnittymistä? Jos oletetaan että on tapahtunut hyvä ovulaatio niin eikö periaatteessa sillon keltarauhasenkin pitäis olla hyvä ja riittävä? Jos siihen päälle vielä ottaa terolutia niin voiko se haitata? Viime kierrossa oli terolutit käytössä. Ovis oli sillon kp 13 ja nyt tässä kierrossa ovis oli kp 14. Että aika hyvältä muuten vaikuttaa.. Otanko nyt kuitenkin terolutit vielä tässä kierrossa?

Pätkis dpo 1

Uusille tervetuloa, olkoon visiittinne lyhyt tällä puolella. <3

On: täällä tänään sellainen jännä juttu, että kierron lopussa kun vähän väliä tuli niitä kuviteltuja raskausoireita, niin tulee niitä silloinkin vaikka ei asiaa enää ajattele ja tiedostaa hyvin, ettei meille vauvaa luomuna tule. Tänään olen saanut juosta oksentamaan, vaikka mitään ei tullu ja väsyttänyt pari päivää aivan tajuttomasti...

Pätkis mä oon elänyt siinä uskossa, että vaikka ovis tapahtuisikin, ei keltarauhanen yksistään riitä ylläpitämään raskautta kaikilla. Osa joutuu käyttämään ns tukilääkitystä rv 12 saakka.

Gatusa oon aiemminkin törmännyt suhun jossain ryhmässä, onpa kiva kuulla tarkemmin missä asustelet ja miten asiat siellä toimii. :)

Murkku onpas jännä! :O Kuulostaa kyllä niin alkuraskauden oireilta..tai sitten tosi pahalta väsymykseltä, mulle tulee silloinkin aina huono olo..

ONNEA plussanneille ja plussia niitä odottaville.

Vielä viikko pitäisiodottaa "luomu" menkkoja, tehdä testi todeta todennäköisesti nega ja aloittaa terolut, kun menkat alkaa niin soittoa polille ja tarkoitus olisi mentävä ultrraan...

Tunne, kun odottaa menkkoja- todennäköisesti turhaa(koska luomusti ei ala) se on niin :( ja turhauttavaa,koska tietää jo valmiiksi, että testi on nega.. . (Okipa vaikea kirhoittaa asia mitä ajoin takaa :/

Alkuvuodesta vuosin päälle 40 päivää ja veriarvot meni täysin sekaisin, jouduin käydä lääke tiputuksessakin.

Muokattu viimeksi:
Napailen: pp13 testi tyylipuhdas nega. Ei onnistunut eka ivf. 2 vuotta ilman plussaa plussaa. Vetäydyn takavasemmalle :(

Mun neuvolantäti sai 6 keskenmenoa, koska sen keltarauhanen ei toiminut (Toki osa on voinut olla heikkoja alkioitakin). Aina meni kesken rv 8 seutuvilla, joten todellakin tukilääkitys voi olla tarpeen. Onneksi sitten saivat tytön!

Mulla myös neljä keskenmenoa sen takia ku ei keltarauhanen toimi kunnolla. Viidennessä raskaudessa sain keltarauhashormooni tuen ja raskaus päätty siihen kun vauva tuli syliin hyvinvoivana ja vahvana <3 Suosittelen siis tarkistuttaa ton keltarauhasen toiminnan. Se kun on oleellinen jos haluaa raskauden jatkuvan.

Mahtuuko mukaan? Mää oon tätä keskustelua seurannu jonkin aikaa ja en oo uskaltautunu kirjotteleen... nyt sitten päätin uskaltaa.. :) meillä hoidot alkanu 10/15 ja eka inseminaatio tehty 10/15 ja nyt 23.6 toinen. Letrot oli tässä kierrossa mukana ja eka tehtiin ihan luomuna. Eilen otettiin verikoe ja hcg oli alle 2. Onko toivoa vielä? Kun ovulaatiota en tikuttanu ja irrotuspiikkiä ei pistetty. Ultrassa oli hyvän kokonen pallukka ja lääkäri meinas että se piikki ois turha.. oliko verikoe liian aikasin otettu vai olisiko pitäny näkyä jo jotain? Eli karkeasti arvioituna verikokeiden otto aikaan ois ollu mahdollisesti dpo 10 ja kp 22? Joutuukohan tässä pettymään taas ja tikuttaan negan :(

Muokattu viimeksi:
vastavirassa oon kirjottan ainaki keskenmenopuolelle, ulkomailla asuvien ketjuun, pidemmän kaavan mukaan yrittäneissä ja sit plussanneitten ketjuis aiemmillaki kerroil mut pudonnu pois keskenmenojen takia aina et voipi bongata mistä vaan pitkälti.

huomenna on eid inshaAllah eli paasto loppuu tänä iltana inshaAllah, kyllä meni ramadan nopeasti. mä oon täs pohtinu asioi ja päättän et pitää ukon kans jutella jos saisin luvan alkaa vapaaehtoisia paastoja suorittaan maanantaisin ja torstaisin inshaAllah ens viikosta alkaen. kyllä sitä paastotessa oppii paljon asioita ja itsehillintää ja rauhoittumista.

minä pistän tänne muutaman kuvan mun neuleist jotka oottaa täällä lähetystä jos jotakuta kiinnostaa ku täällä raskautuneitaki pyörii. neuleet on mun ainoa tulonlähde ja ranteiden takia ollu hiljasta mut hyviä uutisia mun ranteet on kuntoutun taas eikä ol kipua alhamdulillah eli back in business. niin ja tuo musta neulepusero on kokoa S/M eli 36/38 lämmin joustava käyttämätön, sijaitsee itäkeskuksessa äitini luona jos jotakuta kiinnostaa. neulesetti sisältää noiden lisäks viel siniset lapaset. itseneulonu kaikki eikä ol käytetty, hattua kokeilin tytölle että sain oikean kokoseks 1-3kk ikäselle, on laput suojaamas korvia siinä.

Liitteet

• photo1133_001.jpg
    photo1133_001.jpg
    409.5 KB · Katsottu: 213
  • photo1135.jpg
    photo1135.jpg
    395.5 KB · Katsottu: 205
  • photo1137.jpg
    photo1137.jpg
    412.6 KB · Katsottu: 216
  • photo0883.jpg
    photo0883.jpg
    438.5 KB · Katsottu: 219
  • Image0204.jpg
    Image0204.jpg
    318.1 KB · Katsottu: 219
  • neulepusero1.jpeg
    neulepusero1.jpeg
    101.7 KB · Katsottu: 142
Tervehdys Johna, melko aikaisin on tuo verikoe kyllä otettu. Meillä ketkä käyttää IVF:ää on verikoepäivä noin 14-18 dpo, ellei sitten vaan mee kotitestillä. Usein kiinnittyminen tapahtuu 6-8 dpo, jolloin viisari vois värähtää 10 dpo seutuvilla verikokeessa. Vaikea tietää, tsempit ja onnea matkaan kuitenkin!

Tervetuloa uusille!

Hileinen, ymmärrän hyvin tuskasi. <3 Kohta meilläkin tulee 2 v yritystä täyteen, ei yhtään plussaa! Se on vaan jotenkin tosi rankkaa. Ja epäreilua :(

Täällä starttasi kp 1. Tikutin tosiaan viime kierrossa ekan oviksen. Ekaa kertaa oli myös raskausoireita.. onko teillä aina ovulaatio -kierroissa oireita? Vai johtuiko clomifenista?

Takaisin