Ei tää voi olla näin vaikeeta!

enni juu suomalainen olen ja mies tunisialainen, mulla on jo yks lapsi ennestään mut miehen eka. meillä on tjottailua eli jos Allah suo niin meille tulee lisää lapsia, imetän vielä ympäri vuorokauden eikä kierto ole alkanut. mä oon selai ihmine et mul voi kysellä iha vapaast asioi ja jos haluaa purkaa tuntoja niin sekin onnistuu :)

Gatusa; Okei, kiva! Miultakin saa kysellä, jos haluaa tarkemmin tietää jotain. Oletko kauan asunut Tunisiassa? En ole lukenut tai en muista niin alusta ketjua kaikkea, olet varmaan kertonjt tullessas kaikki nää jo :grin

Onnea plussanneille! :)

Täällä kävi niin kuin mä vähän epäilinkin, eli eilen kp14 tuli ovisplussa viivat tikkuun ja varmistelin vielä digillä ja hymynaama siihenkin tuli. Harmi kun oltiin eilen miehen kanssa eri paikoissa joten ovisplussa päivälle ei tullut talletusta. Onneksi sentään talleteltiin perjantai iltana ja tänään olis tarkoitus vielä tallettaa. Tänäänhän pitäis olla varsinainen ovispäivä... :)

Pätkis kp 15

Piti tässä iltapuhteiks hakea vielä apteekista kunnon testi, kun löysin itseni pohtimasta että jos noi halpistestit huijaakin

Nyt totes mieskin jo että enää ei oo tulkinnan varaa.. Huomenna teen vielä digin ja toisen ehkä viikon päästä ku niitä kaksi on kaapissa, sit on pakko ruveta itekin uskoon

Mihinkäs se kuva hävisi..
9c040f26c58bd053bdcf8e0d2f290210

Ninukki, rv 4+1 :)

Kyllä se Ninukki totta on, usko pois :happy: Kaikki peliin, että myös mukana pysyy :Heartred

Pätkis; Toivotaan, että talletukset riittää :rolleyes:

Vihdoin sain rohkeutta kirjoittaa tänne, olen seurannut kyseistä foorumia parin vuoden ajan. Kuitenkin vasta nyt sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin liittyä muiden yrittäjien/kirjoittajien joukkoon. Mie olen 26v ja kihlattuni 30v, olemme yrittäneet lasta 1/16 lähtien eikä ainakaan vielä ole tärpännyt. Miulla oli Mirena kierukka (kuukautiskipujen takia, Yasmin pillerit ennen sitä jonkin aikaa mutta ne tekivät miut aikalailla hormonihirviöksi eivätkä helpottaneet kipuja) lähes 5 vuoden ajan, se poistettiin viime vuoden syyskuussa. Tällöin miulla oli puhetta gynekologini kanssa (16v alkaen käynyt hänen luona), että yrittämisen voi aloittaa vaikka heti. Ennen Mirenaa olin tarkka kuin kello, tiesin vuodeksi eteenpäin jokaisen vuodon päivälleen. Kierukan poiston jälkeen kierto on heittänyt aina 25 päivästä jopa 28 päivään asti.. Eli ns parhaan päivän löytäminen on aika hankalaa.

Olen käyttänyt ovulaatiotikkuja ja olen saanut niihin muutaman kuukauden aikana muutaman plussan, mutta ei ole tärpännyt. Kävin viime kuun loppupäivällä perustarkastuksessa ja kaikki (kuten aiemmin) on fyysisesti kunnossa, mutta gynekologini mukaan miun paikat ovat hiukan jäljessä suhteutettuna siihen missä vaiheessa tätä kiertoa pitäisi olla. Hänen mukaan miun hyvät päivät olivat tulossa ja käytin ne ns hyväksi mieheni kanssa. Eli katsotaan miten tässä kuussa käy.. Tuo em tieto tottakai laski mielialaani, varsinkin kun aika ns uhkaa loppua kesken.. Siinä mielessä siis, että jos mitään ei tapahdu kesään mennessä niin mieheni pitää mennä sperma-analyysiin ja mie saan käyttööni lääkkeet (gyne mainitsi mm. Letrozol nimisen lääkkeen) jotka pitäisi vähän auttaa minnuu. Jos syy mahdolliseen lapsettomuuteen on miussa, niin keskitytään miun hoitamiseen.

Huomasin listasta, että täällä on paljon kauemminkin yrittänyitä niin pyydän jo anteeksi valmiiksi jos kirjoitukseni loukkaa jonkun mieltä. Se ei ole tarkoitus :) En olisi ikinä ajatellut, että juuri miulla tämän ikäisenä olisi jonkin asteista hormonihäiriötä joka hankaloittaa raskaaksi tulemista. Miun lapsuudenkaverilla joka on tällä hetkellä yksinhuoltaja (vain muutaman kk vanhempi) on jo neljäs lapsi tulossa, enkä osaa enää olla hänen puolestaan iloinen. Hänen hermot eivätkä voimat tunnu edellistenkään lasten kanssa riittävän ja eikun lisää pitää tehdä, koska (suora lainaus hänen suusta) "vauvat ovat niin ihania...". Valittaa lapsistaan ja arjestaan facessa plus kasvotusten lähes 24/7, joten ei tunnu todellakaan arvostavan sitä mitä hänellä on.

Lapsi aihe on nykyisin miulle herkkä aihe, varsinkin kun kysellään milloinkas meille on oma pienokainen tulossa? :BangHead Tekisi mieli sanoa, että ei niitä helvetti (anteeksi sanavalinta) tekemällä tehdä, jotta ei niitä vahinkoja tunnu meille tapahtuvan. Kuten lähipiirissäni tapahtuu mm miun lapsuudenkaverille (jokainen vahinko lapsi) ja kahdelle minnuu nuoremmille serkuille. Sain juuri tietää sukulaiseni luona käydessä, että toinen serkuistani odottaa jo toista lastaan ja johan on valittanut, että väärään aikaan lapsi tulee jotta liian aikaisin... Ei voi anteeksi ymmärtää noita vinkujia, eiväthän ne lapset itsestään tule tai eihän niitä harakat tuo. Tai jos tuovat niin ainakin meijän osoite on heiltä kadonnut ja vauva jäänyt matkan varrelle :think005 laughing7

Huh.. Kiitos sille tai niille henkilöille jotka jaksoivat lukea kirjoitukseni tänne loppuun asti. Sain vähän tuntojani purkaa niille henkilöille joiden (uskoisin) ymmärtävän tuntojani joiden tarkoitus ei ole loukata ketään. Haluaisin vain saada mieheni kanssa oman rakkaudenhedelmän, jonka kanssa aloittaisimme uuden vaiheen elämässä. Uskoisin miun ja mieheni olevan ikionnellisia ja kiitollisia omista lapsista olisi niitä yksi tai useampi. Mutta sitä ensimmäistä odotellessa ja täällä foorumilla surfaillen. Jos jotain kysyttävää tulee niin eikun vain viestiä tulemaan :wink

Nimma; Tervetuloa mukaan! Tutulta kuulostaa tuntosi. Naimisiin menon jälkeen on vielä utelu ja tölvintä vielä kiihtynyt. Ja muille vauvoja pukkaa ekalla yrittämällä tai vahingossa. Täällä vuosi yritetty esikoista,minä 23 v, mies pari vuotta vanhempi.

Nimma; Tervetuloa mukaan! Tutulta kuulostaa tuntosi. Naimisiin menon jälkeen on vielä utelu ja tölvintä vielä kiihtynyt. Ja muille vauvoja pukkaa ekalla yrittämällä tai vahingossa. Täällä vuosi yritetty esikoista,minä 23 v, mies pari vuotta vanhempi.

Myö ei vielä olla naimisissa, ehkä mennään vihille vuoden 2018 talvella. Mutta ehtiihän sinne kirkon alttarin ääreen myöhemminkin :)

Olen päikkärillä töissä ryhmässä jossa on 0-3-vuotiaita, joten silleen saan olla lasten seurassa. Välillä siellä on raskaita ja vähän hermojakin koettelevia päiviä, mutta homma on muuten aivan ihanaa ja miun sydäntä lähellä. Kumpa joskus tätä rakkautta saisi antaa omalle vauvalle :) <3 Kiitos ymmärtävästä viestistä vaikka olet yrittänyt pidempään.

Hienoa että plussailu on alkanut! Josko se tavoittaisi meidät loputkin täältä, kesän kunniaksi...
täällä tuli komiat viivat testiin perjantaina ja illalla sit irtos liikkeelle... pystyttiin hyödyntämään vasta tänään aamusella kun oltiin samojen seinien sisällä...eli ohi meni :( lauantaina harmitti niin paljon et meinas itku tulla, mut ei kai sille mitään voi... en mä pysty sellaseen että täytyy laskea koska voi olla harrastuksissa tai muualla kuin miehen lähellä...

En tiiä sopiiko täältä kysellä.. mutta.. yritämme mieheni kanssa lasta, mutta mieheni on alkanut epäilemään että meneekö niitä siittiöitä sinne minne kuuluu kun hänen mukaansa kaikki sperma jää emättimen suulle.. onko ihan normaalia? Olen aika tietämätön näissä asioissa kun en ole suojaamatonta yhdyntää harrastanut ennen tätä, anteeksi

enni ollaaha me asuttu täällä jo vuosia, käytännösottaen n. vuosi avioon menon jälkee muutettii koko perhe ku mein elämä suomes tehtii iha mahottomaks, sain ite syrjintää kokea ja paheksuntaa uskontoni takia ja työtä ei löytyny myöskään samasta syystä. en kirjoita koko elämänkertaa ois pitkä ja surullinen ja osa tietääki jo missä nyt mennään. ei men nallekarkit tasan elämässä sen voin sanoa.

nimma tervetuloa inshaAllah teillä tärppää pian, harmi että sulla on hormonihäiriöitä noin nuorena mutta älä todellakaan luovuta. tuo utelu ja muu on niin tuttua itelleki ja itellä on aikas surullinen historia ja oisko sivu taaksepäin kerroin oman tarinani tuohon mein tyttäreen liittyen eli ei tullu helpol eikä annettu ees toivoa luomulapsesta mutta kuten pari sivua taaksepäin kirjoitin ennille niin kannattaa turvata Luojaan näin minä tein. meillä meni reilu 3v ja 5km/kkm putkeen ennen ku tyttö sai alkunsa.

heidilinnea tervetuloa ei hätää kyllä niitä sinne oikeaan osoitteeseenki menee, osa vaan valuu tosi nopeest ulospäin joten voi näyttää siltä ettei menis oikeaan paikkaan. inshaAllah teillä tärppää pian :)

Anteeksi törkeä omanapailu väliin mutta asialla olisi kiire :( käyn tänään hakemassa apteekista terolut kuurin mutta mites ku mulla kierto on ollu ties mitä ja jos alotan sen syömään kp 15 nii eihän mun ovis oo vielä tullu??? Vaikuttaako se estävästi ovikseen jos alotan sen ennen kun se on tapahtunut? Sori oon ihan kujalla tän kanssa ku sain vaan puhelin reseptin ku keväällä kävin lääkärissä ja se sano että kesällä saan kuurin jos menkat ei oo tasaantunut. :D

Ja tänään menossa jo kp 19 mutta voinko aloittaa kuurin silti jo tässä kierrossa?

Esikko1, mulle lääkärit sanoneet ettei terolut estäisi ovulaatiota mutta mulla kyllä jää ovulaatio tulematta kun oon syönyt sitä kp15-24 ja ovis yleensä n. kp 21/22.

Jos tarkoituksena lyhentää kiertoa ja saada se säännölliseksi, niin söisin kp15-24 kolmen kierron ajan. Mutta jos yrittää raskautua söisin terolutia vasta oviksen jälkeen. Voit kyllä aloittaa terolutin jo tässäkin kierrossa, vaikka kp19 jo.

Gatusa; kerroit kokeneesi Suomessa syrjintää. Kuinka muuten siellä missä nyt asutte suhtaudutaan Suomalaisiin tai ulkomaalaisiin yleensä ja heidän uskontoihin mikäli on eriä kuin siellä? Sori jos menee otsikon aiheen yli mutta jäi kiinnostaan.

Kiitos avusta katruska! Just tää on se patti tilanne kun raskautuminen tietty ois pää asia mutta kierrot pitäisi saada lyhyemmäksi 39-70 on kierrot ollu.. Ja luteaalinen vaihe vain 8 :( jos odotan aina oviksen ensin nii kiertoihin se ei auta :/

Esikko: mä söisin sen kolme kiertoa teroja kp15-24 jotta kierto tasoittuisi. Se on lyhyt aika jos ajattelee et muulla meiningillä voit hyvin ovista odotella melki parin kierron pituuden verran.

Takaisin