Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos tuesta ja ymmärryksestä :)

Enni mä oon kanssa sellanen on-off -ihminen! Esim mä joko olen todellakin parisuhteessa tai sitten mä en ole. Jokainen asia mitä tehdään, tehdään kunnolla jne. Me ainakin miehen kanssa riidellään juuri siksi että tämä kaikki on niin raskasta molemmille ja kun on arki pyöritettävänä, niin ei muka vain ole aikaa keskustella asioista samalla tavalla kuin ennen lasta. Musta jotenkin heti tuntu että sielläkin mies voisi potea tätä samaa, joko se on hänelle tosi vaikea asia eikä halua puhua tai sitten hän yrittää "suojella" sua, koska näkee, että sulla on vaikeeta muutenkin. Hoidoissa saattaa pelottaa myös paljon se, että hänessä onkin jotain vikaa. Onhan se ylipäätään suuri kolaus miehen itsetunnolle, ettei hän saa vaimoaan raskaaksi. Näin ne tuntuu ajattelevan, vaikka ongelma saattaa ihan yhtälailla olla muussakin.

Vaikuttaa aika lupaavalta, että heinäkuun plussatili on jo auki! :) Nyt kaikki sekaan vaan..!

Ehkäpä se tosiaan on jokin suojamekanismi, mutta häiritsee vaan itseä ja menee pieni pää moisesta sekaisin.. Mäkin olen aina ajatellut, että meillä olisi 2-3 lasta, mutta saapahan nähdä kuinka meidän käy loppujen lopuksi.

Enni: eipä kukaan muu pysty sanomaan mitä voi tehdä tai pitäisi :/ joskus vain liitto ei toimi ja on annettava periksi.
Itse tapasin ekan mieheni 18v. muutama vuosi siittä mentiin naimisiin. Lapsia toivoin mutta ei tullut. Mihinkään tutkimuksiin ei menty kun ei toista kiinnostanut. Jos lapsi oltais saatu olisi se ollut vain mun hoidettavana. Onneksi en ikinä raskautunut. Silloin ajattelin vain et haluan lapsen muusta viis.

Ero tuli 10v. päästä. Onneksi tajusin lähteä. Nyt mulla on maailman paras mies, joka jaksaa mun kanssa olla vaikka mulla fyysisiä rajoituksia paljon ja halusi mun kanssa perheen :Heartred

Hänen kanssaan tärppäsi heti ja 2kk eka tapaamisesta olin raskaana. Toisen kanssa samoin. Kolmas antaa odotuttaa itseään.
Olen myös sitä mieltä et kaikki eivät lisäänny kaikkien kanssa. Olen muitakin tarinoita kuullut et takana selittämätöntä lapsettomuutta mutta kas kun puoliso vaihtuu tulee nainen raskaaksi :)

Paljon kiitoksia kaikki ihanat <3 aika hurjalta tää tuntuu, että nyt muka oikeesti onnistuis... mutta mulla kyllä on vahvasti positiivinen fiilis, niin oli esikostakin aikoinaan, tiesin ennen testiä mitä on meneillään, hassua :) nyt vaan toivotaan että rusina (niinku mies sanoo) on sitkeetä sorttia ja tulee ulos vasta maaliskuussa!! murkku, siirrä vaan, pääseehän sieltä pois jos niikseen :)

tervetuloa vaapukkamaa!! täällä varmasti löytyy kokemusta kaikenlaisista hoidoista ja tän ryhmän vertaistuki on ihan huikee!! itelläni on kokemusta ovulaation induktiosta sekä tableteilla (letrozol) että tbl + inj. yhdistelmästä (letrot + menopur), kahdesta ivf:stä ja yhdestä pas:ista, ja muilla monesta muusta, eli kannattaa kysellä, mitä mieleen tulee, täältä on aina saanu vastauksen :)

Tänään uskalsin tehdä apteekin oman testin. Etova olo yllättää jos ei muista syödä.. nännit on arat.. munasarjoissa repäisykipuja..

Liitteet

• 1467516436257.jpg
    1467516436257.jpg
    37.5 KB · Katsottu: 226
Tervetuloa mulaan Vaapukkamaa! :) Kyllä täällä ihan aktiivisesti joka päivä ollaan,itse en edes ole facebookissa tms. Meillä mennään tutkimuksiin vasta ensi kuussa, joten ei ole vielä kokemusta hoidoista.

Vastavirrassa; Oon miettinyt itekin, et asia olis noin. Oon vaan luullut, että kun toinen ite kieltää kaiken ni oon sitte väärässä :grin Voihan se olla, jos hän ei osaa käsitellä asioita ollenkaan, että ei halua myöntää/puhua niistä. Oon kuulemma liian sykoloogi eikä sais/kannattais pohtii kaikkee niin paljoo :rolleyes: Siun kirjotukset vois olla miun,kuulostat aika samantyyliseltä ihmiseltä, kiva! :happy:

Gatusa; Kiitos kauniista sanoista :) Kyllä miekin jollain tasolla uskon, että näille ei ite mitään voi. Että joku on ne jo päättänyt. Mutta haluan puhua sen päättäjän kanssa, että miksi mie saan perheessä/kaveriporukassa aina ne paskimmat kortit?! :sour: Kun tuntuu, että joka asia mennään vaikeimman kautta ja en jaksa kantaa tällästä taakkaa. Missä maassa asut? :)

Hienoa, että on jo heinäkuun plussatili avattu! Jos tästä tulis ennätys plussakuukausi, kun on sillä saralla niin hiljaista ollu. Kun oli puhetta siitä maaliskuustakin, jos se magic tarttuis muihinkin :happy:

Junibea, hieno testi tulos! Joko sut saa siirtää plussanneisiin? Plussasitko viimekuun puolella ekan kerran vai tämän kuun?

Testasin hailuran haamun kuun lopussa mut kun tänään vasta dpo12 nii plussakuukaudeks vois laittaa heinäkuu. Voi siirtää plussanneisiin :)
Kiitos murkku <3

Jos nyt välillä tännekin kirjottelis.. luen kyllä aika paljon kuulumisia, mut välillä tuntuu vaikeelta kommentoida :/

Ensinnäkin suuresti onnea kaikista plussista! Jospa tässä kuussa tulis ennätysmäärä plussia!

Pahoittelut kaikesta ikävästä :( ja eritoten pahoittelut murkulle !

Tsempit ivf:läisille ja muillekkin hoidoissa käyville! Larissalla tais olla syksyllä tulossa pas, onnea siihenkin! :)

Wm, oon itse kans miettiny et puolisolla on vaikutusta.. itsellä eksän kanssa tulokseton reilu vuoden yritys (14yk), uuden puolison kanssa ekasta oviksesta raskaana, vaikka oli kumi käytössä :o toinen ei sit lähtenyt aluille niin helpolla.. eksän kanssa suhteessa ei sinänsä kait isompaa vikaa, mutta en saanut olla oma itseni. Paljon tuli eron jälkeen kommenttia et oon paljon ilosempi ja enemmin "minä". Muistelisin et tälle oli geneettinen selitys, mitä samanlaisempia tietyt geenit on puolison kanssa, sitä helpommin lisääntyy. Liitty jotenkin munasolun hedelmöittymiseen (?).

Jos pikkasen omia kuulumisia.. täällä menossa jo rv30+5. Toisaalta tuntuu et pitkä aika vielä laskettuun.. maha on jo iso, mut vielä pysyy neitin perässä. Muuten mennyt aika vaivatta :) ainiin, en varmaan tänne paljastanut, pikkusiskoa on neitille lupailtu :)

Onnittelut plussanneille! :) ja plussatuulia muille <3

Kyl nää lapsettomuusjutut on isoja asioita ja laittaa suhteen koville. Paljon pettymystä, riittämättömyyden tunnetta ja epäonnistumisia. Meillä hoidoista tietää molempien vanhemmat ja muutama mun lähin ystävä. Mies ei oikein osaa puhua näistä asioista. Anoppi oli juuri mieheltä kysellytkin, et kuinka meillä menee, onko suhteessa kaikki hyvin. Oon sitä mieltä, et kun lapsettomuudesta yhdessä selviää, niin se lujittaa suhdetta :) antaa vankan pohjan tulevalle! Kaikesta selvitään yhdessä!

Op. Täällä menossa kp. 23/25. Kahden vuoden yrittämisen jälkeen ekaa kertaa raskausoireita! Ihan käsittämätöntä. Nytkö se tapahtuu? Kokoajan kuitenkin takaraivossa epäusko - jospa clomi vaan aiheuttaa oireilun?

No minäpä nyt sitten (kiitos teidän apujen) otin ja soitin terkkariin ja selitin lyhyesti meidän tilanteen. Siellä ottivat heti mahtavasti vastaan ja olisivat antaneet ensimmäisen lääkäriajan jo ensi viikolle. Töiden puolesta venyi kuitenkin viikolla eteenpäin, mutta todella nopeasti kumminkin. Myös mies tulee vastaanotolle. Haluaa olla täysillä mukana ja kuulla kaiken mitä puhutaan... Nyt ehkä päällimmäisenä tunteena on pelko tulevasta. Noh, ainakin ankara ketutus on hieman väistynyt ja asioita saatu menemään eteenpäin. Katsotaan mitä tulevaisuus meidän pienelle kahden hengen perheelle tuo. :angelic:

Onnea Junibea ja Ninukki! Viivoille vahvistumista!! :)
Tervetuloa Vaapukkamaa :)

Täällä menikin suunnitelmat uusiksi kun saatiin lähete sperma-analyysiinperjantaina ja oli käynti neuvolalla. Sain myös lähetteen kaikkin verikokeisiin mutta kun soitin labraan niin kesän lomien takia simpat voidaan tutkia vasta elokuussa joten nyt rentoillaan tämä kuukausi ilman stressiä ja elokuun alussa käyn heti verikokeet ja simppajutut ja 11.8 on sit aika neuvolaan joka tekee lähetteen sinne lapsettomuuspuolelle vasta. Yksityisellä ei oo nyt hyötyä käydä kun kesälomat joka puolella ja ilman simppojen tulosta ei mitään tehdä.

No nyt päätin nauttia kesästä ja sit elokuussa aloitan uudestaan tämän asian vatvomisen,kun nyt olen vuoden aktiivisesti vatvonut niin koitan hellittää stressiä..joka varmasti myös osaltaan vaikeuttaa tätä hommaa.

Ihana kesää kaikille ja tsemppiä, siirryn hetkeksi taas takavasemmalle ja palaan elokuussa aktiivisemmin.. Plussatkaa sillä välin ylläreitä ketjuun,niin toki itsekin yritän tehdä :wink

enni asun tunisiassa. voin kertoa miten mulla meni tytön kans. kuten mun listast huomaa ni paljon keskenmenoja. no käly meni naimisiin ja siitä jokinaika ni tuli raskaaksi hehkutti ja olin just käyny ite kaavinnassa tokan keskeytyneen takia, ekast meinas lähtä henki komplikaatioiden takia. onnittelin ja itkin, selitin et itken onnesta hänen puolestaan en sanonut että olin juuri menettänyt lapsen. miehen suku kyseli kokoajan et miksei ol lapsia vielä ja asuttii heillä, näkivät kaikki keskenmenot ja kyselivät silti. sit 5 perättäisen keskenmenon jälkee peräti tutkittii ja kävi ilmi että minussa ei vika vaan toisaalla ja tuomio oli karu lääkäriltä vain icsi:n avulla jonkinlainen mahdollisuus saada lapsi. mies kysy haluanko erota niin totesin että en ole hänen kanssaan lapsien takia vaan koska rakastan häntä ja jos Allah niin haluaa niin me saamme lapsia. sanoin miehelle että voisi syödä foolihappoa ihan kokeeksi, itse söin myös ja rukoilin ja tein duaa ja vähän myöhemmin tulin raskaaksi yllättäen ja nyt meillä on tuo ihana 1v6kk tyttö alhamdulillah.

Hienoa, OES, varmasti kannatti! :happy:

Helinäkeiju; Loistavaa, että asia on hoidossa ja etenee! Elokuuhun ei pitkä aika ole. Minä tulen sitten perässä, en jaksa uskoa että tässä viime metreillä enää ihmeitä tapahtuu :)

Gatusa; Joo olen ymmärtänytkin, että teillä on lapsi, mutta en enempää tilanteestasi kun vasta talvella tulin mukaan. Oletko siis suomalainen ja muuttanut ulkomaille, kun täällä olet? Yritättekö toista lasta nyt vai? Anteeksi kysymystulva, kiinnostaa vaan tuntea vähän ihmisiä paremmin :)
Meillä siis ekaa toivotaan ja kummallakaan ei lapsia ole. Vuosi yritystä tulee täyteen tässä kuussa.

Enni kp 19/30, yk 12

Takaisin