• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nenna, ei me ehkäisyäkään oteta käyttöön, et kaipa sitä voi sit kutsua tjottailuksi. Odotukset vaan ei oo enää niin korkealla, kuin silloin 2,5 vuotta sitten kun alettiin tjottailemaan...

Jellis, <3

Kaakao, voi vitsi nyt jännätään siellä sitten, tsemppiä torstaille!! :)

Kiitos kaikille kauniista sanoista, ne on kyllä helpottanut tätä omaa oloa. Enpä oo vieläkään saanut soitettua lääkärille...

Muurahainen kp 28/31

Kaakao, tulipas hyvä saalis siellä, aivan mahtavaa! Toivottavasti moni hedelmöittyy oppikirjamaisesti ja pääsette torstaina siirtopuuhiin luottavaisin mielin! :)

Murkku, eihän sen lääkärin kanssa kiire ole, parempi varmaan hetki antaa ajatusten ja tilanteen selkiytyä omassa päässä vielä. Toivon niiiin kovin että löytyisi vielä joku keino saada teille vauva ilman rankempia hoitoja! Voihan olla että lääkärilläkin on suositella jotain joka vaikuttaisi siittiöihin positiivisesti?

Tännekin ilmoittelen nopsaa, että punktio on ohi ja saalis oli 5 munasolua :) eli ihan hyvin vaikka kaikki tuntui menevän tässä ivf:ssä muuten päin honkia :D huomenna kuullaan miten ovat lähteneet hedelmöittymään. Siirtoon ei nyt lähdetä tuhrun takia vaan jos saadaan alkioita niin ne menevät pakkaseen, pakastealkion siirto tehdään sitten kesäsulun jälkeen elokuussa. Kesän ajaksi saan endon hoitoon jonkun pistoksen/kapselin, joka vaikuttaa 4-5 viikkoa.

Muokattu viimeksi:
Kiitos murkku <3 juu harmi että on toi sulku, mutta hyvä että saan nyt rauhassa rauhoitella endoa. Ehkä saadaan kohtu parempaan kuntoon ennen pas:ia/seuraavaa ivf:ää :) lähetän lämpimiä ajatuksia sinne sulle murkku <3

Nyt saisi ne plussatuulet puhaltaa kesän aikana täällä! Itse pysyttelen varmaan vähän edelleen taustalla, mutta lueskelen ja tykkäilen kuitenkin :) olette ihan kaikki mun mielessä tilanteesta riippumatta! <3

Ei myöhänen ovis tarkoita ettei tule vauvaa :) pääasia on et ovis tapahtuu ja luteaaliaika on normi. Mulla ovikset aina olleet myöhään. Yli kp 20.

Larissalle onnea viidestä munasolusta :)
mä en enää luotan mihinkään halpistesteihin. Ne on mulla aina toimineet päin peetä. Näyttäneet kahta viivaa kun ei raskaana ja kun raskaana niin ei mitään :/

Murkulle kanssa tsempit. Ikävä tilanne mutta toivotaan et ihme tapahtuisi :)

Täällä dpo 5. Odotusta vain.

Muokattu viimeksi:
Larissa kuulostaa hyvältä! Nyt vaan tsemppiä ja peukkuja että pääsette siirtoon :) hieno toi sun testauskuva :) mä aattelin, että nyt tärppäsi mut sit luin kuvatekstin :) toivottavasti toi kuva on enne!

Murkulle isot pahoittelut! Samaa toivon kuin moni muukin, että jospa teillä sittenkin olisi jotain toivoa ja lääkärillä jotain annettavaa, että saisitte sittenkin pikkuisenne!

Ovistelijoille tsemppiä! Omani taisi jäädä tulematta, oireita ei ollut eikä mitään siihen viittaavaa. Oon nyt läpi tän kierron mennyt vatsa niin pulleana, että ahdistaa, kun joku takuulla luulee, että tuo on nyt raskaana :confused: En ole enkä taida enää tullakaan. Oon jo liian vanha :arghh:

Tiedän miltä tuntuu, kun plussaa ei tuu:sorry: Aikoinaan mua ahdisti enemmän, mutta nyt on jotenkin vaan olo et okei ei sitten, en ois halunnutkaan! Tsemppiä siis pettymään joutuneille!

on: mun kaikki energia menee töissä ja se vähä mitä jää, menee lasten kanssa ja urheillessa. Hain osahoitovapaalle jatkoa v. 2017 elokuun loppuun ja se on jonkinlainen henkireikä, kun saan olla perjantait kotona lasten kanssa! Tässä kierrossa johonkin ovisaikaan yritettiin hyödynnellä, mutta niinkuin tuossa ylempänä kommentoinkin, en usko ovuloineeni tässä kierrossa.

Larissa: hienoa että saitte munasoluja vaikka tilanne ei ollut ihanteellinen. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pääsette siirto puuhiin elokuussa. :)

Kaakaolla hieno saalis, pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin. :)

On: dpo 6. Ei mitään oireita. Tosin ei ekassa ja tokassakaan raskaudessa ollu oireita, vasta rv 6-7. Mietin koskahan sitä uskaltaa testailla... Taitaa olla ihan hullua testata jo dpo 9. Olis vaan noita pc liuskoja jonkun verran..

Pätkis dpo 6

Larissalle onnittelut munasoluista,jospa nyt kesänaikaan saat tosiaan endon rauhoitettua ja hyvillä mielin voit odotella elokuuta :)
Pätkikselle pidän peukkuja pystyssä, samoin kuin WM.lle, voisitte hyvin aloittaa plussabuumin täällä:wink
WM: ihana kuulla ettei tämä myöhäinen ovulaatia tarkoita lapsettomuutta automaattisesti,nyt kun kiertoni on pidentynyt niin luteaalikin on hiukan pidentynyt ja on jo 11-12pv mikä on positiivista ja lääkärin mukaanhan viimeksi (ovis kp30 minulla oli oikein hyvä limis ultrassa)
Tiikerilukas: jospa saat jatkoaikaa osahoitovapaalle,ja saat touhuta lasten kanssa kotona, se on arvokasta aikaa elämässä :)

Hei onko muuten kellään greippimehu pidentänyt kiertoa? kun heti kun aloin juomaan niin kierrot onvenyneet? voi olla sattumaakin kun on niin epäsäännöllistä tän mun kropan kanssa

ON: Nyt oli lähes tasavahvat viivat joten ovis ehkä on saapumassa, ja kosteus lisääntynyt huomattavasti
Helinä- kp. 26

Muokattu viimeksi:
Innolla odotan että milloin Pätkis ja wm testaavat, niitä plussia kaivattaisiin tähän ketjuun! :)

Helinä, en muista että greippimehu olisi kiertoa pidentänyt.

Biologi soitti ja 3 kpl niistä neljästä munasolusta oli hedelmöittynyt :)

Larissa, mahtavaa että 3/4 on hedelmöittyneet! Toivottavasti mikään ei tipu pois matkasta ja saatte elokuussa siirron tehtyä valioyksilöllä rauhalliseen kohtuun! :)

Wm ja pätkis, plussat testaamaan muutaman päivän päästä, tsemppiä! :)

Larissa; Hienoa, että lähes kaikki hedelmöittyneet :happy: Toivottavasti siirto onnistuu elokuussa! Miksi pitää olla kesätaukoja?! :shifty:

Wm ja Pätkis; Peukut pystyssä, että nyt tärppää :)

On; Täällä samat oireet, tosin lisääkin on tullut mm. Flunssainen olo ja hajut käy nenään. Esim. eilen pesin naaman lemppari pesuaineella, hais tosi pahalle :wideyed: Etova olo lisääntyy ja finnejä ei ole tullut ehkä viikkoon juuri ollenkaan, mitä ei ole 10 vuoteen kertaakaan tapahtunut. Voi että kunpa tää olis nyt sitä :) Ei tarviis sairaalan kesätaukoakaan odotella.

Enni kp 25/30, yk 11

Larissa; Aijaa en tienny että ei oo tauolla merkitystä :) No mutta hyvä niin! Tänään dpo 11, eli ehkä vklp kun on aikaa aamulla :wink Myö saatais heinäkuussa lähete tutkimuksiin, jos ei olis taukoa.

Enni: jospa siellä olot viittaa nyt pieneet, pidän peukkuja!
Larissa: hienoa että siellä on useampi hedelmöittynyt odottelemassa.

Tää on ainut paikka minne voi kertoa, että kävin kesken työpäivän tekemässä tallettelut kotona kun oli muutenkin tunnin oma meno kun piti käydä pankissa ja miehen kans muuten menee vuorot ristiin nyt viikolla. No nyt on lähes tasavahvoile jo talleteltu ja vkl jatkuu kun kummalakin vp.t jos tikku näyttää ovista :grin pitää näin pitkissä kierroissa käyttää joka ovis hyödyksi. Ei oo sit ainakaan yrityksen puute syynä.. hih..

Enni, missä vaiheessa teillä päin loppuu polin tauko? Meillä kuulemma alkavat tekemään hoitoja taas vk 30 eli heinäkuun viimeisellä viikolla ja lapsettomuushoitajiin saa yhteyden tarvittaessa jo aiemmin, kun puhelinajat on koko kesän :)

Helinäkeiju, hyvä hyvä! :D :D :D

Enni, toivotaan oireiden enteilevän hyvää ;)
Haetko lähetteen polille tutkimuksiin omalääkäriltä vai joltain (yksityiseltä) gyneltä, vai miten teillä menee? Meillä kummassakaan tapauksessa ei vaikuta polin kesäsulku (toki normiterkka oli kiinni suht samaa aikaa, eikä ei-kiireellisiä aikoja niinkään helposti saa). Polilla sitten vaan odottelee se lähete kunnes poli aukeaa ja he pääsevät taas jatkamaan töitä ja käsittelemään lähetteen. Toivottavasti teillä on lyhyemmät jonot ku meilläpäin oli. Me saatiin siis lähete alkukuusta 6/2015 polille ja arvioitu jonotusaika oli 3-4kk. Saatiin kuitenkin eka aika vasta aivan loppukuusta 10/2015.. Mutta sitten asiat etenikin vauhdilla ja 11/2015 kierrossa tehtiin tutkimukset ja aukkari, ja jo 12/2015 alkavaan kiertoon piti saada lääkitys! :)

Helinäkeiju, hyvä että on homma hoidossa! :D :D

Larissa ja Nenna; En tiedä, yksityis gyne vaan sillon käynnilläni sanoi, että elokuussa voit hälle soittaa jos ei oo tärppiä tullu. Koska sitä ennen kesätauko, niin ei tapahdu mitään. Toivon kyllä ettei tarviisi soittaa,mutta aika vähenee.. Haen siis lähetteen samalta gyneltä, koska näin sovittiin. En tiedä onko sillä väliä tms. Näin töissä ollessa alkaa miettiä sitäkin, että tulis poissaoloja ja ne pitäs selittää. Ja todennäköisesti aina jos joku käynti on, koko pvä olisin poissa. Pomo on nimittäin isäni ikäinen vanhoillinen mies, eli ei ymmärrä mitään ja väheksyy naisia muutenkin. Huokaus.

Enni, toivoisin kovin ettei teidän tarviaisi polille asti mennä hakemaan apua! Valitettavaa on jos et tee vuorotöitä (eli vuoronvaihtomahdollisuutta) ni poissaoloja tulee jos tutkimuksiin joudutte menemään. Miulla taisi poli- ja labrakäyntejä kertyä siinä kuukauden aikana yhteensä 5, ja tietysti kaikki eri päivinä. Ennen polikäyntejä kävin kaksi kertaa omalääkärillä joka laittoi lähetteet ultraan (siulla vissiin gyne ultrannut jo, ja voi varmaan lähettää lausunnon siitä polille) ja verikokeisiin, jotta lähetteen pystyi tekemään ja nekin oli eri päivinä pienen terveyskeskuksen rajallisten resurssien takia.
Sitten tietysti kun nuo alkututkimukset on tehty, ni vähenee huomattavasti käynnit ainakin hetkeksi (jos saat esim letrot tai clomit, niissä on kerran-pari vasteultra tai jos joudutte isompiin hoitoihin ni niihin on jonot).
Mutta toivotaan tosiaan että ehtiit plussaamaan ennen tutkimuksia, eikä tarviaisi pohtia töitä sitten! :)

Takaisin