Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Niksulle pahoittelut ikävistä uutisista! Onneksi teillä on kuitenkin vielä toivoa ja miehelläsi on hyvä tsemppi! Toivottavasti saatte pikkuisen tavalla tai toisella!

Gatusa, hienoa, että sait jutella poikasi kanssa! Toivottavasti saat jatkossa jutella taas ja toivottavasti aikaväli ei jäisi kovin pitkäksi! Onko se muuten täysin exästäsi kiinni et miten saat jutella?

Oes, pikaista paranemista ja kyllä elämä voittaa! Mistä infektio johtui (ei ole pakko kertoa, jollet halua)? Vakava tilanne ollut siellä!

Ennille tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!

Junibea, kunpa tunne olisi väärä ja tulisi iloinen ylläri!

Beisla, hienolta kuulostaa noi, että pystyt jatkamaan vielä omia harrastuksia ja suunnitelmat niiden jatkamisen suhteen! Onneksi noissa lajeissa pystyy just jonkin verran miettii riskejä etukäteen ja sit arvioimaan tietty oman voinnin mukaan, milloin jää tauolle. Mä harrastin itse kamppailulajeja ennen esikoista ja hetken lasten välissä. Esikoisen kohdalla ehdin käydä pari viikkoa ennenkuin testasin plussan, mut lopetin sit heti plussan saatuani. Oon niissä piireissä kyl törmännyt heihinkin, ketkä jatkaa vaikka onkin raskaana ja sanoo sit harjoitusparille, et ei iskuja vatsaan. Itse en henk.koht. uskaltanut riskeerata, vaan harrastin esikoisen kohdalla loppuajan raskauspilatesta. Kuopuksen kohdalla selvitin etukäteen, voinko jatkaa afrotanssia ja kävinkin sit aina, kun järkyiltä liitoskivuilta pystyin.

Vietän täällä vapaapäivää lasten kanssa, koska olin pe töissä poikkeuksellisesti. Pe oli työpaikan tyhy-päivä ja sillai erilainen päivä, mut täytyy sanoo et näin pari vuotta osa-aikaduunia tehtyäni tuntui tosi hitaalta viime viikko, kun viikonloppu ei tuntunut tulevan ikinä! Mä en tiedä miten sopeudun sit vuoden päästä kokonaiseen työviikkoon! Toivottavasti ei tarviis vaan saisin olla mammalomalla :) Aion siis jatkaa tätä vielä siihen asti, kunnes kuopus täyttää 3v eli vähän yli vuosi vielä. Tai saa nyt nähdä, mistä löydän itseni ensi vuonna.. tiistaina oli tosiaan yt:t ja vaikka saankin jatkaa nykyistä työtä, voi olla että syksyllä työnkuva muuttuu työksi, jota en halua tehdä. Saman alan hommia ne ois, mutta en koe, että sellainen työ sopii mun elämäntilanteeseen, joten voi siis olla, että nostan syksyllä taas kytkintä ja vaihdan työpaikkaa.

Kp entiedämitä. Ovisoireita ja viime yönä heräsin vatsakipuun, en sit tiedä mitä se oli, ehkä kuitenkin närästystä. Eilen hyödynnettiin, ehkä tänään taas. Ehkä parempi näin, etten ole perillä kierrosta, ei tule sit stressattua. Tai voisinhan mä tarkistaa womanlogista, se on nykyään paremmin perillä kierroista kuin minä :woot:

Tiikeriluukas sain massiivisen infektion kasvojen ja kaulan alueelle viisaudenhampaan leikkauksesta. Pitivät vuorokauden hengityskoneessa nukkumassa kun hengitystiet turpos niin kovin. Nyt on haavaa kaulassa ja suussa sisällä ja ulkona... Pikkuhiljaa parantuu, mutta empä olis uskonut, että tällaista voi tapahtua. Kyllä toi hammaskaluston terveys on tosi tärkeää! Kaikenlaisia mutkia sitä tulee elämässä eteen. :depressed:

Tulokset tuli tänne. Yllätyin aika paljon tuloksista... Nyt googlaillu hirveästi, jotta ymmärtääkin tuloksista jotain.

Diagnoosi: teratozoospermia :(
Määrä ja liikkuvuus on hyvät, mutta minkäs teet kun muoto on epänormaali 100%:ssa... Käsittääkseni pikagooglailulla me ei lasta kotikonstein saada...

Huomenna soittelen lääkärille, joka tod.näk. Ivf:ää tai sit ICSI:tä suosittelee...
Onko muita samalla diagnoosilla täällä??

Muokattu viimeksi:
Murkku, meillä oli ekassa testissä sama tuomio, muutamalla prosentilla. Silloin tuomio oli että voi vaikuttaa vähän hedelmöityskykyyn, mutta kukaan lääkäri ei ollut siitä moksiskaan. Mä luin googlen läpi aiheesta ja aiheen vierestä ja tässä tapauksessa kun määrä ja liikkuvuus on hyviä, vika on päässä ja silloin päästä puuttunee joku entsyymi joka auttaa munasoluun pääsyssä. Tämä lienee "paras" siittiön vika, koska ne kuitenkin liikkuu hyvin kun vika ei ole hännässä. Testi uusittiin muutamien kk päästä ja en tiedä oliko luonnollista vaihtelua vai auttoiko lisäravinteet mutta prosentti oli parantunut huomattavasti ja diagnoosi että normaalia on. Ei ole mikään paha tuomio vaikka mä en hyvä esimerkki mahona olekaan... Tai parempi ainakin ku moni muu spermavika!

Jellis, no Mä kans mietin, et voiko vitamiineillä vaikuttaa tohon epämuodustumiseen. Se kun oli ehdoton 100% yhtään normaalia siittiötä ei löytynyt...
Toisaalta, soittelen huomenna lääkärille ja sitten ollaan viisaampia...

Oes, mun veljelle on käynyt samanlailla, tosin hän oli neljä taivutettuna koomaan ja verenmyrkytys oli, sitten tuli keuhkokuume. :(

Muurahainen :Heartred Onneksi nyky lääketiede on niin kehittynyt että varmasti teillekin apu löytyy! Miten mies reagoi?

Enni, kiitos kysymästä! Täällä on menossa dpo5. Tallettelut saatiin kuin saatiinkin tehtyä dpo-1, dpo0 ja dpo1, vaikka miehen työreissun takia pelkäsin et kuinka käy. Ovis tuli kp13 eikä 12 niinkuin yleensä aina niin tallettelut osui kohdalleen! Kalevalaisella jäsenkorjaajalla kävin kp8, jos siitä olis apua. Tämä kierto jännittää myös siksi että olen tiedostomattomasti tehnyt ajatuksissa luopumistyötä tämän vauva haaveen kanssa :sorry: Vuosi yrittämistä lähenee ja ennemmän ja enemmän alkaa tuntumaan ettei meille enää lasta suoda! Yritän nyt kääntää ajatuksia siihen suuntaan, että keskityn täysillä tämän hetken tilanteeseen ja olen onnellinen siitä enkä haaveile asian perään jota meille ei suoda! Kai tämä on myös jonkinlaista itsensä suojelemista! Illalla tuli niin paha mieli kun löysin yhden kadonneen esineen ja menin miehelle että "arvaa mikä minulla on, haluatko nähdä". Hän sanoi hymyillen et olen ihan varma et tiedä mikä sinulla on... Ilme oli kumma kun näytin esineen... Myöhemmin kysyin, että mitä luulit että tulin näyttämään, hän sanoi että" olin ihan varma että tuot positiivisen raskaustestin" :sad001 kunpa voisinkin sillä yllättää parin vkon päästä!

Viime vkolla kuulin KOLMELTA ystävältä että odottavat loppu vuoden vauvaa! Olen oikeasti onnellinen heidän puolesta mutta pieni katkeruus samalla hiipi että MIKSI se on meillä niin vaikeaa... Onneksi aurinko hellii ja mökkikesä vielä edessä! :rolleyes:

Anteeksi, tulipa oikea romaani omaa napailua:shy:

Enni, kiitos kysymästä ihan hyvin menee! Olen kirjoitellut tuolla ivf-puolella enemmän. Meillä on siis eka ivf nyt menossa, endoa sammutellaan Synarela-sumuttein. Menkkoja odotan pian saapuvaksi, sitten ns. "nollaultra" ja piikitykset. Jännän äärellä!

Hileinen kp 24 yk 20+

Pipanat; Meillä myös yhden kierron päästä vuosi yritystä täynnä. En ole tosin vielä päättänyt omaa kantaa enkä keskustellut miehen kanssa, että mitä sitten tehdään. Ai sielläkin on raskausuutisia liikkeellä enemmänkin. Kyllä välillä tuntuu, että elämä ei potki kaikkia ihan tasapuolisesti :sour: Taas yksi ihminen kommentoi, että voi tehkää tekin jo se vauva! Ois tehny mieli sanoo, että ihan ko ei oltas yritetty :meh:

Hileinen; Hieno juttu! Toivotaan, että tärppäis ja että kaikki menee hyvin :happy: Toisessa keskustelussa onkkn varmasti enemmän keskusteluseuraa ja apua hoitoasiossa. Itelle ainakin ihan hepreaa suurin osa :oops: Tsemppiä hoitoon :happy:

Voi Murkku <3 otetaanko teiltä vielä uusintanäyte vai suoraan hoitoihin? Millä fiiliksellä mies oli, haluaako lähteä hoitoihin? :/

Tsemppiä ivf-kiertolaisille! Nyt alkaa jo jänskättää teidän puolesta ;)

Mulla ei tällä hetkel lähipiirissä oo ketään raskaana. Mut kyl se aina kirpasee kun joku ilmoittaa vauvauutisia.
Meillä keskitytään nyt perheeseen, kesään, uuden kodin etsintään ja semmoseen! Syksyllä ajattelin kouluunkin hakea.
Nyt tuli semmonen fiilis, et on aika opiskella ja vähä hankkia muutosta elämään ennen toista lasta :)

Ainii, rakas kroppani sekos taas :D kierrot ollu pitkään 32-34pv, niin viime kierrossa sitten ihan puskista alko menkat.
Kierto oli vaivaiset 24pv... En tajua.

Meritähti kp 6
Syksyn hoitoja odotellessa todennäköisesti.

Murkulle pahoittelut odottamattomista uutisista :( mutta Icsi on teillekin mahdollinen hoito jos vaan haluatte siihen lähteä! Mitä miehesi tuumasi asiasta? Jos uusintanäyte ei ole parempi niin OI:ta ei varmaankaan kannata tehdä. Ilmoittele kun tiedät taas jotain <3

Sorry olen vähän pihalla teidän jutuista kun olen käynyt vaan nopsaa lueskelemassa. Plussatuulia kaikille ja toivotaan että kesäkuussa saadaan kunnon plussapuhuri kun toukokuu oli niin hiljainen!

Larissa kp 11, pv 7 puregonin piikitystä

Murkku, pahoittelut karuista uutisista :( toivottavasti lääkärin kanssa juttelu toisi hiukan varmuuttaa jospa kuitenkin vaikka niillä vitskuilla saisitte ite vähän laatua parannettua ennen rankempia hoitoja, mikäli niihin hoitoihin miehen kanssa päädytte.
Tsemppiä!❤

Murkulle ja miehelle voimia tiedon sulatteluun! <3 Jelliksen kertoma kyllä lupaa ihan hyvää ja toivoa on! <3

Tsemppiä kiertojen eri vaiheisiin jokaiselle vahvalle naiselle tässä ketjussa. Sais todellakin tulla plussia nyt kesäkuussa kun toukokuu oli niin hissu... Eiköhän niitä iloisia uutisia saadakin! On aika hyvä luotto kun niin monella on uudet keinot ja kujeet käynnissä.

Pahoittelut negan saaneille ja kp1:n kohdanneille. Ei se koskaan kivalta tunnu, mutta uudessa kierrossa uusi mahdollisuus! <3

Aurinkoista kesän alkua naiset! Plussia kehiin, toivoo Maggie! :)

Rv 27+5 <3

Tuli noista simpoista mieleen, että syökö teiän miehet myös foolihappoa? Eikös sen nimenomaan pitäis auttaa siittiöidenkin laatuun?

Täällä menossa vasta kp 6 ja viimeinen terolut-kuuri alkaa kp 15. Heinäkuussa lähetään häämatkalle, joten jos ei tästä kierrosta tärppää, niin toivottavasti osuis ovis edes loman aikaan, niin olis ainakin aikaa pyöriä lakanoissa :cool14

Alina kp 6/29-39 yk 3(km mukaanlukien yk 19)

Alina, meillä mies syö Gelee Royal, sinkkiä ja foolihappoa. Toki ei tässä raskauduttu ole niin tiedä sitten on apua...

Pahoittelut muurahaiselle ikävistä uutisista. :/ Mutta nyt ainakin tiedätte missä on syy ja teitä voidaan ruveta auttamaan. :)

On: kp 12 ja ovistesti tällainen... Ärsyttävää kun se kerää tuota väriä siihen testi viivan reunaan... No ovis ei taida kovin kaukana olla ehkä parin päivän päässä.. :)

Liitteet

• _20160531_131401.JPG
    _20160531_131401.JPG
    209.6 KB · Katsottu: 178
Takaisin