Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pätkis, menkkojen aikaan voit ottaa buranaa ihan huoletta. Ovulaation lähestyessä päivittäinen tulehduskipulääkkeiden käyttö voi viivästyttää ovista ja estää kiinnittymisen.

Enni, iso halaus sinne noiden ajatusten keskelle. <3 Itse olen samanlainen, otan asioista selvää, jotta tiedän miten homma mahdollisesti etenee. Mua se helpottaa että tiedän mitä voi olla luvassa. Ja onneksi olen ottanut asiat selville, tässähän ollaan kohta kaikki hoidot (inssejä lukuunottamatta) kokeiltu ja ivf on edessä. Mulle tieto ei lisää tuskaa vaan jollain tavalla helpottaa.

Larissa kp 31, dpo 11(?), pv 15 synarelaa

Enni, oletko miettinyt ihan et kävisit juttelemassa säännöllisesti ammattilaisen kanssa? Mä mietin sitä et olisin menny mut en sitten saanut aikaiseksi mentyä, mut sitten todettiinkin jo endo ja asiat alko luistaa. Olisin muuten varmaan mennyt.
Mä myös kirjotan päiväkirjaa ja sinne purkaan just niinkun sillon tuntuu se myös helpottaa. Välillä kun tuntuu ettei kukaan muu ymmärrä niin päiväkirja ymmärtää aina. <3 tsemppiä pahan olon kanssa painimiseen!

Pätkis, menkkojen aikana voi ottaa muutaman buranan, mutta ei enää menkkojen jälkeen. Aina tietty parempi jos pystyis pärjäämään panadolilla.

Pahoittelut tädeistä, ihan tyhmää kun niin monelle taas eksyny! :(

Nyt niitä plussia jo vuorostaan!

Ennille tsemppiä, toi vuoden rajapyykki joka teillä edessä häämöttää, voi olla tosi rankka. Meilläkään mies ei suostunut hoidoista tai tutkimuksista puhumaan, mutta vuoden tultua täyteen hän suostui kuuntelemaan ja jopa tutkimuksiin ilman sen kummempia suostutteluja.

Kirppu, ihanaa onnea!! :) paljon tarrasukkia matkaan!

Jaksamisia tädin kohdanneille ja sitä odottaville :( joka kerta se on yhtä kauheeta :/

Enni, kannattaa yrittää puhua jollekin, helpottaa kummasti oloa :) tää on iso taakka kannettavaksi. Teillä onneks yritystä ei vielä äärettömän kauan ole takana, joten pikaista plussaa teille toivon! ;)

On. Meillä miehen uusintasimppanäytteen tulos tuli ja kuten arvattiin, niin yhtä paska kun edellinen. Mies lähtee nyt kaikenmaailman verikokeisiin ja ultriin, et selviää onko jotain vakavampaa kyseessä :( onneks ihan nollanäyte ei oo, mut huonolta näyttää.
Syyskuussa saa viimeiset tulokset sit eli siihen asti me vaa odotellaan. Tuskin tässä ihmettä tapahtuu ilman hoitoja :/

Minni Just tota 3d:tä tarkotin. Meillä oli ihan vaan normaali ultria kaikki..

Onnea kirppu! :)

Onnea Kirpulle!!
Minnillä oli ihana ultra :).

Larissa on se nyt kumma kun ei ne menkat ala kunnolla. Alkaako sulla piikittely kuitenkin siloin kun oli sovittu, jos ei alakaan kunnolla ennen nollaultraa? Mulla pitkitty silloin ekassa ivfssä menkat 5 päivällä. Tuhrua tuli mutta kunnon vuoto antoi odottaa itseään. Varmaan jännitin ja odotin tulevaa niin paljon että venyi siksi.

Täällä nyt takana 2. ivf punktio. 12 munista oli saalis ja huomenna kuulee monta lähtenyt hedelmöittymään. Mahdollisesti tehdään nyt pitkä viljely , mutta pitää vähintään olla 3 hyvälaatuista munista. Siirto tehdään joko ma tai ke riippuen nyt siitä.

Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Mymmelisti; Oon kyllä miettinyt. En vaan oikein oo tiennyt, mistä apua hakisin. Ja jos mikään yleinen taho ei auta, ei oo kyllä varaa mihinkään yksityisterapiaan mennä. Se varmaan auttaiskin miuta, koska ei mitään muuta keskusteluapua ole tällä hetkellä. Ja mies ei jaksa kuunnella eikä ymmärrä :grin Onko vinkkejä mistä vois kysyä? Sitäkin oon miettinyt, että kun yritystäkin on näin vähän, että saako sitä apua kun tilanne ei ole "vakava". Sit aina tietysti aattelee, että jos se plussa nyt tuliskin niin siellä aatellaan, että tuo vaan hätiköi :confused: Miulle ei oikein toi kirjottaminen auta, koska haluaisin keskusteluapua ja toisen ihmisen näkökulmaa asioihin.

Nenna; Kiva kuulla, että teilläkin vähän sama tilanne. Ja kuitenkin nyt kaikki hyvin ja mies suostui ja tajusi tilanteen vakavuuden :) Tulitko raskaaksi hoidoista vai oliko luomuyllätys? En muista olinko silloin jo mukana täällä, kun plussasit, että miten tein tilanne meni :oops:

Meritähti; Ei onneksi olekaan "kauaa" vielä. Olen miettinyt joskus vaikeina hetkinä kelle puhuisin, mutta en ole keksinyt lähipiristäni ketään, jolle haluaisin/osaisin puhua. Ensinnäkin siksi, että kellään ei tämmöstä ongelmaa ole ollut (ymmärtääköhän ne) ja kukaan ei tunnu tarpeeksi luotettavalta ja läheiseltä.. Tuntuu lähinnä, että ne sanois voi voi on kuule meilläkin ollut vaikka mitä ongelmia ja eihän toi nyt vielä oo vakavaa yritäppä vaan vielä. Eli että ei olis mitään apua/hyötyä kuitenkaan.
Siis syyskuuhun asti joudutte odottamaan :eek: Oon tosi pahoillani teidän puolesta :Heartred

Pisama; Tsemppiä, täällä peukut pystyssä siun munisten puolesta :rolleyes:

Tsempit kaikille muillekin ja plussatuulia :Heartbigred

Meritähti, voi kökkö :( mutta jos tilanne ei sentään ole se että siittiöitä olisi nolla niin icsi olisi silti mahdollinen hoito teille :) mutta paskaa että menee jatko syyskuulle asti :(

Pisama, nyt vaan tsemppiä ja toivotaan huomiselle hyviä uutisia :) juu menkat antaa odottaa täällä itseään. Mutta vasta keskiviikkona on nollaultra joten on niillä aikaa vielä alkaa. Mitään ohjeita en ole saanut sen suhteen että jos menkkoja ei kuulukaan. Ehkä soitan polille tiistaina jos se on tilanne. Mutta eiköhän ne sieltä ala, niin kuin aina! Koko ajan on sellainen olo kropassa että kohta hanat aukeaa mutta vielä ei ole auenneet.

onnea minni tyttölupauksesta mashaAllah aivan ihana kuva :)

kirppu onnea plussasta mashaAllah tonnikaupalla tarrasukkia yms sinne :)

täällä ei mitää ihmeitä, meille tuli oletan joko ennenaikasena tai muuten vaan poikkeuksellisen pienenä tyyliin pulun kokosena syntynyt pässi eilen, nyt ikää vissii 15pvä painoa n. 2,7kg tänää katottuna. laitan kuvan kunha saadaa aikaseks ottaa, tyttö on iha innoissaa aina antaas pulloa ja silittämäs sitä. emo hylki pikku parkaa mut normi kokosena syntynyttä veljeä imettää ni tuli nyt meille ku ukon täti kyllästy syöttämää ja huolehtii tuosta. myöhemmin saadaa sit uuhi tänne viel inshaAllah.

Meritähti, pahoitteluni huonoista simppatuloksista :( jos ei kuitenkaan aivan nollatulos ollut, niin aina on mahdollisuuksia kuitenkin. Tsemppiä!

Pisama, hyvältä kuulosti saalis! Toivotaan kovasti hyviä uutisia❤

Enni, meille tuli ylläriluomuplussa. Hormoni-verikokeiden ja ultran mukaan ei olisi pitänyt ovista pystyä tapahtumaan ollenkaan, ja olin jo saanut reseptin letroihin joita olisin syönyt melko isolla ensiannoksella.
Toivottavasti teilläkin miehen näkökanta avartuu hiukan jos vuosi ehtii tulemaan täyteen ilman plussaa!

Mitäpä muuten kuuluu juntturalle, ambriinalle, darkmimosalle, myylle ja muille joista ei hetkeen ole kuulunut, oletteko vielä linjoilla? :)

Onnea Kirppu :)
Pahoittelut menkoista TiikeriLuukad ja Pätkis. :(

Mami91 harmi ettei tullut plussaa :(

Meritähti jaksuja odotteluun ja tutkimuksiin <3

Omanapaa: Luulen että ovulastio on huomenna tai sunnuntaina, en pysty varmistaan kun testitv loppui. :/ Huomenna aamulla lähden Helsinkiin ja sunnuntaina lento Nizzaan. Sopii toivoa että eilisen ja tämänpäivän siemenet alkavat itää..

Hei ihanaiset ❤️
Tää kadotti jo kahdesti kirjoittamani pitkät tekstit, joten hermot meni ja kommentoidaan sitten lyhyesti :grin

Kirppu, onnea ja tarrasukkia matkaan! :ky

Meritähti, olen pahoillani huonoista tuloksista ja, että joudutte odottelemaan syksyyn! Voimia! ❤️

Junibea, kädet kyynärpäitä myöten ristissä sitkeille simpoille! :smiley-angelic001 Ja ihanaa lomaa!

Minni, onnea tyttölupauksesta! Ihanan kuvankin olit laittanut ❤️

Pisamalle toivon huomiselle oikein hyviä uutisia! :smiley-angelic001

Pahoittelut kaikille, joiden luokse täti on kurvannut! :hug013

Niin ja täällä oli maailman ihanimpia masukuviakin! (Sydänsilmähymiö x monta)

Ivf:läisiä olikin monta! Pisamakon oli nyt ensimmäinen? Kuka/ketkä jatkaa perässä?
Larissa tuntui odottavan nyt tätiä?

Tää Myy on sairastanut ja samalla koittanut auttaa miestä remontin kanssa (1/2vuotta tehty jo remonttia, josta 10pv makasin sairaalassa), sit oon juossut keikoilla ympäri suomena ja vähän Ruotsissakin. Potenut matkakuumetta ja varannut matkan ja kahden viikon päästä loikoilen auringossa. En tee mitään muuta, kuin rentoudun! Meil on ensikäynti ison sairaalan polilla maanantaina.....
Onko täällä ketään, jolla on fyysisia rajoitteita mitkä sattaa "vaikeuttaa" (toikin on jo väärä sana) lapsen hoitamista? Jos oikein muista WM:llako oli jotain pientä fysiikkajuttua?
Mun mies kun nyt on keksinyt, etten muka pärjäisi lapsen kanssa mun reumakäsilläni ja alkuvuodesta telotulla selälläni. Selän kuntoutus saatiin vasta alkuun, mutta Fyssari on hyvin optimistinen sen kanssa, että syksyyn mennessä selkä olis kunnossa.

Pisamalta odotellaan lähipäivinä sit huippu-uutisia! ;)

Enni, mä en puhunu pitkästä yrityksestä kellekään läheisille. Sattumalta löysin viime syksynä uuden ystävän. Kaikki meillä sujuu niin helposti ja luontevasti, joten äkkiä huomasin, että olin hänelle avautunut kaikesta mieltä painavasta. Kyllä helpottaa!! Edelleen hän on mun tuki ja turva heikkoina hetkinä <3
Nyt meillä molempien vanhemmatkin tietää, että ollaan tutkimuksissa.
Aina saa julkisestakin terveydenhuollosta jutteluapua. Varmasti jos selität tilanteen omalääkärille, hän järjestää apua. Tai näin sen kuuluisi mennä :D

Larissa, voi kunpa ne sun menkat alkais! Oon vähä malttamaton teidän hoitojen suhteen! Jänskättää kauheesti sun puolestas, toivottavasti heti ekasta kerrasta tärppäis :)

Junibea, ihanaa lomaa sulle! Se piristää mieltä ja kehoa mielettömän hyvin!
Me palataan tänään Kreikasta kotiin. Kaks viikkoa lomailtu ja uskomattoman rento ja hyvä olla!
Seuraavan reissun rahoitusta pitää miettiä, matkakuume on kova :D

Junibea, ihanaa reissua ja toivotaan että simpat jaksaa odottaa munasolua :)

Myy, voi höh sun miestä :/ olikohan Elaffyllä reuma vai muistanko ihan päin honkia... Ihanaa reissua sinnekin!

JES! Täti on täällä! Nyt vaan toivotaan että ensi keskiviikon ultrassa kaikki on ok ja päästään aloittamaan piikit ;) kuinka iloinen voi menkoista olla :D ja kivut on (ainakin nyt) paljon helpommat kuin yleensä eli taitaa olla synarela tehonnut endoon :)

Larissa kp 1, pv 16 sumuja

Junibea, rentouttavaa lomaa ja toivotaan että simpat on sitkeitä! :)

Meritähti, oih kuulostaa ihanalta kreikka, harmi että loma on jo lopuillaan. Ehkä seuraavalle etelänlomalle ette ihan niin äkkiä pääsekään jos pian plussaisit❤

Larissa, harvoin tässä ketjussa tädistä onnitellaan, mutta niin vaan se hetki taas tuli eli onnea uuteen yritykseen!❤
Ja siis aivan ihanaa kun kivutkin on helpommat nyt :)

Myy, ihana kuulla siusta pitkästä aikaa! :)
Mein lasketunajan ryhmässä taitaa olla ainakin kaksi jolla on reuma, ja ainakin toisella on ennestäänkin lapsia (toisesta en nyt millään muista), mutta siis väitän ettei reuma ole estävä tekijä lapsen hoidossa! :)
Ihanaa lomaa jokatapauksessa!❤ :P

Onnea Larissa tädistä :happy: Nyt vaan odottelemaan ens viikkoa, niin saadaan teille se pikkuinen :rolleyes:

Meritähti; Ei miulla oo mitään omalääkäriä? Neuvolalla on.varmaan jotain terapiaa, mutta ne on varmaan lapsiperheille tai odottajille. Kunnasta en tiedä onko tai mistä sitä vois kysyä. Miekin sain uuden ystävän viime vuonna ja ajattelin samoin kun sie. Kerroin sitten hänelle ja hän sanoi suunnilleen aijaa voi harmi, elä stressaa. Sen jälkeen ei oo puhuttu asiasta, eikä hänellä oo "antaa" mitään apua näissä asioissa. Kuunteluapu tietysti, mutta ei oikein kiinnosta kertoo sellaiselle, joka ei käsitä yhtään asiaa eikä mitään siihen liittyvää. Hänellä siis ihan eri elämäntilanne, joten hän ei oikein ymmärrä näitä. Hän ei myöskään pidä lapsista eikä halua lapsia jne. niin ei ole yhtään tuttu/kiinnostava aihe. En tiedä siitä johtuen vai sen avustuksella menikin jo vähän maku kertomisesta, kun ei siitä ollut mitään hyötyä. :cool:

Junibea; Hauskaa lomaa :happy:

Nenna; Kävipä teillä uskomaton tuuri :happy: Oon iloinen teidän puolesta :)

On; Ollut itelläkin mielessä tuo avun hakeminen jo aikaisemminkin. Jotenkin olen vain ajatellut, että ei mulla oo vielä mitään "ongelmaa" tai "syytä" miksi hakisin apua. Että sitten myönnän myös itelleni lopullisesti, että on joku ongelma jos apua lähden etsimään. Oon kyllä netistä jo tutkinut vaihtoehtoja ,et missä mitäkin tarjotaan, mutta en oikein löytänyt miun asialle sopivaa osoitetta. Tää asia kyllä ahdistaa aika paljon, kun tuntuu et pala on kurkussa koko ajan :oops: Tää paikka on kyllä ihan paras. Täältä saa aina apua ja monenlaisia näkökulmia asioihin. Ja kaikkia neuvoja ja sympatiaa :grin Ootte niin ihania ja korvaamattomia! :)

Takaisin