Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Julianna, komppaan Maggieta! Älkää tehkö nyt mitään lopullisia ja hätiköityjä päätöksiä. Sulla on ikää sen verran että voit antaa miehellesi esim vuoden sulatteluaikaa ja sitten lähteä hoitoihin luovutetuilla siittiöillä, jos siltä tuntuu. Tätä asiaa ei ole pakko päättää juuri nyt! Isot tsempit ja halaukset sinne! Teillä ei ole todellakaan helppo tilanne.

Pätkis, pahoittelut negasta sinnekin :(

TiikeriLuukas, voi kun saisitte sen plussan ja pääsisit toteuttamaan ajatuksesi <3

Mitäs muille kuuluu?

Maggie, mitä sinne? :)

Myy oli käynyt linjoilla! Kerro kuulumisia! :)

Tänne ei ihmeitä. Melkein 2 viikkoa mennyt synarelaa ja olo on samanlainen kuin aina kierron lopussa, mutta tiputtelu ei ole alkanut. Pari päivää sitten tuli jotain beigeä vuotoa mutta se loppui. Nyt vaan lorisee valkovuotoa ja tissit on kipeät. Toivottavasti synarela ei kovin paljoa myöhästytä menkkoja! Toisaalta tuntuu että toimiikohan koko lääke, kun olo on niin normaali...

Larissa kp 28, dpo 8(?), pv 12 synarelaa

Mä en itse vaihtaisi puolisoa kovin helposti tuossa tilanteessa. Ajattelen niin että jos mussa olisi se vika ettei lasta tule niin tottakai toivoisin, ettei mies jätä minua sen takia.
Kannattaa varmaan antaa aikaa miehellesi. Niin iso asia ettei voi biologista saada että asian käsittelyyn menee aikaa,

Täällä menkat loppu. Olivat ihan normit. Tässä kierrossa käytössä kaksoishormoni digiovistesti :) jospa se näyttäisi oviksen.

WM kp5/36

Oikeassa olette, että aikaa tarvitaan asian sulatteluun.
Vaikka olenkin vielä melko nuori, elämä potkinut niin kovin päähän, että toivoi jo ettei enää näin isoja mutkia tulisi vastaan. Nyt taas kun olen päivät yksin kotona (olen työkyvyttömyyseläkkeellä aivovaurion takia), niin näköjään seinät alkaa kaatua päälle, yksin kun pyörittelee noita asioita mielessään. Josko tämä tästä taas. Enkä todellakaan haluaisi hyvää miestäni vaihtaa, löytäisinkökään enää toista yhtä hyvää, vaikea uskoa. Huomenna ajattelin soittaa naistenpolille ja pyytää psykologille aikaa, että pääsisi vähän ulkopuolisen kanssa purkamaan tätä tilannetta.

Julianna, kyllä sulle on liikaa kaadettu kakkaa niskaan noinkin nuorella iällä :( juttelu psykologin kanssa tekee varmasti hyvää. Monesti ulkopuolisen (ja ammattilaisen) näkökulma auttaa.

Julianna, hyvä kyllä päästä vähän puhumaan jollekkin ja toki täälläkin saa niin paljon kun jaksaa niin päästää ajatuksia ulos.. Ja varmasti en ole ainoa kenelle voi yksityisestikin jutella jos sellainen tarve on. :)

On. Täällä sitten eka virallinen lapsettomuuslääkäri-käynti takana ja PCOS tuomio tuli suorilta.. Toki katsotaan vielä labroja yms. mutta kyllähän sen jo itsekkin vähän jo aavisteli :P Terolutit sain sentään pyydettyä ettei kierto veny liian pitkäksi kun ens kierrosta pitäs labroja ottaa ja omalla kohdalla kun se voi olla kahden kuukauden päästä alle kuukauden sisään :F mutta simppanäyte normaali että oli sentään jotain hyvää :P ja tästähän nää sitten lähtee!

Puhvis kp8/32-70

Puhvis, hyvä että siellä asiat etenee! Ikävää että tuli pco-tuomio, mutta toisaalta se on yleensä yksi helpoimmin hoidettavia lapsettomuuden syitä. Hienoa että simpat on ok! :) tästä se lähtee!

Larissa, näinhän se on ja itse ainakin pidän tietoisuutta parempana.. Jännä nähdä sitten miten tuubat on auki :P Ennen ei mitään tukilääkityksiä tuu.. Ja tää kierto varmasti menee ohi kun teroja syön suht ajoissa jo mutta mitä se kuukausi tässä kohtaa enää :P mites siellä sujuu? :)

Puhvis, toivotaan että tuubat on auki :) Hyvä että tutkivat ne ensin (ja samoin simpat) ennen kuin määräävät esim clomit tai letrot :) Tänne ei ihmeitä, hoidot etenee hissuksiin. Jotain omia kuulumisiani löpisin tänne jo tänään niin en viitsi toistaa ettei tämä ketju täyty mun navan kaivelusta :D

Wm, jee! Uuden testin kanssa ovista sitten bongaamaan ;)

Onko kukaan viel plussannu toukokuussa? :/

Kesäkuussa alkaa olla jännät paikat kun on ivf-porukoilla hoidot hyväl mallil! ;) sitä odotellessa!

Me ollaan tytsyn kaa ulkomailla viel viikko, mies lähti jo töihin. Ovis olis varmaan lähipäivinä eli ohi menee tää kierto mutta ei se haittaa! Loma on loma!
Simppanäytteistä tulee täl viikol info, ei kyl odoteta mitään sen suhteen.
Kesäkuun alussa aukkariin ja sit homma etenee! ;)

Ikäjuttuihin.. Mä oon 26 mies kohta 28. Mä ajattelin et 2-3 lasta on mun juttu ja ne on tehty ennen ku täytän 25. Pyhpah ei sittenkää!
Olin vähän alle 23v ku esikoinen synty.
En kyllä ala vuositolkulla odottelee toista lasta, jos ei tänä vuonna ala tapahtuu mitään, niin luultavasti nautitaan elämästä yhden lapsen kanssa. Ehtiihän sitä sit myöhemmin iltatähteä yritellä ;)

Plussatuulia kaikille!
Mul olis nyt paljon aikaa jutella teiän kanssa, niin kertokaa kuulumisia urakalla!
Menny vähän ohi kaikki ku nopeesti lueskellu ja tykkäilly :(

Puhvis, pcos melko helppo ongelma hoitaa, täällä ainakin tepsi clomit. Ja mahtavaa kun simpat kunnossa siellä. :) Aukkarin jälkeen oottekin jo lähempänä plussaa kuin uskottekaan. Näin luulen!

Meritähti, hyvää lomaa. Kuulostaa ihanalta. Pari viikkoa täällä ja sit kans loma kutsuu. Toivottavasti simpat on kunnossa. :)

Larissa, kiitos kysymystä olot on edelleen oikein hyvät ja mieli aurinkoinen. Kämppäasioihinkin tuli vähän pökköä pesään ni pääsee laittamaan vauvan huonetta pikkuhiljaa. :) Loma alkaa kesäkuun alussa ja siitä jään suoraan äippälomalle. Meinaa vähän hymyilyttää kun ajattelee tulevaa kesää. :P Äitiyspakkausta ootan saapuvaks tällä viikolla, ainakin päätös tuli jo Kelalta. Vauva potkii ja ilmoittelee itsestään päivä päivältä voimakkaammin. I'm in love! <3

Suuri plussapuhallus tähän ketjuun naiset. Kohta tulee ja ropisemalla, kun ivf-läiset poksauttaa viivat testiin. :) Siinä samassa imussa kaikki muutkin! :)

Maggie rv 25+5 <3

Muokattu viimeksi:
Julianna, voimia sinnepäin ja toivottavasti asiat selkiintyvät. Omalla kohdalla kun tuli tuomio, ettei omilla muniksilla kannata yrittää, alkupettymyksen jälkeen tuli helpotus - ei tarvi enää tahkota paskoista aineksista. Lapsettomuus on kyllä yks pettymys, niin fyysinen kuin psyykkinen. Epätoivo iskee meillä useimmilla, kun kroppa ei toimi normaalisti eli luonnollisesti. Kun sitten vuoden "luovutustauon" jälkeen lähdimme lahjasukusolujonoon, oli se itselle todellakin helpotus: voimme yrittää kaikesta huolimatta. Kävimme psykologilla. Hän kysyi, pelkäänkö että mieheni jättää minut. Sanoin, että en. Hänen olisi kyllä pitänyt kysyä mieheltäni myös, pelkääkö mieheni minun jättävän hänet (mutta naispsykologi oli jotenkin yksipuolinen tässä). Tästä on nyt 4,5 vuotta ja tiiviisti kimpassa. Voi olla, että miehet kokee tämän jotenkin eri tavalla, koska he esim. eivät koe raskautta niin kokonaisvaltaisesti jne, että kiintyminen ei-biologisen lapseen ei ennakkoon tunnu kovin selvältä. Omalla kohdalla, naisena, uskon sitoutuvani pienokaiseen kuten kuka tahansa äiti.
Toivottavasti saadaan niitä toukokuun plussia vielä ketjuun ja toivottavasti Puhviksen putket on täydelliset!
Jos jollain on Supla kännykässä, niin sinne on tulossa sisällöksi jonkin otsikon alla erilaisia lapsettomuuskertomuksia. Kerron tarkemmin ohjelmasarjan nimen, kunhan selviää ja samoin, milloin julkaistaan. Olen mukana yhtenä haastatelluista.
Katjusha rv. 13+5

Julianna89, auttaisikohan miestäsi se, että kuulisi muiden miesten ajatuksia vastaavasta tilanteesta ettei lapsi ole biologisesti oma. Esim. tällaiset keskustelupalstat. En kyllä tiedä kuinka paljon miehet kirjoittelevat ajatuksistaan. Mutta vertaistuki on aina hyvä juttu, kun kulee muiden ajatuksia ja elämää. Toivottavasti kaikki menee parhain päin teidän elämässä. Tsemppiä paljon!

Voi Larissa, plussaa mäkin toivoisin, mutta taidetaan kyllä jatkaa yrittelyä, meinaan sen verran kipeitä kramppeja jo tulee, on hämärä kylkikipu ja lisäksi olen erittäin perseelle ammuttu :angry4

Työjutut jaksaa ärsyttää, tuli kutsu yt:n ja vaikkei se mulle potkuja tiedä niin ärsyttää se, että siitä mua koskevasta muutoksesta ei ole tiedotettu kunnolla. Vaihtelin tänään viestejä pääluottamusmiehen kanssa ja sovitaan tapaamista ennen yt:ä. Ehkä mä vähän stressaan sitä, mut toisaalta mä oon kiukkuisena kaikkein asiallisin (kysykää vaikka meidän lasten päiväkodin tädeiltä, joile annan aina välillä palautetta :angel5) eli uskon, että yt:t menee ihan ok.

Toivon kovasti plussia kesäkuussa kun hoitolaiset pääsee jännäileen :happy:

Julianna, voi teitä, kyllä on koeteltu liikaa :sad001 tosiaan vertaistuki vois tehdö hyvää jos ei oo miehen itsetunnollu liian kova paikka.

tiikeriLuukas, kuulostaa tympeeltä toiminnalta kyllä, mutta onneksi et sentään oo potkuja saamassa :)

Siis täällä on nyt kp 25 ja dpo 8 vissiin, ja luulin jo että menkat alko tänään kun tuli verta paperiin pyyhkiessä yhellä vessareissulla enemmän ja tosiella ei taas enää juuri ollenkaan ja siihen se jäi, mahaa on pari päivää nippaillu ja lämmöt oli tänään vielä koholla. Mut outoo toi vuoto, ei mulla oo koskaan ennen ollu tollasia :wideyed: Oon huvikseen tehny jo nyt niitä kökkö on stepin liuskoja, ja ei oo tullu ees viivanpaikkaa vaikka yleensä niihin tulee aina :p Niin ja aamusta asti ollu oksu olo ja etonu, toivottavasti ei oo mahatautia kun sitä on nyt paljon liikkeellä.

Make81: Mies on niin JÄÄRÄ, että jo pelkästään sen saaminen psykologin juttusille syksyllä on kova projekti. Vertaistukea olen ehdottanut, kun meidän lähes naapurissa asuu samassa tilanteessa ollut perhe, jonka miehellä ei kanssa sinppoja ollut ja heillä tanskalaisista lahjasiittiöistä kaksi lasta on suotu. Mutta ei, hän ei halua jutella vaan itse täytyy saada asioita päässään pyörittää.
Eilen kun saatiin miehen työpäivän jälkeen taas puhuttua asioista, itselläni ei enää niin paha mieli ole. Jaksan taas uskoa että kaikki järjestyy parhain päin. :)

Julianna, komppaan muita! Jos mies on kuin tehty sua varten, niin anna hänelle aikaa! Aika kova isku toi kuitenkin on :(
Toivottavasti teilläkin asiat järjestyy ja pääsette yhteisymmärrykseen.
Meillähän mies oli aluksi kaikenlaisia tutkimuksia ja hoitoja vastaan. Nyt alkuvuodesta sekin tajusi että jossain mättää.
Simpat oli huonoja ja mies heti huolestui, että jätänkö hänet, jos ei toista lasta saada. Tuntuishan se kauhealta, jos toista lasta ei saataisi, mutta en mä rakasta jättäis kuitenkaan <3 yks ihanuus kuitenkin jo löytyy, toinen vaan täydentäisi perheen ;)

TiikeriLuukas, tsemppiä! Kuulostaa aika inhottavalta tilanteelta, mutta asioilla on tapana järjestyä ;)

Mami, älä vielä menetä toivoa, ihan lupaavalta kuulostais! ;)

Kyllä sellanen olo, että tälle kesälle tulee täältä plussia! ;)

Julianna tsemppiä tilanteeseen! Ei takuulla ole helppo homma, mutta ei pikasia päätöksiä! Jutelkaa jutelkaa jutelkaa! Hyvä että puhuitte ja uskon, että kaikki järjestyy! :)

Mami iiks! Kumpa <3

Puhvis hyvä, että sait diagnoosin ja pääset hoitamaan sitä ja toivottavasti plussan!

Wm tsempit uuteen kiertoon :)

Pikanapa. Huomenna rakenneultra aamupäivästä! Jännittää niin paljon! Elossa siellä ollaan kun maha hytkyy siihen tahtiin, mutta toivottavasti kaikki rakenteet kunnossa! Tulen kertomaan sitten kuulumiset sieltä :)
Pian onkin muutto ikiomaan kotiin!

Plussatuulta <3

Minni rv 21+2

Julianna89, kyllä tuommonen uutinen varmasti tarvii aikaa sulatella. Pinnassa on varmasti vihan tunteita ja silloin ei oikein pysty ajattelemaan kunnolla. Ehkä jossain välissä heräilee muitakin tunteita.

Takaisin