Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hitsi ku tulee olee jännä kesän alku monilla Toivottavasti hoitojen avulla saadaan monta plussaa tähän ketjuun!! :)

Hitto kun mä en ikinä muista tehdä ovistestejä, luultavasti ovis tapahtuu mut en silti oo kyl varma? Pitäis ryhdistäytyä ja tilata testejä!

On. Tänään aamuyöstä menkkakramppeja, piti ottaa burana et helpotti juiliminen.
Vaaleenpunasta vuotoa hieman, siteeseen ei jää juuri mitää. Mut kaipa nää taas menkat olis :/ aiemminki ollu joskus tämmöset supersuperniukat menkat.

Tää toukokuun kierto höllätää kaikesta ja ens kuussa sit aukkariin ja jatko suunnitelmia pohtimaan!

Ens viikoks etelä-suomeen luvattua ihanaa ilmaa eli kyllä kesä tulee! :) ja kovasti mieli piristyy auringosta vaikkei vauvaa kuulukaan

Nopea huikkaus ennen nukkumaan menoa:

Murkku, amh-lukua täytyy aina verrata ikään, mutta toi on hyvä! Jos on pco-taipumusta niin amh saattaa olla korkeampi. Mulla oli viime vuonna 28-vuotiaana amh 3,7 ja se oli kuulemma hyvä luku.

Tässä aiheesta:

http://www.terve.fi/terveyden-abc/uusi-testi-selvittaa-tarkasti-milloin-naisen-vaihdevuodet-alkavat

Artikkelissa lukee mm. "jos 20-vuotiaan naisen AMH-tasot olivat 4,1 ng/ml tai alle, oli hän aikaisen menopaussin riskiryhmässä. 25-vuotiailla aikaisen menopaussin riskistä kielivät AMH-tasot olivat 3,3 ng/ml ja 30-vuotiailla 2,4ng/ml ... Sen sijaan jos AMH-tasot olivat 20-vuotiaalla vähintään 4,5 ng/ml, 25-vuotiaalla 3,8 ng/ml ja 30-vuotiaalla 2,9 ng/ml, ennustivat ne vaihdevuosien alkavan vasta 50 ikävuoden jälkeen. "

Juu, eiköhän noilla korrelaatiota ole. Oma AMH-arvo viime vuonna, 26-vuotiaana, oli 1.9. Äidillä ja äidin siskoilla kaikilla tullut vaihdevuodet tai ensioireita jo vähän päälle nelikymppisenä. Samassa kastissa näköjään minäkin... No, sillähän tässä hoidoissa ollaankin nyt eikä myöhemmin kun on näitä faktoja tiedossa.

Mitähän sen pitäisi olla yli 40 vuotiailla? Tiedän siis, että omani on hyvä mutta mistään ei oikein löydy mitä sen pitäis tässä iässä olla.

Täällä on sen verran hyviä tietopankkeja etten viitsi googlettaa vaan kysyn teiltä :rolleyes: Vaikuttaako Ovulaatioon aikaan naisen saama orgasmi mihinkään suuntaan raskautta halutessa?

Pipanat, käsittääkseni siittiöiden on helpompi kulkea kohdun kaulaan kun naisen orgasmin aikana kohtu supistelee, korjatkaa jos olen väärässä. :)

Hileinen onneksi olette päässy hoitoihin <3

Larissa, toi mun arvohan on todella hyvä yli kolmekymppiseksi...

Pohdin vaan että onkohan se ollut viime syksynä korkeampi kun sain sen pcos diagnoosin ja nyt kun rakkulat on hävinny, niin AMH olis lähtenyt laskusuuntaan... Mistä näitä tietää, voi kunpa tuo olisi tajuttu ottaa aiemmin...

Otin muuten Luckyn kikan käyttöön tähän kiertoon. Tai näin kävi kun unohdin aloittaa luget dpo 3, niin aloitankin nyt dpo 5. :D

Beisla; Käsittääkseni meidän on "pakko" mennä psykologin juttusille noiden tulosten takia joka tapauksessa, tai niin naistenpolin lääkäri muistaakseni vihjasi ja Fertinovaltakin annettiin tämän psykologin käyntikortti jo miehen käteen. Itsekin tuntuu kyllä että minun on päästävä juttelemaan aiheesta ammattiaisen kanssa. Mies on nyt sanonut monesti, että kyllä me niillä lahjasiittiöillä nyt edetään, hänen täytyy vaan saada sulatella/järjestellä se ajatus mielessään. Ok, kyllä minä häntä haluan uskoa, mutta jotenkin silti joku epäilyksensiemen elää mielessäni, kun 7v tyttäreni kohdalla hänen biologinen isä on ollut aina hankala, vaikka ei ole mitenkään tytön elämässä ollutkaan.
Nykyinen kihlattuni tulee tytön kanssa loistavasti toimeen, kantaa vastuun yms, mutta kyllä itsellä on silti yksin loppujen lopuksi vastuu tytöstä ja minä teen lopulliset päätökset ja maksan harrastukset, hankin vaatteet yms. Tytärhän pitää kyllä kihlattuani isänään nykyisin. Mutta siis, jotenkin haluaisin ajatuksissani, että jos toisen lapsen joskus saan, haluan että lapsella on ISÄ. On joku joka jakaa täysin lapsen kasvatuksen ja vastuun lapsesta kanssani. Lapsella on oikeus isään!
Monesti viime aikoina tullut ajatus mieleen, että miksi oikeasti täytyy vielä toinen lapsi saada/toivoa. Minullahan on jo tytär, rakastava mies, koira ja oma kotikin. On ruoka pöytään, on varaa reissata, on harrastuksia ja ystäviä. Mikä on se tarve vielä "sekoittaa" pakkaa vauvalla, kun niitä täysin biologisesti ei voida koskaan tähän perheeseen saada.
Ok, ei kai se mikään pakko olekaan? Mutta, pelkään että jos en toista lasta enää koskaan saa/yritä kaikin keinoin hankkia, tuleeko minusta lopulta katkera vanha akka tähän parisuhteeseen ja valintaan olla toteuttamatta haavetta toisesta lapsesta. En tiedä, mutta mietin haluankokaan kokeilla. Ei kai haaveista saa/kannata luopua varsinkaan ennen kuin on kaikkensa tehnyt niiden eteen.
Ohhoh, tulipas taas pitkä teksti :D
Meillä lykkääntyy koko projekti joka tapauksessa syksyyn. Meille tehdään psykologiset arvioinnit, että saadaan edes lupa lahjasiittiöihin kunnallisesti. On ainakin koko kesä aikaa miettiä mitä elämältä loppupeleissä haluaa.

Toivottavasti mahdollisimman moni täällä plussaa kesän aikana, meidän projekti kun lykkääntyy etiäpäin. :)

Julianna: onpa hyvä että pääsette puhumaan asioista ammattilaiselle ja on aikaa sulatella ja miettiä.

Täällä käyty tänään lääkärissä ja luultavasti ovis ollut nyt sitten viikonloppuna,jos en ole raskaana,nyt päivällä ovistesti oli jo nega joten ei varmaan sit olla raskaana..ovuloinut olin kun keltarauhanen löytyi ja hyvä limakalvon paksuuskin löytyi, viikon päästä on labraan raskaustesti aika josko olisi tärpännyt. -1 ja 0 päivinä talleteltiin.. endosta tai kystista ei merkkejä.
kuulemma on hyvät mahikset tulla raskaaksi vaikka kierto on venynytkin ja ovis tulikin vasta kp.29.. ei halunnut määrätä teroluteja koska ei halua että sotken nyt yhtään elimistöä hormoonivalmisteilla vaan että katsotaan rauhassa tämä kesä ja elokuussa sit suunnitellaan jatkoa kun sillon vuosi tulee täyteen. eli pitää nyt uskoa vaan häntä ja katsoa josko kierrot ei superpitkiksi venyisi jatkossa.

Julianna, tsemppiä sinne. Ihan varmasti tulee monenlaiset vaihtoehdot mieleen ja kaikenlaiset skenaariot. Asiat kyllä selkiintyy ajan kanssa jollain tavalla. Omalla kohdalla meillä on tämä(kin) kokemus yhdistävänä tekijänä. Kaiken lapsettomuusmurheen kokeneena en voi edes kuvitella selittäväni "vieraalle miehelle", miten kokemukset ovat minuun ihmisenä vaikuttaneet (lähtemättömästi).
Helinäkeijulle plussapuhallus ja kaikille muillekin, joiden kohdalla on tapahtunut "taianomainen kohtaaminen".
Johan tuokin selvis, että mitähän mun AMH:lle kuuluu. Luultavasti se ei ole ollut edes normaalissa testiohjelmassa, kun me ollaan oltu perustutkimuksissa. Tuon artikkelin mukaan tutkimustuloksia on julkaistu 2010.
No mut hei, mun luovuttajalla oli niitä toimivia munasoluja, ja sehän riittää :)

Pätkis85 nyt sinne kyllä puhallan sellaisen ovispuhurin,toivotan että saapuu perille :)
Miten Katjusha jakselee? mitkä viikon siellä onkaan menossa?

Täällä ovis kolkuttelee jo :happy: Mikähän mahtaa olla "vialla", yleensä ennen ovista max kaks pvää haalea viiva. Nyt on jo neljäs päivä, kun tuli haalea viiva testiin, eikä ole vahvistunut vieläkään :eek: Siksi ihmettelin pe, joko ovis tulossa niin aikaisin. Mihinhän hurahtais seuraavaksi, jos ei puhdistuskuurit ja vyöhykkeet ala auttamaan :wacky:

Enni kp 16/30

Heippa taas, taukolainen täältä huutelee!

Julianna, olen todella pahoillani teidän tilanteesta. Se on varmasti hyvin pysäyttävä ja pistää punnitsemaan kaikkea. Toivon paljon voimia teille molemmille, tosi hyvä että pääsette ammattilaisen puheille.

Mä ootan ihan hirveellä innolla teidän ivf-porukan hoitoja, jännempää ku lätkän MM-kisat :P kovasti haluisin kuulua porukkaan eikä vasta ens vuonna. Toivottavasti mahdollisimman monelle eka kerta tuo toivotun tuloksen!

Beiskakin jo niin pitkällä :) hyvä kun saitte vehkeet millä kuunnella!

Mua kanssa kiinnostaa Katjushan voinnit?

Omaa napaa sen verran että raskausuutisia ja pikkulasten synttärikutsuja satelee, tuleva äitienpäivä veetuttaa jo valmiiks. Kp14 kirkuva ovisplussa lähinnä ahdistaa eikä meinannu tallettelukaan kiinnostaa. Mies sitten sanoi etteihän me vauvanteon takia vaan siks ku se on niin kivaa. No sepä se. Nyt harmittaa jo valmiiks taas kun tietää mikä pettymys on taas parin viikon päästä. Oon täysin luovuttanut jo toivosta. Kaikesta muusta elämässä oon kyllä innoissani mut tää on vaan niin nähty. Kohta kaks vuotta samaa pettymystä.. Sellasta tänne. Pitäis vaan olla tyytyväinen ku letro+luge toimii hyvin, mutta kun mun vanhat munasolut ei kuitenkaan tee muuta ku vanhenee :( perjantai 13. Testipäivä, oliko ketään muita onnenpäivän testaajia :)

Mutta niiiiiin ihanaa ku tuli kesä! Ihanaa tehdä pihahommia ja olla ulkona :D

Jellis dpo1

Helinä, tää jakselee paksusti. Mulla on armoton ummetus ja toivon kaasun poistuvan röyhtäyksen muodossa :)!! Kohtuhan on hädintuskin häpyliitoksen yläpuolella, mutta niin vaan näyttää niinku olis 4. kuukausi :D Peittäkää silmänne, tässä tulee pömppiskuva:
ImageUploadedByVau Foorumi1462211525.604340.jpg

Katjusha rv. 11+4

Pitää sen verran täältä taustalta huudella, että kyllä on Katjushalla komia pömppis! :)

Ja muille lähiviikkojen ivf:läisille: mulla lähtee lyhyellä kaavalla todennäköisesti vkolla 21 alkavasta kierrosta ja punktio sitten vko 23/24. Onpa huippua jännäillä ihan samoihin aikoihin oikein porukalla :)

Ihanaa kuinka teitä ifv:läisiä on jo paljon ilmottautunut tälle keväälle/kesälle, usean puolesta hurjasti jännitettävää. Teette kunnon plussatsunamin tänne!❤ :)

Kaikille siis hurjasti plussatuulia käynnissä oleviin kiertoihin ja viimeistään seuraaviin, nyt saadaan tänne plussarikas kesän aloitus! :)

Nenna rv25+2❤

Takaisin