Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Julianna, pahoittelut :( Psykologin juttusille on varmasti hyvä mennä pariskuntana ja miettiä sitten jatkoa.
Nimim. Lahjasukusolut valinnut

julianna pahoittelut tuloksesta, varmasti musertunut olo. komppaan katjushaa et lahjasukusolut voi olla ratkasu etenki kun rakastatte toisianne ja jos haluatte olla yhessä, tein lapsi joka tapauksessa on ja rakastatte häntä. jutelkaa eka rauhassa ja miettikää.

Mun mies pohti, että sopivan kumppanin löytäminen ei ole helppoa. Lisäksi "vaihtaminen" ei takaa perheenlisäystä. Mutta asian hyväksymiseen meni tovi.

Julianna, pahoittelut. Tuntuu kyllä niin väärältä. Kannattaa ottaa aikalisä ja hakeutua psykologin luokse jäsentämään omia ajatuksiaan ja teidän yhteistä päätöstä jatkosta. Todella paljon voimia ja halauksia teille <3

Julianna, sanattomaksi vetää. En pysty edes kuvittelemaan mitä sinä ja sinun mies käytte ajatuksissanne läpi. Ette varmaan juuri nyt hirveästi neuvoja kaipaa.. Sen verran uskallan sanoa että älkää nyt vaan tehkö mitään hätäisiä päätöksiä!! Miehesi luultavasti antoi sinulle"pakene" kortin koska rakastaa sinua niin paljon ja ei halua, että sinä joudut luopumaan unelmasta hänen takia! Katjushan tuo viimeinen pointti on kyllä niin totta! Käyttäkää ihmeessä se tarjottu psykologi niin saatte hiukan ulkopuolista näkemystä asiaan! Voimia teille!!

Jennie; Ei mitenkään. Olen täydellisesti noudattanut herkkulakkoa sekä sokeri & vehnä-juttua koko kuun. Ei muutosta olossa eikä painossa. Onko siellä mitään tuloksia?

Julianna; Suuret pahoittelut ja sympatiahalaus :Heartbigred

Hei kaikille
Taitaa olla aika tovi kun oon kirjoittanut tänne , yritin lukee edellisiä tekstejä, mutta niitä on ihan älyttömästi. Oon ollu ihan tietoisesti poissa täältä kun ahistaa liikaa. En muista oonko jo kertonut täällä, mutta kuukausi sitten oli ensimmäinen käynti hedelmöitysklinikalle ja kyllä sieltä pää pyörällä lähin kotiin. Sitä en tajunnu kysyä, että mennäänkö me pitkällä vsi lyhyellä kaavalla. 22.4 aloitin primolutin, 4.5 on nolla ultra täällä omalla paikkakunnalla ja 7 tai 8 pvä ois tarkoitus aloittaa ihana piikitys. Vähän on ongelmaa rahoituksen kanssa kun molemmat ollaan työttömänä, mutta nyt jos en pysty jatkamaan piikitykselllä , niin ens kierrossa toivottavasti. Onko kellään kokemuksia primolutista? Miten oireita siitä tulee? Melkein saman tien aloituksesta tuli tuntemuksia vasemmalle puolelle ja siellä muutenkin vaan tuntuu kaikki. Nyt tänään on ollu erilainen pvä,vaatteet on pitäny olla auki kun turvottaa niin pahasti ihan ylävatsaa asti ja kaikista ärsyttävintä on ollu että koko ajan saa juosta pissalla. Nyt oon maannut 19.00 asti vaan sängyssä kun on vaikee olla. Ja ai niin, rinnat ei oo ikinä ollu näin kipeet ja täyden tuntuiset ja ne on sivuilta asti kipeet ja tiedostan ne koko ajan. Anteeks törkee oma napailu.
Sen verran ehdin lukea, että onnittelut plussanneille :Heartred

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Samaa toivon itsekin, että kolmonen joskus tulisi, mutta samalla olen skeptinen, kun alkaa olla ikää ja sit vielä endokin on, vaikka tällä hetkellä selviänkin helpolla sen kanssa. Monella on usean vuoden yritys ja monella myös mennyt pitkään ennenkuin tuli edes yksi lapsi:sorry: Samanlaisten ajatusten kanssa minäkin olen paininut ja monta kertaa surrut asiaa.

Pahoittelut Julianna! Ei löydy oikein kummoisia lohdun sanoja, mutta psykologilta saa varmasti näkökulmaa asiaan ja ehkä se auttaa ratkaisemaan, että mitä jatkossa.

Birita, olette siis ivf:ään menossa? Jos sulla ei ole oman hormonitoiminnan alasajoa (esim nenäsumutteilla) niin kyseessä on lyhyt kaava. Primolutilla kai pyritään saamaan aikaan menkat oikeaan aikaan? Sehän on synteettinen keltarauhashormoni. Mulla oli kerran vastaavaa (terolut) ja se aiheutti tuntemuksia ja kipuja vasempaan munasarjaan, josta mulla löytyi endopesäke. Keltarauhashormonit aiheuttaa juuri tota turvotusta, pissalla ravaamista yms. Tsemppiä jatkoon!

Ps. Tuolla lapsettomuus-puolella on ivf-ketju vielä erikseen, tule sinnekin juttelemaan jos haluat :)

Muokattu viimeksi:
Sorry niin tarkoitin! :D sulle aloin ensin kirjoittamaan että eihän endo ja ikä ole raskautumisen esteitä onneksi välttämättä, hidasteita vain :) uskon että ehditte vielä kolmannenkin saada <3 Mua aina rohkaisee kuulla miten endottaret (ja tietysti muutkin) ovat onnistuneet saamaan lapsia vaikeuksien jälkeen :)

Enni, kummalta kuulostaa että ei ruokavalio vaikuta :/ Ehkä syy olisi niissä kilppariarvoissa tai aineenvaihdunta on muuten juntturassa? Liikuntaa jos saisi yhdistettyä ruokavalioon niin saattaisi saada kehon toiminaan paremmin. Ja jos kilpparissa on häikkää niin lääkkeet siihen voi tehdä jo ihmeitä.

Enni, se pari kiloa lähti alkuun, mutta nyt on pysynyt samassa. Tosin mä oon kyllä vähän lipsunut :/ Mulla on kyllä maailman huonoin itsekuri herkkujen suhteen. Tänäänkin töissä sorruin juustokakkuun :/
Mut outoa toi sun juttu. Kuukausi on kuitenkin jo sellainen aika että luulisi tuloksien näkyvän jo. Anteeksi, en muista oliko sulta otettu kilppariarvot?

Larissa, joo ivf:n ollaan menossa. Ei oo oman hormonitoininnan alasajoa mulla. Kiitos kun vastasit, on kyllä aika tukala olo kaiken kaikkiaan. Oon aika positiivisella mielellä
mielellä, että uskon että voidaan tässä kierrossa aloittaa piikitys. Mua vaan pelottaa se , että miten osaan kun ne antoi sen opetuksen jo kuukaus sitten. Kysyn nyt kun on nolla ultra täällä omalla paikkakunnalla, niin voisinko täällä saada sitä opetusta myös täällä. En tiiä, jos liikaa mietin niin menee vaikeeks, eli parempi on kun en mieti.

Birita, kannattaa kysyä että saatko opastuksen piikitykseen uudelleen! Netistä pitäisi myös löytyä joku video meidän ivf-hoitajan mukaan. Meillä mies lupasi piikittää jos minä en uskalla :D

Muoks. Tuolta löytyy video pistämisestä. Siihen tarvitsee lääkepaketista löytyvän numeron eli en itse pääse näitä vielä katsomaan kun ei olla lääkkeitä haettu.

http://www.parempaaelamaa.fi/lapsettomuus/animaatiot

Larissa; Liikuntaa on harrastanu jossain muodossa lähes joka päivä.

Jennie; On, noin 2 vuotta sitten,nyt olen näiden oireiden (lihominen, hiustenlähtö,lapsettomuus jne) menossa uudelleen. Silloin aiemmin ei kuulemma ollut vikaa arvoissa. Oletko kokeillut mitään lisäkikkoja tms?

Jotenkin eilen ku pui asioita tuntui että kyllä tämä tästä, on rakastava mies jo yksi tyttölapsi, koira ja viihtyisä koti. Äsken koirapuistossa eräs mies puhui että lastenrattaat täytyy ostaa tulevalle lapselle, niin itkuhan siinä tuli. Josko tästä viel selvitään. Ja kiitos vertaistuesta täällä, ilman teitä pää kyl räjähtäis. ♡

Julianna, varmasti on kova paikka teille molemmille mutta kyllä asiat järjestyy tavalla tai toisella <3

Enni, jos kilppariarvot on otettu 2 vuotta sitten ja epäilet edelleen että niissä on häikkää niin kannattaa otattaa ne uudelleen. Omakantaan pitäisi tulla tulokset tai jos saat puhelimitse niin kysyt ihan numeeriset arvot.

Takaisin