Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mimmu, niinhän se on et limakalvo tahtoo ohentua.. teillähän oli sitä varten hyviä vinkkejä. Eli mitenkä sitä limakalvoa sais paksummaksi? Greippimehua, vehnänalkioöljyä, ??

Dolcetti, toivottavasti pääsette punktioon!

Jennie, hyvä että folliultra kuulosti ainakin lupaavalta. :)

Muurahainen, hyvä että oli putket auki ja saitte jatkosuunnitelmaa. Ovulaation induktio pistolääkkeillä tulee paljon halvemmaksi kuin samoilla lääkkeillä IVF, koska lääkemäärät ovat huomattavasti pienempiä. IVF:ssä kuitenkin halutaan 10-15 follia ja OI:ssä 1-2.

Clomeista, muistelen lukeneeni (mutta kannattaa googlata parempaa tietoa) että monen kuukauden putkeen syönti (olisko ollut yli puoli vuotta) voi vaikuttaa jotenkin negatiivisesti poikavauvoihin.

Mimmu, hyvä että saatte inssin ensi kiertoon. Ja oletettavasti folleja oli 1 tai 2 koska luulisi että muuten olisivat maininneet asiasta.

Larissa voimia päänsärkyyn, pitkään jatkuvana on kyllä niin lamauttavaa. :sad001

Pahoittelut tädin ja negan kohdanneille. :sad001

Ilpuri jee, tosi hyvältä kuulostaa sun kilppariarvo! Jospa teillä viimein olisi kunnon mahdollisuus plussaan. :)

Päänsärkyä hieman täälläkin vaivana, tosin ei kovin pahana ja yleensä vain iltapäivisin. Tänään uskaltauduin ekaa kertaa kirppikselle ostamaan muutaman vaatekappaleen. Tunsin kyllä itseni niin ummikoksi!

Beisla, aivan eipä tullut tuo mieleeni, että ei niitä lääkkeitä OI:ssä tarvita niin paljoa. :)
Ihanaa sä oot antanut itsellesi luvan jo shoppailla. :) <3 kyllä se siitä ite huomasin että vasta kun vauva oli syntynyt oli helpompi ostaa vaatteita kun tiesi mikä oli helpoin pukea päälle ja mikä miellytti eniten omaa silmää sillä hetkellä. :) esimerkiksi oma mieli värimaailma voi kokea suurenkin muutoksen vauvan syntymän jälkeen. Nim. Kokemusta on :D

Hei te keiltä AMH on jo otettu, otettiinko se tiettynä kierron aikana? Tai viikon päivänä?

Tänään keskustelin mun neuvolan tädin kanssa, voi vitsi miten hän onkin ihana ihminen, tukenut mua siis jo monta vuotta tässä hommassa, taas sai mut niin valoisalla tuulelle kun keskustelimme eilisestä klinikkakäynnistä. :) ostan hälle kyllä kukkia ja suklaalevyn, jos vauvan vielä joskus saan. :)

Muurahainen kp 10/31, yk 27

Hyvä ettei sattunut Muurahainen ja tulokset olivat hyvät! AMH otettiin mulla kierron alussa, mutta olen lähes varma ettei sen kanssa ole mitään väliä milloin testin tekee. Arvo on mikä on kierron vaiheesta huolimatta.

Mun AMH on alentunut ja siihen nähden IVF:ssä on saatu hyvin munasoluja. Mutta vaikka kaikki olisikin kohdallaan (veriarvot, säännöllinen ovulaatio, limakalvo ym.) niin munasolujen laatu voi olla mitä vaan ja 40 ikävuotta lähentyvillä jo 95 % munasoluista on epäkelpoja. Se nähtiin selkeästi mun ekassa IVF:ssä.

Kiitos Beisla tsempeistä! Punktio huomenna aamulla ja sitten taas odotetaan... Niitä huonoja uutisia. Tällä kertaa ei jaksa edes haaveilla siirrosta.

Muokattu viimeksi:
Murkku, miullakin se AMH otettiin kierron alussa samaan aikaan muidenkin verikokeiden kanssa. Luulen kans ettei sillä ole väliä milloin sen ottaa..

Dolcetti, toivottavasti saisitte useamman hyvän munasolun ja pääsisitte siirtoon. Tsemppiä punktioon!

onnea muurahainen hyvistä uutisista ja suunnitelmasta se auttaa varmaa huomattavasti sinullaki et tietää missä mennää ja miten edetään. plussatuulia :)

larissa ja entäs jos onki matkustaja takertun matkaan...se vasta oliski hupaisaa :) hienoa et siel yhteistuumin rempataan ja ollaan onnellisia :)

tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)

täällä ollu viimeaikoina sellasta n. 30 astetta ja oon onnistun polttamaa jo naaman. kesää odotellessa. tänää luin meilin kanadasta ja tämä jonka kans oon kirjotellu oli et hän haluaa lähettää mulle henkilökohtasest jotai et ostaa netistä mulle ja lähettää en tiä meinasko doppleria mulle laittaa tulemaan. nousipahan taas hieman toiveet et pääsis alottaan tänä vuonna terveystarkastuksia. laitan inshaAllah lähipäivinä pari kuvaa mein elikoista vaikka :)

Gatusa, sehän vasta huvittavaa olisikin :D mutta tuskin on, nyt alkoi tutut menkkajuilinnat. Mutta ei haittaa tässä tilanteessa kun hoidot lähenee :) Ihan mahtavaa jos saisit dopplerin ja muuta välinettä! Ja laita kuvia meidän iloksi :)

Murkku, viikonpäivällä tai kierron vaiheella ei ole mun ymmärtääkseni merkitystä AMH:n kannalta :)

Dolcetti, tsemppiä ja mie toivon NIIIIN paljon että tulisi hyviä uutisia munasolujen laadusta sekä hedelmöittymisestä <3

Pätkis, munasolujen laatua ei voi tietää muuta kuin labrassa tutkimalla esim ivf:n yhteydessä. Tietty korkea ikä ja huonot elintavat voi vaikuttaa laatua alentavasti.

Täällä taitaa olla nyt menkat ovella, sen verran juilii jo! Ehkä ne alkaa yöllä ja pääsen huomenna soittamaan ivf-hoitajalle ;)

Larissa kp 26 taukokiertoa

Kiitti kaikille tsempeistä! Ja niinhän se on, laadusta ei tiedä ennen kuin vasta IVF:ssä. Toki jos raskaaksi tulee nopeasti ja helposti useammin kuin kerran, niin voi olettaa, että laatukin on hyvä. Jos taas ei tärppää, vaikka kaikki muu on kohdallaan, niin voi miettiä olisiko ongelma solutasolla: munasoluissa, siittiiöissä tai niiden yhdistelmössä. Ja vaikka ikä ja laatu kulkevat käsi kädessä, niin yksilölliset erot voivat olla suuria. Samanikäinen ystävänikin on toista kertaa raskaana kahden vuoden sisällä ja molemmilla kerroilla raskaus alkoi luomusti 1-2 yrityskierron jälkeen. Nin että voisin kuvitella, että häneltä löytyy munasoluista niin laatua kuin määrääkin. Alhainen AMH ei muuten kerro mitään laadusta, mutta mulla on huonoja molemmat :(

Mua kyllä pelottaa omien munasolujen laatu. Määrää pitäisi kuulemma olla kun olen "nuori" ja AMH on hyvä, mutta entä jos laatu on sutta ja sekundaa... Endo voi vahingoittaa munasarjoja ja vaikuttaa munasolujen laatuun :/ onneksi miehen tavara on sentään kunnossa <3

Ps. Edellisellä lääkäritapaamisella kysyin tarkemmin niistä pysähtyneistä alkioistamme. Että pystyykö sanomaan missä vika oli: munasoluissa vai siittiöissä vai molemmissa. Lääkäri kertoi, että hedelmöitynyt munasolu/alkio kulkee ekat päivät munasolun ehdoilla ja voimin. Eli jos kehitys pysähtyy ekan, tokan tai kolmannen päivän aikana, niin vika on mitä todennäköisemmin munasolussa. Siittiö alkaa vaikuttamaan vasta parin päivän jälkeen.

Täällä menossa kp 6, letroja syöty... Piristykseksi arkeen ollaan huomenna lähdössä, äitini ja tyttöni kanssa "tyttöjen" reissulle tallinnaan pariksi päiväksi. Ohjelmassa shoppailuu, ripsihuoltoo, hemmottelua ja hyvää ruokaa :dance008

Kevät jotenkin itsellä helpottaa noita pettymyksiä ja selviämistä kp1.stä
Miehen kanssa juteltiin että jos elokuuhun mennessä ei ole tärpännyt kokeillaan vielä yks IVF, jotenkin asiasta sopimiten helpottaa ja on taas kevyempi mieli...:greet025

Meille tuli postissa kutsu lapsettomuustutkimuksiin. Kävin tammikuussa yksityisellä gynellä perustarkistuksessa ja sain terolutit epäsäännölliseen kiertoon. Sovittiin että jos ei terolutit auta, niin laittaa meille lähetteen tutkimuksiin. Nyt saatiin sitten aika kesäkuulle ekaan käyntiin.

Katruska, hyvä että asiat lähtee etenemään :)

Nonnah, oikein ihanaa reissua! :) Mulla kans kevät helpottaa lapsettomuuden surua ja pettymystä. Riittää niin paljon kivaa puuhaa pihalla ja sisällä, kelitkin vaan paranee. Ja jotenkin piristää kun hoidot etenee :) Kiva että tekin saitte sovittua jatkosta :)

Takaisin