Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tsemppiä aukkariin Murkku! Ota Buranaa ja panadolia ennen sitä. Toivotaan että sujuisi kivuttomammin kuin viimeksi! Ja ihanaa että miehesi on siellä mukana tukemassa <3 monelta sulla on se aika?

Heipä hei, aukkarissa käyty, molemmat putket oli auki. Ei sattunut yhtään tällä kertaa. Jatkoa... No hmm... Amh otetaan ja muuten odotellaan elokuulle, jos ei oo tapahtunut mitään sitä ennen niin hedelmöityshoidot on sitten mahdollisesti edessä...
Ps. Käskettiin lopettaa stressaaminen... Huoh...

Muoks. Ai niin letroja ja clomeja en kuulemma tarvitse...

Muokattu viimeksi:
Murkku, hyvä että aukkari ei sattunut! Ja ehkä putkien rassaus toisi toivotun tuloksen vaikka tukosta ei ollutkaan :wink Ja kuulostaa hyvältä, että sulta otetaan amh, jos vaikka päätätte lähteä ivf:ään niin se on jo valmiiksi otettuna. Ja jos sulle OI-hoitoa on ajateltu niin sehän tarkoittaa juurikin clomien/letrojen tai piikkien käyttämistä ovulaation aikaansaamiseksi/tukemiseksi. Ärsyttävää, että käsketään olemaan stressaamatta. Ihan kuin 2,5 vuoden yrityksen jälkeen pelkkä stressi voisi olla lapsettomuuden syynä!!! Hyvä, että miehesi oli mukana tukemassa sua ja kuulemassa konkreettisesti se tosiseikka, että simpat olisi myös hyvä tutkia. Ehkä hän jää nyt asiaa miettimään, miehet monesti tarvitsevat omaa aikaa pohtia näitä juttuja rauhassa :)

Täällä on ollut ihana vapaapäivä :) Käytiin kaverin kanssa kirppistelemässä ja lounaalla, oli mukavaa kun sai puhua kaikesta mahdollisesta, myös lähestyvistä hoidoista :) Nyt aloitan siivoamaan tavaraa kaapeista kirppikselle ja muutenkin vähän siivoamaan kämppää. Kevät ja siivous-/remppa-/sisustuskärpänen on purrut mua :grin Menkkoja edelleen oottelen, eiköhän ne huomenna ala :)

Larissa kp 25 taukokiertoa

Larissa, piikeillä meinas lääkäri sen OI:n tehdä. Itse ihmettelen, että miksi ei aiemmin verikokeissa ole AMH:ta jo otettu, aika oleellinen juttu kuitenkin meinaan on. Mies kysyi, eikö missään lähempänä voisi niitä siittiöitä tutkia? Ja mitä sitten tehdään jos niissä ei mitään vikaa olekkaan? Lääkäri meinas myös, että jos hedelmöityshoitoihin lähdetään siittiöt voisi siinä samalla sitten tutkia, näin on ennenkin toimittu...
Mut Mä oon nyt sit stressaamatta vaan niin kyllä me vauva saadaan. :D
Mulla kans toi siivouskärpänen on iskenyt, tavaraa olen nettikirppiksellä myynyt jo jonkin verran. :) kiva kuulla että sait höpöteltyä asioista, se helpottaa aina. :)

Murkku, tarkoittiko lääkärisi, että simpat tutkittaisiin OI:n yhteydessä vai vasta ivf:n kanssa? Aika erikoista joka tapauksessa olisi mun mielestä se, että nainen joutuisi käymään läpi hedelmöityshoidot ja simpat tutkittaisiin vasta "viime hetkillä". Siinähän saattaisi pahimmillaan mennä puolen tonnin edestä lääkkeitä hukkaan, jos siittiöissä olisikin isompi vika ja koko operaatio olisikin turha!

Hieno juttu muurahainen ettei aukiolotutkimus sattunut tällä kertaa. :)

Olis kätevää ku olis olemassa joku pilleri joka poistais stressin ja antais mielenrauhaa ja uskoa siihen että kyllä tärppää vielä... Sellaisen mä ottaisin heti :D
Tai sitten aikaa, että nuorenis sen 5-vuotta niin ei tarvis hätäillä yhtään...

Välillä tekis mieli luovuttaa...

Pätkis kp 2

Muurahainen; Hyvä, että sait käytyä eikä tehnyt kipeetä :happy: Ja että asiat etenee.

Larissa; Kiva, että oli hyvä päivä. Kaappien siivous virkistää aina, kun tekee hyödyllistä työtä ja saa samalla tilaa :)

On; Vyöhyketerapia aika varattu! Saas nähä miten sujuu. Heti tuli tavallaan hyvä mieli, että yritän ite kaikin keinoin vauvaa saada. Nyt taas vaan ovista odottelemaan, tää on niin tylsä vaihe :cool: Tuli taas vähän paha mieli, kun ihmeteltiin, että naimisissa ollaan jo että millos niitä lapsia alkaa tulla, että on jo ooteltu. Vastasin ekaa kertaa, että ei niitä välttämättä niin helpolla tule. Eipä auttanut yhtään. Pitää siis hioa joku agressiivisempi tyyli vastata, että varmasti tajuavat jatkossa olla hiljaa :mad:

Larissa, niin se sanoi että ivf:ssä voi samalla tutkia simpat, että näin on joissakin tapauksissa toimittu.

Pätkis mun tilanteessa oli ihan sama vuosia sitten, esikoista yritin kolme vuotta ja silloin ei ikä ainakaan ollut esteenä... Että ikä on vain numero minun mielestäni... :)

Enni, onpa ikävää että on taas udeltu... :(

On: sen verran vielä tossa pohdin, että olen kyllä valmis kaikkiin hoitoihin mitä tässä meidän lähellä pystytään tekemään. Olemaan sitten ainakin yrittänyt. Miten kalliita ne puregonit oikein on, kun lääkäri niistä mainitsi että on kalliita? Olikohan se edes tuo lääke mistä lääkäri puhui... No kuitenkin OI:ssä käytettävät lääkkeet? Onks täällä tehty kellekkään OI:tä?

Ensi, minulla vaki-vastaukseksi muodostui kutakuinkin "Jos se olisi meistä kiinni niin niitä olisi jo monta. Lapsi kun ei tehdä vaan niitä saadaan" ja aika painokkaalla äänen sävyllä. Yleensä kyseliät hiljenivät vaivautuneesti! Ei pidä udella jos ei kestä vastausta, ihan oma vika niillä kyselijöillä jos tuli vaivaantunut olo! Ugh ja argh, ärsyttää tollaset kyseliät! :mad:

Murkku, mä en enää muista noita kaikkia lyhenteitä... :shy: Mikä oli OI? Toivottavasti sun mies nyt ymmärtää et kyllä ne simpat vaan ois hyvä tutkituttaa samantien!! Jotenkin kuulostais et sitä pelottaa et mitä jos vika onkin hänessä...

Murkku, mulle on tehty OI eli ovulaation induktio kolmeen kiertoon letroilla. Ja jos sulla on ollut clomit niin sullekin on tehty OI :wink Letrojen ja clomien lisäksi OI voidaan tehdä myös piikeillä. Mulle tulee puregon nyt ivf:ään munasolujen kasvattamaan ja hinnaksi tulee 200-500€ kelakorvausten jälkeen (riippuen kuinka iso määrä lääkettä tarvitaan). En tiedä sitten, että käytetäänkö puregonia sama määrä OI:ssa.

Pätkis, musta tuntuu, että se lapsen saaminen ei ole vain iästä kiinni jos on jotain ongelmaa (esim endo tai pco). Tsemppiä sinne fiiliksiin <3

Enni, surettaa sun puolesta tuollaiset kyselyt :sad001 Pitkää pinnaa sinne tylsään vaiheeseen kierrosta.

Pipanat, ongelma ei oo siinä ettei mies ymmärtäisi miten tärkeää olisi tutkia ne vaan se että se tutkiminen on niin hitsin vaikeaa kun asuu täällä korvessa. Meillä siis matkaa sairaalaan jossa simpat tutkittaisiin on edestakas 400km. Eikä minuakaan kyllä kiinnosta lähteä autoon istumaan niinkin lyhyen operaation ajaksi neljäksi tunniksi. Mehän ollaan siis kotitestillä jo kotona testattu miehen siittiöt ja positiivinen tulos siitä testistä tuli, että sen testin mukaan miehen tavara on kunnossa.
Muoks. Elä huoli mullakin on noi lyhenteet ihan hakusessa. Ton OI:nkin joudun tarkistaa joka kerta kun sen kirjoitan, meinaa väkisin tulla IO. :D

Muokattu viimeksi:
Larissa, aa, eli clomien syöntikierrot on ollut jo noita OI:tä. Hyvä tietää :D
Tämän lääkäri meinasi piikeillä tehdä kuitenkin, kun puhui kalleista piikeistä. Sanoi et pari kertaa voidaan kokeilla sitten on vaihtoehtona vaan ilmeisesti ivf...

Hienoa että Muurahaisella meni aukkari hyvin :) tsemppiä myös pistoksiin.
Itellä tuossa on pohdituttanut, että mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa kun sanotaan että clomit kertyy elimistöön?? Jääkö haitallisesti vaikuttamaan/vai jatkuuko clomittomissa kierroissakin sen vaikutus vielä jälkeen päin jonkin aikaa ja häviääkö joskus elimistöstä...??

Murkku, onnea aukiolleista tuubeista :)

Mullehan on tehty 6 OI:ta clomeilla ja 7 gonal f -pistoksilla. Nyt on menossa eka Femara kierto. Gonal on mun tietääkseni Suomessa kallis lääke. Vissiin parisataa eksua per kynä. Meille myös sanottiin klinikalla, että inssin yhteydessä tutkitaan simpat, ennen ei tarvitse. Ja tämä sen takia, että meillä jo yksi lapsi on eli joku tuubi auki siellä on.

PiPaNat; Hyvä vastaus! Pitääkin ottaa repertuaariin :wink Oon samaa mieltä, että jos on pokkaa kysyä, on oltava pokkaa kuunnella vastaus o_O En vaan tiedä, miten asian ilmaisisin. Sopivan ilkeesti, että menis kerralla jakeluun :p

Enni kp 2/30, yk 11

Enni, :D no onhan se tekotapa ihan kamala! :D pahoittelut muuten uuteen kiertoon joutumisesta, nyt en yhtään muista olenko pahoitellut jo aiemmin, mutta jos en ole, niin nyt olen.
On tässä toi oma pääkoppa ollu muutaman päivän ihan jännityksestä piukeena. :D

On: miehen kanssa puhuttiin äsken tämän päiväisestä ja tultiin siihen tulokseen, et käydään jossain lähempänä yksityisellä tutkituttamassa hänen tavaransa, ni eipähän tartte lääkäreiden siihen sitten enää takertua, kun on sitten viralliset paperit tavarasta. Meinaan lääkärit ei yhtään oo perehtynyt noihin kotitesteihin, eikä pidä niitä minään. Täytyypi alkaa selvittää missä kaupungissa on lähin yksityinen jossa simpat tutkitaan...

Takaisin