Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mä oon jo niin häppy! Työhön liittyy yks juttu, mikä ei mulle oikeastaan olis kuulunut ja oli eka sellainen jota hoidin. <3 Tuli meistä riippumattomia mutkia matkaan mut saatiin järjestettyä siihen ratkaisu, vaikka sen järjestely ei meille kuulunutkaan. Saadaan myös maksajalta kompensaatiota tästä ylimääräisestä jumpasta. :love7 On lähetetty sähköpostia kymmenittäin englanniksi ja suomeksi, puhuttu puhelimessa englantia ym. No vasta ensi viikolla menee tämä ratkaisu maaliin, joten sitten vasta voidaan huokaista mutta meidän osuuteen sillä ei ole merkitystä. Vähänkö oon ilonen että saadaan tää homma klaaraamaan. :love7

Tohon Haikaran tilanteeseenkaan ei varmaan ole mitään pakettiratkaisua, riippuu varmasti siitä entisestä miehestä, haluaako hänelle kertoa vai ei.

Muokattu viimeksi:
Larissa; Se on ens viikolla jo:) Tilasin muuten nyt sieltä kotitestistä niitä Sofin testejä :wink Voi harmi, oisin halunnut mielelläni tavata, voisitko tulla tänne meillekin päin käymään? :grin:p Onko paljon vapaita työpaikkoja, mihin voit hakea?

Mymmelisti ja Haikaryytti; Tosi kivaa, että ootte oikeestikin tavannut ja tapaatte taas :happy: Vertaistukea parhaimmillaan :wink

Haikaranyytti; Mie oon siun kanssa samaa mieltä eksälle kertomisesta. Mitä se hänelle kuuluu mitkä tuulet siun elämässä nykyään puhaltaa?! Mitä väliä sillä on kuuleeko joskus jostain muualta vai ei, et oo hänelle mistään ilmoitusvelvollinen :confused:

Enni, eihän se kuulukkaan eksälle, mut jos suunnilleen väleissä on eronnu ni miusta asiallista kertoa. Kyllä oma eksä otti ainakin miun raskauden todella raskaasti, varsinkin kun oltiin ehditty aikoinaan pidempään yrittää.

Haikaranyytti, sitä sinun ex:ää just ajattelin et tietääkö mut en kehdannut kysyä ihan niin suoraan :shy: Eiköhän kaikki asiat järjesty omalla painollaan!

Enni, juu tiedän, mulle tehtiin toi munanjohtimien aukiolotutkimus ekan kerran vuonna 2007, silloin oli toinen johtimista tukkeessa. Hyvin oli kivulias kokemus, mutta silti haluan siihen uudestaan, koska haluan tietää onko vielä oikea tukkeessa tai pahimmassa tapauksessa molemmat, mitä lääkärikin vähän epäili.
Tutkimus lyhyesti, munajohtimiin pumpataan putkea pitkin vuorotellen ilmaa ja suolaliuosta, sillä selvitetään onko tukkeumia ja samalla se huuhtelee munajohtimet. Jos on tukkeumia se saattaa aukaista tukkeumat, tai ei.

Haikara, mua hieman pelottaa kun menet exäsi luo, ja kun kerroit että hän on ollut väkivaltainen... Ettei vaan tee siulle mitään... :( varsinkin jos selviää, että odotat lasta uudelle miehellesi... Lähtiskö äitisi kanssasi käymään exän luona?

Mulle taas ei ole tehty aukkaria. Kun täältä luin että monelle on sellainen tehty, kysyin siitä varmaan viime käynnillä. Kertoivat että koska mun lapsensaannista on niin "lyhyt" aika ni oletetaan että ne on auki ja nyt ollaan lähinnä sillä kannalla liikkeellä että vika on vain siittiöissä.

Musta on AIVAN ihanaa kuinka hyvä henki täällä on! Juurikin esim murkun ajatus siitä ettei mitään vaan satu! Aivan mahtavaa että vielä on tuntemattomia ihmisiä toisilleen jotka välittää aidosti! Niitä tuntuu nykyään olevan tosielämässä liian vähän <3 mahtavaa!

Tsemppiä Haikaranyytti tuohon exä-hommaan. Varmaan vaikea tilanne. Ja kerroitpa miten tai milloin tahansa tai et kerro ollenkaan, hän varmasti reagoi voimakkaasti. Ehkä etänä ois turvallisempi? Puhelimessa tai viestillä sitte myöhemmin, esim. 12 viikon ultran jälkeen? Ex sais rauhassa sulatella asiaa ja sit vaik myöhemmin juttelisitte kasvokkain. Voimia päätöksen joka tapauksessa.

Minni, kyllä se tuleva ultra hyvin menee. Eikös sun pitäny totaalisesti rentoutua sen varmistus-ultran jälkeen? :P Tiedän, ei se helppoa oo. :)

Larissa, hitsi ku ei oo Turku omalla reitillä. Pääkaupunkiseudulle jos eksyt ni laita yksäriä. Mielelläni näkisin livenä tuollaisen ihanan tsempparin ja fiksun tietopaketin. Suuresti plussatuulia!!! :)

Kaikille muillekin plussamyrskyjä suorastaan. :)

Lämpöä, valoa ja rakkautta koko porukalle!
:)
Maggie

Maggie pitihän mun ja itseasiassa otinkin tähän saakka! Ei ollut ressiä kyllä ollenkaan kunnes nyt iski taas päin näköä kun se lähestyy :/

Harmi Larissa etten minäkään ole turustapäin :/

Haikara, ehkä ei nyt kannata kertoa eksälle ja kääntää veistä haavassa. Ja muutenkin sinuna tapaisin jossain julkisella paikalla. Puhutte vaan asiat selväksi. Ilmoittelet raskaudesta sitten myöhemmillä viikoilla että kuulee sulta eikä ulkopuolisilta? Tai jos ilmoitat ollenkaan, eihän se hänelle enää kuulu, etenkin kun hän kohteli sua huonosti! Tsemppiä! :) <3

Enni, mistä suunnalta olet? :D Hyvä että sait gyneajan nopeasti! :) tilasitko sofin O- vai r-testejä? Jälkimmäisistä olen kuullut huonoa palautetta. Mun alalla on onneksi töitä tarjolla jonkin verran, olen nyt tässä viikon sisään 6 hakemusta laittanut. :)

Uuuh nyt on uus tukka! Mii laik! :) lähti varmaan puolet elopainosta samalla :D

Larissa: voi ei endo tuloksista. Mutta jospa e pillerit auttaisi parantamaan tilannetta. Ja sittenkö ivf?

Haikaralle: tsemppiä ratkaisuihin mihin ikinä kertomisesta päädytkin. Sun pitää vaan nyt itse pystyä stressaamaan mahd. Vähän. :)

Muokattu viimeksi:
Ivf:n suunnittelukäynti sovittu, ehdin saada ajan ennen pääsiäistä. Ivf päätettiin jättää reissun jälkeiseen aikaan, toukokuulle. Saan reissussa sitten maistella aasian makuja vapaasti :P

Tarkemmat aikataulut selvinnee suunnittelukäynnillä, kuten milloin pitää soittaa ja varailla aikoja huhtikuun kierron mukaan.

Endokivut pahimmillaan, litalgin nassuun ja kuumavesiputeli jalkovälissä menee tämä ilta. Toivon todella että ivf onnistuu, nämä kivut vain pahenee joka kuukausi :( :(

Lucky, juu tästä kierrosta jos ei plussaa tule niin sitten 1-2 kiertoon pillerit endoa rauhoittamaan ja touko-kesäkuussa ivf.

Hileinen, tykkäys sille että sait ajan sovittua! Harmi että kivut vaan pahenee joka kierrossa, niin kuin täälläkin. Toukokuussa sitten ollaan kumpikin ivf-hommissa!

Hileinen, tykkäys tosiaan siun ivf hommien etenemiselle! Voin vaan kuvitella noita kipuja, vaikka iteki pyörryin menkkakivuista, mut tuo kuulostaa vielä paljon kamalammalta, tsemppiä❤ pidetään kädet ristissä ett ivf tuo tuloksia heti!
Kuulostaa muuten ihanalta tuo teidän reissu, nam! :)

Larissa, ihanaa keveyttä tukkaan, aivan mahtavaa! :)
Mitähän kautta kuljet Turkuun, jos vaikka sattuisin siun matkan varrella olemaan niin olisi kiva nähdä, jos siuta ei haittaa katsella raskautunutta? :)

Diabolicat, onnea hyvistä uutisista töistä! :)

Mymmelisti, en malta odottaa ett pääset testaamaan, plussatuulia! :)

Enni, mahtavaa kun sait nopeasti gyneajan, toivottavasti kaikki näyttää hyvältä :)

Voi hileinen ja larissa on kyllä kurjaa ku pitää kipujen kanssa elellä :( Onneksi teillä on pian tulossa ivf, jospa kivut hellittäis sen jälkeen ainaki 9kuukaudeks.

Maggie ja nenna ja minni ehtineet jo noin pitkälle, ihmeellistä miten aika menee nopsaan.

on: Tänään oli ivf:n toinen seurantaultra ja puktiopäiväksi tulikin jo maanantai. Folleja oli paljon ja hyperstimulaatioriski on suuri. Käski jo varautumaan siihen ettei siirtoon välttämättä päästä tässä kierrossa :( Vielä muutama päivä piikittelyitä.

Junttura, toivottavasti ei hyperiä tule ja pääsette siirtoon, tsemppiä!

Larissa, no enpä mie tuon matkan varrella olisi oikeastaan ollutkaan, ehkäpä ensi kerralla sitten kun etelään matkaat! :) mukavaa pääsiäisreissua teille kuitenkin :)

Juntturalle tsemppiä vielä tässäkin ketjussa viimeisten piikkien kanssa ja punktioon! Toivottavasti ei tule hyperiä niin pääsette siirtoon myös! :)

Junttura, toivottavasti pääsisitte kuitenkin siirtoon. Mitä olen hyperistä kuullut niin ei ole kovinkaan kiva kokemus.

Larissa, ehkä se tosiaan on hyvä saada taukokierto ennen ivf:ään menoa. Kivut helpottaa ja kroppa saa lepoa. Sä tunnut olevan aika hyvillä mielin vaikka hassua se varmasti pillereitä onkin syödä.

Mä menin tänään kokeileen kohdunnupukkaa. Mä tiedän ettei se mitään kerro mutta hmm joo. Mä en yhtään tykkää, että toivo nostaa päätään :(

Mimmu, juu olen ihan hyvillä mielin. En jaksa uskoa että oltaisiin plussaa omin voimin saamassa ennen ivf:ää joten hyvä vaan antaa kropalle mahdollisuus levätä edes hieman endosta. Katotaan nyt tämä kierto loppuun ja sitten haen e-pillerit 1-2 kiertoon. Hoidot etenee kuitenkin ja se on tärkeintä :)

Miltä se napukka vaikutti ja mikä dpo sulla on siellä menossa?

Takaisin